mitäs harrastatte

"doobermanninen"

dobbereidenne kanssa? Mulla on pikkupentu ja kiinnostaisi tietää mitä muut puuhaavat koirinensa! Meillä ollaan vasta pentukouluiässä ja katsotaan sitten mitä tulevaisuudessa...hiljaista kyllä näyttää olevan tällä palstalla, mutta kommenttia kehiin!

9

1129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • np1

      me harrastetaan kohta 3 v tyttösen kanssa tottista ja jälkeä

    • +toope+

      Me kisataan 4v narttuni kanssa jäljellä ja tokossa.

      • Olga

        ollaan aloiteltu suojelua."sesse" on nyt vuoden vanha,eli paritkymmenet purutreenit takana,viime ja tämä kesä jälkeä ajettu niin paljon,kun aika antaa myöten,tottis on perusjuttuineen:istuminen,maahanmeno,seuraaminen,irroitus, kohtalaisesti kasassa.Ensi kevään tavoite on käydä BH-koe.
        Ja harrastelusta yleensä Haku on ilmeisesti dobberien keskuudessakin aika suosittu laji,siis wauhtia ja waarallisia tilanteita.:))


      • ????
        Olga kirjoitti:

        ollaan aloiteltu suojelua."sesse" on nyt vuoden vanha,eli paritkymmenet purutreenit takana,viime ja tämä kesä jälkeä ajettu niin paljon,kun aika antaa myöten,tottis on perusjuttuineen:istuminen,maahanmeno,seuraaminen,irroitus, kohtalaisesti kasassa.Ensi kevään tavoite on käydä BH-koe.
        Ja harrastelusta yleensä Haku on ilmeisesti dobberien keskuudessakin aika suosittu laji,siis wauhtia ja waarallisia tilanteita.:))

        harrasteta mitään.onko huono juttu? Käydään koirapuistoissa ja lenkillä ja nukutaan päiväunet samalla tyynyllä ja ollaan koko päivän yhdessä.Tuntuu ihan siltä kun kaikki koiranomistajat nykyään harrastaa koiran kanssa kauheesti, mutta onko siinä kyse sitten koirasta vai omistajasta? Meillä kolmas toope ja ihan hyvä on ollu vaikka saa ihan vanhanaikasen kasvatuksen eli rajat ja rakkaus................


      • helene.
        ???? kirjoitti:

        harrasteta mitään.onko huono juttu? Käydään koirapuistoissa ja lenkillä ja nukutaan päiväunet samalla tyynyllä ja ollaan koko päivän yhdessä.Tuntuu ihan siltä kun kaikki koiranomistajat nykyään harrastaa koiran kanssa kauheesti, mutta onko siinä kyse sitten koirasta vai omistajasta? Meillä kolmas toope ja ihan hyvä on ollu vaikka saa ihan vanhanaikasen kasvatuksen eli rajat ja rakkaus................

        ei koira mene sekaisin, vaikka harrastaisi useampaakin lajia samanaikaisesti, päinvastoin, pelkkää hyötyä nuorelle koiralle tehdä valmiudet moneen asiaan, jos intoa sekä ohjaajalla että koiralla piisaa. Pitää vain osata erottaa lajit toisistaan, ja edetä koiran mukaan.

        Itse olen kaikkien koirieni kanssa tehnyt pohjat eri lajeihin jo varhain, ja pelkkää plussaa on ollut myöhempää harrastamista varten.

        Olen sitä mieltä muutenkin, että jos hankkii palveluskoirarodun, pitää sen kanssa myös harrastaa, ja kunnioittaa käyttötarkoitusta. Harmittaa kaikki ne sohvaperunat, jotka hankitaan aivan vääristä syistä, esim. egon jatkeeksi, tai pelkän hienon ulkonäön vuoksi.


      • Hei et ainut
        ???? kirjoitti:

        harrasteta mitään.onko huono juttu? Käydään koirapuistoissa ja lenkillä ja nukutaan päiväunet samalla tyynyllä ja ollaan koko päivän yhdessä.Tuntuu ihan siltä kun kaikki koiranomistajat nykyään harrastaa koiran kanssa kauheesti, mutta onko siinä kyse sitten koirasta vai omistajasta? Meillä kolmas toope ja ihan hyvä on ollu vaikka saa ihan vanhanaikasen kasvatuksen eli rajat ja rakkaus................

        Meillä on kotona dobberivauva. Ei ole suunnitelmissa mennä harrastaa kun just noita mitä tekin. Syitä tähän vois olla se kun on pienilapsi ja toinen koira, joka on kotikoira.

        Tunnemme pärjäävämme kyllä kunhan aktivoi ja liikkuu koiran kanssa paljon niin eiköhän sekin ole jotain. Tiedän myös muita dobberinomistajia joilla on ihan kotikoirana.


      • Et ole ainut
        helene. kirjoitti:

        ei koira mene sekaisin, vaikka harrastaisi useampaakin lajia samanaikaisesti, päinvastoin, pelkkää hyötyä nuorelle koiralle tehdä valmiudet moneen asiaan, jos intoa sekä ohjaajalla että koiralla piisaa. Pitää vain osata erottaa lajit toisistaan, ja edetä koiran mukaan.

        Itse olen kaikkien koirieni kanssa tehnyt pohjat eri lajeihin jo varhain, ja pelkkää plussaa on ollut myöhempää harrastamista varten.

        Olen sitä mieltä muutenkin, että jos hankkii palveluskoirarodun, pitää sen kanssa myös harrastaa, ja kunnioittaa käyttötarkoitusta. Harmittaa kaikki ne sohvaperunat, jotka hankitaan aivan vääristä syistä, esim. egon jatkeeksi, tai pelkän hienon ulkonäön vuoksi.

        Mikään sohvaperuna!!!

        Tiesitkö että jotku on niin älykkäitä että osaa keksiä koiralle tekemistä ilman järjestettyä toimintaa.?

        Mä en pidä järjestetystä toiminnasta koska en tule siellä juttuun muiden ihmisten kanssa.
        Toki on kavereita joilla on koiria mutta en halua hakemalla hakea.

        Minä tykkään Dobberin luonteesta, ulkonäöstä(kyllä) niin en ymmärrä mitä väärää siinä voi olla. Tiedän dobberin olevan palveluskoirarotu ja tähän suhtaudun niin että koiran tarvitsee saada aivotyötä ja aktivointia.

        Joskus saatan taas innostua jostain lajista, mutta kun siellä on ilkeitä ihmisiä:(


      • Olga
        Et ole ainut kirjoitti:

        Mikään sohvaperuna!!!

        Tiesitkö että jotku on niin älykkäitä että osaa keksiä koiralle tekemistä ilman järjestettyä toimintaa.?

        Mä en pidä järjestetystä toiminnasta koska en tule siellä juttuun muiden ihmisten kanssa.
        Toki on kavereita joilla on koiria mutta en halua hakemalla hakea.

        Minä tykkään Dobberin luonteesta, ulkonäöstä(kyllä) niin en ymmärrä mitä väärää siinä voi olla. Tiedän dobberin olevan palveluskoirarotu ja tähän suhtaudun niin että koiran tarvitsee saada aivotyötä ja aktivointia.

        Joskus saatan taas innostua jostain lajista, mutta kun siellä on ilkeitä ihmisiä:(

        jokainen on niin "älykäs",että osaa järjestää koirallensa virikkeitä ja aktiviteettejä.Jokaisen tulisi niin tehdäkin ja kaikki sen lisäksi tuleva on plussaa!ns. järjestetyissä koulutuksissa vaan on parasta se,että tekemiin virheisiin puututaan heti.Yksin tehdyissä tottiskuvioissa voi nopeasti mennä mettään ja rytinällä,eli aina on parempi,että joku on katsomassa mitä teet.Ja se jos ei tule muiden ihmisten kanssa juttuun on aika paljon itsestä kiinni...ja aina pitää muistaa että ihmiselle on huono antaa neuvoja/ohjeita, jos ei kykene niitä vastaanottamaan.


      • on..
        ???? kirjoitti:

        harrasteta mitään.onko huono juttu? Käydään koirapuistoissa ja lenkillä ja nukutaan päiväunet samalla tyynyllä ja ollaan koko päivän yhdessä.Tuntuu ihan siltä kun kaikki koiranomistajat nykyään harrastaa koiran kanssa kauheesti, mutta onko siinä kyse sitten koirasta vai omistajasta? Meillä kolmas toope ja ihan hyvä on ollu vaikka saa ihan vanhanaikasen kasvatuksen eli rajat ja rakkaus................

        Jälkeä voi kyllä ihan hyvin harrastaa kaksistaan omaksi ja koiran iloksi.Ei siihen muita tarvita. Meidän D on tänä kesänä tähän tutustunut, opiskelee vielä ja tykkää todella paljon! Häntä viuhuu vimmatusti ja kova tuhina kuuluu nenästä kun nuuskii menemään, parasta oli 2 ekalla kerralla kun se maailman ihanin purupatukka, jolla niin harvoin pääsee leikkimään, löytyi jäljen päästä. :)

        Itsekään en pahemmin tottiksesta pidä, mutta sitä "esikoisen" koiran kanssa parhaamme yritetään, välillä omistaja pitkin hampain ja ihan vain koiran vuoksi. Taas siitä syystä että koira tästäkin touhuamisesta tykkää, ja minut on aivopesty uskomaan että tottis kuuluu D:n yleissivistykseen. Kokeisiin tokko koskaan osallistutaan, ellei ihme tapahdu ja lajit vie mennessään.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe