Äläkää tilatko sieltä mittään. meni kymppejä rahaa kun jouduin tietämättäni klubijäseneksi. Jambasta kuulemma sama vika mutta että zed myös yhtä huijari!
ZED !! puijaa
30
13190
Vastaukset
- menettänyt..
Miten niiltä firmoilta pystyy penäämään fyrkat takas? Onko kellään kokemusta???
- viranomaisen asiakas
Tässä kuluttajaviraston ohjeet sivuilta poimittuna:
"NÄIN TEET VALITUKSEN PERUSTEETTOMASTA PUHELINPALVELULASKUSTA
Oletko saanut laskun maksullisista puhelinpalveluista tai tekstiviestipalveluista? Näin valitat teleoperaattorisi tai muun palveluntarjoajan perusteettomista laskuista.
Teleyhtiöt toimittavat maksullisia puhelinpalveluita erityisten numerosarjojen, kuten 0700-alkuisten palvelunumeroiden kautta. Varsinaiset palvelut tarjoaa yleensä kuitenkin joku toinen yritys. Laskutus tapahtuu tällöin normaalin puhelinlaskun yhteydessä ja teleoperaattori välittää maksun palvelun tarjoavalle yritykselle. Lasku voi myös tulla erillisenä laskuna suoraan palvelun tarjoavalta yritykseltä.
Kuluttajaviraston mukaan palvelun tarjoava yritys tai teleyhtiö voi laskuttaa palvelusta vain siinä tapauksessa, että kuluttaja on voinut ymmärtää tekevänsä sopimuksen maksullisesta palvelusta ja saanut sopimusehdot tietoonsa ennen sopimuksen tekemistä.
Teleyritykset käyttävät yleisesti sopimusehtoa, jonka mukaan liittymän haltija vastaa kaikista liittymästä soitetuista puheluista. Ehto on Kuluttajaviraston mukaan kohtuuton erityisesti tällaisessa tilanteessa, jossa kyseenalaisia keinoja käyttävä yritys pyrkii hyötymään käyttämällä hyväkseen operaattorien käyttämää ehtoa.
Näin voit tehdä valituksen, jos olet saanut perusteettoman laskun:
1. Tee kirjallinen valitus palvelun tarjoajalle ja / tai teleyhtiöllesi. Selitä miksi katsot, että sinun ei tarvitse maksaa. Kerro tilanteesta, jolloin palvelu tilattiin – jos tiedät sen.
2. Pyydä teleyhtiötäsi ja / tai palvelun tarjoajaa osoittamaan, miksi sinun pitäisi maksaa.
3. Pyydä yritykseltä kirjallinen ja selvästi perusteltu vastaus hyvissä ajoin ennen kuin yritys siirtää laskun perintään. Jos lasku on jo ehtinyt mennä perintään, kohdista reklamaatio myös perintäyhtiölle ja vaadi perintätoimien keskeyttämistä asian selvittelyn ajaksi.
4. Jos et saa asiaa sovittua omin toimin, voit kääntyä oman kuntasi kuluttajaneuvojan puoleen. Kuluttajaneuvojan yhteystiedot löydät hakemistosta tai soittamalla oman kuntasi vaihteeseen. Voit myös tehdä valituksen kuluttajavalituslautakuntaan, joka antaa ratkaisusuosituksia elinkeinonharjoittajien ja kuluttajien välisissä riita-asioissa. Kuluttajavalituslautakunnan valituskaavakkeet saat kuluttajaneuvojalta tai internetistä osoitteesta: www.kuluttajavalituslautakunta.fi."
Näin minä aion toimia, laitoin eilen zedille kirjallisen ilmoituksen, ja jos ei vastausta ja korvausta kuulu menen kuluttajaneuvojan juttusille. Ihan päivänselvä tapaus että puijattu onm koska en muista saaneeni minkäänlaista asiaankuuluvaa vahvistusta siitä että olen maksulliseen palveluun joutunut. - Raha-Sampo
Lähettämällä sähköpostilla reklamaatio zedin asiakaspalveluun osoitteeseen [email protected]
Reklamaation perusteeksi riittää se, että tilatessasi soittoäänen (tms.) et ole tiennyt liittyväsi kuukausimaksulliseen ja erittäin kalliiseen palveluun koska zed ei ole selkeästi kertonut palvelun hintaa ja ehtoja mainonnassaan.
Kyseisen puljun asiakaspalveluun ei kannata soittaa koska soittaminen maksaa yli normaalin puhelun hinnan (tarkemmat tiedot www.zed.fi sivuilta).
On varmaan aikamoinen rahasampo tuo zedin maksullinen asiakaspalvelu sillä sen verran monta ihmistä tiedän jotka ovat erehtyneet tilaamaan zediltä soittareita ja samalla tietämättään liittyneet ns. Club Zed -asiakkaiksi.
Kyseenalaista toimintaa Zed Oy:ltä!!! Toivottavasti kuluttajaviranomaiset puuttuvat zedin toimintaan mahdollisimman nopeasti! - ärrr.
Raha-Sampo kirjoitti:
Lähettämällä sähköpostilla reklamaatio zedin asiakaspalveluun osoitteeseen [email protected]
Reklamaation perusteeksi riittää se, että tilatessasi soittoäänen (tms.) et ole tiennyt liittyväsi kuukausimaksulliseen ja erittäin kalliiseen palveluun koska zed ei ole selkeästi kertonut palvelun hintaa ja ehtoja mainonnassaan.
Kyseisen puljun asiakaspalveluun ei kannata soittaa koska soittaminen maksaa yli normaalin puhelun hinnan (tarkemmat tiedot www.zed.fi sivuilta).
On varmaan aikamoinen rahasampo tuo zedin maksullinen asiakaspalvelu sillä sen verran monta ihmistä tiedän jotka ovat erehtyneet tilaamaan zediltä soittareita ja samalla tietämättään liittyneet ns. Club Zed -asiakkaiksi.
Kyseenalaista toimintaa Zed Oy:ltä!!! Toivottavasti kuluttajaviranomaiset puuttuvat zedin toimintaan mahdollisimman nopeasti!niin mutta rahaa jäisiltikin paljon huijari numero 17162 taskuun mutta elisa on koko summasta korvausvelvollinen eikä tämmöiseen tarvitse alistua.
- jepsjepjep
ärrr. kirjoitti:
niin mutta rahaa jäisiltikin paljon huijari numero 17162 taskuun mutta elisa on koko summasta korvausvelvollinen eikä tämmöiseen tarvitse alistua.
Zed tässä on korvausvelvollinen, ei Elisa. Aika outoa kun olet Elisalta saanut 3kk rahat takaisin, hyvä tuuri käynyt. "Elisan pussista" nuo rahat menny, zed vaan veloittaa elisalta näitä rahoja jotka elisa joutuu asiakkailta veloittamaan
- uhri-no-1001
Raha-Sampo kirjoitti:
Lähettämällä sähköpostilla reklamaatio zedin asiakaspalveluun osoitteeseen [email protected]
Reklamaation perusteeksi riittää se, että tilatessasi soittoäänen (tms.) et ole tiennyt liittyväsi kuukausimaksulliseen ja erittäin kalliiseen palveluun koska zed ei ole selkeästi kertonut palvelun hintaa ja ehtoja mainonnassaan.
Kyseisen puljun asiakaspalveluun ei kannata soittaa koska soittaminen maksaa yli normaalin puhelun hinnan (tarkemmat tiedot www.zed.fi sivuilta).
On varmaan aikamoinen rahasampo tuo zedin maksullinen asiakaspalvelu sillä sen verran monta ihmistä tiedän jotka ovat erehtyneet tilaamaan zediltä soittareita ja samalla tietämättään liittyneet ns. Club Zed -asiakkaiksi.
Kyseenalaista toimintaa Zed Oy:ltä!!! Toivottavasti kuluttajaviranomaiset puuttuvat zedin toimintaan mahdollisimman nopeasti!Kuluttajavirasto on moittinut jo Zed Oy ja Zed Sonera toimintatapoja. Seuraava vaihe on rikosilmoituksen tekeminen.
- - - -
ärrr. kirjoitti:
niin mutta rahaa jäisiltikin paljon huijari numero 17162 taskuun mutta elisa on koko summasta korvausvelvollinen eikä tämmöiseen tarvitse alistua.
17162 ei ole zedin numero vaan javapelit.netin.
- rahastus
soitin zedin asiakaspalvelunumeroon. ennen siellä vastasi virkailija mutta nyt ei enää vastannut kun soitin. pelkkä automaatti. vaimoltani oli menny rahaa vaikka sim kortti ei edes ollu kiinni puhelimessa johtuen ulkomaan reissusta. no saatiin kuitenkin 54e takas ja olivat pahoillaan. uusia laskuja on tullu kuitenkin koska oli pitkä lomareissu ja nyt on nähtävästi niin että siellä on pelkkä automaattinen vastaaja enää paikalla, eikä kkukaan henkilö fyysisesti. täyttä huijaamista ja kusetusta.
- Onnellinen "clubilaine...
Aivan käsittämätöntä, että tuo Zedin touhu on laillista!! Sivuilla luki (ei tietysti lue enää, ei ne nyt ihan niin typeriä ole) tietty hinta, minkä soittoääni maksaa ja sitten kun sen tilasi, niin onhan se mukava saada kuukauden päästä tietää, että "jäsenyytesi on uusittu" -> on tullut kaiketi maksettua pari kk tuota "jäsenyyttä".
Eivät ole tainneet paljoa tuota touhua julkisuudessa kommentoida, enkä ihmettele. Tuskin nekään niin munattomia ovat, että kehtaisivat enää julkisuuten tulla heittelemään jotain täysin naiiveja väitöksiä, että tuossa touhussa olisi muka kyse jostain muusta kuin selkeästä ihmisten kusettamisesta.
Ei taida kauhean vahvalla pohjalla on sen firman talous, jos ei muuten saa tuloja kuin huijaamalla.
Lienee tarpeetonta todeta, että ne olikin sitten viimeiset sentit mitä sinne suuntaan lähtee tästä taloudesta tai keneltäkään ketä ehdin tuosta touhusta varoittaa. Ja vielä on toki toiveissa, ettei noitakaan laskuja tarvitsisi maksaa, saa nyt nähdä. - Huijattu
Olet oikeassa. Minun alaikäinen tyttö on joskus
aikoinaan tilannut joku kuva tai soittoääni
Zediltä ja joutui myös uuden ns. Club Zedin
laittomaan rahankeräykseen ; kestojäseneksi !
Jos luette tämän viestin niin älkää tilatko
mitään siitä firmasta !
Toivottovasti joku tekee tästä rikosilmoituksen
ja että uhreille maksetaan maksut takaisin - huijauksen kohde
zed huijaa rahaa.tilasin kerran soittoäänen ja nyt olen siinä jäsenenä!Älkää ikinä tilatko zedistä mitään mullakin menee noin kahdeksan euroa kuussa rahaa zediin!
- Mansyyy
Kaikkihan ne huijaa saatana.
- Marjo Riitta
Moi! Tilasin myös yhden soittoäänen tammikuussa. Soittoääni ei kiskaan tullut edes perille, mutta Zed laskutti iloisesti heinäkuuhun asti 9€, kun en huomannut kysellä sisältöpalveluiden perään.
Lähettämiään kuukausittaisia tekstiviestejä en todellakaan lukenut, luulin niitä joiksikin mainoksiksi ja postin ne tarpeettomina. Lehtimainoksessa ei mielestäni ollut mitään mainintaa clubiin pakolla liittämisestä.
Mielestäni heidän toimintans on röyhkeää ja epäoikeudenmukaista. Ainakin meinaan jatkaa kirjeenvaihtoa kanssaan.
Alla Zedin vastaus lähettämääni reklamaatioon.
REKLAMAATIONNE ZED-PALVELUISTA
Hyvä Marjo Savolainen,
Olemme vastaanottaneet reklamaationne ja sen perusteella selvittäneet liittymänne 358jne.. tapahtumia.
Selvityksissämme on ilmennyt, että liittymästänne on liitytty Club Zed lähettämällä viesti numeroon 173317 ja tilattu tuote.
Kyseisessä mainoksessa, kuten kaikessa muussakin Zedin markkinoinnissa, on kerrottu, että tilaamalla tuotteen tilaaja aloittaa Club Zed -kestotilauksen, jonka hinta on 9e/4viikkoa. Liittymisen yhteydessä Zed on lähettänyt teille lisäksi sms-viestit, joissa on kerrottu palvelun hinta ja peruutusohjeet. Lisäksi Zed muistuttaa tilaajaa säännöllisesti kunkin laskutuskauden vaihtuessa tilausjakson automaattisesta uusimisesta tilaajan liittymään lähetettävin sms-viestein.
Liittymän omistaja on aina vastuussa liittymän käytön aiheuttamista kustannuksista. Liittymästänne on pätevällä ja sitovalla tavalla tilattu Zedin tarjoama palvelu. Zedin selvityksissä ei ole ilmennyt mitään teknistä virhettä tai muuta sellaista Zedistä johtuvaa syytä, joka antaisi aihetta hyvityksen suorittamiseen. Näin ollen Zed ei katso olevansa velvollinen hyvittämään teiltä laskutettuja maksuja.
Haluamme lisäksi kiinnittää huomionne siihen, että Zedin käsityksen mukaan kaikki matkapuhelinoperaattorit tarjoavat asiakkailleen mahdollisuuden hallita liittymän käytöstä aiheutuvia kustannuksia niin sanottujen estopalveluiden avulla. Lisäksi Zed tarjoaa kotisivuillaan myös oman estopalvelun, jolla voidaan haluttaessa puhelinnumerokohtaisesti estää Zed-palveluiden käyttö kokonaan.
Ystävällisin terveisin,
Zed Asiakaspalvelu- Huh, mitä touhua
Tulin myös huijatuksi. Tilasin heinäkuussa soittoäänen, jota en "tilapäisen häiriön vuoksi" koskaan saanut. Nyt tuli sitten 10e:n lasku. Soitin tänään Zed.fi:iin kysyäkseni asiasta. Kun pyysin saada tietää heidän johtajansa nimen, ylimielinen mieshenkilö kertoi minulle että hommaa johtaa espanjalainen Jose Alvarez Gascon(tässä vaiheessa kyllä jo repesin ilkikuriseen nauruun!!!!), ja että Suomen johtajan nimeä hän ei saa kertoa. Voi jestas mitä touhua. Eikö tällaista touhua Suomen kaltaisessa oikeusvaltiossa saada kuriin!??
- ZEDin sama vastaus kaikille
Sepäs sattuma. Minä sain ihan saman vastauksen. Luultavasti automatisoitu vastaus, joka lähetetään kaikille, jotka vaativat rahaa takaisin. Tämä on vastaus, jonka minä sain:
REKLAMAATIONNE ZED-PALVELUISTA
Hyvä NN,
Olemme vastaanottaneet reklamaationne ja sen perusteella selvittäneet liittymänne 35840xxxxxx tapahtumia.
Selvityksissämme on ilmennyt, että liittymästänne on liitytty Club Zed -palveluun 1.1.2007 lähettämällä viesti DMUSA xxxxx numeroon 173317 ja tilattu moniääninen soittoääni ”xxxx”.
Kyseisessä mainoksessa, kuten kaikessa muussakin Zedin markkinoinnissa, on kerrottu, että tilaamalla tuotteen tilaaja aloittaa Club Zed -kestotilauksen, jonka hinta on 9e/4viikkoa. Liittymisen yhteydessä Zed on lähettänyt teille lisäksi sms-viestit, joissa on kerrottu palvelun hinta ja peruutusohjeet. Lisäksi Zed muistuttaa tilaajaa säännöllisesti kunkin laskutuskauden vaihtuessa tilausjakson automaattisesta uusimisesta tilaajan liittymään lähetettävin sms-viestein.
Liittymän omistaja on aina vastuussa liittymän käytön aiheuttamista kustannuksista. Liittymästänne on pätevällä ja sitovalla tavalla tilattu Zedin tarjoama palvelu. Zedin selvityksissä ei ole ilmennyt mitään teknistä virhettä tai muuta sellaista Zedistä johtuvaa syytä, joka antaisi aihetta hyvityksen suorittamiseen. Näin ollen Zed ei katso olevansa velvollinen hyvittämään teiltä laskutettuja maksuja.
Haluamme lisäksi kiinnittää huomionne siihen, että Zedin käsityksen mukaan kaikki matkapuhelinoperaattorit tarjoavat asiakkailleen mahdollisuuden hallita liittymän käytöstä aiheutuvia kustannuksia niin sanottujen estopalveluiden avulla. Lisäksi Zed tarjoaa kotisivuillaan myös oman estopalvelun, jolla voidaan haluttaessa puhelinnumerokohtaisesti estää Zed-palveluiden käyttö kokonaan.
Ystävällisin terveisin,
Zed Asiakaspalvelu - järki päässä tilattaessa
ZEDin sama vastaus kaikille kirjoitti:
Sepäs sattuma. Minä sain ihan saman vastauksen. Luultavasti automatisoitu vastaus, joka lähetetään kaikille, jotka vaativat rahaa takaisin. Tämä on vastaus, jonka minä sain:
REKLAMAATIONNE ZED-PALVELUISTA
Hyvä NN,
Olemme vastaanottaneet reklamaationne ja sen perusteella selvittäneet liittymänne 35840xxxxxx tapahtumia.
Selvityksissämme on ilmennyt, että liittymästänne on liitytty Club Zed -palveluun 1.1.2007 lähettämällä viesti DMUSA xxxxx numeroon 173317 ja tilattu moniääninen soittoääni ”xxxx”.
Kyseisessä mainoksessa, kuten kaikessa muussakin Zedin markkinoinnissa, on kerrottu, että tilaamalla tuotteen tilaaja aloittaa Club Zed -kestotilauksen, jonka hinta on 9e/4viikkoa. Liittymisen yhteydessä Zed on lähettänyt teille lisäksi sms-viestit, joissa on kerrottu palvelun hinta ja peruutusohjeet. Lisäksi Zed muistuttaa tilaajaa säännöllisesti kunkin laskutuskauden vaihtuessa tilausjakson automaattisesta uusimisesta tilaajan liittymään lähetettävin sms-viestein.
Liittymän omistaja on aina vastuussa liittymän käytön aiheuttamista kustannuksista. Liittymästänne on pätevällä ja sitovalla tavalla tilattu Zedin tarjoama palvelu. Zedin selvityksissä ei ole ilmennyt mitään teknistä virhettä tai muuta sellaista Zedistä johtuvaa syytä, joka antaisi aihetta hyvityksen suorittamiseen. Näin ollen Zed ei katso olevansa velvollinen hyvittämään teiltä laskutettuja maksuja.
Haluamme lisäksi kiinnittää huomionne siihen, että Zedin käsityksen mukaan kaikki matkapuhelinoperaattorit tarjoavat asiakkailleen mahdollisuuden hallita liittymän käytöstä aiheutuvia kustannuksia niin sanottujen estopalveluiden avulla. Lisäksi Zed tarjoaa kotisivuillaan myös oman estopalvelun, jolla voidaan haluttaessa puhelinnumerokohtaisesti estää Zed-palveluiden käyttö kokonaan.
Ystävällisin terveisin,
Zed AsiakaspalveluSaatte aina saman vastauksen koska todellakin zed:in sivuilla lukee palvelukustannukset ja käyttöehdot. Jos tilaatte lukematta ehtoja, niin sori vain, oma syynne. Ei voi myöhemmin valittaa ettette ole tienneet, koska tiedottamatta jättäminen ei ole sama asia kuin asiakas ei ole viitsinyt/jaksanut lukea ehtoja. Kaikille alaikäisten vanhemmille: Estosuoja tai prepaidliittymä mukuloille, tietenkin kivat soittoäänet ja pelit houkuttaa, mutta vastuu on vanhempien!
- jp73
aina,kun lataan puheaikaa rupee puhelimeen tulla 5-7 viestiä teidän saldo ei riitä palvelun tilaamiseen,vaikka en ole tilannut sieltä,kun joskus vuosi sitten js senkin jälkeen laitoin kielto viestin ei auta olen kerran jo taistellut samanlaisen firman,kanssa sain korvauksen kannattaa ottaa yhteuttä asiallisesti,jos ei toimi,niin kuluttajasuojapalveluun..todella kyllästynyt ZEDIIN täytyy vaihtaa numero..!
- Tiina T.
Eli onko kukaan reklamaation tehnyt saanut rahoja takaisin? Oliko reklamaatiosta siis hyötyä?
- Vihainen_äijä
Minäkin tilasin joskus aikoja sitten yhden soittoäänen. Sain soittoäänen mutta huomasin että se ei jostakin syystä pelittänyt. Olin ensiksi "whatever" tuulella, mutta myöhemmin rupesivat Zedin mainos yms. spämmit häiritsemään. Tuli myös täytenä yllätyksenä se liittymismaksu. Tämä pitäisi vetää käräjille kun näin monta valittajaa löytyy.
Onko kukaan onnistunut saamaan rahojaan takaisin?- voivoivoi
voisiko joku kertoa miten tämän saatanan club. zed":n saa lopetettua ja lopullisesti. Kiitos
- Vihainen_Äijä
voivoivoi kirjoitti:
voisiko joku kertoa miten tämän saatanan club. zed":n saa lopetettua ja lopullisesti. Kiitos
Siis mikäli tarkoitat että miten sopimuksesta pääsee eroon, niin menin tänne eilen:
http://www.zed.fi/faqs_parentalcontrol.asp
Toivottavasti se sitten toimi... Ikävä kyllä tämä toiminto ei anna takaisin niitä rahoja mitä on jo menettänyt.
Mietin tänään että voisin antaa tästä jutusta vähän vihiä sukulaiselleni joka on töissä hesarilla. Median painostus voi aina tehdä ihmeitä. - Mittari täynnä
Vihainen_Äijä kirjoitti:
Siis mikäli tarkoitat että miten sopimuksesta pääsee eroon, niin menin tänne eilen:
http://www.zed.fi/faqs_parentalcontrol.asp
Toivottavasti se sitten toimi... Ikävä kyllä tämä toiminto ei anna takaisin niitä rahoja mitä on jo menettänyt.
Mietin tänään että voisin antaa tästä jutusta vähän vihiä sukulaiselleni joka on töissä hesarilla. Median painostus voi aina tehdä ihmeitä.Eipä ole toiminut minun kohdallani palvelunesto netin eikä tekstiviestin välityksellä. Tänään pamahti taas krediittiviesti. Olen perunut jäsenyyden jo useaan kertaan ja lähettänyt lisäksi sähköpostia. Päätin antaa asian hoidon kolmannelle osapuolelle, koska en ole itse onnistunut peruuttamaan jäsenyyttä.
Tuli syksyllä luettua toimitusehdot huonosti kun tilasin yhden soittoäänen uuteen kännykkään. Se menee omaan piikkiin, mutta tämä jatkoprosessi ei ! Pännii kun jouduin maksamaan operaattorilta tilaamani erittelyosan puheluistani (9 euroa), mutta onpahan kuitenkin faktaa pohjaksi.
Olkaa ihmiset fiksumpia kuin meikäläinen...
- zed boikottiin
Tein Kuluttajavirastoon valituksen Zedin palvelusta, jossa asiakkaita huijataan.Toivottavasti valitus tuottaisi tulosta ja tämäntyyppiset palvelut luokiteltaisiin laittomiksi.
- Naurava kulkuri
Minäkin olin juuri aikeissa tehdä Kuluttajavirastoon valituksen Zedin harhaanjohtavasta markkinoinnista, kun törmäsin tähän sivustoon ja huomasin, että täsmälleen samanlaiset huijatuksi tulemisen kokemukset ovat olleet monella muullakin uhrilla ja sanasta sanaan samanlaiset automatisoidut vastaukset ovat muutkin reklamoijat saaneet.
Maksullisten puhelinpalveluiden eettinen lautakunta "mapel.fi" vastaa kohdassa "Usein kysyttyä" (kysymys 5), että "Palveluiden verollinen yksikköhinta on mainoksessa aina esitettävä selkeästi, välittömästi numeron yhteydessä ja helposti luettavassa muodossa."
Zedin televisiomainos ei täytä hinnan esittämisen selkeyden vaatimusta. Siinä kerrotaan kestotilaukseen sitoutumisesta pienellä präntillä tv-ruudun alakulmassa. Kestotilauksen sijaan tv-katselijan huomiota kiinnitetään voimakkaasti yksittäisiin soittoääniin ja niiden tilaamisen ohjeistukseen. Kun katselija merkitsee muistiin tilattavan soittoäänen koodia ja tilauspalvelun puhelinnumeroa, ehtii mainos sillä välin päättyä. Katsoja harhautetaan tilaamaan eri palvelu kuin mistä häntä on tarkoitus laskuttaa, moninkertaiseen hintaan.
Elisalla yksittäinen soittoääni maksaa 1,20 - 3,00 euroa, jonka kuluttaja on kyllä valmis maksamaan, jos todella haluaa jonkun mieleisen soittoäänen. Se on reilua markkinointia, ei mitään salamyhkäisiä kestotilauksia.
Tilasin Zediltä yksittäisen soittoäänen, mutta en saanut sitä. Sen sijaan sain puoli tusinaa tekstiviestiä, joista pari oli täysin tyhjiä ja eräs koostui seuraavasta ilmoituksesta: "Kiitos 4Mobile-tilauksestasi! Saat 30 soittoääntä/kuvaa tai 3 peliä 4 viikon tilausjakson aikana hintaan 9e. Sulkeminen: 4MOBILE SULJE nroon 17286." Sen että tilauksestani kiitettiin, minä hyväksyn, sillä minä tosiaan tilasin yhden soittoäänen. Mutta tuota "saat 30 soittoääntä..." en edelleenkään hyväksy minkään kestotilauksen vahvistukseksi, varsinkaan kun en tehnyt kestotilausta, vaan yksittäisen soittoäänen tilauksen, johon minua mainoksella houkuteltiin. Minusta em. tekstiviesti-ilmoitus muistuttaa erehdyttävästi myyntitarjousta. Oletin, että sillä yriteltiin houkutella minua kestotilausasiakkaaksi, kun kerran olin jo tilannut yhden soittoäänen. Muissa viesteissä esitettiin lisää markkinointilauseita.
Jälkeenpäin olen saanut karvaasti tietää, että tuo myyntitarjoukselta näyttänyt viesti oli muka vahvistus tehdystä kestotilauksesta.
Lupaus 30 soittoäänen saamisesta hintaan 9 euroa on muuten katteeton, sillä valittavien soittoäänen laadusta riippuen soittoäänten lukumäärä voi olla paljon vähäisempi.
Minua ei 27 euron menetys sinänsä ihan kauheasti kirpaise, mutta huijatuksi tuleminen harmittaa todella paljon. Huijaaminen ei Zedin tapauksessa välttämättä ole täysin laskelmoitua, mutta koko tämä keskustelu osoittaa selvästi, että halua eettiseen markkinointiin ei tuolla yrityksellä ole.
Eettistä markkinointia olisi lukea tv-mainoksessa ÄÄNEEN: "Tee nyt Zedin soittoäänipalvelun kestotilaus hintaan 9 euroa / 4 viikkoa. Tarkemmat tilausohjeet osoitteesta www.zed.fi". Tilauskoodit ja tekstiviestiosoitteen numero pitäisi kokonaan jättää esittämättä tv-mainoksessa, koska tv-mainokseen ei ole mahdollista sisällyttää kestotilauksen sopimusehtoja eikä katselijalla ole mitään mahdollisuutta ehtiä lukea ja punnita niitä.
Näitä ajatuksia aion jättää kuluttajavirastolle.
- - - -
Niinpä menee vaan turhaa laskuu!!! >:( Jos joku haluaa estää Club Zedin menkää Googleen ja Kirjoittakaa:Club Zed
Siel on jossain semmonen jossa lukee:"Welcome to Club Zed Parental control.Voit halutessasi estää Zed-palveluiden käytön puhelinnumerostasi.Kun esto on kytketty,päälle ei puhelin numeroa voi..."
Kannattaa kokeilla jos ei haluu enää viestei ja LASKUI sieltä!!! >:(- 9vuotias tuli huijatuksi 16...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=105&conference=4500000000001481&posting=22000000028905045
Tässä tarinani, ota yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan. Meillä oli onnellinen loppu. Saimme 160 euroa takaisin.
- hellevi85
Tilasin kerran kans jonku soittarin, liityin klubiin tietämättäni....
Tuli viestejä tilauksen uusiutumisesta, mutta luulin ettei se maksa sillä en ole tilannut yhtään mitään!
Selvis sitte sekin että oon maksanut varmaan 50e ihan turhaan, ihmekös puhelinlaskut oli niin isoja...
V..U mitä ihmisten huijaamista, tyhjätään taskutkin! - vedätetty,
mä huomasin kans olevanu club zedin asiakas kun sain jotain tarjous viestejä ja heti tarkistin saldotilanteen ja 10€ oli tullu lisää laskua!!!!
miten voi olla mahdollista?
kannattaa mennä tonne club zedin sivuille ja ottaa varmuuden vuoksi sen eston! tein niin ettei tuu enää ylläreitä! - Tämä ei jää tähän.
Zed oy tekee rikollista toimintaa.Alaikäisiä lapsiani n huijattu yli sadan euron edestä.Maksaja olen minä aikuinen.Eikö ole rikollista saattaa alaikäinen velkasuhteeseen.
- Lukutaitoinen JKLp
Osaatteko lukea nuo käyttöehdot/hyväksynnät? Itse olette "klubijäsenyyden" hyväksynyt tekstiviestillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72528- 1211811
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1271541Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill511521Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741327Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1621317- 1481285
- 521208
- 591148
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.661105