Sulkijalihas

haavainen

Onko kenellekään tehty sulkijalihaksen leikkausta? Itse saatan kyseiseen toimenpiteeseen joutua ja haluaisin kuulla kokemuksia siitä. Jos olet joutunut kroonisen haavauman takia leikkaukseen, paraniko haava pysyvästi? Onko haavan uusiutuminen mahdollista? Entäpä leikkauksen jälkeinen elämä? Onko pidätysongelmia tai muita mahdollisia pysyviä ikäviä juttuja. Kiitos etukäteen niille, jotka viitsivät vastata!

3

3228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tugj84k

      minulle on juuri kaksi päivää sitten tehty sulkijalihaksen suurennus.Leikkauksessa väkivalloin revitään sulkijalihas suuremmaksi.Nyt kävin ensimmäistä kertaa ulostamassa ja kipuja ei juuri ollut.kertaakaan leikkauksen jälkeen en ole juuri lainkaan tuntenut mitään kipua.Olen kärsinyt 2kk kroonisesta anaali fissuurasta ja minut on kerran kiidätetty ambulanssilla polille ja sieltä pääsin suoraan leikkaukseen koska kivut olivat niin sietämättömät.tämän 2kk aikana kävin voin 10 kertaa päivystyksessä kovien kipujen takia. suosittelen kyllä erittäin paljon tähän leikkauksees menoa ainakin oman kokemuksen pohjalta.tsemppiä vaan :)

      • Anonyymi

        Hei. Kommentti on vanha mutta olisi tosi kiva kuulla millaista on ollut elämäsi yli 10 vuotta leikkauksen jälkeen. Oletko saanut elää fissuuratonta ja kivutonta elämää sen jälkeen? Onko tullut mitään ongelmia leikkauksesta. Itselläni todennäköisesti sama edessä. Ja jooo, kivut ovat olleet valtavat joista jo haluaisi päästä eroon kun mitkään lääkkeetkään ei auta.


    • epäonnea matkassa

      Minulle piti tehdä ihan jotain muuta, eli korjata haavaumaa, mutta kuinka ollakkaan lääkärin veitsi lipsahti ja sulkijalihas katkesi ja toiseen tuli viiltoja ja on katkennut sitten myöhemmin ajan kanssa.Lääkärissä käyntejä on varmaankin ainakin 20 ,asian tiimoilta, ennen kuin asiaa todella alettiin hoitaa.Nyt olen päässyt pois sairaalasta, sulkijalihasten korjausleikkauksesta, ja kuinka ollakkaan ,tuli minulle tulehdus ja paluu sairaalaan on todellista ja aiheellista. Toivottavasti saavat tulehduksen paranemaan ,ennenkuin se pahenee kovin pahaksi ja aiheuttaa paiseen, mikä onkin sitten taas uusi vastus.Että näin minun kohdallani. Muista pitää puolesi, sillä kukaan muu ei pidä, ellet siitä itse huolehdi.Vaadi ja valita, senkin voi tehdä nätisti, ammatti-ihmistä loukkaamatta, he ovat sairaalassa meitä varten ja oman ammatinvalintansa tehneinä.Vielä toivon saavani itseni jonkinmoiseen kuntoon .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe