Pakko mikä

pakko

Autolla maitse Espanjaan mennessä ei Ranskaa pysty kiertämään.
Sapettaa koko kansa. ( voi olla poikkeuksiakin )

Moottoritien infopisteessä äijä ei ole näkevinäänkään kun tervehdyksen jälkeen tarjoan englantia ja saksaa.
Ei suostu tulemaan edes luukulle vaikka pyörii joutilaana pömpelissään.

Nizzan lentokentän hotellivälityksessä ei norehko naisihminen ole ymmärtävinään muita kieliä kuin omaansa. Ilmeisesti lastemme mukanaolo hellytti ja nainen puhui parempaa englantia kuin minä.
Ym. kokemuksia riittävästi.

Varmasti muillakin.

Olemme käyneet autolla Espanjassa 15 kertaa ja taatusti pidän huolen ettei enää tarvitse yöpyä Ranskan puolella.
Tosin Etapeissa ja muissa halpishotskuissa kohtelu on ollut asiallista.
Periaatteessa olemme lopettaneet.
Samoin tankkaus, korkeintaan kerran.

Koppavaa sakkia fransut. Ranskaa opiskellut lapsukaisemme oli vuoden stipendiaattina siellä.
sama ylenkatse koska ei puhunut ranskaa riittävän hyvin.

Aikanaan hölmöyttämme kiertelimme siellä jonkin verran mutta mitta tuli täyteen!

4

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkustaja

      Onneksi on muitakin maita olemassa.

    • Silvu plee ja muuta turisti...

      Kylläpä sinulla on ikävää tuuria käynyt.

      Ranskassa 5kk asuneena en voi kyllä yhtyä mielipiteeseesi. Olisikohan ollut omassakin asenteessa korjaamisen varaa? :(

      Ranskalaiset ovat mukavia ihmisiä, ihan siinä missä muutkin eurooppalaiset. Suomessa saa monesti paljon tylympää palvelua ja happaman naaman kaupan päälle.

    • Tyytyväinen Ranskaan

      Vietimme kesälomaa eri puolilla Ranskaa kuukauden verran, eikä kertaakaan tullut minkäänlaista epäkohteliasta palvelua vastaan. Olemme vielä täysin ranskankieli-ummikkoja, joten oli pakko englannilla yrittää. Aina tulimme ymmärretyksi, joskus äärimmäisen huonollakin englannilla! Selkeästi jotkut näkivät tuskallista vaivaakin, että saivat viestinsä meille ranskaa ymmärtämättömille perille!

      Kävimme lähinnä Espanjan rajan tuntumassa Ranskan puolella, sekä keskeisessä Ranskassa. Ihana maa, Espanja on taas hirveää roskaseutua Ranskaan verrattuna! Ikinä ei Espanjaan!

      Luulen myös, että asenteesta on ollut kysymys... mekin opettelimme sanomaan päivää ja kiitos ranskaksi, opetimme sen myös alle 4-vuotiaillemme. Pienestä kiinni?

      • ummikkona Ranskaan

        Ummikkona muutimme Ranskaan yli kaksikymmentä vuotta sitten.Ei meilläkään ole juuri huonoa kokemuksia ollut.Päinvastoin, avuliaita ovat olleet alusta asti, kun kielitaidottomana kolmen pienen lapsen kanssa yritimme pärjätä käytännön asioista.

        Nyt kielitaitoisena ja useammalla puolella Ranskaa asuneena sanon, että sympaattinen kansa se on.Heitä on hemmoteltu kauniilla maisemilla ja hyvällä ruoalla ja viinillä. Ilmastokin on ihan meillyttävä.Tänne olen kotiutunut ja saanut paikallisista hyviä yustäviä.

        Se tylyys tulee ennemminkin Suomen lomilla vastaan, kun ihmiset töksäyttävät suustaan mitä sattuu ja antaa oven paukahtaa perässä tulevan naamalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe