Loop-konisaation jälki oireita

kokemuksia!?

Millaisia jälki oireita/vuotoja kyseisen hoidon läpi käyneillä on oikein ollut? Olin viime torstaina kyseisessä operaatiossa eikä ole tullut tipan tippaa vuotoja! Onko jollekkin käynyt samalla tavalla, ettei vuotoja tullut lainkaan?

15

2938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      siitä on nyt n. 2vuotta aikaa kun mulle tehtiin se operaatio. Pari viikkoa sen jälkeen haavat aukesi, hirveä vuoto ja jouduin vuorokaudeksi tiputukseen. Minun tapauksessa se saattoi johtua stressistä tai siitä et tein liian raskasta työtä.
      Eli kannatta olla varovainen:)

      • eeva

        nyt alkoi pelottaa. Itselleni tehtiin myös kyseinen toimenpide noin viikko sitten.
        Mullakaan ei vielä ole ollut kuin pientä tiputtelua, mutta olen koko ajan ajattellut tulevia viikkoja että kuinka paljon tässä vielä joutuu kitumaan!!?? :(


      • eeva

        kertokaa jos on kokemusta tässä asiassa.
        Varsinkin jos olette olleet esim useampi viikko sitten loop-hoidossa: onko tullu ongelmia vuodon kanssa??
        Helpottaisi saada kokemusten myötä tietoa!


      • lisää infoa
        eeva kirjoitti:

        kertokaa jos on kokemusta tässä asiassa.
        Varsinkin jos olette olleet esim useampi viikko sitten loop-hoidossa: onko tullu ongelmia vuodon kanssa??
        Helpottaisi saada kokemusten myötä tietoa!

        ja ku aikasemmin kirjotin ettei ollu tullu yhtää sitä vuotoa, ni nyt ku sain vaa sen loppu viikon sairaslomaa ja maanantaina alko työt, n ieiköhän samalla alkanu vuodotkii :( aika vähä et ärsyttää, etten sit vaa voinu saada ainakii viikkon saikkuu, et ois vaa kerralla parantunu ja sit ois voinu olla ihan normaalisti..! nytkii ärsyttää eniten se ku ei voi saaha seksii viikkoihin :'( uinneista ja saunomisista viis :)


    • meiju

      Mulle se toimenpide tehtiin kesäkuussa. Mullakaan ei ensin viikkoon tullut kuin vähän haavanestettä, mutta sitten alkoi vuotaa. Vuosi noin 3 viikkoo, aluks kohtalaisesti mut lopuks niin reilusti toisinaan että kun toimenpiteestä oli kulunut 4 viikkoo alkoi jo tympäisemään. Alkoi jo vähän pelottaakin kun välillä niin paljon tuli verta. Pakko oli lähteä takaisin naistenpolille ja ne polttivat sen suonen mikä siellä oli jäänyt vuotamaan. Kuulemma ei olisi lakannut itsestään, että kannattipa mennä.
      No vuoto loppui siihen, viikoksi. Sitten ajattelin että mulla on varmaan menkat, joita ei normaalisti juuri tule koska mulla on hormonikierukka. Mutta nyt on mennyt jo 1½ viikkoo, ei ne tainneetkaan olla menkat vaan siellä taas jokin vuotaa! Onneks tää on nyt vähäistä, välillä voi olla puoli vuorokautta ettei tule mitään, muttei tää näytä kokonaankaan loppuvan. Ottaa vähän aivoon, jotenkin sain sen käsityksen että kuukauden kuluttua hommasta kaikki on jo normaalisti, etkä enää tiedä juuri operaatiossa olleesikaan. Koskahan tässä uskaltais seksiäkin harrastaa? Mäkin haluaisin kuulla muittenkin kokemuksia onko jollain muullakin jäänyt tälleen tiputtelemaan ja loppuko se joskus?

      • aika

        paska homma!! toivottavast nyt sais sullakii vihdoinkii kaikki kuntoo, et pääsisit sit nauttii elämän ihanuuksista ;)! mul on nyt menny koht 1,5vko leikkauksest ja tooooosi vähästä tiputteluu on ollu, et maanantaina ku menin töihin, ni se tiputtelu alko ja nyt ku eilen oli vika vuoro nyt kolmee päivää, ni sit se taas loppu...eli näköjää noi työt kyl vaikuttaa tohon tiputtelu..!! tovottavast ei vaa pahene!!! jaksamisia sulle meiju :)


      • meiju
        aika kirjoitti:

        paska homma!! toivottavast nyt sais sullakii vihdoinkii kaikki kuntoo, et pääsisit sit nauttii elämän ihanuuksista ;)! mul on nyt menny koht 1,5vko leikkauksest ja tooooosi vähästä tiputteluu on ollu, et maanantaina ku menin töihin, ni se tiputtelu alko ja nyt ku eilen oli vika vuoro nyt kolmee päivää, ni sit se taas loppu...eli näköjää noi työt kyl vaikuttaa tohon tiputtelu..!! tovottavast ei vaa pahene!!! jaksamisia sulle meiju :)

        ...mäkin oon sitä mieltä että kaikki rehkiminen voi vaikuttaa ainakin osittain että herkemmin vuotaa. Ainakin mä huomasin että mattojen pesu ja ponnistelu, jopa lapsille illmapallojen puhaltelu pisti vuotamaan enemmän. Nyt oon ollut ihan hissukseen pari päivää koska todella haluan tästä vuodosta eroon, ja nyt vihdoin alkaa näyttää että se taitaa lakata.

        Kumma kyllä lääkäri sanoi että normaalisti voi olla kun vain jättää ammekylvyt, uimisen, seksin ja tampoonit pois, sairaslomaahan ei tule joten työtä pitäis pystyä tekee normaalisti. Mä ainakin huomasin ettei kannata kyllä kovin raskaita juttuja tehdä jos ei oo pakko.

        Mutta tämä on niin yksilöllistä, miten kenelläkin sattuu suonet kohdalle ja aukeemaan, joku varmaan selviää ihan pikkuvuodoilla ja paranee nopeasti, joku taas vuotaa kuin seula ja joutuu tiputukseen. Jokatapauksessa tsemppiä kaikille loopin läpikäyneille, minua ainakin lohduttaa tän tiputtelun keskellä että mulle ainakin toimenpide oli tarpeellinen, sieltä löytyi vahva muutos joka nyt onneksi on kokonaan poistettu.


      • et nyt kaikki on sit hyvin
        meiju kirjoitti:

        ...mäkin oon sitä mieltä että kaikki rehkiminen voi vaikuttaa ainakin osittain että herkemmin vuotaa. Ainakin mä huomasin että mattojen pesu ja ponnistelu, jopa lapsille illmapallojen puhaltelu pisti vuotamaan enemmän. Nyt oon ollut ihan hissukseen pari päivää koska todella haluan tästä vuodosta eroon, ja nyt vihdoin alkaa näyttää että se taitaa lakata.

        Kumma kyllä lääkäri sanoi että normaalisti voi olla kun vain jättää ammekylvyt, uimisen, seksin ja tampoonit pois, sairaslomaahan ei tule joten työtä pitäis pystyä tekee normaalisti. Mä ainakin huomasin ettei kannata kyllä kovin raskaita juttuja tehdä jos ei oo pakko.

        Mutta tämä on niin yksilöllistä, miten kenelläkin sattuu suonet kohdalle ja aukeemaan, joku varmaan selviää ihan pikkuvuodoilla ja paranee nopeasti, joku taas vuotaa kuin seula ja joutuu tiputukseen. Jokatapauksessa tsemppiä kaikille loopin läpikäyneille, minua ainakin lohduttaa tän tiputtelun keskellä että mulle ainakin toimenpide oli tarpeellinen, sieltä löytyi vahva muutos joka nyt onneksi on kokonaan poistettu.

        minuukii kyl vähä jänskättää, ku ens torstaina on soittoaika et mitä nyt löyty ja saatiiko kaikki pois yms. toivotaa vaa parasta!! voin sit vaik tulla kertoo tänne mitä ne sano, jos kiinnostaa :) mul on nyt viel töistä vapaata huominen ja torstai, mut muuten töitä mm.koko vloppu :( pelkään vaa niin et taas alkaa vuotaa..!


      • Meiju
        et nyt kaikki on sit hyvin kirjoitti:

        minuukii kyl vähä jänskättää, ku ens torstaina on soittoaika et mitä nyt löyty ja saatiiko kaikki pois yms. toivotaa vaa parasta!! voin sit vaik tulla kertoo tänne mitä ne sano, jos kiinnostaa :) mul on nyt viel töistä vapaata huominen ja torstai, mut muuten töitä mm.koko vloppu :( pelkään vaa niin et taas alkaa vuotaa..!

        ...parasta! Hyviä vapaita ja vointeja, yritä ottaa rauhallisesti!


      • niistä tuloksista
        Meiju kirjoitti:

        ...parasta! Hyviä vapaita ja vointeja, yritä ottaa rauhallisesti!

        ja ne sano et syöpää ei löytyny ja kaikki näillä näkymin saatii pois..et 4kk päästä kontrollii mis sit katotaa onks kaikki varmast poies! vähäks oon häpi!! :) nyt vaa oottelen et pääsen ens viikol uimaa


      • Meiju
        niistä tuloksista kirjoitti:

        ja ne sano et syöpää ei löytyny ja kaikki näillä näkymin saatii pois..et 4kk päästä kontrollii mis sit katotaa onks kaikki varmast poies! vähäks oon häpi!! :) nyt vaa oottelen et pääsen ens viikol uimaa

        ...onnittelut, kun meni noin hyvin! Toivottavasti se oli siinä ja pääset jatkamaan normaalia elämää.

        Mulla kävi vähän keljusti, kun toisenkin kerran jouduin käymään vielä päivystävällä gynellä, joku pieni verisuoni siellä ratkesi vuotamaan vaikka oli melkein viikko aiemmin poltettu edellisen kerran. Nyt täytyy vaan toivoo ettei enää tule mitään vuotoja ja mullakin sitten kontrolli joulukuussa. Meinas välillä jo vähän masentaa mut nyt mäkin alan olla tosi häpi!!


    • eeva

      Heips,

      mulla on nyt mennyt 3 viikkoa itse toimenpiteestä, ei ole tullut vuotoa, ja menkatkin oli tässä välissä normaalisti. Nyt kuitenkin yhä mielessä hiipii pelko,että entäs jos rupeaakin vuotamaan yhtä äkkiään tässä neljännen viikon tuntumassa.
      Ja muuten, mua on nyt särkeny pari päivää, aivan kuin menkkakipuja, muttei ne voi olla menkat kun ne oli jo. Onkohan mulla jokin käymistila menossa..

      • AI AI

        En olis menny tähän loop konisaatioon, jos olisin tiennyt kuinka vaikeaa on monta viikkoa jälkeenpäin. Kumma kun eivät kertoneet mitään, muuta kuin saunomista ja seksiä välttää. Ei pidä paikkaansa! Itse en kärsi istua en seistä, enkä varsinkaan kävellä. Toimenpiteestä on nyt reilu kaksi viikkoa ja jos vaikka kattilaa nostaa niin hulahtaa lämmintä verta housuiuhin. Kuin piikkejä polttelee alapäässä.
        Olen ollut joskus umpilisäkkeen poistoleikkauksessa ja oli lasten leikkiä tähän verrattuna.
        Miksei ne edes onnistu tukkiin sitä haavaa että vuotoa ei olis?
        Mulla oli vain ektopiaa eikä mitään pahanlaa atuiseen viittaavaa. Nyt harmittaa että menin revittään ihteni, mutta eivät tosiaan maininneet mitään vaivoista leikkauksen jälkeen. Mieslääkäreitähän ne kyllä oli gyne ja kirurgi, etteivät naisten juttuja ymmärrä,


      • mitä vastaavat
        AI AI kirjoitti:

        En olis menny tähän loop konisaatioon, jos olisin tiennyt kuinka vaikeaa on monta viikkoa jälkeenpäin. Kumma kun eivät kertoneet mitään, muuta kuin saunomista ja seksiä välttää. Ei pidä paikkaansa! Itse en kärsi istua en seistä, enkä varsinkaan kävellä. Toimenpiteestä on nyt reilu kaksi viikkoa ja jos vaikka kattilaa nostaa niin hulahtaa lämmintä verta housuiuhin. Kuin piikkejä polttelee alapäässä.
        Olen ollut joskus umpilisäkkeen poistoleikkauksessa ja oli lasten leikkiä tähän verrattuna.
        Miksei ne edes onnistu tukkiin sitä haavaa että vuotoa ei olis?
        Mulla oli vain ektopiaa eikä mitään pahanlaa atuiseen viittaavaa. Nyt harmittaa että menin revittään ihteni, mutta eivät tosiaan maininneet mitään vaivoista leikkauksen jälkeen. Mieslääkäreitähän ne kyllä oli gyne ja kirurgi, etteivät naisten juttuja ymmärrä,

        Kannattaisko ottaa yhteyttä sinne poliklinikalle. Voivat yrittää polttaa sen haavan paremmin. Onkohan sulle tullut joku tulehdus, kun olet edelleen kipeä.


    • Anonyymi

      Lisää kokemuksia kaipaisin. Minulla lähti ensimmäisen kerran vuotamaan reilu viikko /alle kaksi viikko kolposkopian jälkeen ja valtimosuoni poltettiin (samalla tehtiin LOOP- hoito). Siitä reilu pari viikkoa ja sama valtimo lähti vuotamaan jälleen ja se poltettiin. Nyt jännityksellä odotan, että miten käy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe