No jos dopperi vetää viimeisen hengenvetoon perheen puolustuksen niin en usko että se tulee tosta vaan... kyllä sille koiralle se on opetettu että hyökkää varkaan kimppuu!
PISKIT! (osa 2)
2
617
Vastaukset
- tania
kaikilla koirilla on luontainen tarve suojella perhettään ja laumaansa.(eikös meillä kaikilla muillakin? )
Lisäksi ottaen huomioon jalostuksen (suojelu/vartiointi) se on erinomainen tuossa hommassa!
Omaani en koskaan ole opettanut hyökkäämään!(toivottavasti ei kukaan) Mutta uskallan täysin luottaa koiraani siinä että se minua puolustaa jos joku käy kimppuuni!
Tosin en usko että se varasta vahingoittaisi..Taitaisi vain tuumata uuden leikkitoverin tulleen..=) meillä ikinä, vaan en kyllä sitten tiedä, onko kyseessä sattuma, vai dobermannien (ynnä muiden koirien) antama "suoja". Eivät koirat ikinä tosin ole minkäänlaista elettä yhdenkään ihmisen uhkaamiseksi osoittaneet.
Eikä ole kyllä meillä opetettu millekään koiralle mitään "varkaan-kimppuunkäymis-koulutusta"!
Samoin tuosta "viimeiseen hengenvetoon asti puolustamisesta" ei tule mitään muuta mieleen, kuin jotta minä-muoriska kyllä puolustan kaikkia pienempiäni, huollettaviani, ja meistä hyvistä ihmisistä riippuvaisia eläimiä dobermannit mukaanlukien niinsanotusti "viimeiseen hengenvetoon".
Njaahan kannattaisi ihan oikeasti tutustua edes yhteen oikeaan dobermanniin, niin alkaisivat varmaankin ennakkoluulot karista tuotapikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100871
- 75703
- 51595
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13501ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381