laittanut vanhaan taloon keskuspölynimuria? Minkälainen työ ja kustannus on ollut?
Keskuspölynimuri vanhaan taloon
17
5329
Vastaukset
- kun laitoin
20 vuotta sitten ja vieläkin pelittää. Maksoi sillon 1000 mk paikkeilla.
- yleensä
mitään järkeä koko keskuspölynimurissa.
- Allaway
Itse laitoin vanhaan yksikerroksiseen viime syksynä keskarin. Laittaminen on helppoa ja jäljestä saa siistiä, jos saa vedettyä putket ullakolle. Tietysti imuaukkojen sijoittelu kannattaa miettiä, ettei tarvitse hirveästi seiniä ja kattoa repiä. Itse laitoin imuaukon seinään siten, että sen putki on toisella puolella makuuhuoneen vaatekaapissa. Joka tapauksessa, suosittelen keskaria kyllä vilpittömästi.
- tehokkaan
pölynimurin saa marketista 39 Eurolla.Miksi vetää seinien sisään putkia ja vedellä perässään pitkiä letkuja.Äly hoi älä jätä tehoissa ei ole mitään eroa.
- tyhmää
ostaa noita keskuspölynimureita. Siis "kulmanpyöristäjiä". Paljon halvemmalla saa letkun perässä vedettävän pallon joka kaataa pöytiä, kippaa välillä nurin ja sammuu. On mukava ostaa joka vuosi uusi imuri (meillä mennyt 4kpl 6v sisään). Sitäpaitsi imutehokin on valtava 300-400w, miksi siis suotta ostaa keskuspölynimuri, jonka imuteho on 600-700w? Uusia pussejakin on kiva kysellä kännykän välityksellä emännältä, että oliko se molyneyx vai philipsi se meidän kone. Turhaa ostaa se iso peltipönttö tekniseen tilaa puhaltamaan bakteerit pihalle, kun imuri kerää ne näppärämmin 17x hepasuodattimilla yhteen pussiin kodinhoitohuoneen nurkkaan haisemaan. Ai niin, vanhempieni keskuspölynimuri 8v-toimii, veljeni keskuspölynimuri 11v-toimii.
Minun PÖLYNIMURI Panasonic MC-E791 (peräti 2v?) toimii sekin. Tosin jouduin hommaamaan siihen jo uuden pistokkeen ja kytkin takelteli jossain vaiheessa.
Onneksi pääsee tuosta imurista, kun tulee minullekkin kahvasta käynnistyvä PUZER Oiva keskuspölynimuri. Yhtään mainostamatta tietenkään, se olisi aivan hyvin voinut olla myös allaway. - PÄÄTIT
tyhmää kirjoitti:
ostaa noita keskuspölynimureita. Siis "kulmanpyöristäjiä". Paljon halvemmalla saa letkun perässä vedettävän pallon joka kaataa pöytiä, kippaa välillä nurin ja sammuu. On mukava ostaa joka vuosi uusi imuri (meillä mennyt 4kpl 6v sisään). Sitäpaitsi imutehokin on valtava 300-400w, miksi siis suotta ostaa keskuspölynimuri, jonka imuteho on 600-700w? Uusia pussejakin on kiva kysellä kännykän välityksellä emännältä, että oliko se molyneyx vai philipsi se meidän kone. Turhaa ostaa se iso peltipönttö tekniseen tilaa puhaltamaan bakteerit pihalle, kun imuri kerää ne näppärämmin 17x hepasuodattimilla yhteen pussiin kodinhoitohuoneen nurkkaan haisemaan. Ai niin, vanhempieni keskuspölynimuri 8v-toimii, veljeni keskuspölynimuri 11v-toimii.
Minun PÖLYNIMURI Panasonic MC-E791 (peräti 2v?) toimii sekin. Tosin jouduin hommaamaan siihen jo uuden pistokkeen ja kytkin takelteli jossain vaiheessa.
Onneksi pääsee tuosta imurista, kun tulee minullekkin kahvasta käynnistyvä PUZER Oiva keskuspölynimuri. Yhtään mainostamatta tietenkään, se olisi aivan hyvin voinut olla myös allaway.kuitenkin hankkia turhanpäiväisen putkiviidakon.
Voin tässä yhteydessä todeta, että jos todellinen
lopputulos ,joka saavutetaan keskuspölynimurilla,
tiedettäisiin laajasti,niin keskuskoneiden myynti
romahtaisi totaalisesti.Mutta kun tietoa paremmasta ei ole tehdään niin kuin mainosmies ja naapuri tuumailevat. - minulle ainakin
PÄÄTIT kirjoitti:
kuitenkin hankkia turhanpäiväisen putkiviidakon.
romahtaisi totaalisesti.Mutta kun tietoa paremmasta ei ole tehdään niin kuin mainosmies ja naapuri tuumailevat.KOKEMUS on osoittanut, että normaali imuri on persiistä. Kyllä varmasti kaikille joilla on keskuspölynimuri on kokemus osoittanut pölynimurin ja keskuspölynimurin eron. 700€ itse asentaen ei ole paha hinta koneesta, joka kestää 10-20 v. Minulle esimerkiksi mainosmies ei ole ikinä sanonut keskuspölynimurista yhtään mitään. Päin vastoin imurikauppias on haukkunut kyllä juuri tuosta "kulmanpyöristäjästä". Kyseinen lausahdus saa nykyään hymyn karehtimaan suupielessäni, koska tiedän tuon ajattelutavan viettävän metsään ja pahasti. Käytäntö on osoittanut minulle, että vedän mieluummin 8m imuletkua, kuin 2m imurinletkua, 0,5m imuria ja 5,5m sähköjohtoa perässäni.
VOITKO kuitenkin ystävällisesti kertoa sen todellisen lopputuloksen ja eron suhteessa normaaliin pölynimuriin? Myöskin linkki ja tutkimustuloksia olisi kiva nähdä.
Keskuspölynimuri on meillä sijoitettuna täysin erilliseen tekniseen tilaan, josta putki ulos. Käsittämättömänä sen sijaan pidän sitä, että on myynnissä jopa 450€ pölynimureita. Eikö tällöin -jos mahdollista- kannattaisi laittaa ne keskuspölynimurin letkut (jotka ainakin nykyään on hyvin tiivistetty) seinään ja nauttia helpommasta siivouksesta?
Jos olisin rikas poikamies ja asuisin vuokralla, saattaisin harkita sellaista sycloni imuria, joka sinkoaa keskipakovoimalla pölyt ja roskat, eikä erillistä jätepussia tarvitsisi. En siksi, että kapine olisi näppärä, vaan että voisin esitellä sitä. - jjj_
Pelkän letkun vetäminen on vain niin paljon kätevämpää kuin imurin kanssa rymyäminen.
Meillä keskuspölynimuri on teknisessä tilassa ja sisällä voi imuroida vaikka yöllä, ilman että häiritsee nukumassa olevia. - jjj_
PÄÄTIT kirjoitti:
kuitenkin hankkia turhanpäiväisen putkiviidakon.
romahtaisi totaalisesti.Mutta kun tietoa paremmasta ei ole tehdään niin kuin mainosmies ja naapuri tuumailevat.Vetoat taas siihen tutkimukseen jossa mitattiin imurista ulostulevan ilman puhtautta?
Ero on siinä että keskusimurin ilma puhalletaan pihalle, kun taas perässä raahattavan ilma puhalletaan pirttiin.
Mielestäni tunnen lopputuloksen, kun minulla on keskuspölynimuri ja laitan sellaisen kyllä jatkossakin jos tarvetta tulee. - bruukataan
jjj_ kirjoitti:
Pelkän letkun vetäminen on vain niin paljon kätevämpää kuin imurin kanssa rymyäminen.
Meillä keskuspölynimuri on teknisessä tilassa ja sisällä voi imuroida vaikka yöllä, ilman että häiritsee nukumassa olevia.nukkua öisin.
- muut paitsi
bruukataan kirjoitti:
nukkua öisin.
se imuroija. Jos ei olisi keskuspölynimuria, ei nukkus ne muutkaan.
- jjj_
bruukataan kirjoitti:
nukkua öisin.
Meillä muksut menee yhdeksältä nukkumaan ja kun vaimo tulee iltavuorosta, niin joskus innostutaan siivoamaan pävän sotkut ennen nukkumaan menoa.
- kyllä
kannata.Mitä iloa on rakentaa semmoinen systeemi.
- varmasti
on iloa. Sen rakentamisessa ei välttämättä ole iloa, mutta ehkä se kannattaa, riippuen siitä kuinka keskellä peukalo on kämmentä ja haluaako siihen sijoittaa. Jos väliseinien sisälle pääree näppärästi ujuttamaan pariin kohtaan rasian, niin sinne vain.
- kertoa
varmasti kirjoitti:
on iloa. Sen rakentamisessa ei välttämättä ole iloa, mutta ehkä se kannattaa, riippuen siitä kuinka keskellä peukalo on kämmentä ja haluaako siihen sijoittaa. Jos väliseinien sisälle pääree näppärästi ujuttamaan pariin kohtaan rasian, niin sinne vain.
mitä tällaisesta systeemistä voisi iloita.
- jjj_
kertoa kirjoitti:
mitä tällaisesta systeemistä voisi iloita.
Ainakaan meillä ei puhuta ilosta minkään siivoamiseen liittyvän asian yhteydessä ;)
Mutta keskuspölynimurin käyttö on vähemmän ikävää, kuin perinteisen imurin käyttö.
Onkohan olemassa kelauslaitetta, jolla letkun saisi rullattua seinän taakse piiloon? Se olisi ihan huippu juttu, kun voisi vetää käyttövalmiin letkun suoraan seinsästä.
- rivitaloon,
kaksikerroksiseen, keskuspölyimurin 14v sitten, Allaway 1500, noin parin päivän homma se oli tällaiselta teeseitsemieheltä ja maksoi muistaakseni noin 3000mk, olisiko nykyäänkin samaa luokkaa 500...600€?
Kaksi "letkurasiaa", keittiön lattianrajassa "rikkarako", putkiston pituus noin 10m, seinien lävistyksiä 10kpl.
Moottori toimi viime kevääseen saakka, vaihdoin sen itse ja maksoi noin 200€.
On se vaan niin kätevää vedellä perässään kevyttä letkua ja puhaltaa pölyt pönttöön, jota ei tarvitse vedellä perässään. Keittiössäkin on niin kätevää huiskaista leivänmurut sinne "lattianrakoon".
Minun suosikkikodinkone on ehdottomasti Keskuspölynimuri! (Siivous kun on ollut meikeläisen heiniä jo 44v meidän taloudessamme)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna242978- 512872
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582568Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782198- 692088
- 452082