hyvä paistinpannu?

....

Mikäs se nyt ois semmone hyvä ja kestävä paistinpannu yleiskäyttöön? Ekana tulee mieleen Hackman Matador (mainokset iskostunu päähän) mutta siitä on tainnut liikkua negatiivista palautetta(?)

Mitä muita vaihtoehtoja olisi?

17

23361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • panny

      Maksaa hiukan, mutta kestää!

      • mamiska

        meillä oli hackman panny. kesti kolme kuukautta ja pinnote lähti irtoamaan ja samaa olen kuullut muualtakin. huonot paisto-ominaisuudet ja vieläpä kalliskin.


    • Hackman no

      Valurauta taitaa olla paras, esim. Hackman tai ruotsalainen Ronab tai mikä lie. Teflon aina huonompi ja niistä Hackman nykyään ehkä huonoin, pinnoite tosi tarttuvaa ja 10 v takuu ei vastaa mistään. Teflon-pinnoitteiset halpikset paljon parempia, esim. Lidlin.

    • Ehdottamasti Scanpan, ei tartu mikään kiinni ja saa käyttää teräksisiä välineitä. Sopii valmiiksi induktiolle, kaasulle jne. pannun voi tarvittaesssa heittää uuniin, jos tarvetta. Tarjouksessa olen näitä nähnyt ainakin Antttilassa ja City-Marketissa ja taisipa olla Sokoksellakin joskus...lisätietoja:

      http://www.scanpan.fi/

      • induktio

        Scanpan ei missään nimessä sovi induktioliedelle!


    • halpa on

      Ostettiin liidelistä sellainen sveitsiläisvalmisteinen paksuhko "teflonpannu". Ei sellainen alumiininen läpyskä vaan oikean pannun tuntuinen. Todella laadukas ja kestävä. Ostettiin toinen samanlainen heti välittämästi. Hinta alle 15 euroa eli paljon Hackmannia ja Tefalia halvempi.

      • meilläkin

        Hyvin on kestänyt jo toista vuotta ja uusi samanlainen on odottamassa kaapissa. Varmaan se sama malli kuin tuolla edelliselläkin cvastaajalla, maksoi 15 euroa.


    • Paistaja

      Itse ostin anopille, äidilleni ja itselle Panny paistokasarin noin 5 vuotta sitten. Aidilläni kesti kovassa käytössä noin 3 vuotta ja itse heitin pannun menemään noin 4 vuoden jälkeen. Anopilla vielä käytössä, mutta pinta kyllä mennyt huonoksi. 10-vuoden takuu ei korvaa tuota kulumista. Eli takuut on ihan roskaa. Pannut maksoi noin 100 euroa/kpl.

      • vaikuttaa kuinka paljon käy...

        Itse en ole jokapäiväisessä käytössä ollutta peruspaistinpannua saanut kestämään yli 2 vuotta.

        Pannun kestoon vaikuttaa muutama asia.
        Tärkein kuinka paljon käytät pannua. Itse teen pannulla ruokaa n. 6 kertaa viikossa ja isäni joka asuu yksin paistelee samanlaisella pannulla kun minä 1 kerran viikossa. Itselläni pannut kestävät n. 1-2 vuotta ja isälläni yli 5 vuotta.

        No ero syntyy käytöstä jos pannua käyttää päivittäin sen pinta kuluu nopeammin eikä mikään pannu kestä 10 vuotta!

        Toinen asia joka vaikuttaa yhtä paljon. Pesetkö teflon tai jotenkin muuten pinnoitetut pannut tiskikoneessa. Panny sarjan pannut eivät kestä kuumia tiskikoneohjelmia ja tiskipesuaineita. Kovanaamastakin lähtee pinnoitteet sellaisina levyinä kun sitä jonkin aikaa pesää tiskikoneessa. Tiskikoneessa sopii pestä vain teräskattiloita!

        Itselläni Panny sarjan erikoispannut parilla/wok joita käytän viikon välein en siis kovin usein ja pannut ovat nyt yli 5 vuotta vanhoja ja pinta on aivan priima. Pesen ne käsin käytön jälkeen.


    • "kotimainen"

      Hackman teettää lähes kaikki pannunsa Kiinassa, missä toki osataan tehdä eritasoisia pannuja, jopa hyviä. Tässä Hackmannissa laatu ei kuitenkaan vastaa lähellekään sitä mitä hinnalla pitäisi saada. Hackman käyttää hyväkseen mainettaan ja isolla rahalla tehtyjä mainoksia.

    • Hande-man

      Pari vuotta sitten palautin pari Hackmanin Matadoria lyhyellä ajalla. En raapinut, en pessyt koneessa, en ylikuumentanut. Pinta vaan oli paska ja tarttuvainen ja tehdas myönsi sen itsekin. Pyysivät vielä kerran luottamaan ja kertoivat että nyt on laatuongelma ok ja pinta aivan uudenlainen. NÄIN OLI! Toinen palautuspannu on ollut hyvä ja parin vuoden päivittäiskäytönkin jälkeen kuin uusi. Kyllä nuo Ikea-pannutkin voi olla ihan hyviä hinta-laatusuhteeltaan, mutta halpojen pannujen pahin ongelma on pohjan käyristyminen kuumennettaessa.

    • paistinmuna

      kuka valmistaa paistinpannua jossa olisi kolme pesää, voisi paistaa kolme munaa siististi kokoon.

      • Lettupannu lieneen fiksuin vaihtoehto, tosin siinä on yleensä tilaa enemmän kuin 3 kananmunalle.


      • raundiamuniin
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Lettupannu lieneen fiksuin vaihtoehto, tosin siinä on yleensä tilaa enemmän kuin 3 kananmunalle.

        Yleensä neljä syvennystä lettupannuissa, mutta voihan silläkin paistaa vaikka vain yhden munan tai sitten käyttää blini-pannua.

        Tai sitten voi käyttää tavallisella pannulla teräksistä muottia, johon rikkoo munan https://www.chezmarius.fi/keittiotarvikkeet.php?k=10119&tuotenro=625037 .


    • välilläyllättää

      Fiskarsin AllSteel-pannu - Suomessa tehty ja kestävä. Pohja on paksu ja todella lämpöäkeräävä ja sopii erittäin hyvin pihvien paistoon. Käy myös uuniin.

    • Teflooni

      On kokeiltu scanpanit ja kovanaamat mutta uusia on pitänyt aika nopeasti. Kerran sit tarjouksesta ostin Tefalin paistokasarin ja on kestäny jo nyt kauemmin kun edelliset yhteensä.

      • pannussasyntynyt

        Onnellinen sinä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe