Potilaan joka ei pelkää hammaslääkäriä olettaa näin: puhtaat hampaat ja raikas suu. Hammaslääkärisi ilahtuu.
Potilaan joka pelkää hammaslääkäriä olettaa näin: mustat hampaat ja karmiva suu. Hammaslääkärisi kauhistuu. :)
joku vain
1
2263
Vastaukset
- näkökohta asiaan:
Puukottajan testamentti
Kirjoittanut: heikki_tala 19.7.2006 klo 16.12
Muistuivatpa mieleeni vuodet Etelä-Pohjanmaalla, kun nuorena hammaslääkärinä jouduin päivittäin puukottamaan potilaita, joilla oli hengenvaarallisia hammasperäisiä märkäpesäkkeitä. Piti osata arvioida, milloin paise oli kypsä puukotettavaksi ja sitten alkoi veri ja märkä lentää - mutta mikä tärkeintä - ankara kipu hellitti ja paraneminen pääsi alkuun.
Huikein tekemäni puukotus tapahtui 1980-luvun puolivälissä Damaskoksessa. WHO:n keskukseemme marssi paikallinen siviilimiliisi Kalashnikov-rynnäkkökivääri kädessä. Vaati apua kauheaan kipuun, minkä märkäpesäke poskessa aiheutti. Ilmoitti myös, että kipeää ei saa tehdä. Paikalliset kollegat väistyivät syrjään ja pyysivät WHO:n asiantuntijaa puukon varteen. Potilas istui tuoliin kivääri poikittain sylissä. Täytyy myöntää, että ihan hiukkasen oli perhosia vatsassani. Mutta sekin puukotus päättyi onnellisesti - potilas pelastui eikä tohtoriakaan ammuttu. ;-)
Aivan samaa hoitoa tarvitaan nyt pakkoruotsimärkäpesäkkeen puhkaisemiseksi. Ilman sitä ei paraneminen ala ja potilas (suomenruotsalaisuus) pelastu. Nyt vain instrumenttina on henkinen puukko! ;-D
Kielivapaus ja valtakunnallisesti virallinen yksikielisyys - kas siinä tavoitteemme!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368