Volvo 440 b18 > b23?

Vol2

Mahtaako joku tietää, onnistuuko Volvon 440:seen asentamaan b23-moottorin? Tuossa olisi yksi ylimääränen moottori tiedossa, mutta en viitsi suotta hankkia nurkkiin pölyttymään.

Itse en noista moottoreista juuri tiedä, huoltomies löytyy. Kiitos.

7

527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ton B18

      keksit, sitähän käytettiin amatsoneissa, duetteissa, ja PVeissä 60-70luvuilla. tais olla 100 sarjalaisissakin.

      • ex-400 sarjalainen

        B18 jotain. Joko kierrättivät koneen tyyppimerkintää tai sitten ne lopussa oleva kirjaimet olivat erilaiset kuin siinä volvon omassa B18 koneessa.

        Kuten nyt joku jo totesikin, 400-sarjalaisen kaikki koneet ovat poikittain asennettuja etuvetoiseen tarkoitettuja renaultin koneita eikä niillä ole mitään tekemistä volvon omien takavetoisiin tarkoitettujen BXX-koneiden kanssa.

        Aiemmassa takavetoisessa 300-sarjassa oli todella Volvon oma B20 kone 2l mallissa eli sama kone kuin vaikkapa 200-sarjan kanttivolvoissa mutta 400-sarjaan noita ei saanut.


      • motti
        ex-400 sarjalainen kirjoitti:

        B18 jotain. Joko kierrättivät koneen tyyppimerkintää tai sitten ne lopussa oleva kirjaimet olivat erilaiset kuin siinä volvon omassa B18 koneessa.

        Kuten nyt joku jo totesikin, 400-sarjalaisen kaikki koneet ovat poikittain asennettuja etuvetoiseen tarkoitettuja renaultin koneita eikä niillä ole mitään tekemistä volvon omien takavetoisiin tarkoitettujen BXX-koneiden kanssa.

        Aiemmassa takavetoisessa 300-sarjassa oli todella Volvon oma B20 kone 2l mallissa eli sama kone kuin vaikkapa 200-sarjan kanttivolvoissa mutta 400-sarjaan noita ei saanut.

        B20 konetta ei löydy 300-sarjalaisista, B19 kylläkin.


    • Muikkula

      Jos meinaat takapotkun 2.3:sta vinokonetta. Taitaa se 2.0 Rellun kone olla suurin tuohon malliin?

    • Joku muu

      Saahan sinne pellin alle vaikka veekasin jos vain taito, aika ja raha riittää.. Jos "heittämällä" meinasit niin ei onnistu.. :)

      • turha lähtee katsastamaan


      • ja tehosta kanssa
        jannetin82 kirjoitti:

        turha lähtee katsastamaan

        jos jostain löydät 2,0l V8-koneen jonka teho on max 115hv ja paino samaa luokkaa kuin alkuperäisen 2l nelikon ja sovitat sen paikalleen niin tuskin katsastussetä pelkän sylinterimäärän puolesta hylsyä antaa.

        Simca Beaulieussa (tai jotain sinnepäin) oli aikonaan tuollainen n. parilitrainen V8 jossa ei taatusti ollut ainakaan liikaa tehoa joten semmoinen pellin alle ja konttorille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      67
      557
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      94
      542
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      486
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe