olen siis miettinyt että miltä ovulaatio tuntuu ja mitä on ovulaatiokipu? onko se pistelevää vai kivuliasta vai mitä? Tai miltä ovulaation yleensä pitäisi tuntua? tai tiedättekö mitkä ovat mahdollisia ovulaation merkkejä?
Lasta jossakin vaiheessa toivottaisiin, ja siksi siis kyselen tällaisia :) itselläni kun on ihan häiriintyneet menkat aina ollut, niin tällaiset asiat on alkaneet mietityttää.
Miltä ovulaatio tuntuu?
6
4202
Vastaukset
- ovis
Kaikkihan ei tunne ovulaatiota ollenkaan. Minulla ovulaatio tuntuu hieman samalta kuin kuukautiset olisivat alkamassa. "limaa" erittyy myös enemmin. Myös sanotaan että ruumiin lämpötila nousee n. puoli astetta, itse olen hyvin herkkä tuntemaan lämmön nousun (varsinkin talvella) joten joskus huomaan tämänkin.
- niisku-82
mullakin tuntuu toispuoleista nipistelyä,menkkamaista kipua ja venyvää kirkasta limaa erittyy mulla aika paljon...mutta sitä limaa voi olla niinkin vähän ettei juurikaan huomaa!taitaa olla yksilöllistä...
- MiimuXi
...ovulaatio tuntuu sellaisena "luikertelevana" kipuna ja painontunteena alavatsalla. Alamaha on myös vähän tärinäarka, esim yhdyntä tekee silloin hiukan kipeää. Harmi sinänsä, ovulaation aikana kun taas halut ovat ylimmillään... ;) lisäksi tulee sellaista kirkasta, todella juoksevaa limaa, joka saattaa juosta vaikka reisille saakka kun äkisti nousee seisomaan.
Lämmönnousun huomaan poskien kuumotuksesta, ja naamassa minulla onkin varsinainen ovulaatiotesti; ihonalaiset hormonifinnit pukkaavat leukaan eikä niihin meinaa tehota oikein mikään (paitsi e-pillerit, jotka siis estävät ovulaation kokonaan...) Mies nauraakin, että olen silloin hedelmällisin kun leuassa on pari mojovaa paisetta ;)
Joinakin kuukausina ei ovulaatiota tapahdu, sen huomaa myös helposti kipujen puuttumisesta, halut eivät hyrise normaalia enemmän ja naama pysyy sileänä.
Itse koin ensimmäiset ovulaatiokivut 15-vuotiaana, ihmettelin koulussa mikä minulla on, kun piti kävellä melkein 90 asteen kulmassa, alavatsalla poltteli. Yhdistin tämän joka kuukausi toistuvan ilmiön vasta paria vuotta myöhemmin ovulaation aikaan, silloin epäilin suunnilleen että munasarja repeää... :o
Toiset naiset eivät huomaa ovulaatiota lainkaan, mutta mulla se ei vois enää selkeämpi olla!- DitaVonBlonde
olen kiitollinen et kerroitte mulle hieman naisena olosta lisää ;)
mul tuntu pari päivää sitten ihan ku menkat olis alkanu uudestaa, sellast ihmeellist nipistelyä, niin siitä tää kysymys oikeestaan lähti et sitäkö se olis voinut olla :) - sen myös
DitaVonBlonde kirjoitti:
olen kiitollinen et kerroitte mulle hieman naisena olosta lisää ;)
mul tuntu pari päivää sitten ihan ku menkat olis alkanu uudestaa, sellast ihmeellist nipistelyä, niin siitä tää kysymys oikeestaan lähti et sitäkö se olis voinut olla :)Parhaiten huomaan milloin ovulaatio on, kun jommalle kummalle puolella alavatsaa pistää, joskus enemmänkin. Maha on muutenkin kipeä (heijastusta ehkä) ja pitää silloin ottaa särkylääke että helpottaa. Myös sellainen kirkas, runsas ja limainen valkovuoto kuuluu asiaan :)
- oireileva
sen myös kirjoitti:
Parhaiten huomaan milloin ovulaatio on, kun jommalle kummalle puolella alavatsaa pistää, joskus enemmänkin. Maha on muutenkin kipeä (heijastusta ehkä) ja pitää silloin ottaa särkylääke että helpottaa. Myös sellainen kirkas, runsas ja limainen valkovuoto kuuluu asiaan :)
Nyt itselläni noin pari viikkoa kuukautisiin ja tuntuu että ovulaatio oireita on ollut:
- vasemmalta puolelta on vatsaa "nipistänyt"
- pää on ollut hieman hellänä
- rinnat on hieman arat, toisin sanoen: nännejä kutittaa hieman
tällaista tällä kertaa itselläni!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192188Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281694Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021197- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632