Käytössä on kannettava tietokone, jossa sisäänrakennettu WLAN, D-Link DI-524 WLAN-reititin, sekä Epson Stylus DX4850-tulostin.
Tähän mennessä on tulostaminen tapahtunut kannettavan tietokoneen ja tulostimen väillä USB-johtoa käyttäen.
Kysymys: onko mahdollista jollain ei kovin kalliilla lisäpalikalla saada tulostus langattomaksi, ja jos on niin miten?
WLAN ja langaton tulostus
6
20807
Vastaukset
- Ruussi
jos on toinen tietokone samassa verkossa, tulostimen voi liittää siihen ja jakaa sen muiden verkon koneiden käyttöön.
Toinen vaihtoehto on hankkia sellainen tulostin minkä voi kytkeä suoraan reitittimeen.- jdiodopia
Ei ole toista tietokonetta, ja WLAN-reitinimen viereen ei sovi tulostinta. Onko tiedossa toimisko tulostin täysin langattomana esim. siten, että tulostimen USB-porttiin liittäisi USB-porttiin sopivan WLAN-verkkokortin?
- Ruussi
jdiodopia kirjoitti:
Ei ole toista tietokonetta, ja WLAN-reitinimen viereen ei sovi tulostinta. Onko tiedossa toimisko tulostin täysin langattomana esim. siten, että tulostimen USB-porttiin liittäisi USB-porttiin sopivan WLAN-verkkokortin?
kytketään kaapelilla suoraan reitittimeen tms. Langattomissa (ja langallisissa) ratkaisuissa käytetään usein tulostuspalvelinta. Tällöin niissä on sisäänrakennettuna wlan-verkkotoiminnot. Voihan sen tulostimen sijoittaa vähän kauemmaksi siitä reitittimestä, ethernet kaapelin yhden segmentin maksimipituus kun on 100 m.
- 1stMacFinn
Applen Airport Expressiin. Siinä on USB liitäntä tulostimelle. Ja toimii. Hintaa 129 euroa.
Toinen konsti on ostaa uusi tulostin, jossa on Bluetooth tai WLAN mukana. - käytössä
Hanki langaton USB tulostin palvelin.
EDIMAX PS-1206MFg Wired RJ45 Wireless Wifi B/G Network USB Printer Server (Supports All-in-One's) $66.50
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25713~r.34774240
Taalan kurssi on nyt edullinen ($66= alle 50€) ja postikulut jo mukana.- toimiva ratkaisu
Itsellä käytössä HP:n Jetdiredt 175X (J6035A) –tulostinpalvelin (USB – USB 2.0 –yhteensopiva, 10/100Base-TX). Ostin Huuto.net:istä pari vuotta sitten kolmella kympillä. On toiminut todella hyvin. Kirjoitin liitetään laitteeseen USB kaapelilla ja laitteesta ethernet (RJ45) kaapeli laitetaan ADSL modeemiin. Kirjoitin toimii tällöin verkkokirjoittimena. Meillä kotona neljä konetta käyttää verkkokirjoittimena yhtä mustavalkolaseria. Kokeilin kerran myös värimustesuihkukirjoitinta ja sekin toimi. Windowsissa pitää tehdä omat määritykset kirjoitinta asennettaessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203