hytti kolisee

Scaniaaaaaaaaaaa

Mikäkohän voisi olla scanian hytissä väljänä, kun kolissee töyssyissä ja tien epätasaisuuksissa. malli on 470 124l "vesipää" rekkaveturi.Oisko puslat jo loppu. Ajettu vasta vajaa 500tkm. Kiitos.

8

4705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 124

      Katoppa hytän taso ventiili josko vika olis siinä

    • tsero

      hanki uus auto se auttaa kummasti

    • stycke

      Tuo vesipää on sen verran raskas ohjaamo, että siinä voi jo noilla kilometreillä alkaa hytin iskarit olla tattisjamoro. Ne kannattaa katsoa, eivätkä ne maksa mirhamia. Ellei isäntä usko (ja ellet ole isäntä itte) niin pistä se ajamaan, lukitse penkistä ilmat pois niin kyllä se muutaman pohjaanlyönnin jälkeen uskoo ;-) Panostus hytin iskareihin ja penkkiin on panostus omaan tai kuljettajan selkään ja se panostus...tuottaa paljon säästöä tulevaisuudessa!!

      Jos muuten kuljettajasi tai oma alaselkäsi on kipeä, houkuttele uhri melomaan. Siitä jos innostuu niin tapahtuu kummia; itse en ole viiteen vuoteen päässyt sängystä noustessani suoristamaan selkääni ilman alaselän vihlaisevaa kipua. 2vk aktiivisen melontaharrastuksen jälkeen (n.100km) pääsen! Meinasi tulla tippa linssiin onnesta sinä aamuna kun huomasin tuon.

      Aurinko paistaa joka päivä, joskus se on vain sadepilven takana. Sadetta vastaan taas on kehitetty säähän soveltuvia vaatteita, sateestakin voi ihan aidosti nauttia.

    • En muista onko tässä hyttimallissa samallainen kiinnitys kuin 143 mallissa jossa kolinaa aiheuttaa hytin etupään kiinnitys.

      143ssa on etupäässä laakerointi 4kpl (ei puslia) ja näillä laakereilla on taipumus yksinkertaisesti hajota.

      Kokeileen sen pystyy kun laitto rautakangen tai vastaavan raudan sopivasti pultiin josta hytti taittuu kaadettaessa ja jonkun muun kiinteen kohdan väliin (useempaan autoon sen tehnyt mutta 4-5 vuotta aikaa, ei muista) välyksen kyllä huomaa (noin 1cm) saatto olla jokin muukin väli mistä väännettiin.

      Laakerin vaihto on sitten oma taiteenlajinsa.
      Hytin iskarit irti edestä.
      Jäähdytin irti hytistä ja roikkuun narun varassa etukenoon.
      Miellä on nosturit jolla nostetaan pelkästään renkaista, nämä laitetaan astin laudan alle ja nostetaan hyttiä pelkästään etupäästä.
      Pultit pois, lähtee sinne syylärin taakse.
      Jotain muutakin piti myös irrottaa ja laakerigoolinkien irrotus oli myös sitten oma hommansa.

      Hyttiä joutuu nostaa 30-50cm, joten millään pullotunkki virityksellä ei kannata yrittää.
      Ja goolinkitkin joutu muistaakseni otaan irti hitsaus ja massavasara tekniikalla.

      Hytin takaossassa on iskarin alapäässä sellaiset muovipuslat (harmaat) ne on usein kulunut, ne pystyy vaihtaan helposti, hytti ylös ja pultteja irti.

      Tämä tieto koskee mallia jossa lamput on siinä maskin vieressä, ne lamput on kanssa yksi kolinan aiheuttaja, ota kiinni ja ravista.

    • hytin

      etu iskareiden alapäässä olevat nivelet.tuntuvat olevan kulutus tavaraa kyseisissä autoissa.tai sitten poikittain olevan tangon kumipuslat on loppu.kummatkin on helppo itse vaihtaa.jälkimmäisessä tarvii saada koppia kohotettua vähän

    • rekkaeetu

      On lopussa. Kolina tulee siitä kun hytin ilmajouset lyö pohjaan monttuun ajaessa. Iskareiden vaihto ei ole iso homma, kannattaa vaihtaa kaikki samalla kertaa. Iskarit sijaitsevat ilmajousien sisällä ja kannattaa vaihtaessa muistaa kumitiivisteet, muuten tulee paineet läpi. Ilmajousia ei tarvitse vaihtaa elleivät vuoda. Tämä on yleinen "ongelma" nimenomaan vesipää scanioissa, hytin jouset ja iskarit on samoja kuin normihyttisissä eivätkä kestä hytin painoa. Ei niitä silti ihan joka vuosi tartte vaihtaa.

    • luurangot

      pois komerosta!

      • kokemusta on

        Tyhjät viina ja kaljapullot pois apumiehen lattialta niin johan lakkaa kolinat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      94
      3261
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      304
      1813
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      247
      1657
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      92
      1495
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      407
      1471
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      415
      1370
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1300
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1137
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      346
      972
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      275
      955
    Aihe