Ne jotka ovat lauttojen kanssa ruokkineet ja niiltä metsästäneet voisivat kertoa mulle vähän omista kokemuksistaan. Olen kyllä metsästänyt jo kymmenkunta vuotta mutta nyt tuli väsäiltyä eka lautta. Lautta on metri kertaa metri ja eväänä on ohraa sekä lautalla, rannoilla että pohjassa. Puro jossa lautta on on noin kolme metriä leveä. Rannoilta niitin metrin etäisyydeltä heinää että erottus ilmasta paremmin. Mitäs mieltä?
Elokuuta odotellessa!
Vesilinnun ruokinta
7
1014
Vastaukset
- KK-mies
Mikäs siinä, konari vaan strantsulle ja oottelemaan sorsia. Sitten kun on kasassa niin ei kuin niitti pohjaa. RATATATATATATATATATATATATATATATATA!!!!!!!!
- Nimetön
Kuulostaa samantapaselta ratkasulta kun mullakin on. Nyt on parina ilta ollu lintuja ruokailees ja ohraa oon saanu kulumaan noin 200 litraa. Kova vaiva tuossa ruokkimisessa on mutta onnistuessaan se palkitsee! Älä vaan päästä lauttaa tyhjenemään, sen jälkeen on todella hankalaa saada uusia ruokailijoita.
elokuu 20 - jyviä!
Ei muuta ku lisää vaan ohraa.Elä ainakaan lopeta ruokkimista.Aina on ollu enemmän sorsia mitä enemmän oon ruokkinu.Onhan lautalla kuitenkin sorsille vielä suojaa ettet kaikkia niittäny.:)
- Nimetön
Vielä löytyy suojaa ennen ku pelto alkaa. Eilen kun kävin viemäs lisää ohraa niin laskin 17 heinuria mitä mun labbis ajo ylös! Tähän asti on vietynä noin 300 litraa ja tuntuu et koko ajan menee enemmän! Kertokaa ihmees muutkin kokemuksianne!
- ruoka.
Olen useamman vuoden jo ruokkinut sorsia kahdella lautalla pienellä noin 7 ha mettä lammella. Kauran helpon saatavuuden takia pääosa ruoasta on ollut sitä. Linnut tyhjentävät lautat parin päivän välein. Noin 15-20 lintua.
Parivuotta takaperin kun syötin pelkkää ohraa lammella pyöri koko kesän ja jahtikauden aikanakin vielä noin 60 heinuria.
Toimii kauralla ja ohrasta tapellaan. - Nimetön
Oli hienoa kun eilen työ palkittiin. Saaliiksi sain kahdeksan heinuria ja koiraa kiittäminen, ettei yksikään jäänyt haavakoksi vaan löysivät tiensä isännän reppuun. Kova homma tuossa ruokkimisessa oli mutta hieno tunne kun onnistui.
No jos ohralla alottaa ja vaihtaa kauraan niin ei kyllä mene ape alas. Ja kannattaa seurata kuin nopeeta tyhjenee täällä ainakii joutsenet löytää lautat helposti ja niitä ei kuitenkaa rueta syöttää, kun kaiken pohjaheinän jo lahdista syöneet. Nyt enää lammella vaan lautta missä ei oo joutsenia ja kyl se takaa saakiin ja niille, jotka kuvittelee että ne linnut ammutaan siitä lautalta niin kannattaa käydä kattoo kuin se menee. Sillä ruokintapaikalla houkutellaa alueelle vaan lintuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086