Miltä ovulaatio tuntuu?

DitaVonBlonde

olen siis miettinyt että miltä ovulaatio tuntuu ja mitä on ovulaatiokipu? onko se pistelevää vai kivuliasta vai mitä? Tai miltä ovulaation yleensä pitäisi tuntua? tai tiedättekö mitkä ovat mahdollisia ovulaation merkkejä?
Lasta jossakin vaiheessa toivottaisiin, ja siksi siis kyselen tällaisia :) itselläni kun on ihan häiriintyneet menkat aina ollut, niin tällaiset asiat on alkaneet mietityttää.

6

4228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovis

Kaikkihan ei tunne ovulaatiota ollenkaan. Minulla ovulaatio tuntuu hieman samalta kuin kuukautiset olisivat alkamassa. "limaa" erittyy myös enemmin. Myös sanotaan että ruumiin lämpötila nousee n. puoli astetta, itse olen hyvin herkkä tuntemaan lämmön nousun (varsinkin talvella) joten joskus huomaan tämänkin.

• niisku-82

mullakin tuntuu toispuoleista nipistelyä,menkkamaista kipua ja venyvää kirkasta limaa erittyy mulla aika paljon...mutta sitä limaa voi olla niinkin vähän ettei juurikaan huomaa!taitaa olla yksilöllistä...

• MiimuXi

...ovulaatio tuntuu sellaisena "luikertelevana" kipuna ja painontunteena alavatsalla. Alamaha on myös vähän tärinäarka, esim yhdyntä tekee silloin hiukan kipeää. Harmi sinänsä, ovulaation aikana kun taas halut ovat ylimmillään... ;) lisäksi tulee sellaista kirkasta, todella juoksevaa limaa, joka saattaa juosta vaikka reisille saakka kun äkisti nousee seisomaan.

Lämmönnousun huomaan poskien kuumotuksesta, ja naamassa minulla onkin varsinainen ovulaatiotesti; ihonalaiset hormonifinnit pukkaavat leukaan eikä niihin meinaa tehota oikein mikään (paitsi e-pillerit, jotka siis estävät ovulaation kokonaan...) Mies nauraakin, että olen silloin hedelmällisin kun leuassa on pari mojovaa paisetta ;)

Joinakin kuukausina ei ovulaatiota tapahdu, sen huomaa myös helposti kipujen puuttumisesta, halut eivät hyrise normaalia enemmän ja naama pysyy sileänä.

Itse koin ensimmäiset ovulaatiokivut 15-vuotiaana, ihmettelin koulussa mikä minulla on, kun piti kävellä melkein 90 asteen kulmassa, alavatsalla poltteli. Yhdistin tämän joka kuukausi toistuvan ilmiön vasta paria vuotta myöhemmin ovulaation aikaan, silloin epäilin suunnilleen että munasarja repeää... :o

Toiset naiset eivät huomaa ovulaatiota lainkaan, mutta mulla se ei vois enää selkeämpi olla!

• DitaVonBlonde

olen kiitollinen et kerroitte mulle hieman naisena olosta lisää ;)
        mul tuntu pari päivää sitten ihan ku menkat olis alkanu uudestaa, sellast ihmeellist nipistelyä, niin siitä tää kysymys oikeestaan lähti et sitäkö se olis voinut olla :)

• sen myös
        DitaVonBlonde kirjoitti:

olen kiitollinen et kerroitte mulle hieman naisena olosta lisää ;)
        mul tuntu pari päivää sitten ihan ku menkat olis alkanu uudestaa, sellast ihmeellist nipistelyä, niin siitä tää kysymys oikeestaan lähti et sitäkö se olis voinut olla :)

Parhaiten huomaan milloin ovulaatio on, kun jommalle kummalle puolella alavatsaa pistää, joskus enemmänkin. Maha on muutenkin kipeä (heijastusta ehkä) ja pitää silloin ottaa särkylääke että helpottaa. Myös sellainen kirkas, runsas ja limainen valkovuoto kuuluu asiaan :)

• oireileva
        sen myös kirjoitti:

Parhaiten huomaan milloin ovulaatio on, kun jommalle kummalle puolella alavatsaa pistää, joskus enemmänkin. Maha on muutenkin kipeä (heijastusta ehkä) ja pitää silloin ottaa särkylääke että helpottaa. Myös sellainen kirkas, runsas ja limainen valkovuoto kuuluu asiaan :)

Nyt itselläni noin pari viikkoa kuukautisiin ja tuntuu että ovulaatio oireita on ollut:
        - vasemmalta puolelta on vatsaa "nipistänyt"
        - pää on ollut hieman hellänä
        - rinnat on hieman arat, toisin sanoen: nännejä kutittaa hieman

tällaista tällä kertaa itselläni!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      83
      1611
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1531
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      268
      1263
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1252
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      857
    6. 66
      844
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      64
      837
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      821
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      40
      807
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      781
    Aihe