Autolla maitse Espanjaan mennessä ei Ranskaa pysty kiertämään.
Sapettaa koko kansa. ( voi olla poikkeuksiakin )
Moottoritien infopisteessä äijä ei ole näkevinäänkään kun tervehdyksen jälkeen tarjoan englantia ja saksaa.
Ei suostu tulemaan edes luukulle vaikka pyörii joutilaana pömpelissään.
Nizzan lentokentän hotellivälityksessä ei norehko naisihminen ole ymmärtävinään muita kieliä kuin omaansa. Ilmeisesti lastemme mukanaolo hellytti ja nainen puhui parempaa englantia kuin minä.
Ym. kokemuksia riittävästi.
Varmasti muillakin.
Olemme käyneet autolla Espanjassa 15 kertaa ja taatusti pidän huolen ettei enää tarvitse yöpyä Ranskan puolella.
Tosin Etapeissa ja muissa halpishotskuissa kohtelu on ollut asiallista.
Periaatteessa olemme lopettaneet.
Samoin tankkaus, korkeintaan kerran.
Koppavaa sakkia fransut. Ranskaa opiskellut lapsukaisemme oli vuoden stipendiaattina siellä.
sama ylenkatse koska ei puhunut ranskaa riittävän hyvin.
Aikanaan hölmöyttämme kiertelimme siellä jonkin verran mutta mitta tuli täyteen!
Pakko mikä
4
498
Vastaukset 4
- matkustaja
Onneksi on muitakin maita olemassa.
- Silvu plee ja muuta turisti...
Kylläpä sinulla on ikävää tuuria käynyt.
Ranskassa 5kk asuneena en voi kyllä yhtyä mielipiteeseesi. Olisikohan ollut omassakin asenteessa korjaamisen varaa? :(
Ranskalaiset ovat mukavia ihmisiä, ihan siinä missä muutkin eurooppalaiset. Suomessa saa monesti paljon tylympää palvelua ja happaman naaman kaupan päälle. - Tyytyväinen Ranskaan
Vietimme kesälomaa eri puolilla Ranskaa kuukauden verran, eikä kertaakaan tullut minkäänlaista epäkohteliasta palvelua vastaan. Olemme vielä täysin ranskankieli-ummikkoja, joten oli pakko englannilla yrittää. Aina tulimme ymmärretyksi, joskus äärimmäisen huonollakin englannilla! Selkeästi jotkut näkivät tuskallista vaivaakin, että saivat viestinsä meille ranskaa ymmärtämättömille perille!
Kävimme lähinnä Espanjan rajan tuntumassa Ranskan puolella, sekä keskeisessä Ranskassa. Ihana maa, Espanja on taas hirveää roskaseutua Ranskaan verrattuna! Ikinä ei Espanjaan!
Luulen myös, että asenteesta on ollut kysymys... mekin opettelimme sanomaan päivää ja kiitos ranskaksi, opetimme sen myös alle 4-vuotiaillemme. Pienestä kiinni?- ummikkona Ranskaan
Ummikkona muutimme Ranskaan yli kaksikymmentä vuotta sitten.Ei meilläkään ole juuri huonoa kokemuksia ollut.Päinvastoin, avuliaita ovat olleet alusta asti, kun kielitaidottomana kolmen pienen lapsen kanssa yritimme pärjätä käytännön asioista.
Nyt kielitaitoisena ja useammalla puolella Ranskaa asuneena sanon, että sympaattinen kansa se on.Heitä on hemmoteltu kauniilla maisemilla ja hyvällä ruoalla ja viinillä. Ilmastokin on ihan meillyttävä.Tänne olen kotiutunut ja saanut paikallisista hyviä yustäviä.
Se tylyys tulee ennemminkin Suomen lomilla vastaan, kun ihmiset töksäyttävät suustaan mitä sattuu ja antaa oven paukahtaa perässä tulevan naamalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 90990
- 119853
- 143834
- 43806
- 70657
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40639Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu184591- 32549
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti47528Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja62524- 80520
- 65516
Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35484- 39479
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i3454- 45453
- 41446
Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa31446Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74446Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks61440