kelaan

töihin

miten pääsee kelaan töihin? nettisivuilla on joku rekrytointi osio, jossa on vapaita työpaikkoja, mutta vain helsingistä yleensä. koulutukseltani olen yo-merkonomi-> riittääkö? ja miten sinne pystyy tunkeutumaan töihin, mihin pitää ottaa yhteyttä jne.

48

5922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelassa

      Hakemalla vapaita paikkoja mitä kelalla on milloinkin tarjota.

      Koulutuksesi riittää, itse olen merkonomi koulutukseltani ja kelalainen olen.

      • ilmoitetaan

        ilmoitetaanko noista vapaista paikoista jossain muualla kuin netissä kelan sivuilla?


      • ilmoitellaan.........
        ilmoitetaan kirjoitti:

        ilmoitetaanko noista vapaista paikoista jossain muualla kuin netissä kelan sivuilla?

        Laki määrää paikat julkiseen hakuun, vaikka valinta tehtäisi talon sisältä....itse sain paikkani, ennekuin ilmoitus oli mollissa ja lehdessä.Jälkikäteen ajateltuna, sääliksi kävi niitä haastatteluun vaivautuneita...


      • niin.
        ilmoitellaan......... kirjoitti:

        Laki määrää paikat julkiseen hakuun, vaikka valinta tehtäisi talon sisältä....itse sain paikkani, ennekuin ilmoitus oli mollissa ja lehdessä.Jälkikäteen ajateltuna, sääliksi kävi niitä haastatteluun vaivautuneita...

        eli mahdollisuudet ovat aika matalat jos väki liikkuu vain talon sisällä! saanko vielä udella että miten itse olet sinne onnistunut alunperin pääsemään?


      • Sipu

        Tunnetko sosionomeja amk jotka ois Kelassa? Mitkä mahikset päästä? Mihin tehtäviin?


      • Kelailainen
        Sipu kirjoitti:

        Tunnetko sosionomeja amk jotka ois Kelassa? Mitkä mahikset päästä? Mihin tehtäviin?

        Suoraan työttömänä työnhakijana armeijan jälkeen haastatteluun ja sain vakipaikan. Katsoin kelan sivuilta että paikka on auki ja hain sinne :)

        Sosionomejakin varmasti löytyy asiakasneuvojina / asiakassihteereinä. Voipi joku olla myös vakuutussihteerinä, mene ja tiedä.

        Kelassa on niin monenlaisia kouluja käyneitä ihmisiä ettei tahdo itsekään perässä pysyä. :)


    • sama henkilö

      Taidat olla sama henkilö joka kyseli työkkäriin.
      Jos olet työtön, mene työkkäriin ja ilmoita halukkuuttesi julkishallinnon tukitöihin, sitä kautta on parhaat mahdollisuudet tärpätä.

      • pakko

        onko pakko olla työtön jos haluaa ilmoittaa halukkuutensa noihin julkishallinnon tukitöihin?
        itselläni on tällä hetkellä vakituinen työ, jossa en kuitenkaan viihdy, mutta en uskalla irtisanoa itseäni ennen kuin uusi työpaikka on varma!


      • harakka*
        pakko kirjoitti:

        onko pakko olla työtön jos haluaa ilmoittaa halukkuutensa noihin julkishallinnon tukitöihin?
        itselläni on tällä hetkellä vakituinen työ, jossa en kuitenkaan viihdy, mutta en uskalla irtisanoa itseäni ennen kuin uusi työpaikka on varma!

        Tukityöt on työttömille.

        Kysy mahdollisuuksista työhön pääsyyn paikallisen kelan / työkkärin johtajalta, vaikka paikkoja ei olisikaan auki. Tiedän pari tyyppiä, jotka ovat päässeet töihin sitä kautta, että ovat vaan ottaneet reippaasti yhteyttä. Toinen oli silloin työttömänä, toisesta en muista, mutta vaikka mitään työtä ei heti oltukaan luvattu, niin pian olikin jotain pätkää tarjolla.


    • KatiP

      onkohan mahdollista suorittaa jokin tutkinto oppisopimuskoulutuksena kelassa ja sitä kautta päästä sinne töihin?

      • Sipu

        palkattomaan harjoitteluun pääse kelaan,tietosuojan takia. Ja ainakaan amk-tasoista tutkintoa ei voi opiskella tietääkseni oppisopimuksella.


      • entäpä
        Sipu kirjoitti:

        palkattomaan harjoitteluun pääse kelaan,tietosuojan takia. Ja ainakaan amk-tasoista tutkintoa ei voi opiskella tietääkseni oppisopimuksella.

        ammattikoulutasoinen?


      • harakka*
        entäpä kirjoitti:

        ammattikoulutasoinen?

        Ammattikoulutasoisia tutkintoja voi opiskella oppisopimuksella, ja ainakin yksi Kelalla töissä oleva merkonomihan tuossa ylempänä jo jotain kommentoi.

        Eli esim. merkonomin koulutus oppisopimuksella voisi olla sopiva, mutta sitä oppisopimuspaikkaa täytyy kyllä kysyä sieltä Kelalta eikä täältä.


      • tieto*
        Sipu kirjoitti:

        palkattomaan harjoitteluun pääse kelaan,tietosuojan takia. Ja ainakaan amk-tasoista tutkintoa ei voi opiskella tietääkseni oppisopimuksella.

        Amk-tasoisen tutkinnon voi suorittaa oppisopimuksena! Palkattomaan harjoitteluun niinikään pääsee Kelaankin, tietosuoja on miltei joka paikassa.Jokainen allekirjoittaa vaitiololupauksen, alalla kuin alalla tänäpäivänä.


      • harakka*
        tieto* kirjoitti:

        Amk-tasoisen tutkinnon voi suorittaa oppisopimuksena! Palkattomaan harjoitteluun niinikään pääsee Kelaankin, tietosuoja on miltei joka paikassa.Jokainen allekirjoittaa vaitiololupauksen, alalla kuin alalla tänäpäivänä.

        Amk-tutkintoa ei voi suorittaa oppisopimuksella.

        http://www.oppisopimus.net/html/tutkinnot.html


      • tieto tieto
        tieto* kirjoitti:

        Amk-tasoisen tutkinnon voi suorittaa oppisopimuksena! Palkattomaan harjoitteluun niinikään pääsee Kelaankin, tietosuoja on miltei joka paikassa.Jokainen allekirjoittaa vaitiololupauksen, alalla kuin alalla tänäpäivänä.

        "Amk-tasoisen tutkinnon voi suorittaa oppisopimuksena!"

        No ei todellakaan voi!

        Onkos nyt mennyt puurot ja vellit sekaisin. Jos tarkoitat jotain iltalinjoja niin kyse ei tosiaankaan ole mistään oppisopimuksesta vaan työssäkäyvistä henkilöistä jotka opiskelevat tutkintoaan iltaisin ja viikonloppuisin...


      • Tieto*
        tieto tieto kirjoitti:

        "Amk-tasoisen tutkinnon voi suorittaa oppisopimuksena!"

        No ei todellakaan voi!

        Onkos nyt mennyt puurot ja vellit sekaisin. Jos tarkoitat jotain iltalinjoja niin kyse ei tosiaankaan ole mistään oppisopimuksesta vaan työssäkäyvistä henkilöistä jotka opiskelevat tutkintoaan iltaisin ja viikonloppuisin...

        Amk-tutkinnon saa suoritettua oppisopimuksena! Todistus tulee amk:sta, jossa käydään kokeet/näytöt ym.suorittamassa.

        Ja tämä on tosi.


      • harakka*
        Tieto* kirjoitti:

        Amk-tutkinnon saa suoritettua oppisopimuksena! Todistus tulee amk:sta, jossa käydään kokeet/näytöt ym.suorittamassa.

        Ja tämä on tosi.

        Amk-tutkinnoissa ei ole näyttöjä.

        Jos esittäisit jotain todistuksia väitteellesi?


      • Tieto*
        harakka* kirjoitti:

        Amk-tutkinnoissa ei ole näyttöjä.

        Jos esittäisit jotain todistuksia väitteellesi?

        Olen itse oppisopimuksella uudistanut ammattini, aikaa meni lähes neljä vuotta."Valmistuin" vuosi sitten, tutkintotodistus ammattikorkeakoulusta.

        Oppisopimuksessa joudutaan räätälöimään useammankin tahon kanssa koulutusta, kuten omalla kohdallanikin.

        Näytöt ovat olemassa, vilkaise huviksesi vaikka täältä:
        http://www.oph.fi/nayttotutkinnot/


      • harakka*
        Tieto* kirjoitti:

        Olen itse oppisopimuksella uudistanut ammattini, aikaa meni lähes neljä vuotta."Valmistuin" vuosi sitten, tutkintotodistus ammattikorkeakoulusta.

        Oppisopimuksessa joudutaan räätälöimään useammankin tahon kanssa koulutusta, kuten omalla kohdallanikin.

        Näytöt ovat olemassa, vilkaise huviksesi vaikka täältä:
        http://www.oph.fi/nayttotutkinnot/

        Mikä se tutkinto sitten oli? Jos saa udella. Kyllähän opetushallituksen sivuilla tuosta ammatillisesta lisäkoulutuksesta ja räätälöinnistä puhutaan, mutta yhtä lailla siellä väitetään että ammattikorkeakoulututkintoja ei voi suorittaa oppisopimuksella. Samahan se minulle jos oletkin suorittanut amk-tutkinnon oppisopimuksella eli en viitsisi aiheesta riidelläkään, mutta ihmettelen että kaikille muille väitetään sen olevan mahdotonta.

        http://www.edu.fi/info/oppisopimus/faq.html#kysymys8

        Näyttötutkintoja kyllä on olemassa; ammatillisia perustutkintoja, ammattitutkintoja ja erikoisammattitutkintoja. Ammattikorkeakoulututkinnot eivät ole näyttötutkintoja.

        http://www.oph.fi/page.asp?path=1,17629,18771,18786


      • EI VOI
        Tieto* kirjoitti:

        Amk-tutkinnon saa suoritettua oppisopimuksena! Todistus tulee amk:sta, jossa käydään kokeet/näytöt ym.suorittamassa.

        Ja tämä on tosi.

        Sanopas nyt ihan suoraan minkä amk-tutkinnon olet oppisopimuksena suorittanut?!

        Olen aivan varma ettet mitään...


      • sekaisin?
        Tieto* kirjoitti:

        Olen itse oppisopimuksella uudistanut ammattini, aikaa meni lähes neljä vuotta."Valmistuin" vuosi sitten, tutkintotodistus ammattikorkeakoulusta.

        Oppisopimuksessa joudutaan räätälöimään useammankin tahon kanssa koulutusta, kuten omalla kohdallanikin.

        Näytöt ovat olemassa, vilkaise huviksesi vaikka täältä:
        http://www.oph.fi/nayttotutkinnot/

        Oletko varma, että olet ollut oppisopimuksella vai oletko vain opiskellut työn ohessa? Onko sinulla ollut sellainen paperi, että olet allekirjoittanut työnantajasi kanssa ja siinä lukee oppisopimus ja onko työnantajasi saanut sinusta jotain tukea?

        Kyllä minullekin sanottiin aikoinaan, ettei amk-tutkintoa voi oppisopimuksella opiskella. Sen sijaan "ryhmässäni" oli yksi työn ohessa opiskeleva, kun sen päiväkouluna kävin. Tämä ei kuitenkaan ollut mikään oppisopimus, vaan ihan vain työn ohessa suoritettu tutkinto.


      • tutkinnoista
        sekaisin? kirjoitti:

        Oletko varma, että olet ollut oppisopimuksella vai oletko vain opiskellut työn ohessa? Onko sinulla ollut sellainen paperi, että olet allekirjoittanut työnantajasi kanssa ja siinä lukee oppisopimus ja onko työnantajasi saanut sinusta jotain tukea?

        Kyllä minullekin sanottiin aikoinaan, ettei amk-tutkintoa voi oppisopimuksella opiskella. Sen sijaan "ryhmässäni" oli yksi työn ohessa opiskeleva, kun sen päiväkouluna kävin. Tämä ei kuitenkaan ollut mikään oppisopimus, vaan ihan vain työn ohessa suoritettu tutkinto.

        Niin ja mitään näyttötutkintoja ei ollut, vaan tentteihin osallistumista. Itsekin sain luentovapauden joistain aineista, jotka kävin tenttimästä. Mutta näyttötutkinnot ovat ihan eri asia ja kuuluvat ammatilliseen koulutukseen. Olen sellaisenkin koulun käynyt jo 80-luvulla, mistä yhdessä aineessa oli näyttötutkinto, siis yhdessä ainoassa.


      • Tieto*
        sekaisin? kirjoitti:

        Oletko varma, että olet ollut oppisopimuksella vai oletko vain opiskellut työn ohessa? Onko sinulla ollut sellainen paperi, että olet allekirjoittanut työnantajasi kanssa ja siinä lukee oppisopimus ja onko työnantajasi saanut sinusta jotain tukea?

        Kyllä minullekin sanottiin aikoinaan, ettei amk-tutkintoa voi oppisopimuksella opiskella. Sen sijaan "ryhmässäni" oli yksi työn ohessa opiskeleva, kun sen päiväkouluna kävin. Tämä ei kuitenkaan ollut mikään oppisopimus, vaan ihan vain työn ohessa suoritettu tutkinto.

        Olen ollut samassa työpaikassa jo 17vuotta, niinettä, en ole tukityöllistetty tms.

        Alani on harvinaisempi ja alkuun oli ongelmaa saada edes oppisopimuskoulutusta aikaiseksi.Koulutus saatiin räätälöityä ja toden totta olen suorittanut ammattikorkeakoulun vaatimat opintomäärät ja tästä tutkintotodistuskin. Oli rankkaa, voin sanoa, rankempaa kuin normaali oppisopimus, sillä iltaisin työpäivän jälkeenkin osallistuin koulutukseen ym.ym.Kyllä minä sii tiedän mistä puhun, enkä sekoita käsitteitä.

        Koulutusalalla tapahtuu koko ajan kehitystä ja vastaan tulee asioita, joiden vuoksi systeemiä kehitellään ja uudistetaan, vaikka koeluontoisiakin ratkaisuja tehdään.Kohdallani jouduttiin todella miettimään erikoisiakin ratkaisuja, oli työ setviä opiskelumahdollisuuksia suomen ulkopuolellakin, mutta sekin järjestyi, kiitos aktiivisen ja erittäin hyvän työnanatajan!

        Olen siis vanha konkari, joka päiväntasaisti osaamistaan ja sain uuden "päivitetyn" ammattituktkinnon.4vuotta-vaan ei turhaan.


      • jeps
        Tieto* kirjoitti:

        Olen ollut samassa työpaikassa jo 17vuotta, niinettä, en ole tukityöllistetty tms.

        Alani on harvinaisempi ja alkuun oli ongelmaa saada edes oppisopimuskoulutusta aikaiseksi.Koulutus saatiin räätälöityä ja toden totta olen suorittanut ammattikorkeakoulun vaatimat opintomäärät ja tästä tutkintotodistuskin. Oli rankkaa, voin sanoa, rankempaa kuin normaali oppisopimus, sillä iltaisin työpäivän jälkeenkin osallistuin koulutukseen ym.ym.Kyllä minä sii tiedän mistä puhun, enkä sekoita käsitteitä.

        Koulutusalalla tapahtuu koko ajan kehitystä ja vastaan tulee asioita, joiden vuoksi systeemiä kehitellään ja uudistetaan, vaikka koeluontoisiakin ratkaisuja tehdään.Kohdallani jouduttiin todella miettimään erikoisiakin ratkaisuja, oli työ setviä opiskelumahdollisuuksia suomen ulkopuolellakin, mutta sekin järjestyi, kiitos aktiivisen ja erittäin hyvän työnanatajan!

        Olen siis vanha konkari, joka päiväntasaisti osaamistaan ja sain uuden "päivitetyn" ammattituktkinnon.4vuotta-vaan ei turhaan.

        monesti pääsee helpommalla kun vain tenttii työnohessa eikä rupea kehittelemään turhan monimutkaisia kuvioita.

        Saiko työnantajasi tukea oppisopimuksestasi?


      • väärinkäytökseltä
        Tieto* kirjoitti:

        Olen ollut samassa työpaikassa jo 17vuotta, niinettä, en ole tukityöllistetty tms.

        Alani on harvinaisempi ja alkuun oli ongelmaa saada edes oppisopimuskoulutusta aikaiseksi.Koulutus saatiin räätälöityä ja toden totta olen suorittanut ammattikorkeakoulun vaatimat opintomäärät ja tästä tutkintotodistuskin. Oli rankkaa, voin sanoa, rankempaa kuin normaali oppisopimus, sillä iltaisin työpäivän jälkeenkin osallistuin koulutukseen ym.ym.Kyllä minä sii tiedän mistä puhun, enkä sekoita käsitteitä.

        Koulutusalalla tapahtuu koko ajan kehitystä ja vastaan tulee asioita, joiden vuoksi systeemiä kehitellään ja uudistetaan, vaikka koeluontoisiakin ratkaisuja tehdään.Kohdallani jouduttiin todella miettimään erikoisiakin ratkaisuja, oli työ setviä opiskelumahdollisuuksia suomen ulkopuolellakin, mutta sekin järjestyi, kiitos aktiivisen ja erittäin hyvän työnanatajan!

        Olen siis vanha konkari, joka päiväntasaisti osaamistaan ja sain uuden "päivitetyn" ammattituktkinnon.4vuotta-vaan ei turhaan.

        siis olit oppisopimuksella firmaan, jossa olit jo ennestään töissä ja suoritit amk-tutkinnon. Nyt kärähti, tämä on laitonta, jos firmasi nosti tukea sinun amk-koulutuksestasi. Amk-tutkinnon kun voi mainiosti alalla kuin alalla suorittaa työn ohessa, eikä oppisopimuksella voi mennä firmaan, jossa on jo vakkarina. Vaikuttaa siltä, että firmasi on syyllistynyt tukirahojen väärinkäyttöön. Tämä vaatii tarkempaa tutkimusta, myös sen virkailijan osalta, joka tuon on hyväksynyt, virkavirhehän se taitaa olla.


      • schaissea
        Tieto* kirjoitti:

        Olen ollut samassa työpaikassa jo 17vuotta, niinettä, en ole tukityöllistetty tms.

        Alani on harvinaisempi ja alkuun oli ongelmaa saada edes oppisopimuskoulutusta aikaiseksi.Koulutus saatiin räätälöityä ja toden totta olen suorittanut ammattikorkeakoulun vaatimat opintomäärät ja tästä tutkintotodistuskin. Oli rankkaa, voin sanoa, rankempaa kuin normaali oppisopimus, sillä iltaisin työpäivän jälkeenkin osallistuin koulutukseen ym.ym.Kyllä minä sii tiedän mistä puhun, enkä sekoita käsitteitä.

        Koulutusalalla tapahtuu koko ajan kehitystä ja vastaan tulee asioita, joiden vuoksi systeemiä kehitellään ja uudistetaan, vaikka koeluontoisiakin ratkaisuja tehdään.Kohdallani jouduttiin todella miettimään erikoisiakin ratkaisuja, oli työ setviä opiskelumahdollisuuksia suomen ulkopuolellakin, mutta sekin järjestyi, kiitos aktiivisen ja erittäin hyvän työnanatajan!

        Olen siis vanha konkari, joka päiväntasaisti osaamistaan ja sain uuden "päivitetyn" ammattituktkinnon.4vuotta-vaan ei turhaan.

        Olet ehkä voinut suorittaa jotain kursseja avoimen amk:n puolella ja näin "päivittänyt" omaa ammatillista tutkintoasi mutta yhtään todellista amk-tutkintoa et varmasti ole oppisopimuksena suorittanut...


      • vakituisena työssä
        väärinkäytökseltä kirjoitti:

        siis olit oppisopimuksella firmaan, jossa olit jo ennestään töissä ja suoritit amk-tutkinnon. Nyt kärähti, tämä on laitonta, jos firmasi nosti tukea sinun amk-koulutuksestasi. Amk-tutkinnon kun voi mainiosti alalla kuin alalla suorittaa työn ohessa, eikä oppisopimuksella voi mennä firmaan, jossa on jo vakkarina. Vaikuttaa siltä, että firmasi on syyllistynyt tukirahojen väärinkäyttöön. Tämä vaatii tarkempaa tutkimusta, myös sen virkailijan osalta, joka tuon on hyväksynyt, virkavirhehän se taitaa olla.

        Itse myös kouluttauduin oppisopimuksella vakituisessa työpaikassani!! Samoin likkakaverini, oli ollut yli kymmenen vuotta samassa työpaikassa "epäpätevänä" ja oppisopimuksella sai ammatin. Työskentelemme edelleen samoissa työpaikoissa.

        Mitähän lakia tässä on muka rikottu? Työnantaja sitoutuu kouluttamaan ja pitämään sopimuksista kiinni, samoin koulutettava.Miksei muka saisi saada oppisopimustukea? Ei voi pitää paikkaansa, sillä meitä on monta ko.koulutuksella olleita vakituisissa työpaikoissa. Ei oppisopimuksella opiskelevan tarvitse olla ennestään työtön tai edes ammattia ilman oleva.

        Vakituisessa työssä oleva siis VOI aloittaa oppisopimuskoulutuksen omassa työssään.


      • vakituisena työssä
        schaissea kirjoitti:

        Olet ehkä voinut suorittaa jotain kursseja avoimen amk:n puolella ja näin "päivittänyt" omaa ammatillista tutkintoasi mutta yhtään todellista amk-tutkintoa et varmasti ole oppisopimuksena suorittanut...

        Eiköhän kirjoittaja itse tiedä mistä ammattipapaerinsa on saanut.Aikuisten kohdalla monikin koulu tekee erikseen räätälöityjä koulutusohjelmia ja näillä aikuisilla voi olla niin vankka osaaminen, ettei tarvitse käydä orjallisen kaavan läpi.

        Mikähän teitä kyrpii tämän ihmisen kohdalla, joka on saanut kouluttautua vakituisessa duunissaa, käykö kateeksi vai mitä? Sen ihmisen täytyy olla poweria, sillä laskeskelin, ettei ole enää kyse nuoresta ihmisestä.


      • harakka*
        vakituisena työssä kirjoitti:

        Itse myös kouluttauduin oppisopimuksella vakituisessa työpaikassani!! Samoin likkakaverini, oli ollut yli kymmenen vuotta samassa työpaikassa "epäpätevänä" ja oppisopimuksella sai ammatin. Työskentelemme edelleen samoissa työpaikoissa.

        Mitähän lakia tässä on muka rikottu? Työnantaja sitoutuu kouluttamaan ja pitämään sopimuksista kiinni, samoin koulutettava.Miksei muka saisi saada oppisopimustukea? Ei voi pitää paikkaansa, sillä meitä on monta ko.koulutuksella olleita vakituisissa työpaikoissa. Ei oppisopimuksella opiskelevan tarvitse olla ennestään työtön tai edes ammattia ilman oleva.

        Vakituisessa työssä oleva siis VOI aloittaa oppisopimuskoulutuksen omassa työssään.

        Edellinen kirjoittaja oli väärässä siinä, etteikö vakituisessa työpaikassaan voisi olla oppisopimuskoulutuksessa.

        Sitä ammattikorkeatutkinnon suorittamista oppisopimuksella tässä vielä epäillään...


      • amk+oppispimus
        harakka* kirjoitti:

        Edellinen kirjoittaja oli väärässä siinä, etteikö vakituisessa työpaikassaan voisi olla oppisopimuskoulutuksessa.

        Sitä ammattikorkeatutkinnon suorittamista oppisopimuksella tässä vielä epäillään...

        Kyseessä on varmasti ala, jossa on rinnastettu kaksi opintomäärettä yhteen? Amk-tutkinnon voi suorittaa tietyin edellytyksin, osallistumatta täysmääräisesti koulutukseen.Mikähän on oikea termi "näyttö"?

        Veljeni tytär asui 8vuotta Yhdysvalloissa, sieltä saatuja oppeja hyödyntäen kävi tenteissä amk:ssa yksityisesti ja sai amk:n tutkintopaperit.


      • veessä käy kateeksi
        vakituisena työssä kirjoitti:

        Eiköhän kirjoittaja itse tiedä mistä ammattipapaerinsa on saanut.Aikuisten kohdalla monikin koulu tekee erikseen räätälöityjä koulutusohjelmia ja näillä aikuisilla voi olla niin vankka osaaminen, ettei tarvitse käydä orjallisen kaavan läpi.

        Mikähän teitä kyrpii tämän ihmisen kohdalla, joka on saanut kouluttautua vakituisessa duunissaa, käykö kateeksi vai mitä? Sen ihmisen täytyy olla poweria, sillä laskeskelin, ettei ole enää kyse nuoresta ihmisestä.

        No takuulla käy kateeksi, kun itse kävin amk:n perusopintotuella, aikuisopintotukeen ei ollut oikeutta. Minulle sanottiin hyvin selvin sanoin, että ammattikorkeakoulututkintoa ei voi suorittaa oppisopimuskoulutuksella. Eikö itseäsi v*tuttaisi, jos joku toinen on saanut niin tehdä?


      • siis,
        vakituisena työssä kirjoitti:

        Eiköhän kirjoittaja itse tiedä mistä ammattipapaerinsa on saanut.Aikuisten kohdalla monikin koulu tekee erikseen räätälöityjä koulutusohjelmia ja näillä aikuisilla voi olla niin vankka osaaminen, ettei tarvitse käydä orjallisen kaavan läpi.

        Mikähän teitä kyrpii tämän ihmisen kohdalla, joka on saanut kouluttautua vakituisessa duunissaa, käykö kateeksi vai mitä? Sen ihmisen täytyy olla poweria, sillä laskeskelin, ettei ole enää kyse nuoresta ihmisestä.

        kysehän olikin siitä -voiko amk-tutkinnon suorittaa oppisopimuksena-. Ja vastaus on edelleen ei.

        Iltalinjat ovat ihan normaalia opiskelua, EIVÄT OPPISOPIMUSTA!


      • Oppilas saarinen
        EI VOI kirjoitti:

        Sanopas nyt ihan suoraan minkä amk-tutkinnon olet oppisopimuksena suorittanut?!

        Olen aivan varma ettet mitään...

        Itse suoritan kaksoistutkintoa.Oppisopimuksella ja amk:ssa samaan aikaan, lienee samanlaisesta systeemistä kyse, koska aikaakin mennyt tuo neljä vuotta. Erikoisammattitukinnot on räätälöitäviä, etenkin kun joutuu ulkomaille asti opintojaksoja suorittamaan.


      • oppilas saarinen
        veessä käy kateeksi kirjoitti:

        No takuulla käy kateeksi, kun itse kävin amk:n perusopintotuella, aikuisopintotukeen ei ollut oikeutta. Minulle sanottiin hyvin selvin sanoin, että ammattikorkeakoulututkintoa ei voi suorittaa oppisopimuskoulutuksella. Eikö itseäsi v*tuttaisi, jos joku toinen on saanut niin tehdä?

        Myös amk-opinnoissa otetaan huomioon koulu/työkokemus.Etenkin aikuispuolella. Yksityisesti tenttiessäsi, voi saada edellisistä koulutuksistasi tai työkokemuksesta helpotuksia.

        Aikuisopiskelijan ja nuoren opiskelijan asemat ovat erilaiset ja hyvästä syystäkin, mieti sitä.


      • oppilas saarinen
        veessä käy kateeksi kirjoitti:

        No takuulla käy kateeksi, kun itse kävin amk:n perusopintotuella, aikuisopintotukeen ei ollut oikeutta. Minulle sanottiin hyvin selvin sanoin, että ammattikorkeakoulututkintoa ei voi suorittaa oppisopimuskoulutuksella. Eikö itseäsi v*tuttaisi, jos joku toinen on saanut niin tehdä?

        Aikuiskoulutustuki

        Aikuiskoulutustuki on tukimuoto sinulle, joka olet ollut työelämässä vähintään 10 vuotta (1.8.2006 alkaen viisi vuotta).


      • oikein ymmärrä
        oppilas saarinen kirjoitti:

        Myös amk-opinnoissa otetaan huomioon koulu/työkokemus.Etenkin aikuispuolella. Yksityisesti tenttiessäsi, voi saada edellisistä koulutuksistasi tai työkokemuksesta helpotuksia.

        Aikuisopiskelijan ja nuoren opiskelijan asemat ovat erilaiset ja hyvästä syystäkin, mieti sitä.

        En nyt oikein ymmärrä viestiäsi. Olen opiskellut nuorena ja amk tutkinnon aikuisena, olin työssä aloittaessani, määräaikaisena. Kun olen suorittanut amk-tutkinnon aikuisopiskelijana, niin mitä ihmettä minun pitää vielä miettiä? Kyselin, voiko sen suorittaa oppisopimuksena. Tiedän kyllä, että piti olla 10 vuoden työkokemus, itselläni ei ollut, kun hoidin itse lapsiani ja olin työttömänä sen jälkeen, firmani lopettaessa äitiyslomani aikana. Kyllä minäkin sain helpotuksia ja hyväksilukuja, osasta aineista oli pelkkä tenttivelvollisuus, mutta ei läsnäolovelvollisuutta. En nyt ymmärrä, mitä minun pitäisi miettiä, voisitko selventää?


      • se joka ei ymmärrä
        oikein ymmärrä kirjoitti:

        En nyt oikein ymmärrä viestiäsi. Olen opiskellut nuorena ja amk tutkinnon aikuisena, olin työssä aloittaessani, määräaikaisena. Kun olen suorittanut amk-tutkinnon aikuisopiskelijana, niin mitä ihmettä minun pitää vielä miettiä? Kyselin, voiko sen suorittaa oppisopimuksena. Tiedän kyllä, että piti olla 10 vuoden työkokemus, itselläni ei ollut, kun hoidin itse lapsiani ja olin työttömänä sen jälkeen, firmani lopettaessa äitiyslomani aikana. Kyllä minäkin sain helpotuksia ja hyväksilukuja, osasta aineista oli pelkkä tenttivelvollisuus, mutta ei läsnäolovelvollisuutta. En nyt ymmärrä, mitä minun pitäisi miettiä, voisitko selventää?

        Siis sen tiedän, että aikuiskoulutustukeen piti olla tarpeeksi työkokemusta, mikä itselläni ei riittänyt. Eikä oppisopimuksella saanut opiskella amk-tutkintoa, kyselin sitä. Otin asiat hyvinkin tarkkaan selvää ennen kuin aloitin.


      • se edellinen
        oppilas saarinen kirjoitti:

        Aikuiskoulutustuki

        Aikuiskoulutustuki on tukimuoto sinulle, joka olet ollut työelämässä vähintään 10 vuotta (1.8.2006 alkaen viisi vuotta).

        Nyt tajusin, taisit luulla että olin nuorisoasteen opiskelija :). Ei nyt sentään, ei nuoret varmaankaan aikuisopintotukioikeutta tutki, maalaisjärkeä peliin. Olin valmistuessani vähän alle 40.


      • Aikuinen nainen;)
        se edellinen kirjoitti:

        Nyt tajusin, taisit luulla että olin nuorisoasteen opiskelija :). Ei nyt sentään, ei nuoret varmaankaan aikuisopintotukioikeutta tutki, maalaisjärkeä peliin. Olin valmistuessani vähän alle 40.

        Olen törmännyt nuoriin, jotka luulevat olevansa täysi-ikäisinä(18) "aikuisia" ja aikuisopintotuen piirissä =)


    • työtön28mies

      Kuka hullu haluu vapaahetosesti kelaan duuniin? tylsää tappavaa paperihommaa ja kuivat ihmiset. Mielummin sitä kulauttelee pari mäyristä naamariin per päivä ja ottaa lunkisti.

      • Kelalainen

        On ainakin todella mukava porukka ja mikäs siinä on miehenä ollessa ku yksikössä on yli 60 naista ja 5 miestä ;)


      • kelassa

        sitten nuttura kireällä ja kuivasti avustetaan näitä alkoholisoituneita veikkoja saamaan korvauksia, jotta pääsisivät ostamaan lisää kaljaa. Papereita pyörittävät kelan tädit myös lopulta saattavat nämä rappioluuserit ansaitulle eläkkeelle. Näinhän se yhteiskunta Suomessa toimii...


      • hmm erilainen

        että haluaa kelaan töihin. Käytiin koulusta tutustumasta kelassa ja voi jessus niide systeemejä. Ainaki siellä missä me käytii työntekijät saa jotain ihme pisteitä joka kuukausi kuinka on töitä tehnyt. Ihan älytöntä toimintaa enkä enää ihmettele että ne on naama norsun v...lla siellä luukulla kun sinne menee asioimaan.


      • Kelalainen
        hmm erilainen kirjoitti:

        että haluaa kelaan töihin. Käytiin koulusta tutustumasta kelassa ja voi jessus niide systeemejä. Ainaki siellä missä me käytii työntekijät saa jotain ihme pisteitä joka kuukausi kuinka on töitä tehnyt. Ihan älytöntä toimintaa enkä enää ihmettele että ne on naama norsun v...lla siellä luukulla kun sinne menee asioimaan.

        Tämmösiä joka kuukautisia pisteitä jaellaan ? :D

        Ei meillä ainakaan mitään pisteitä ole. Ainut että palkkauskeskustelussa pisteytetään työntekijä jonka mukaan tulee sit palkankorotus.


      • Opisk.
        Kelalainen kirjoitti:

        Tämmösiä joka kuukautisia pisteitä jaellaan ? :D

        Ei meillä ainakaan mitään pisteitä ole. Ainut että palkkauskeskustelussa pisteytetään työntekijä jonka mukaan tulee sit palkankorotus.

        Eikö seurata koneelta kuinka ahkerasti on työskennellyt? Kuulin tämmöistä...

        Mulle sanottiin ettei oteta lähikuntieni (Satakunnassa) toimistoihin palkattomaan työharjoitteluun, siis tähän piiriin on tehty sellainen päätös. Joku on tietty vuotanut jotain tietoja ja se kostautuu kaikille.


    • zonni

      täh?merkonomin papereilla kelaan vai?
      ilmankos ne ei osaa tehdä siellä yhtään mitään.....kyl siihen hommaan pitäs olla vähän muutakin...ihan tosi!!!!!

    • kelapunki

      mitä työ kelassa käytännössä tarkoittaa, etuuskäsittelijä- yksin kopissa tekemässä päätöksiä kaiket päivät, tulospalkkaus? Onko työ muuttunut kun kaikki etuusasiat siirtyi kelalle?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe