millä lihottaa koiraa?

koiruli

3-vuotias sakumme on tosi hoikassa kunnossa ja lisää painoa pitäisi pojalle saada, onko jotain hyviä ja TERVEELLISIÄ vinkkejä? Eläinkaupan nappuloita tällä hetkellä syö, mutta ovatkohan sitten liian heppoista tavaraa kuitenkin?

10

2583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olis

Annatteko nappuloiden kanssa mitään muuta? Voisitte kokeilla raakaa lihaa (mahdollisemman rasvasta), kanaa, kalaa jne edelleen laittaa ruuan sekaan.

• ...

Anna toiselle aterialla nappuloita ja lisää sekaan loraus kylmäpuristettua rypsiöljyä.

Toisella aterialla anna riisiä, rasvaista läskistä raakaa lihaa tai kerran viikossa rasvaista kypsennettyä kalaa, porkkanaraastetta ja loraus kylmäpuristettua rypsiöljyä. Voit antaa myös pelkkiä raakoja kanansiipiä. Riisi on lihottavaa.

Älä sekoita kuivamuonan joukkoon mitään, parempi antaa kuivamuona ja muu ruoka erikseen. Jos annat kuivamuonan joukossa jotakin muuta, ei koirasi enää välttämättä suostu syömään nappuloita ilman herkkuja.

• tillyh

Riisi ei ole lihottavaa, se on ns. läpikulkutavaraa, hyvin sulavaa.

Voisit lisätä ruokaan ihan ehtaa läskiä, sian lihaa, lohta... Öljyt eivät ole myöskään lihottavia mutta ovat iholle ja turkille erinomaisen hyviä.

• mieltä
        tillyh kirjoitti:

Riisi ei ole lihottavaa, se on ns. läpikulkutavaraa, hyvin sulavaa.

Voisit lisätä ruokaan ihan ehtaa läskiä, sian lihaa, lohta... Öljyt eivät ole myöskään lihottavia mutta ovat iholle ja turkille erinomaisen hyviä.

Riisillä ja rasvaisella lihalla me aina lihotamme koiran tarvittaessa ja se toimii todella nopeasti.
        Koira kun vielä rakastaa tätä ruokaa ja ahmii sen innokkaasti!

• tillyh
        mieltä kirjoitti:

Riisillä ja rasvaisella lihalla me aina lihotamme koiran tarvittaessa ja se toimii todella nopeasti.
        Koira kun vielä rakastaa tätä ruokaa ja ahmii sen innokkaasti!

Se rasvainen liha on juuri se, mikä siinä lihottaa :)

• toimii.
        tillyh kirjoitti:

Se rasvainen liha on juuri se, mikä siinä lihottaa :)

Eli riisi-liha-sekoitus toimii ;)

• deskue

..siitä onko koira allerginen? vaihda nappulat sellaisiin joissa rasvaa enempi eli paljon energiaa kuluttavan koiran nappuloihin. kysy myyjältä. anna ruokaa myös useammin.

• koiruli

kiitoksia vastauksista kaikille. Allerginen koira ei ole, hieman herkkämahainen kylläkin ja riisiä kyllä saanut muutenkin välillä ruuan sekaan, mutta ehkäpä huomenna sitten kauppahalliin lihaostoksille :)

• muffler66

itse olen käyttänyt sika voittoista jauhelihaa eli siis mitä enemmän rasvaa sitä enemmän energiaa.toimii erinomaisesti napposten kanssa.
      myös oikeat luut missä on lihaa ja halkaiset kirveellä niin niitä että saavat luuytimen syötyä takaan että nousee paino ja sitä myöskin tehot jo kk aikana.enneminkin saa olla varovainen ettei paisu liikaa ja löytää oikea suhde minkä verran lihaa minkä verran muuta että maha kestää alussa tulee perhepitsan kokoisia ruiluja mutta kyllä se siitä parissa kolmessa päivässä asettuu. rasvainen kala myös mutta se haisee yököttävältä sisätiloissa syötettynä ja minuutin kestävät pierut on hieman hankalia.lihan kanssa tätä ongelmaa ei ole.

• erikseen

Ihan vain yleisesti pitää todeta että itse olen aina ollut siinä uskossa että nappulat ja esim liha tms annettaan koiralle erikseen sen vuoksi että ovat niin erilaista tavaraa ja sulavat eri tavalla mahassa. Erikseen annettuna koira pystyy käyttämään ravinnon parhaiten

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe