Vesilinnun ruokinta

Nimetön

Ne jotka ovat lauttojen kanssa ruokkineet ja niiltä metsästäneet voisivat kertoa mulle vähän omista kokemuksistaan. Olen kyllä metsästänyt jo kymmenkunta vuotta mutta nyt tuli väsäiltyä eka lautta. Lautta on metri kertaa metri ja eväänä on ohraa sekä lautalla, rannoilla että pohjassa. Puro jossa lautta on on noin kolme metriä leveä. Rannoilta niitin metrin etäisyydeltä heinää että erottus ilmasta paremmin. Mitäs mieltä?
Elokuuta odotellessa!

7

988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KK-mies

      Mikäs siinä, konari vaan strantsulle ja oottelemaan sorsia. Sitten kun on kasassa niin ei kuin niitti pohjaa. RATATATATATATATATATATATATATATATATA!!!!!!!!

    • Nimetön

      Kuulostaa samantapaselta ratkasulta kun mullakin on. Nyt on parina ilta ollu lintuja ruokailees ja ohraa oon saanu kulumaan noin 200 litraa. Kova vaiva tuossa ruokkimisessa on mutta onnistuessaan se palkitsee! Älä vaan päästä lauttaa tyhjenemään, sen jälkeen on todella hankalaa saada uusia ruokailijoita.

      elokuu 20

    • jyviä!

      Ei muuta ku lisää vaan ohraa.Elä ainakaan lopeta ruokkimista.Aina on ollu enemmän sorsia mitä enemmän oon ruokkinu.Onhan lautalla kuitenkin sorsille vielä suojaa ettet kaikkia niittäny.:)

      • Nimetön

        Vielä löytyy suojaa ennen ku pelto alkaa. Eilen kun kävin viemäs lisää ohraa niin laskin 17 heinuria mitä mun labbis ajo ylös! Tähän asti on vietynä noin 300 litraa ja tuntuu et koko ajan menee enemmän! Kertokaa ihmees muutkin kokemuksianne!


    • ruoka.

      Olen useamman vuoden jo ruokkinut sorsia kahdella lautalla pienellä noin 7 ha mettä lammella. Kauran helpon saatavuuden takia pääosa ruoasta on ollut sitä. Linnut tyhjentävät lautat parin päivän välein. Noin 15-20 lintua.
      Parivuotta takaperin kun syötin pelkkää ohraa lammella pyöri koko kesän ja jahtikauden aikanakin vielä noin 60 heinuria.

      Toimii kauralla ja ohrasta tapellaan.

    • Nimetön

      Oli hienoa kun eilen työ palkittiin. Saaliiksi sain kahdeksan heinuria ja koiraa kiittäminen, ettei yksikään jäänyt haavakoksi vaan löysivät tiensä isännän reppuun. Kova homma tuossa ruokkimisessa oli mutta hieno tunne kun onnistui.

    • No jos ohralla alottaa ja vaihtaa kauraan niin ei kyllä mene ape alas. Ja kannattaa seurata kuin nopeeta tyhjenee täällä ainakii joutsenet löytää lautat helposti ja niitä ei kuitenkaa rueta syöttää, kun kaiken pohjaheinän jo lahdista syöneet. Nyt enää lammella vaan lautta missä ei oo joutsenia ja kyl se takaa saakiin ja niille, jotka kuvittelee että ne linnut ammutaan siitä lautalta niin kannattaa käydä kattoo kuin se menee. Sillä ruokintapaikalla houkutellaa alueelle vaan lintuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1709
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1648
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      1185
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1144
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1122
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1037
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      991
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      984
    10. 7
      972
    Aihe