mitäs harrastatte

"doobermanninen"

dobbereidenne kanssa? Mulla on pikkupentu ja kiinnostaisi tietää mitä muut puuhaavat koirinensa! Meillä ollaan vasta pentukouluiässä ja katsotaan sitten mitä tulevaisuudessa...hiljaista kyllä näyttää olevan tällä palstalla, mutta kommenttia kehiin!

9

984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • np1

      me harrastetaan kohta 3 v tyttösen kanssa tottista ja jälkeä

    • +toope+

      Me kisataan 4v narttuni kanssa jäljellä ja tokossa.

      • Olga

        ollaan aloiteltu suojelua."sesse" on nyt vuoden vanha,eli paritkymmenet purutreenit takana,viime ja tämä kesä jälkeä ajettu niin paljon,kun aika antaa myöten,tottis on perusjuttuineen:istuminen,maahanmeno,seuraaminen,irroitus, kohtalaisesti kasassa.Ensi kevään tavoite on käydä BH-koe.
        Ja harrastelusta yleensä Haku on ilmeisesti dobberien keskuudessakin aika suosittu laji,siis wauhtia ja waarallisia tilanteita.:))


      • ????
        Olga kirjoitti:

        ollaan aloiteltu suojelua."sesse" on nyt vuoden vanha,eli paritkymmenet purutreenit takana,viime ja tämä kesä jälkeä ajettu niin paljon,kun aika antaa myöten,tottis on perusjuttuineen:istuminen,maahanmeno,seuraaminen,irroitus, kohtalaisesti kasassa.Ensi kevään tavoite on käydä BH-koe.
        Ja harrastelusta yleensä Haku on ilmeisesti dobberien keskuudessakin aika suosittu laji,siis wauhtia ja waarallisia tilanteita.:))

        harrasteta mitään.onko huono juttu? Käydään koirapuistoissa ja lenkillä ja nukutaan päiväunet samalla tyynyllä ja ollaan koko päivän yhdessä.Tuntuu ihan siltä kun kaikki koiranomistajat nykyään harrastaa koiran kanssa kauheesti, mutta onko siinä kyse sitten koirasta vai omistajasta? Meillä kolmas toope ja ihan hyvä on ollu vaikka saa ihan vanhanaikasen kasvatuksen eli rajat ja rakkaus................


      • helene.
        ???? kirjoitti:

        harrasteta mitään.onko huono juttu? Käydään koirapuistoissa ja lenkillä ja nukutaan päiväunet samalla tyynyllä ja ollaan koko päivän yhdessä.Tuntuu ihan siltä kun kaikki koiranomistajat nykyään harrastaa koiran kanssa kauheesti, mutta onko siinä kyse sitten koirasta vai omistajasta? Meillä kolmas toope ja ihan hyvä on ollu vaikka saa ihan vanhanaikasen kasvatuksen eli rajat ja rakkaus................

        ei koira mene sekaisin, vaikka harrastaisi useampaakin lajia samanaikaisesti, päinvastoin, pelkkää hyötyä nuorelle koiralle tehdä valmiudet moneen asiaan, jos intoa sekä ohjaajalla että koiralla piisaa. Pitää vain osata erottaa lajit toisistaan, ja edetä koiran mukaan.

        Itse olen kaikkien koirieni kanssa tehnyt pohjat eri lajeihin jo varhain, ja pelkkää plussaa on ollut myöhempää harrastamista varten.

        Olen sitä mieltä muutenkin, että jos hankkii palveluskoirarodun, pitää sen kanssa myös harrastaa, ja kunnioittaa käyttötarkoitusta. Harmittaa kaikki ne sohvaperunat, jotka hankitaan aivan vääristä syistä, esim. egon jatkeeksi, tai pelkän hienon ulkonäön vuoksi.


      • Hei et ainut
        ???? kirjoitti:

        harrasteta mitään.onko huono juttu? Käydään koirapuistoissa ja lenkillä ja nukutaan päiväunet samalla tyynyllä ja ollaan koko päivän yhdessä.Tuntuu ihan siltä kun kaikki koiranomistajat nykyään harrastaa koiran kanssa kauheesti, mutta onko siinä kyse sitten koirasta vai omistajasta? Meillä kolmas toope ja ihan hyvä on ollu vaikka saa ihan vanhanaikasen kasvatuksen eli rajat ja rakkaus................

        Meillä on kotona dobberivauva. Ei ole suunnitelmissa mennä harrastaa kun just noita mitä tekin. Syitä tähän vois olla se kun on pienilapsi ja toinen koira, joka on kotikoira.

        Tunnemme pärjäävämme kyllä kunhan aktivoi ja liikkuu koiran kanssa paljon niin eiköhän sekin ole jotain. Tiedän myös muita dobberinomistajia joilla on ihan kotikoirana.


      • Et ole ainut
        helene. kirjoitti:

        ei koira mene sekaisin, vaikka harrastaisi useampaakin lajia samanaikaisesti, päinvastoin, pelkkää hyötyä nuorelle koiralle tehdä valmiudet moneen asiaan, jos intoa sekä ohjaajalla että koiralla piisaa. Pitää vain osata erottaa lajit toisistaan, ja edetä koiran mukaan.

        Itse olen kaikkien koirieni kanssa tehnyt pohjat eri lajeihin jo varhain, ja pelkkää plussaa on ollut myöhempää harrastamista varten.

        Olen sitä mieltä muutenkin, että jos hankkii palveluskoirarodun, pitää sen kanssa myös harrastaa, ja kunnioittaa käyttötarkoitusta. Harmittaa kaikki ne sohvaperunat, jotka hankitaan aivan vääristä syistä, esim. egon jatkeeksi, tai pelkän hienon ulkonäön vuoksi.

        Mikään sohvaperuna!!!

        Tiesitkö että jotku on niin älykkäitä että osaa keksiä koiralle tekemistä ilman järjestettyä toimintaa.?

        Mä en pidä järjestetystä toiminnasta koska en tule siellä juttuun muiden ihmisten kanssa.
        Toki on kavereita joilla on koiria mutta en halua hakemalla hakea.

        Minä tykkään Dobberin luonteesta, ulkonäöstä(kyllä) niin en ymmärrä mitä väärää siinä voi olla. Tiedän dobberin olevan palveluskoirarotu ja tähän suhtaudun niin että koiran tarvitsee saada aivotyötä ja aktivointia.

        Joskus saatan taas innostua jostain lajista, mutta kun siellä on ilkeitä ihmisiä:(


      • Olga
        Et ole ainut kirjoitti:

        Mikään sohvaperuna!!!

        Tiesitkö että jotku on niin älykkäitä että osaa keksiä koiralle tekemistä ilman järjestettyä toimintaa.?

        Mä en pidä järjestetystä toiminnasta koska en tule siellä juttuun muiden ihmisten kanssa.
        Toki on kavereita joilla on koiria mutta en halua hakemalla hakea.

        Minä tykkään Dobberin luonteesta, ulkonäöstä(kyllä) niin en ymmärrä mitä väärää siinä voi olla. Tiedän dobberin olevan palveluskoirarotu ja tähän suhtaudun niin että koiran tarvitsee saada aivotyötä ja aktivointia.

        Joskus saatan taas innostua jostain lajista, mutta kun siellä on ilkeitä ihmisiä:(

        jokainen on niin "älykäs",että osaa järjestää koirallensa virikkeitä ja aktiviteettejä.Jokaisen tulisi niin tehdäkin ja kaikki sen lisäksi tuleva on plussaa!ns. järjestetyissä koulutuksissa vaan on parasta se,että tekemiin virheisiin puututaan heti.Yksin tehdyissä tottiskuvioissa voi nopeasti mennä mettään ja rytinällä,eli aina on parempi,että joku on katsomassa mitä teet.Ja se jos ei tule muiden ihmisten kanssa juttuun on aika paljon itsestä kiinni...ja aina pitää muistaa että ihmiselle on huono antaa neuvoja/ohjeita, jos ei kykene niitä vastaanottamaan.


      • on..
        ???? kirjoitti:

        harrasteta mitään.onko huono juttu? Käydään koirapuistoissa ja lenkillä ja nukutaan päiväunet samalla tyynyllä ja ollaan koko päivän yhdessä.Tuntuu ihan siltä kun kaikki koiranomistajat nykyään harrastaa koiran kanssa kauheesti, mutta onko siinä kyse sitten koirasta vai omistajasta? Meillä kolmas toope ja ihan hyvä on ollu vaikka saa ihan vanhanaikasen kasvatuksen eli rajat ja rakkaus................

        Jälkeä voi kyllä ihan hyvin harrastaa kaksistaan omaksi ja koiran iloksi.Ei siihen muita tarvita. Meidän D on tänä kesänä tähän tutustunut, opiskelee vielä ja tykkää todella paljon! Häntä viuhuu vimmatusti ja kova tuhina kuuluu nenästä kun nuuskii menemään, parasta oli 2 ekalla kerralla kun se maailman ihanin purupatukka, jolla niin harvoin pääsee leikkimään, löytyi jäljen päästä. :)

        Itsekään en pahemmin tottiksesta pidä, mutta sitä "esikoisen" koiran kanssa parhaamme yritetään, välillä omistaja pitkin hampain ja ihan vain koiran vuoksi. Taas siitä syystä että koira tästäkin touhuamisesta tykkää, ja minut on aivopesty uskomaan että tottis kuuluu D:n yleissivistykseen. Kokeisiin tokko koskaan osallistutaan, ellei ihme tapahdu ja lajit vie mennessään.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe