tykkään

lionardo

Olen lukenut lähes kaikki viestit tältä palstalta ja olen edelleen sitä mieltä että Steinerkoulu on hyvä koulu. Opetuksen taso on korkeaa ja minulla on myös kokemusta tavallisesta suomalaisesta peruskoulusta. Lapseni saavat olla lapsia ja ovat oppineet mitä pitääkin. Kaikki lapset eivät ole oppineet samaan aikaan lukemaan ekalla luokalla, mutta oppivat kyllä omassa tahdissaan. Steinerkoulu myös pistää vanhemmat seuraamaan tarkemmin mitä lapset koulussa oppivat. Moni vanhempi voisi olla ihmeissään kun tietäisi millaista opiskelu tavallisessa peruskoulussa nykyään on. Se ei ole enää yhtä korkealaatuista kuin aikaisemmin, on mahdollista läpäistä peruskoulu oppimatta kunnolla lukemaan! Tiedän sen kun olen läheltä seurannut. Itse "normaali" koulussa työskenneelleenä pistin lapset ilman muuta Steinerkouluun kun sen aika tuli. Tiedostan myös oman roolini kasvattajana ja haaluan seurata lasteni kehitystä ja tietää mitä koulussa tapahtuu. Olen tyytyväinen samoin lapset. Minun puolestani jokainen saa laittaa lapsensa sinne minne haluaa, on erikoista, että nykyaikan ihmiset voivat katsoa olevansa toistensa yläpuolella niin, että voivat surutta kritisoida muiden mielipiteitä ja kertoa itse olevansa oikeassa joka ikisessä asiassa. Haluan lapsilleni parasta huolimatta kritiikistä. Olemme onnellisia koko perhe, toivottavasti täällä on muitakin, joilla on tarpeeksi avoimuutta ja älyä ymmärtää että yleensä asioissa on kaksi puolta:hyvä ja huono, ja jokaisesta itsestä riippuu kumman puolen näkee.

4

453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kepa

On paljon kiinni koulusta ja opettajasta. On hyviä peruskouluja ja hyviä Steiner-kouluja. Steiner-koulussa opetuksentaso tosin vaihtelee enemmän, kun opetussuunnitelma "joustavampi". Hyvä opettaja opettaa, huono ei niinkään hyvin ja siihen ei välttämättä puututa. On hullua vertailla kahta opetusmuotoa näin kun niissäkin vaihtelevuutta paljon. Sama kun vertaisi jotain maaseudun kyläkoulua ja vaikka Espoon Matinkylän ala-astetta jossa kuitenkin monin kertaisesti oppilaita. Myös oppilasaines on täysin erillainen näissä kouluissa. Helsingin Rudolf- Steiner-koulusta olen kuullut paljon hyvää kun taas esim. Espoon Steiner-koulusta paljon huonoa. Parhaiten omien lasten kouluvalintaan vaikuttaa käymällä kouluissa, tutustumalla niihin ja juttelemalla opettajien kanssa. Se, että lapsi käy peruskoulua ei totta vie sulje pois mahdollisuutta, että vanhemmat tietävät mitä koulussa on tehty ja missä opiskelut nyt sujuvat...Monissa peruskouluissa on hyvinkin aktiivinen vanhempien luokkatoimikunta. Pääasia tietenkin on, oli koulu mikä tahansa, että lapsi saa hyvän pohjan jatko-opiskeluille.

• paapuska

Mihin steiner-kouluun olet ollut tyytyväinen. Entäs tuo huono peruskoulu? Missä koulussa olet työskennellyt mihin et omiasi laittaisi? Muutkin vastaamaan, kerro hyviä perus- steiner-kouluja tai hauku nimillä!

• ihan nimeltä...

mainiten, missä kouluissa olen joutunut itse/tiedän tuttaviani kiusaajien ahdistelleen:
        Vanhan Vaasan ala-aste, Isolahden ala-aste, Kirkkopuistikon yläaste, Vaasan ammattioppilaitos (nimi vaihtunut myöhemmin).

Ja koulut, joihin olen tyytyväinen: Seinäjoen ammattioppilaitos ja Vaasan Rudolf Steiner -koulu

• lionardo

Minulla on oikein hyvät kokemukset niin porin kuin helsingin steiner-kouluista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3445
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1868
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1178
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe