Hirsutismi :(

onko muita?

Onko muita kenellä on/on ollut hirsutismi? oletteke hoitaneet sen pois? kauan kesti? ..tai jos nyt hoidatte niin millä?
Itselläni on toi hirsutismi..sen takia ihan hirveä itsetunto... millasii ongelmii teillä on?
mulla kasvaa parta..ja viikset.. oon oikeastaan melkein kokonaan karvan peitossa..häpeän itseäni ja jopa sanon itseäni mieheksi :( lääkärit eivät halunneet tehä asialle mitään kunnes sanoin et en halua enää elää tälläisenä..haluan olla tavallinen nainen!
(olen kohta 17)

35

28954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DitaVonBlonde

      minulla on ollut vuosia lievää hirsutismia, ei siis viiksiä tai kamalasti missään karvaa, mut raajat on kyllä ajeltava suht usein :( onneksi ihokarvani ovat ihan vaaleita, niin siitä ei ole ikinä muodostunut ongelmaa.
      Minulla hoidetaan keltarauhashormonilla tätä PCOta,mut en silleen ajattele kamalasti koko karvotusta, vaik kieltämättä selässäni on sellasta valkosta, untuvaa karvaa, mitä kavereilla ei, mut oon jotenki aina ollut sinut sen asian kanssa. ja kun on tää lapsettomuuden uhka niin minulle olis ihan sama vaikka tulisin lihavaksi ja rumaksi ja vaikka kokonaan karvaseksikin, jos vaan saisin sen oman vauvan
      :,(
      Sinulle toivon voimia hirsutismisi kanssa, toivon että saat lääkkeitä ja tunnet jälleen itsesi naiseksi, meillä jokaisella on siihen oikeus!

      • vastauksestasi :)

        Kiitos kun vastasit!
        Sinulla on tietenkin se hyvä puoli, että sinulla on vaaleat karvat..minulla taas tosi tummat :(
        Saisinko kysyä, että voiko silloin hankkia lapsia? ...en tiedä saanko itse lapsia koskaan..tuntuu nyt vaan siltä että en :( vaikka haluaisinkin joskus :) mutta tosiaan..aika paha homma jos ton mun karvoituksen takia menee koko elämä pilalle :(
        Aina ku istun esim. metrossa ja joku istuu mua vastapäätä..niin tuntuu koko ajan että han kattoo mun viiksii tai partaa :( nyt kyllä ei ole enään niin paljon,koska kävin laseroinnissa pari kertaa..helpotti :) mutta kuitenkin... ja silloinkin kun joku esim. poika on ihan mun vieressä ja kattoo mua niin tulee tosi ahdas olo..tuntuu et se kattoo mun karvoja naamassa :( en voi elää normaalia elämää :,(


      • DitaVonBlonde
        vastauksestasi :) kirjoitti:

        Kiitos kun vastasit!
        Sinulla on tietenkin se hyvä puoli, että sinulla on vaaleat karvat..minulla taas tosi tummat :(
        Saisinko kysyä, että voiko silloin hankkia lapsia? ...en tiedä saanko itse lapsia koskaan..tuntuu nyt vaan siltä että en :( vaikka haluaisinkin joskus :) mutta tosiaan..aika paha homma jos ton mun karvoituksen takia menee koko elämä pilalle :(
        Aina ku istun esim. metrossa ja joku istuu mua vastapäätä..niin tuntuu koko ajan että han kattoo mun viiksii tai partaa :( nyt kyllä ei ole enään niin paljon,koska kävin laseroinnissa pari kertaa..helpotti :) mutta kuitenkin... ja silloinkin kun joku esim. poika on ihan mun vieressä ja kattoo mua niin tulee tosi ahdas olo..tuntuu et se kattoo mun karvoja naamassa :( en voi elää normaalia elämää :,(

        se tosiaan helpottaa et karvat on vaaleat, niin ei näy. enkä yhtään ihmettele et susta tuntuu tolta, et se rajottaa elämää ja saa ahdistuneeks. usein mä ainakin toivon et voiku olisin ihan normaali ja samanlainen ku muutki :/
        niin onko sinullakin PCO sitten? :/ siitä lapsenteosta, niin jotkut PCO-ihmiset saa ja jotkut ei saa lapsia. :( se on mulle ollu tosi kamala paikka kun niin monet vääränlaiset ihmiset (narkkarit, alkoholistit ja muuten vaa lapsistaa kiittämättömät) saa lapsia, ja sit on niin paljo niitä ihan kunnollisia ihmisiä, joille yhdenkin vaavin syntyminen on suuri ihme... en siis oikee tiiä viel et saanko lapsia ikinä, sain just vast kuukautiskiertoni takasin lääkkeillä (PCO pilasi senkin) ja nyt talvemmalla pitäs saada vahvempia lääkkeitä, joilla saattaa sen ovulaationki saada takasin. mulla tilanne on siis tosi paha, et ahistaa ja pelottaa et pitää elää ilman omaa ihanaa lasta koko ikänsä... mä toivon ainakin et sä saat lapsia ja kaikki olis kunnossa sillä saralla ;)
        se on sentää hyvä et sua on jo helpottanu se laaserointi :) yhden asian vielä ehdottomasti haluan sanoa. kun kohtaat sopivan/oikean miehen tai pojan, niin se ottaa sut kyllä karvoineen kaikkineen omakseen :) jos ei ni sit se ei oo sun rakkauden arvonen..
        pidähän lippu korkeella ja huomioi myös naiselliset puoles, se tuo myös hyvää mieltä ;)


      • En ole varma..
        DitaVonBlonde kirjoitti:

        se tosiaan helpottaa et karvat on vaaleat, niin ei näy. enkä yhtään ihmettele et susta tuntuu tolta, et se rajottaa elämää ja saa ahdistuneeks. usein mä ainakin toivon et voiku olisin ihan normaali ja samanlainen ku muutki :/
        niin onko sinullakin PCO sitten? :/ siitä lapsenteosta, niin jotkut PCO-ihmiset saa ja jotkut ei saa lapsia. :( se on mulle ollu tosi kamala paikka kun niin monet vääränlaiset ihmiset (narkkarit, alkoholistit ja muuten vaa lapsistaa kiittämättömät) saa lapsia, ja sit on niin paljo niitä ihan kunnollisia ihmisiä, joille yhdenkin vaavin syntyminen on suuri ihme... en siis oikee tiiä viel et saanko lapsia ikinä, sain just vast kuukautiskiertoni takasin lääkkeillä (PCO pilasi senkin) ja nyt talvemmalla pitäs saada vahvempia lääkkeitä, joilla saattaa sen ovulaationki saada takasin. mulla tilanne on siis tosi paha, et ahistaa ja pelottaa et pitää elää ilman omaa ihanaa lasta koko ikänsä... mä toivon ainakin et sä saat lapsia ja kaikki olis kunnossa sillä saralla ;)
        se on sentää hyvä et sua on jo helpottanu se laaserointi :) yhden asian vielä ehdottomasti haluan sanoa. kun kohtaat sopivan/oikean miehen tai pojan, niin se ottaa sut kyllä karvoineen kaikkineen omakseen :) jos ei ni sit se ei oo sun rakkauden arvonen..
        pidähän lippu korkeella ja huomioi myös naiselliset puoles, se tuo myös hyvää mieltä ;)

        Moikka :)

        En ole varma tosta PCO:sta..ai mikä se oli :) muistaakseni siitä oli jotain mun papereissa :/
        mutta siis mulla on mieshormooneja 3% ja se on kyllä aika paljon :(
        En tiedä että pystynkö saamaan itsekkään lapsia.. pelottaa tuo tulevaisuus :( rakastan lapsia tosi paljon, ja haluaisin tietenkin omankin joskus :) (jos nyt vaa se oikee prinssiki löytyis joskus ;))..ja ymmärrän tosi hyvin miltä susta tuntuu :( Mutta mä toivon että saat vielä lapsia ;) ja uskon siihen :) usko sinäkin, niin etköhän saa =)
        ..mutta ajattelin jos en pysty saamaan omaa lasta niin adoptoin..vaikka se onkin ihan eri asia :)
        Pelkään vain et oon tollane karvainen apina,transu.mies koko mun loppuelämän :( kamala itsetunto tuon takia :(
        (pitäis hankkii turkkilaisen miehen nii sitä ei varmaan tosiaankaan nuo karvat haittais ;D )
        Mutta hei, voimia sulle :) kyllä me naiset pärjätää ;) (..vaikka mä en mikää nainen oo :/)


      • DitaVonBlonde
        En ole varma.. kirjoitti:

        Moikka :)

        En ole varma tosta PCO:sta..ai mikä se oli :) muistaakseni siitä oli jotain mun papereissa :/
        mutta siis mulla on mieshormooneja 3% ja se on kyllä aika paljon :(
        En tiedä että pystynkö saamaan itsekkään lapsia.. pelottaa tuo tulevaisuus :( rakastan lapsia tosi paljon, ja haluaisin tietenkin omankin joskus :) (jos nyt vaa se oikee prinssiki löytyis joskus ;))..ja ymmärrän tosi hyvin miltä susta tuntuu :( Mutta mä toivon että saat vielä lapsia ;) ja uskon siihen :) usko sinäkin, niin etköhän saa =)
        ..mutta ajattelin jos en pysty saamaan omaa lasta niin adoptoin..vaikka se onkin ihan eri asia :)
        Pelkään vain et oon tollane karvainen apina,transu.mies koko mun loppuelämän :( kamala itsetunto tuon takia :(
        (pitäis hankkii turkkilaisen miehen nii sitä ei varmaan tosiaankaan nuo karvat haittais ;D )
        Mutta hei, voimia sulle :) kyllä me naiset pärjätää ;) (..vaikka mä en mikää nainen oo :/)

        seki olis varmaa yks käypä vaihtoehto :P xD
        niin, pysyt ajatuksissani, toivotaan että kummatkin vielä kerran saa edes yhden pienokaisen. et voitais siinä suhteessa edes olla enemmän sellasia kun muut naiset :( se kyl ottaa naiseuden päälle, et on karvasempi ku muut, varsinki ku nykyajan yhteiskunnassa ei sais nainen olla edes luonnollisen karvanen :(
        onneks ollaa molemmat viel nuoria ( minä siis 18) niin vielähän me kasvetaan ihmisinä ja ehkä jonain päivänä säkin pystyt hyväksymään ittes vähän karvasempana versiona ;) vaik helppoo erilaisuus ei oo ikinä :(
        PCO on tosiaan inhottava asia. vihasin sitä siitä asti ku kuulin et mikä se on ja et mulla on se :(


      • pitäisi katsoa
        DitaVonBlonde kirjoitti:

        seki olis varmaa yks käypä vaihtoehto :P xD
        niin, pysyt ajatuksissani, toivotaan että kummatkin vielä kerran saa edes yhden pienokaisen. et voitais siinä suhteessa edes olla enemmän sellasia kun muut naiset :( se kyl ottaa naiseuden päälle, et on karvasempi ku muut, varsinki ku nykyajan yhteiskunnassa ei sais nainen olla edes luonnollisen karvanen :(
        onneks ollaa molemmat viel nuoria ( minä siis 18) niin vielähän me kasvetaan ihmisinä ja ehkä jonain päivänä säkin pystyt hyväksymään ittes vähän karvasempana versiona ;) vaik helppoo erilaisuus ei oo ikinä :(
        PCO on tosiaan inhottava asia. vihasin sitä siitä asti ku kuulin et mikä se on ja et mulla on se :(

        pitäis kattoo noist mun papereista tosta PCO:sta.
        Mut oikeesti mikäs siinä..turkkilainen mies ja saat vielä kebab ravintolan ;D *nauraa* :)
        Mutta oikeasti tämä on kamalaa :( mutta eiköhä me saada joskus omia lapsia :)
        haluan vaan pois noista karvoista... on niin "likainen olo" :( arvaa miltä tuntuu ku kattoo noita kauniita malleja..varsinkin vartalokuvia :( mäki haluaisin olla samanlainen kun muut :( tekee mieli vaa lähtee tosta kehosta kokonaan :(
        p.s.
        voisitko kertoo vielä enemmän tosta PCO:sta? en ole kuullut siitä paljoo..huomenna kyllä katon noi kaikki mun lääkäripaperit läpi et oisko siin mitään siitä://
        yritä jaksaa :)


      • DitaVonBlonde
        pitäisi katsoa kirjoitti:

        pitäis kattoo noist mun papereista tosta PCO:sta.
        Mut oikeesti mikäs siinä..turkkilainen mies ja saat vielä kebab ravintolan ;D *nauraa* :)
        Mutta oikeasti tämä on kamalaa :( mutta eiköhä me saada joskus omia lapsia :)
        haluan vaan pois noista karvoista... on niin "likainen olo" :( arvaa miltä tuntuu ku kattoo noita kauniita malleja..varsinkin vartalokuvia :( mäki haluaisin olla samanlainen kun muut :( tekee mieli vaa lähtee tosta kehosta kokonaan :(
        p.s.
        voisitko kertoo vielä enemmän tosta PCO:sta? en ole kuullut siitä paljoo..huomenna kyllä katon noi kaikki mun lääkäripaperit läpi et oisko siin mitään siitä://
        yritä jaksaa :)

        kebabravintola kuulostaa aika reteeltä :P ja varsinki jos mies olis viel komee ja kivaki ;)

        juu, siis PCO on munasarjojen monirakkulatauti, joka kai johtuu jotenkin hormonihäiriöstä, missä elimistö alkaa tuottaa suhteessa liikaa miespuolisia hormoneja. Tästä voi seurauksena olla kuukautiskierron epäsäännöllisyyttä tai jopa puuttumista (niinku mulla ennenku sain hormoneita lääkkeeks), tavallista enemmän karvankasvua, aknea, ja tietty ovulaation puuttumista. Monet joilla on PCO, on pyöreitä naisia (koska rasva tuottaa mieshormonia) mut PCO:ta voi olla ihan hoikalla (niinku meikä). joillain PCO on synnynnaistä, ns. jo murrosiästä alkaen kuten mulla, joillain se kehittyy vasta myöhemmin esim. lihomisen tai hormonihäiriön seurauksena. siis jos sulla on PCO, niin älä syytä siitä itteäs, oot niin nuori et uskoisin, ettet olis voinu tehdä mitään toisin. niin mäki ajattelen. mulla on aina puuttunut kuukautiset, hirsutismi on lievää ja aknea ei oo juurikaan ollu. kaikki oireilee eri tavalla. :/ onko sulla tullut aina kuukautiset hyvin?
        mä en osaa edes kuvitella milt tuntuu ku karvat näkyy ihan selvästi, mut sekin on nuorempana vaivannu rannalla bikineissä et auringonvalossa hohkas selvästi valkeaa karvaa, ja siks meninki yleensä varjoo istumaa. se ei tunnu oikeudenmukaselta, et hormonit voi sekottaa ihmisen elämän tällä tavalla. siinä suhteessa mä ymmärrän sua hyvin. ne on kuitenki tärkeitä asioita elämässä, varsinkin nuorena, et olis nätti ja et vois saada lapsia rakastamansa miehen kanssa. silloin ku maailma tuntuu oikee epäoikeudenmukaselta (ja paskamaiselta) niin mä joko kuuntelen musiikkia, itken tai maalaan. jotenkin on purettava nää paineet.suosittelen sullekin jotain omaa tapaa siihen, et rauhassa käyt asiaa läpi, esim. kirjotat siitä tai jotain mikä sopii just sulle.mä ainakin oon pettynyt et musta ei kasvanu ihan sellasta tervettä naista ku valtaosasta. se pettymys oikeestaa onki pahinta. ja se, et silti ei pääse omasta kehostaa eroo vaik tuntuu et se on pilannu kaiken ja pettäny naisena... :,( kaikillehan koulussa sanotaa et kuukautiset alkaa kaikilla tytöillä, ja pelko on kamala ku ei kuulukaan niitä menkkoja ja sitten kun saa tietää mikä on vialla niin on jo iso 18-vuotias ihminen joka on kohta jo naimisissa ja sit huomaa et se ei ookkaa vaan se karvasuus ja mekkojen puuttuminen, vaan viel seki kamala tosiasia, et oman lapsen saaminen voi olla hankalaa /mahdotonta. adoptio ei tunnu ihan samalta vaihtoehdolta :(
        katso ihmeessä ne kaikki lääkäripaperit ja kerro mitä sait tietää. jos se on PCO, niin voit kysellä toki siitä lisääki, sikäli kun mä osaan vastata.. mun omasta "tuomiosta" on vasta kuukausi aikaa :P voimia sullekin!!!! ajattelen sua!! :)


      • ilman sua en pärjäisi :)
        DitaVonBlonde kirjoitti:

        kebabravintola kuulostaa aika reteeltä :P ja varsinki jos mies olis viel komee ja kivaki ;)

        juu, siis PCO on munasarjojen monirakkulatauti, joka kai johtuu jotenkin hormonihäiriöstä, missä elimistö alkaa tuottaa suhteessa liikaa miespuolisia hormoneja. Tästä voi seurauksena olla kuukautiskierron epäsäännöllisyyttä tai jopa puuttumista (niinku mulla ennenku sain hormoneita lääkkeeks), tavallista enemmän karvankasvua, aknea, ja tietty ovulaation puuttumista. Monet joilla on PCO, on pyöreitä naisia (koska rasva tuottaa mieshormonia) mut PCO:ta voi olla ihan hoikalla (niinku meikä). joillain PCO on synnynnaistä, ns. jo murrosiästä alkaen kuten mulla, joillain se kehittyy vasta myöhemmin esim. lihomisen tai hormonihäiriön seurauksena. siis jos sulla on PCO, niin älä syytä siitä itteäs, oot niin nuori et uskoisin, ettet olis voinu tehdä mitään toisin. niin mäki ajattelen. mulla on aina puuttunut kuukautiset, hirsutismi on lievää ja aknea ei oo juurikaan ollu. kaikki oireilee eri tavalla. :/ onko sulla tullut aina kuukautiset hyvin?
        mä en osaa edes kuvitella milt tuntuu ku karvat näkyy ihan selvästi, mut sekin on nuorempana vaivannu rannalla bikineissä et auringonvalossa hohkas selvästi valkeaa karvaa, ja siks meninki yleensä varjoo istumaa. se ei tunnu oikeudenmukaselta, et hormonit voi sekottaa ihmisen elämän tällä tavalla. siinä suhteessa mä ymmärrän sua hyvin. ne on kuitenki tärkeitä asioita elämässä, varsinkin nuorena, et olis nätti ja et vois saada lapsia rakastamansa miehen kanssa. silloin ku maailma tuntuu oikee epäoikeudenmukaselta (ja paskamaiselta) niin mä joko kuuntelen musiikkia, itken tai maalaan. jotenkin on purettava nää paineet.suosittelen sullekin jotain omaa tapaa siihen, et rauhassa käyt asiaa läpi, esim. kirjotat siitä tai jotain mikä sopii just sulle.mä ainakin oon pettynyt et musta ei kasvanu ihan sellasta tervettä naista ku valtaosasta. se pettymys oikeestaa onki pahinta. ja se, et silti ei pääse omasta kehostaa eroo vaik tuntuu et se on pilannu kaiken ja pettäny naisena... :,( kaikillehan koulussa sanotaa et kuukautiset alkaa kaikilla tytöillä, ja pelko on kamala ku ei kuulukaan niitä menkkoja ja sitten kun saa tietää mikä on vialla niin on jo iso 18-vuotias ihminen joka on kohta jo naimisissa ja sit huomaa et se ei ookkaa vaan se karvasuus ja mekkojen puuttuminen, vaan viel seki kamala tosiasia, et oman lapsen saaminen voi olla hankalaa /mahdotonta. adoptio ei tunnu ihan samalta vaihtoehdolta :(
        katso ihmeessä ne kaikki lääkäripaperit ja kerro mitä sait tietää. jos se on PCO, niin voit kysellä toki siitä lisääki, sikäli kun mä osaan vastata.. mun omasta "tuomiosta" on vasta kuukausi aikaa :P voimia sullekin!!!! ajattelen sua!! :)

        Moikka :)
        Luojan kiitos että huomasit noita viestejä..pelkäsin jo ettet käy enää tällä palstalla... nyt tarvitsen sinun apuasi :(
        mullakin on toi PCO en ole vaan kiinnittäny huomiota :(
        mun lääkäripaperissa lukee näin:
        Endometriumin paksuus 8mm.Molemmat ovariot PCO-tyyppiset, oikea 34X25 ja vasen 35X28 mm.

        Eli mullakin on toi PCO ja käytän tota Diane Novaa..haluaisin viel kertoo sulle sen et mul alko yht äkkiä toi karvoitus.. 2 vuodessa muutuin ihmisestä apinaan :( tosii nopeasti siis.. ja silloin kun ekat menkkani alkoivat niin oli hieman outoa mielestäni..menkat kestivät tasan kuukauden ja olivat ihan älyttömän runsaat..vaihdoin sidettä joka 2 tunti.. ja jatkuivat noin koko kuukauden..sit oli kuukauden tauko ja alko taas samalla tavalla... sit mul vähenty menkat kolmeks viikoks..sit kaheks..sit yheks..ja nyt mul on ollu ne säännölliset (5 päivää/kk)eivätkä oo enää nii runsaat... joo tosiaan toi laser on aika kallista.. tässä hinnat:
        kasvot 150e/kerta
        jalat n.400e/kerta
        bikinirajat ja kainalot 150e/kerta
        ja kädet 350e/kerta
        ja mun ainaki pitää käydä kasvojen laseroinnissa noin 6 kertaa (yleensä 3-4 mut lääkäri sano et mul on tosi runsasta karvoitusta)
        Mun oli kyl iha pakko tehä noi kasvot koska en vois enää elää tollasena :( nyt oon jo tottunu et on aika puhtaat kasvot :P tuntuu paremmalta :D
        kiva ku elää vaa kerra :/
        hei..mua alkaa tää koko juttu pelottaa... voidaanko me aina jotenki pitää yhteyttä? kiitos sulle tosi paljon :) ajattelen myös sua :)


      • DitaVonBlonde
        ilman sua en pärjäisi :) kirjoitti:

        Moikka :)
        Luojan kiitos että huomasit noita viestejä..pelkäsin jo ettet käy enää tällä palstalla... nyt tarvitsen sinun apuasi :(
        mullakin on toi PCO en ole vaan kiinnittäny huomiota :(
        mun lääkäripaperissa lukee näin:
        Endometriumin paksuus 8mm.Molemmat ovariot PCO-tyyppiset, oikea 34X25 ja vasen 35X28 mm.

        Eli mullakin on toi PCO ja käytän tota Diane Novaa..haluaisin viel kertoo sulle sen et mul alko yht äkkiä toi karvoitus.. 2 vuodessa muutuin ihmisestä apinaan :( tosii nopeasti siis.. ja silloin kun ekat menkkani alkoivat niin oli hieman outoa mielestäni..menkat kestivät tasan kuukauden ja olivat ihan älyttömän runsaat..vaihdoin sidettä joka 2 tunti.. ja jatkuivat noin koko kuukauden..sit oli kuukauden tauko ja alko taas samalla tavalla... sit mul vähenty menkat kolmeks viikoks..sit kaheks..sit yheks..ja nyt mul on ollu ne säännölliset (5 päivää/kk)eivätkä oo enää nii runsaat... joo tosiaan toi laser on aika kallista.. tässä hinnat:
        kasvot 150e/kerta
        jalat n.400e/kerta
        bikinirajat ja kainalot 150e/kerta
        ja kädet 350e/kerta
        ja mun ainaki pitää käydä kasvojen laseroinnissa noin 6 kertaa (yleensä 3-4 mut lääkäri sano et mul on tosi runsasta karvoitusta)
        Mun oli kyl iha pakko tehä noi kasvot koska en vois enää elää tollasena :( nyt oon jo tottunu et on aika puhtaat kasvot :P tuntuu paremmalta :D
        kiva ku elää vaa kerra :/
        hei..mua alkaa tää koko juttu pelottaa... voidaanko me aina jotenki pitää yhteyttä? kiitos sulle tosi paljon :) ajattelen myös sua :)

        mun lääkäripapereissa lukee suunnilleen samal taval, en muista lukuja nyt, mut endometrium ja munasarjojen koko mainittuna. oon pahoillaan sun puolesta, et sullakin on PCO... mut hyvillään et kaks onnetonta on löytänyt toisensa ;)
        hyvä et oot saanu noit laaserointeja, vaik ne maksaaki ihan kamalasti :/ ei oo reiluu, et toiset joutuu maksamaan satoja/tuhansia sellasista asioista, jotka toisille on itsestäänselvyyksiä :( niinku laaserointi ja lapsettomuushoidot... hyvä sun kannalta et kuukautiset tulee nyt hyvin, se lisää varmasti sun mahdollisuuksia saada lapsia sitten kun aika koittaa :) mul ei tosiaa ikinä ees alkanu :/
        voidaan pitää yhteyttä, ihan varmasti ;)
        mun sähköposti on
        [email protected]
        mut just täl hetkel siel on taas joku ongelma palvelimessa, eikä se toimi, mut mulle saa sinne meilata ja jos sul on mese niin mun on
        [email protected]
        sitä kautta voidaan myös jutella ;) on hyvä että on joku joka kokee samaa asiaa kun itse, joku toinen joka ymmärtää todella milt itestä tuntuu.. ne kaveritki jotka tietää, voi tietenki vaa olla pahoillaan mun puolesta, mut ei sitä tiedä ellei ite koe, sitä pelkoa ja häpeää... :(

        mut toivottavasti kuulen susta jo piankin!! :) pysyt ajatuksissani


      • ***
        ilman sua en pärjäisi :) kirjoitti:

        Moikka :)
        Luojan kiitos että huomasit noita viestejä..pelkäsin jo ettet käy enää tällä palstalla... nyt tarvitsen sinun apuasi :(
        mullakin on toi PCO en ole vaan kiinnittäny huomiota :(
        mun lääkäripaperissa lukee näin:
        Endometriumin paksuus 8mm.Molemmat ovariot PCO-tyyppiset, oikea 34X25 ja vasen 35X28 mm.

        Eli mullakin on toi PCO ja käytän tota Diane Novaa..haluaisin viel kertoo sulle sen et mul alko yht äkkiä toi karvoitus.. 2 vuodessa muutuin ihmisestä apinaan :( tosii nopeasti siis.. ja silloin kun ekat menkkani alkoivat niin oli hieman outoa mielestäni..menkat kestivät tasan kuukauden ja olivat ihan älyttömän runsaat..vaihdoin sidettä joka 2 tunti.. ja jatkuivat noin koko kuukauden..sit oli kuukauden tauko ja alko taas samalla tavalla... sit mul vähenty menkat kolmeks viikoks..sit kaheks..sit yheks..ja nyt mul on ollu ne säännölliset (5 päivää/kk)eivätkä oo enää nii runsaat... joo tosiaan toi laser on aika kallista.. tässä hinnat:
        kasvot 150e/kerta
        jalat n.400e/kerta
        bikinirajat ja kainalot 150e/kerta
        ja kädet 350e/kerta
        ja mun ainaki pitää käydä kasvojen laseroinnissa noin 6 kertaa (yleensä 3-4 mut lääkäri sano et mul on tosi runsasta karvoitusta)
        Mun oli kyl iha pakko tehä noi kasvot koska en vois enää elää tollasena :( nyt oon jo tottunu et on aika puhtaat kasvot :P tuntuu paremmalta :D
        kiva ku elää vaa kerra :/
        hei..mua alkaa tää koko juttu pelottaa... voidaanko me aina jotenki pitää yhteyttä? kiitos sulle tosi paljon :) ajattelen myös sua :)

        Ennen kuin häivytte ulottumattomiin, niin haluaisin tietää, että missä kävit laseroimassa noilla hinnoilla? Olen vähän kade (syystäkin), mut todella onnellinen puolestasi, jos ja kun saat kasvosi "puhtaammiksi" :) Diane Novako ei auttanut sinulla? Kauanko olet syönyt niitä?


      • tietoa laseroinnista:
        *** kirjoitti:

        Ennen kuin häivytte ulottumattomiin, niin haluaisin tietää, että missä kävit laseroimassa noilla hinnoilla? Olen vähän kade (syystäkin), mut todella onnellinen puolestasi, jos ja kun saat kasvosi "puhtaammiksi" :) Diane Novako ei auttanut sinulla? Kauanko olet syönyt niitä?

        Niin eli tosiaan kävin Mehiläisen sairaalassa..laserointia tehdään myös kosmetologi paikoissa, mutta luotan enemmän lääkäriin joka tekee laserointia, ja se lääkäri on tosi mukava :) (lääkäri:Matti Kartamaa Mehiläinen,Töölö)Elikkä siellä se laserointi (kasvot) maksoivat 150e 10e lisämaksu tai joku tollainen..eli yhteensä 160e/kerta.
        Haluaisin tehdä vielä jalat ja kädet ja vatsa ja peppu..kaikki mut se tulee ihan ÄLYTTÖMÄN kalliiks..eikä noi vanhemmatkaa oo mitenkää rikkaita et voisivat maksaa..mut kasvot ehkä kannattaa koska se on näkyvin paikka eikä sitä voi peittää..aina peitin kaulani huivilla :(
        Tää Diane Nova ei kyl oo kai auttanu..tai sit en huomaa vielä mitään..ihan hirvee masennus vaan koko ajan..voin nukkuu 24/7..kohta alkaa koulu ja pelkään et mul taas alkaa ihan kamala masennus..oikeastaan on mulla nytki se :( oon käyttäny novaa kai 5kk :/ Eilen itkin koko yön :/ en jaksa enää elää :( ois jo helpompaa olla mies..ku kasvaa tuo partaki...

        * tosta laseroinnista vielä, eli mun oikeastaan pitäis käydä siellä 6 kertaa mutta oon käyny nyt muistaakseni 3 tai 4.. en usko et teil on niin paljon karvoja kun mulla eli sanotaa et pitäis käydä 4 kertaa, niin se on noin 640euroa.
        Tosiaan sit ku saan oman työpaikan niin hoidan loput omilla rahoilla.
        mua ÄRSYTTÄÄ kun kela ei voi korvaa...meillähän on ne todisteet et on noi PCO jutut ja liikaa mieshormoneja.. niin eiköhä sillo pidä tehä ilmatteeks meille ne hoidot? eihä me tahaltee tehty tollee :/ ärsyttää niin paljon.
        Mutta siis oon kyl saanu jonkinlaisen kelakorvauksen..eli siit laseroinnista..muistaakseni sain 23euroa takaisin.. no onhan seki jotain :D mielummin 23 euroo ku ei mitään..
        yritetään nyt vaan kestää :/ ..tänäänki nän naisen bussis jolla oli ihana pieni lapsi..se oli niin söpö ja äitiki niin onnellinen :/ meinas tulla itku :( ..ois jo helpompaa kuolla :/


      • Mamaa
        vastauksestasi :) kirjoitti:

        Kiitos kun vastasit!
        Sinulla on tietenkin se hyvä puoli, että sinulla on vaaleat karvat..minulla taas tosi tummat :(
        Saisinko kysyä, että voiko silloin hankkia lapsia? ...en tiedä saanko itse lapsia koskaan..tuntuu nyt vaan siltä että en :( vaikka haluaisinkin joskus :) mutta tosiaan..aika paha homma jos ton mun karvoituksen takia menee koko elämä pilalle :(
        Aina ku istun esim. metrossa ja joku istuu mua vastapäätä..niin tuntuu koko ajan että han kattoo mun viiksii tai partaa :( nyt kyllä ei ole enään niin paljon,koska kävin laseroinnissa pari kertaa..helpotti :) mutta kuitenkin... ja silloinkin kun joku esim. poika on ihan mun vieressä ja kattoo mua niin tulee tosi ahdas olo..tuntuu et se kattoo mun karvoja naamassa :( en voi elää normaalia elämää :,(

        Mullakin on toi Hirsutismi. Kasvoi partaa jne, mutta kun tulin raskaaksi, alkoi karvoitus voimistua uha enemmän! Mulla oli naama ihan täynnä karvoja! Nyt olen jo kuudennella kuulla ja koko ajan joudun vahaa tai nyppiä karvoja pois, ettei niit kukaan huomais.
        Raskauden jälkeen olen päättänyt mennä lääkäriin, joka alallaan osaisi edes jotenkin lievittää tota mun ongelmaa, koska on se kyllä vaikeet elää tällasena..


      • tästä on joku apu
        DitaVonBlonde kirjoitti:

        se tosiaan helpottaa et karvat on vaaleat, niin ei näy. enkä yhtään ihmettele et susta tuntuu tolta, et se rajottaa elämää ja saa ahdistuneeks. usein mä ainakin toivon et voiku olisin ihan normaali ja samanlainen ku muutki :/
        niin onko sinullakin PCO sitten? :/ siitä lapsenteosta, niin jotkut PCO-ihmiset saa ja jotkut ei saa lapsia. :( se on mulle ollu tosi kamala paikka kun niin monet vääränlaiset ihmiset (narkkarit, alkoholistit ja muuten vaa lapsistaa kiittämättömät) saa lapsia, ja sit on niin paljo niitä ihan kunnollisia ihmisiä, joille yhdenkin vaavin syntyminen on suuri ihme... en siis oikee tiiä viel et saanko lapsia ikinä, sain just vast kuukautiskiertoni takasin lääkkeillä (PCO pilasi senkin) ja nyt talvemmalla pitäs saada vahvempia lääkkeitä, joilla saattaa sen ovulaationki saada takasin. mulla tilanne on siis tosi paha, et ahistaa ja pelottaa et pitää elää ilman omaa ihanaa lasta koko ikänsä... mä toivon ainakin et sä saat lapsia ja kaikki olis kunnossa sillä saralla ;)
        se on sentää hyvä et sua on jo helpottanu se laaserointi :) yhden asian vielä ehdottomasti haluan sanoa. kun kohtaat sopivan/oikean miehen tai pojan, niin se ottaa sut kyllä karvoineen kaikkineen omakseen :) jos ei ni sit se ei oo sun rakkauden arvonen..
        pidähän lippu korkeella ja huomioi myös naiselliset puoles, se tuo myös hyvää mieltä ;)

        on olemassa ehkäsypilleri minipileriksi sanoovat, se tuotaaa samalla naishormonia vaikka se estää raskauden se pitäisi autaa liikakarvoisuuteen


      • adgftyfb
        tietoa laseroinnista: kirjoitti:

        Niin eli tosiaan kävin Mehiläisen sairaalassa..laserointia tehdään myös kosmetologi paikoissa, mutta luotan enemmän lääkäriin joka tekee laserointia, ja se lääkäri on tosi mukava :) (lääkäri:Matti Kartamaa Mehiläinen,Töölö)Elikkä siellä se laserointi (kasvot) maksoivat 150e 10e lisämaksu tai joku tollainen..eli yhteensä 160e/kerta.
        Haluaisin tehdä vielä jalat ja kädet ja vatsa ja peppu..kaikki mut se tulee ihan ÄLYTTÖMÄN kalliiks..eikä noi vanhemmatkaa oo mitenkää rikkaita et voisivat maksaa..mut kasvot ehkä kannattaa koska se on näkyvin paikka eikä sitä voi peittää..aina peitin kaulani huivilla :(
        Tää Diane Nova ei kyl oo kai auttanu..tai sit en huomaa vielä mitään..ihan hirvee masennus vaan koko ajan..voin nukkuu 24/7..kohta alkaa koulu ja pelkään et mul taas alkaa ihan kamala masennus..oikeastaan on mulla nytki se :( oon käyttäny novaa kai 5kk :/ Eilen itkin koko yön :/ en jaksa enää elää :( ois jo helpompaa olla mies..ku kasvaa tuo partaki...

        * tosta laseroinnista vielä, eli mun oikeastaan pitäis käydä siellä 6 kertaa mutta oon käyny nyt muistaakseni 3 tai 4.. en usko et teil on niin paljon karvoja kun mulla eli sanotaa et pitäis käydä 4 kertaa, niin se on noin 640euroa.
        Tosiaan sit ku saan oman työpaikan niin hoidan loput omilla rahoilla.
        mua ÄRSYTTÄÄ kun kela ei voi korvaa...meillähän on ne todisteet et on noi PCO jutut ja liikaa mieshormoneja.. niin eiköhä sillo pidä tehä ilmatteeks meille ne hoidot? eihä me tahaltee tehty tollee :/ ärsyttää niin paljon.
        Mutta siis oon kyl saanu jonkinlaisen kelakorvauksen..eli siit laseroinnista..muistaakseni sain 23euroa takaisin.. no onhan seki jotain :D mielummin 23 euroo ku ei mitään..
        yritetään nyt vaan kestää :/ ..tänäänki nän naisen bussis jolla oli ihana pieni lapsi..se oli niin söpö ja äitiki niin onnellinen :/ meinas tulla itku :( ..ois jo helpompaa kuolla :/

        Pitääkö laserointi karvat poissa pysyvästi (lopun iän) vai vain väliaikaisesti?


      • Koo22
        En ole varma.. kirjoitti:

        Moikka :)

        En ole varma tosta PCO:sta..ai mikä se oli :) muistaakseni siitä oli jotain mun papereissa :/
        mutta siis mulla on mieshormooneja 3% ja se on kyllä aika paljon :(
        En tiedä että pystynkö saamaan itsekkään lapsia.. pelottaa tuo tulevaisuus :( rakastan lapsia tosi paljon, ja haluaisin tietenkin omankin joskus :) (jos nyt vaa se oikee prinssiki löytyis joskus ;))..ja ymmärrän tosi hyvin miltä susta tuntuu :( Mutta mä toivon että saat vielä lapsia ;) ja uskon siihen :) usko sinäkin, niin etköhän saa =)
        ..mutta ajattelin jos en pysty saamaan omaa lasta niin adoptoin..vaikka se onkin ihan eri asia :)
        Pelkään vain et oon tollane karvainen apina,transu.mies koko mun loppuelämän :( kamala itsetunto tuon takia :(
        (pitäis hankkii turkkilaisen miehen nii sitä ei varmaan tosiaankaan nuo karvat haittais ;D )
        Mutta hei, voimia sulle :) kyllä me naiset pärjätää ;) (..vaikka mä en mikää nainen oo :/)

        Argentiinalainen ystäväni vahaa viiksensä ja leukansa 2 kertaa viikossa...Latinonaisilla karvaisuus on aika yleistä ja karvat on aina mustia. Et siis ole yksin asian kanssa. Heillä on myös paljon jalka- ja käsikarvoja.


      • Anonyymi

    • ***

      Tiedän miltä sinusta tuntuu.

      Olen kärsinyt häiritsevistä karvoista teini-iästä lähtien, kun joku niistä huomasi mainita. Sen jälkeen alkoi itsensä häpeily ja piilottelu. Kuulostaa niin tutulta, että ahdistaa esim. tuo julkisissa istuminen, jos vastapäätä oleva henkilö tuijottaa. Voihan olla, että kun on niin altis tarkkailemaan muiden reaktioita, niin sellainen normaalikin vilkuilu tuntuu tuijotukselta. Kyllä tämä ongelma syö elämäniloa, etenkin kun karvattomuus on ajan (nais)ihanne. Usein tuntuu, että ei jaksa enää päivääkään, kun masentaa niin paljon.

      Minullakin on todettu polykystiset munasarjat. Syön Diane Novaa sen hoidoksi, mutta toistaiseksi en ole kyllä huomannut mitään vaikutusta niillä. Minusta on ihanaa, että olet päässyt laserilla poistattamaan karvojasi - minä voin vain unelmoida siitä, kun se on niin kallista :(

      Kaikkea hyvää sinulle!

      • Ninnux

        Jos et vielä ole törmännyt niin tule ihmeessä mukaan!

        Msn yhteisöissä on pco:laisten oma keskusteluryhmä.
        Vaatii rekisteröitymisen. Mutta on sen arvoista,
        tule mukaan keskustelemaan pco:sta ja sen aiheuttamista
        moninaisista vaivoista ja siitä mistä ehkä on saatu apua.

        http://groups.msn.com/browse.msnw?catid=92


        Muista pco ei ole este lasten saannille vaan hidaste.
        Ja oma aktiivisuus on avainasemassa


      • kaisa123
        Ninnux kirjoitti:

        Jos et vielä ole törmännyt niin tule ihmeessä mukaan!

        Msn yhteisöissä on pco:laisten oma keskusteluryhmä.
        Vaatii rekisteröitymisen. Mutta on sen arvoista,
        tule mukaan keskustelemaan pco:sta ja sen aiheuttamista
        moninaisista vaivoista ja siitä mistä ehkä on saatu apua.

        http://groups.msn.com/browse.msnw?catid=92


        Muista pco ei ole este lasten saannille vaan hidaste.
        Ja oma aktiivisuus on avainasemassa

        Oispa kiva päästä lukemaan noita viestejä kun itselläkin tuo todettu,mutta "yksityinen"..
        miten pääsee mukaan?


      • ichigo-79
        Ninnux kirjoitti:

        Jos et vielä ole törmännyt niin tule ihmeessä mukaan!

        Msn yhteisöissä on pco:laisten oma keskusteluryhmä.
        Vaatii rekisteröitymisen. Mutta on sen arvoista,
        tule mukaan keskustelemaan pco:sta ja sen aiheuttamista
        moninaisista vaivoista ja siitä mistä ehkä on saatu apua.

        http://groups.msn.com/browse.msnw?catid=92


        Muista pco ei ole este lasten saannille vaan hidaste.
        Ja oma aktiivisuus on avainasemassa

        onko sekin hidasteena lapsen saannille!!!
        mulla on sen lisäksi pnahukka ja sekin on esteenä lapsen saannille ja voi olla melkeen mahdotontakin joillekin...


    • ei karvoihin katsominen

      Minullakin on varmasti hirsutismi.Ei kukaan ole sitä todennut enkä ole lääkärillekkään asiasta puhunut.Tämä liikakarvaisuus taitaa olla perinnöllistä.En usko että minulla on PCO.Kiertoni ja kaikki kuukautisiini liityvä on normaalia.Lisäksi olen ollut raskaana.Joten olenko vain uhri karvojen suhteen koko elämäni?Olen jostain kuullut että tupakointi ja ylipaino pahentaa ongelmaa.En käytä e-pillereitä.Korjautuisikohan asia tällä?Nyppiminen on turhauttavaa sekä pahentaa vain asiaa.Sosiaalinen elämä vaikeutuu kun aina joutuu miettimään,että näkyvätkö karvat ja sitä rataa?Aina saa olla varuillaan.Et ole ainoa.Et tosiaan.Minäkin aloin joskus n.15 kärsimään asiasta.Toivottavasti löydät apua ongelmaan.Ja ole aina ylpeä naiseudestasi,vaikka nyt karvoja kasvaisikin!Kertokaa jos tulisi mieleen keinoja miten tämän saisi loppumaan tai ainakin olisi siunaus jos karvankasvu heikkenesi.

      • hanna

        Hei!
        Minäkin olen aika varma että minulla on tämä hirsutismi. En ole käynyt lääkärissä,mutta varmaan kohta on mentävä. Karvat haittaavat normaalia elämää ja vaivaavat jatkuvasti mieltä. Niiden kasvu on myös lisääntynyt sittemmin entisestään. Ex-poikaystävän kanssa seksi ei sujunut,sillä en pystynyt nauttimaan siitä koska karvat vaivaisivat koko ajan mieltä. Seksi oli ongelma parisuhteessamme ja se oli myös merkittävänä syynä eroon.

        Minäkin mietin jatkuvasti näkyykö karvat, nyt kun karvojen kasvu on lisääntynyt myös kasvoilla ei peittelykään enää vaikuta. Tämä ahdistaa suunnattomasti. Karvoja on runsaasti jaloissa(säärissä ja reisissä),
        käsissä,mahassa,selässä,pepussa ja nyttemmin myös rintojen ympärillä ja nänneissä pitkiä mustia karvoja. Niitä on siis ihan kaikkialla:,(
        Tunnen itseni joksikin kauheaksi karva kasaksi,vihaan suorastaan omaa vartaloani:,(
        Olen kärsinyt näistä karvoista jo ihan teinistä ja nyt olen jo liki 21v.

        Tuntuu etten varmaan koskaan löydä miestä joka hyväksyisi minut tällaisena. Enhän hyväksy itse itseänikään. Ja jos joskus tulisinkin raskaaksi niin enhän voisi näyttää mahaa kenellekään kun se on niin karvainen..pelkään etten voi saada lapsia sillä olen niin epänaisellinen:(


    • -gloria-

      Minullakin on varmasti hirsutismi.Ei kukaan ole sitä todennut enkä ole lääkärillekkään asiasta puhunut.Tämä liikakarvaisuus taitaa olla perinnöllistä.En usko että minulla on PCO.Kiertoni ja kaikki kuukautisiini liityvä on normaalia.Lisäksi olen ollut raskaana.Joten olenko vain uhri karvojen suhteen koko elämäni?Olen jostain kuullut että tupakointi ja ylipaino pahentaa ongelmaa.En käytä e-pillereitä.Korjautuisikohan asia tällä?Nyppiminen on turhauttavaa sekä pahentaa vain asiaa.Sosiaalinen elämä vaikeutuu kun aina joutuu miettimään,että näkyvätkö karvat ja sitä rataa?Aina saa olla varuillaan.Et ole ainoa.Et tosiaan.Minäkin aloin joskus n.15 kärsimään asiasta.Toivottavasti löydät apua ongelmaan.Ja ole aina ylpeä naiseudestasi,vaikka nyt karvoja kasvaisikin!Kertokaa jos tulisi mieleen keinoja miten tämän saisi loppumaan tai ainakin olisi siunaus jos karvankasvu heikkenesi.

    • ichigo-79

      se on sinusta paha niin kuuntelepas tätä...

      mulla on hirsutismi (vielä en lääkärissä siitä käynyt) karvat mustia ja karkeita T_T ja niitä on mahassa jaloissa joka paikassa, viiksiä pukkaa ja kädet tosi karvaiset ja mustaa on karva piru vie!!

      mutta ei siinä kaikki...mulla on myös tosi paha akne kaulasta alaspäin..ja arpia tosi paljon kun kipeitä oli niin puristelin ..T_T vaikka kiellettiin...näppyjä ja arpia siis selässä rinta kehässä ja käsivarsissa...

      ja vielä lisää, niin kuin ei tässä jo olisi tarpeeksi...mulla todettiin 2 kk sitten punahukka...parantumaton kroonuinen ihotauti, mistä johtuu kirkuvan punaset läntit rinta kehässä , käsi varsissa ja selässä (tähän saan hoitoa..) mutta lääkitys on elin ikäistä ja aurinkoa en saa ottaakun se on myrkkyä ja toppeja ei kuuminakaan päivinä saa pitää, eipä kyllä tulisi mieleenkään niitten läiskien takia...ja voi levitä sisäelimiin mulla kun ei ole iholla minkään laista immuniteettia ulkoisia uhkia vastaan...ja ootanb oikeen innolla sitä luvattua reumaa..nyt jo kädessä nivelet kipeenä..tammikuussa on mulla nivelten tarkistus just sen reuma uhan takia...

      ja tää tarina on tosi !!!

      itsetuntoa mulla ei ole minkäänlaista kuten ei seura elämääkään...ja saa sääliä niin tekee muutkin..mut on mula kuitenkin positiivisiakin asioita elämässä :)

      • mmmm

        oho voi hyvä ihminen sinun päiviäsi kyllä nainen oot jos järki ei sulla reisaa käänny heraan puoleen


      • ichigo-79
        mmmm kirjoitti:

        oho voi hyvä ihminen sinun päiviäsi kyllä nainen oot jos järki ei sulla reisaa käänny heraan puoleen

        mitä mahdat tarkoittaa tuolla???

        KYllähän mä nainen oon ja järki pelaa vallan mainiosti..

        En aio minkään herran puoleen kääntyäö kun en ole mikään himo uskovainen...

        ja mitä terveys asioihin tulee, on hoidossa nyt ja lääkitykset päällä, ja kontrollit muutaman kuukausden välein :)

        joten hyvin pyyhkii, sen jälkeen olen saanut vakituisen työpaikankin :)

        Ei mitään valittamista ;) !


    • satunen1

      Heippa!

      Toivottavasti olet jo saanut hoidot tähän hirsutismiisi, ei kuitenkaan hätä ole tälläinen, partakone on keksitty!!!!!

      Heh ja heh!!!!

      No ite olen täl hetkel 35 v ja mulla lääkäri todennu hirsutismin noin 15 vuotta sitte, ja tälläkin hetkellä mulle sanotaan että hoito keinoja ei olisi, laserhoitokin on keksitty, mutta tosi kallis johon en sitte ite ole vielä ainakaa ole lähtenyt. Mahdollisesti lähden!

      Eli olen noin 15-20 vuotta ajannut partakoneella partakarvani ja niitä on paljon. Mutta halvemmaksi se on tullut kuin laaserit.

      Toivottavasti lääketiede kehittynyt, mulle sanottiin n 15 vuotta sitte että lapsia en tule saamaan kun on toi hirsutismi, uskoin jopa silloin mut enää enää............... nyt mulla lapsia....

      Eti sä hyvät hoidot, mä en enää jaksa!!
      Tai ehkä jonakin päivänä minäkin olen parraton nainen!

      Loppukevennys: Partakone on siis keksitty!
      Tai oma 6 vuotias poikani sanoi mulle, että eipä ole kellää muulla äidillä partaa, sä ootkin sellanen "SUPERÄITI" ei muilla äiteillä ole partakonetta!

      No meille se on arkipäivää, äidin parranajo, ettei siitä tehdä "numeroa".

      Kaiken kanssa oppii elämään!!!!

      terveisin Satu

      • ...

        Mulla on hirsutismi kans, enkä ymmärrä miks te haluatte lapsia? Riski on suuri et lapsellakin tulee olemaan hirsutismi? Haluatteko että lapsenne kärsii yhtä paljon kuin te itse? Itse en koskaan halua omia lapsia ja minusta adoptio on oikea ratkaisu.


      • miten ne homot saa avun

        ei ole totta että ei ole apua tähän naisten liikakarvoisuuteen..miten ihmeessä mihet ketkä haluavat olla naisia ja syövät naishormonea ja niillä loppuu parran ajo ja äänin muuttuu,,niin on se kumpa jos nainen on ja sillä vähän liikakarvoisuuta on niin mikä meitä estää syömästä naishormooneja ,,,ja jokuhan ne kulut on pakko maksaa ,, sillon ainaskin kun valitaa milenterveyttä


    • Anuanu

      Mullekin todelliin hirsutismi jo yläasteella. Mutta oikeastaan en koe itseäni epänormaaliksi, kun olen tutustunut mm. espanjalaisiin tyttöihin, joihin verrattuna karvoitukseni on hyvin lievää. He ovat nauraneet minulle ja minun muka runsaalle karvoitukselleni.
      Tuo karvaisuuskin on rotukysymys, suomalaisilla vaaleilla ihmisillä yleensä on vaaleampi ja hennonmopi karvoitus, jos poikkeaa tästä on "sairas".

      Mielestäni koko hirsutismi on länsimaisen kauneusihanteen tuoma "turha" diagnoosi. En kiellä, etteikö runsas karvoitus ole ikävää, itsekin inhoan karvoitustani, mutta sairaudesta on turha puhua, ellei nyt sitten ole kunnon miehistä partaa.

    • karvainen minäkin

      Hei! Minulla on ollut hirsutismi jo 22v, nyt olen 44v. Karvoitusta on huulessa, leuassa ja kaulassa. Ajelen jalkakarvojani aika usein, mutta ne eivät niin haittaa enää.
      Olen kokeillut monenlaisia hoitoja, mutta vielä huonoin tuloksin. Olen käynyt laserissa, epilaatiossa ja uusin okeiluni on entsymaattinen karvan poisto. Hoitoihin on mennyt "pieni omaisuus" koska ne eivät ole halpoja. Karvan kasvu johtuu minulla kohonneista hormooni pitoisuuksista, mutta gynekologin mielestä arvot eivät ole liian koholla, että niitä hoidettaisiin.
      Olen saanut kaksi tervettä tyttöä. Tosin on ollut kaksi keskenmenoakin.
      Suosittelen kuitenkin kokeilemaan eri hoitomuotoja, jos joku sopisi itselle ja saisi ongelmaansa apua. Tai ainakin vähäksi aikaa sileämmän ihon ja sen naisellisuuden tunteen jota jokainen nainen tarvitsee.
      Tällä hetkellä asia ei ole enää niin vaikeasti hyväksyttävissä, kun nuorempana, mutta siellä taustalla kumminkin.
      Itse joudun normaalisti ajelemaan partani joka aamu, koska en jaksa käsivaivojeni takia sitä nyppiä. Tällä viikolla olen saanut nauttia sileästä ihosta kasvoissani,koska karvat poistettin kaikki.Uusi hoito oli samantapainen, kuin vahakäsittely. Sitten karvat jotka eivät lähteneet irti, ne kosmetologi nyppi yksitellen pois. Aion kokeilla sitä uudestaankin. Huono puoli siinä on, että karvat joutuu kasvattamaan melko pitkäksi, ts. melkein parraksi asti.

      Toivon kaikille karvojensa kanssa taisteleville voimia ja Aurinkoista kesää. Kyllä löytyy miehiä, jotka eivät välitä karvoista, vaan aidosta ihmisestä siellä karvojen alla. Tsemppiä!

      • Epänormaali?

        Olen 19-vuotias nainen ja olen jo murrosiästä asti kärsinyt epänormaalista karvakasvusta. Minulla kasvaa epänormaalia karvoitusta alavatsassa ja ylähuulessa, sen lisäksi muut karvat kasvavat todella nopeasti ja ovat tummia. Onneksi muillakin on samanlaisia ongelmia! Tai ei se mikään onni ole, mutta en ainakaan ole yksin tämän asian kanssa! Häpeän itseäni, enkä elä yhtäkään päivää täysillä! Inhoan itseäni! Joudun häpeämään ja peittelemään itseäni, kun käyn saunassa esim. poikaystäväni kanssa. Asumme yhdessä, enkä kehtaa vaihtaa edes vaatteita hänen nähden. Poikaystäväni on huomannut, että häpeän ja piilottelen itseäni, ja hän on kysynyt syytä siihen. Yleensä olen vain vastannut, että olen lihava, ja siksi häpeän itseäni, vaikkei se ole totta. En voi mennä kesällä uimaan yleisille uimarannoille, ulkomaille matkustaminen on tuskaa, ja myös seksielämämme kärsii ainakin minun osaltani, koska häpeän itseäni. Välillä tuntuu, etten jaksa enää edes elää. Olen kamppaillut asian kanssa jo niin kauan, että alan masentua päivä päivältä enemmän ja enemmän, eikä minulla ole enää minkäänlaista elämän halua. Minusta tuntuu myös pahalta, kun poikaystäväni kehuu minua kauniiksi, ihanaksi, täydelliseksi yms. mutta itse tunnen olevani epänormaali ja ällöttävä!Tulevaisuuskin pelottaa, koska haluaisin lapsia, mutta en halua heille samaa kohtaloa! Voiko asiasta mennä puhumaan ihan peruslääkärin kanssa vai pitääkö lääkärin olla ihotautilääkäri?


      • aloittaa...
        Epänormaali? kirjoitti:

        Olen 19-vuotias nainen ja olen jo murrosiästä asti kärsinyt epänormaalista karvakasvusta. Minulla kasvaa epänormaalia karvoitusta alavatsassa ja ylähuulessa, sen lisäksi muut karvat kasvavat todella nopeasti ja ovat tummia. Onneksi muillakin on samanlaisia ongelmia! Tai ei se mikään onni ole, mutta en ainakaan ole yksin tämän asian kanssa! Häpeän itseäni, enkä elä yhtäkään päivää täysillä! Inhoan itseäni! Joudun häpeämään ja peittelemään itseäni, kun käyn saunassa esim. poikaystäväni kanssa. Asumme yhdessä, enkä kehtaa vaihtaa edes vaatteita hänen nähden. Poikaystäväni on huomannut, että häpeän ja piilottelen itseäni, ja hän on kysynyt syytä siihen. Yleensä olen vain vastannut, että olen lihava, ja siksi häpeän itseäni, vaikkei se ole totta. En voi mennä kesällä uimaan yleisille uimarannoille, ulkomaille matkustaminen on tuskaa, ja myös seksielämämme kärsii ainakin minun osaltani, koska häpeän itseäni. Välillä tuntuu, etten jaksa enää edes elää. Olen kamppaillut asian kanssa jo niin kauan, että alan masentua päivä päivältä enemmän ja enemmän, eikä minulla ole enää minkäänlaista elämän halua. Minusta tuntuu myös pahalta, kun poikaystäväni kehuu minua kauniiksi, ihanaksi, täydelliseksi yms. mutta itse tunnen olevani epänormaali ja ällöttävä!Tulevaisuuskin pelottaa, koska haluaisin lapsia, mutta en halua heille samaa kohtaloa! Voiko asiasta mennä puhumaan ihan peruslääkärin kanssa vai pitääkö lääkärin olla ihotautilääkäri?

        Ensimmäiseksi kannattaa mennä gynekologille, että tutkitaan ettei ole PCO:ta ja että hormonitasot ovat kohdallaan. Pahimmillaan lasten saantikin voi estyä, joten kannatta mennä heti lääkärille eikä murehtia asiaa yksin. Jos mitään ei sieltä puolelta löydy, voi huokaista helpotuksesta ainakin tältä osalta. Karvan kasvun hillitsemiseen löytyy lääkkeet joko gynekologilta tai ihotautilääkäriltä, mutta pahimmillaan jo kasvavat karvat joutuu poistamaan laserilla.


    • Anonyymi

      Kyllä aloittaja voit selvitä karvojesikin kanssa kunhan sopeudut ja aikaa kuluu. Itselläni tuo vaiva ja nyt kuusikymppisenä on reidet ja pyllyvako täynnä ihan mustaa karvaa. Viikset kasvavaa ja parta paksuin jouhin. Nypin ne joka päivä, ja se on ihan mukavaa lehteä lukiessa, kunhan näpistyksiään tottuu. Minä jopa nautin siitä. Kaikkea hyvää sulle!

      • Anonyymi

        Eiköhän hän ole kuluneen 15,5 VUODEN aikana joutunut sopeutumaan tai jopa saanut hoitoa sairauteensa.

        Luultavasti ei hän ei ole lukemassa enää tuota lopputoivotustasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe