Autolla maitse Espanjaan mennessä ei Ranskaa pysty kiertämään.
Sapettaa koko kansa. ( voi olla poikkeuksiakin )
Moottoritien infopisteessä äijä ei ole näkevinäänkään kun tervehdyksen jälkeen tarjoan englantia ja saksaa.
Ei suostu tulemaan edes luukulle vaikka pyörii joutilaana pömpelissään.
Nizzan lentokentän hotellivälityksessä ei norehko naisihminen ole ymmärtävinään muita kieliä kuin omaansa. Ilmeisesti lastemme mukanaolo hellytti ja nainen puhui parempaa englantia kuin minä.
Ym. kokemuksia riittävästi.
Varmasti muillakin.
Olemme käyneet autolla Espanjassa 15 kertaa ja taatusti pidän huolen ettei enää tarvitse yöpyä Ranskan puolella.
Tosin Etapeissa ja muissa halpishotskuissa kohtelu on ollut asiallista.
Periaatteessa olemme lopettaneet.
Samoin tankkaus, korkeintaan kerran.
Koppavaa sakkia fransut. Ranskaa opiskellut lapsukaisemme oli vuoden stipendiaattina siellä.
sama ylenkatse koska ei puhunut ranskaa riittävän hyvin.
Aikanaan hölmöyttämme kiertelimme siellä jonkin verran mutta mitta tuli täyteen!
Pakko mikä
4
446
Vastaukset
- matkustaja
Onneksi on muitakin maita olemassa.
- Silvu plee ja muuta turisti...
Kylläpä sinulla on ikävää tuuria käynyt.
Ranskassa 5kk asuneena en voi kyllä yhtyä mielipiteeseesi. Olisikohan ollut omassakin asenteessa korjaamisen varaa? :(
Ranskalaiset ovat mukavia ihmisiä, ihan siinä missä muutkin eurooppalaiset. Suomessa saa monesti paljon tylympää palvelua ja happaman naaman kaupan päälle. - Tyytyväinen Ranskaan
Vietimme kesälomaa eri puolilla Ranskaa kuukauden verran, eikä kertaakaan tullut minkäänlaista epäkohteliasta palvelua vastaan. Olemme vielä täysin ranskankieli-ummikkoja, joten oli pakko englannilla yrittää. Aina tulimme ymmärretyksi, joskus äärimmäisen huonollakin englannilla! Selkeästi jotkut näkivät tuskallista vaivaakin, että saivat viestinsä meille ranskaa ymmärtämättömille perille!
Kävimme lähinnä Espanjan rajan tuntumassa Ranskan puolella, sekä keskeisessä Ranskassa. Ihana maa, Espanja on taas hirveää roskaseutua Ranskaan verrattuna! Ikinä ei Espanjaan!
Luulen myös, että asenteesta on ollut kysymys... mekin opettelimme sanomaan päivää ja kiitos ranskaksi, opetimme sen myös alle 4-vuotiaillemme. Pienestä kiinni?- ummikkona Ranskaan
Ummikkona muutimme Ranskaan yli kaksikymmentä vuotta sitten.Ei meilläkään ole juuri huonoa kokemuksia ollut.Päinvastoin, avuliaita ovat olleet alusta asti, kun kielitaidottomana kolmen pienen lapsen kanssa yritimme pärjätä käytännön asioista.
Nyt kielitaitoisena ja useammalla puolella Ranskaa asuneena sanon, että sympaattinen kansa se on.Heitä on hemmoteltu kauniilla maisemilla ja hyvällä ruoalla ja viinillä. Ilmastokin on ihan meillyttävä.Tänne olen kotiutunut ja saanut paikallisista hyviä yustäviä.
Se tylyys tulee ennemminkin Suomen lomilla vastaan, kun ihmiset töksäyttävät suustaan mitä sattuu ja antaa oven paukahtaa perässä tulevan naamalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk682229Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921496Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621302Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701291- 1151150
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901011- 69989
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72943Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍84899- 111894