Voiko itse kokeilla akupunktuuria?

_tietämätön

Voiko itse ostaa neulat ja kirjan ohjeiden mukaan kokeilla akupunktiota niskakipuihin? Onko vaikeata löytää juuri oikea piste?

7

3514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varten

      me on sitten opiskeltu yli kolme vuotta? Tekisit sitten varmaan pienen leikkauksenkin, saahan apteekeista lansetteja.

      • ei kaikkea voi tietää

        Olipa taas v...umaisesti vastattu. Sulle olis varmaan kiva tulla asiakkaaksi:(.


      • voi...
        ei kaikkea voi tietää kirjoitti:

        Olipa taas v...umaisesti vastattu. Sulle olis varmaan kiva tulla asiakkaaksi:(.

        SE joka alansa osaa (kolmen vuoden koulutus ei kyllä kerro vielä yhtään mitään) pystyy hoitamaan itse itseään tietyillä niskalukkopisteillä mutta jostain syystä hoitotulos ei ole koskaan sama kuin se kun joku toinen osaava pistää. Näin olen ymmärtänyt , sivullisen silmin.

        :)


    • kokeilla

      mutta suuri on riski ainakin niskan ja takaraivon seudulla pistää itseään "pieleen".Voit yrittää hoitaa myös jalan pisteillä,mutta jos haluat apua,niin tulee ehkä sittenkin edullisemmaksi mennä sille Perinteisen kiinalaisen lääketieteen akupunktiohoitajalle.

      • Petri Federley

        Alkuperäinen kysymys on hyvä, mutta mielestäni tässä täytyy tehdä selväksi se, että ehdottomasti en suosittele itsensä pistämistä ilman kouluttautumista aiheeseen. Kokeilu on selkeä riski. Ja mitä hartiakipuihin tulee, paikallisia pisteitä ei yletä itse pistämään oikeasta suunnasta ja syvyyden arviointi on liki mahdotonta. Tietyistä hartian alueen pisteistä on mahdollista vääränlaisella pistolla tuottaa pneumothorax eli ilmarinta.

        Lyhyesti ideologiasta: oikeastaan kaikkiin akupunktuuripisteisiin liittyy a) oikea pistosuunta b) oikea pistosyvyys ja c) oikea pistoasento. Nämä kaikki kolme kohtaa täytyy osua kohdalleen yhdistyneenä valvottuun harjoitteluun, jotta neuloitus on turvallinen. Tietenkin hygienia on asia jota ei sovi unohtaa.

        Ja sitten tuohon ulkopuolelta tehtyyn havaintoon siitä kuinka itsensä hoitaminen ei nähtävästi tuota tulosta. Tässä karkea allegoria: neula on teräksestä valmistettu tikku joka ei sinällään tuo mitään lisää elimistöön. Kyse on elimistön ohjaamisesta piirilevlle tehtävien kytkentöjen kaltaisesti. Piirilevy edustaa elimistöä, neula kytkentää ja mikä tärkeintä - hoitaja edustaa ulkopuolista virtalähdettä. Niin kauan kuin mennään saman jäjestelmän sisällä ilman pienintäkään ylimääräistä virtalähdettä, muutokset ovat melko pieniä. Akupunktuurilla vaikutetaan ihmisen sähkömagneettiseen järjestelmään - ihminenhän ei sinällään eroa mistään muusta virtaa tuottavasta tai varastoivasta laitteesta, se omaa varauksen ja muodostaa ympärilleen sähkömagneettisen kentän, kuten vaikkapa magneetti tai maapallo. Neula on sähköä johtavasta materiaalista valmistettu nimenomaan ulkopuolisen virran viemiseksi elimistöön. Esimerkki on hiukan karkea, pahoittelen :)


    • neulaton aku

      Ei neuloja taida osata laittaa oikeisiin pisteisiin ilman pitkää koulutusta mutta on olemassa acuhealth laite joka etsii itse pisteet ja hoitaa pistettä pienellä sähkövirralla, laitteesta on jonkinlainen tutkimuskin tehty kroonisiin niskakipuihin positiivisin tuloksin kuopion yliopistollisessa keskussairaalassa. Löytyy ainakin www.nhs.fi mutta on tosin aika arvokas neuloihin verrattuna.. :/

      • itse-hoitoa

        Onko sinulla kokemusta tämän laitteen käytöstä? Laite on arvokas, mutta kyllähän hoidotkin maksavat..meinaan kannattaisiko laitteen hankinta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6193
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      35
      3761
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      1462
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      33
      1370
    Aihe