Mikä iso mönkijä olisi HYVÄ ellei paras.

Busterman

Olen ajatellut ostaa ison mönkkärin Honda 680 tai 500 FA .... tai joku muu vastaava 4x4. Ykkösenä ovat Hondan tuotteet.. Hondan hyvät ja huonot puolet (hinta ei ole huonopuoli jos peli toimii...)
Mutta en sulje pois muitakaan merkkejä....
Kehuja ja haukkuja kaikista 4x4 500cc tai isompi.
Käyttö veneen nostoja ja laskuja, vene noin 460kg, puiden hakua metsästä ja muuten luonnossa liikkumista luvallisilla reiteillä....talvella mökkitien aurausta.Välillä postin hakua paljon ennen kuin aura-auto ehtii auraamaan tien puhtaaksi lumesta.
Eli käyttö on välillä kohtalaisen raskasta ja välillä kevyttä.

87

54896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynyt jo

      sammysatv.comin keskutelupalstalla?

      • Qer

        500cc polaris on kyllä kaikilta ominaisuuksiltaan paras


      • Anonyymi
        Qer kirjoitti:

        500cc polaris on kyllä kaikilta ominaisuuksiltaan paras

        ai kuminauha vehkeillä työhommii 😂


      • Anonyymi
        Qer kirjoitti:

        500cc polaris on kyllä kaikilta ominaisuuksiltaan paras

        Vähintään yhtä hyvä on TGB koska ovat sama tuote tehdään Taiwanissa missä tehdään myös piaggio mopot ja skootterit


      • Anonyymi
        Qer kirjoitti:

        500cc polaris on kyllä kaikilta ominaisuuksiltaan paras

        Höpö höpö polaris on lelu Hondaan verrattuna


      • Anonyymi
        Qer kirjoitti:

        500cc polaris on kyllä kaikilta ominaisuuksiltaan paras

        Polariksella ei tee mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö polaris on lelu Hondaan verrattuna

        Näin on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai kuminauha vehkeillä työhommii 😂

        Jep


    • rabe-90

      Hondan mönkiät ovat keskimäärin suhteellisen halpoja janiissä käytetään erilaista vaihteistoa kuin muissa joka on todettu testeissä paremmaksi. itsekki pitäs käydä keskiviiikkona käydä hakemassa vähän käytetty Hondan 350cc mönkiä jossa ei ikävä kyllä ole tuota vaihteistoa. En ihan tarkkaan muista minkälainen se vaihteisto oli mutta jos asia kiinnostaa niin kannattaa ottaa selvää.

      • ilman muuta

        traktori hyvä mies, mönkijät on leluja noissa hommissa
        nimim. kokemusta on


      • busterman
        ilman muuta kirjoitti:

        traktori hyvä mies, mönkijät on leluja noissa hommissa
        nimim. kokemusta on

        No nyt olen etsimässä mönkijää, jos hankin joskus toisen traktorin niin sen osaan ostaa kysymättäkin... Kiitos kommentista.


      • Anonyymi
        ilman muuta kirjoitti:

        traktori hyvä mies, mönkijät on leluja noissa hommissa
        nimim. kokemusta on

        Heh heh käytä sinä traktoria muut käyttää mönkijää...kokemusta on


      • Anonyymi

        Eiköhän honda ole kallein merkki kun puhutaan samankokoisista vehkeistä ,nämä taiwanin vehkeet polaris TGB ovat halvempia


    • itellä samanlainen

      Osta Honda 500 foreman es. Hyvä peli kunhan ei ota hondaa sillä hydrostaattisella vaihteistolla vaan sähköisillä nappivaihteilla. Hydrostaattinen vaihteisto hukkaa voimaa ja on kalliimpi vaikka sillä ei ollut merkitystä. 680 efi olis muuten hyvä kampe mutta sitä ei saa kun kyseisellä vaihteistolla ja siksi ei oikein löydy sopivaa ajoaluetta metsikköön/puunajoon. Voimaa tossa 500 on aivan riittävästi kaikkiin noihin töihin ja sitä ei ajamalla saa rikki. Näillä bensan hinnoilla oikia kampe, koska ei syö paljon. Tukinajosta vielä sen verran, että kannatta varoa ylikuormaa sen takia että kärry hajoaa ennen kuin Honda. Kokemusta:)aisa taipu. Eli yks 460 kilon vene ei paina mitään sen perässä. Lumenaurauskaan ei ole ongalma kun ostaa sen sähköllä nousevan ja laskevan puskulevyn niin työ helpottuu huomattavasti. Jos tuntuu ettei pitoa oikein löydy jäisellätiellä niin ostaa ketjut kanssa. Kyllä sillä huilaa isompikin kinos. Jos Honda kestää ajaa yli 25000 kilometriä ilman moottori remppaa poromiehen käytössä,joka on tosissaan kovaa työ käyttöä ja siitä ajetaan siitä mistä menee Porokin. Niin kestää se sulla ihan mitä vaan, jos et aja sitä kalliolta. Mutta sen sanon,että ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA OSTA POLARISTA PASKA MIKÄ PASKA!aiheuttaa vain suunnatonta VITUTUSTA asua korjaamolla.Hondalla ajaessa ei tarvitte olla vararemmiä takataskussa.

      • busterman

        Juu, olin päätynyt samaa kokoon eli 500 ja Hondaan. Vaihteisto on minulle hepreaa, eli hydrostaattinen tai tavallinen nappi vaihteellinen.
        Onko niissä huomattava ero tehon hävikissä..?
        entä ryömiikö hydrostaattinen helpommin hiljaisella nopeudella.
        Eli jos maasto on vaikea kulkuista ja kuormaa kärryssä eli tarvitaan paljon voimaa hitaissa nopeuksissa ja joudutaan ajamaan hitailla nopeuksilla..?
        Onko hydrostaattisesta vedosta mitään hyötyä vai enemmän haittaa..?

        Näin olen kuullut muualtakin, että jos haluaa ajella tai tehdä töitä koneen kanssa niin Hondat taitaa olla aika varmoja pelejä..

        En tarvitse tänne mitään polle tai kiina ilmiö vastauksia jos ei ne ole asiallisia..


      • Honda 450 ES
        busterman kirjoitti:

        Juu, olin päätynyt samaa kokoon eli 500 ja Hondaan. Vaihteisto on minulle hepreaa, eli hydrostaattinen tai tavallinen nappi vaihteellinen.
        Onko niissä huomattava ero tehon hävikissä..?
        entä ryömiikö hydrostaattinen helpommin hiljaisella nopeudella.
        Eli jos maasto on vaikea kulkuista ja kuormaa kärryssä eli tarvitaan paljon voimaa hitaissa nopeuksissa ja joudutaan ajamaan hitailla nopeuksilla..?
        Onko hydrostaattisesta vedosta mitään hyötyä vai enemmän haittaa..?

        Näin olen kuullut muualtakin, että jos haluaa ajella tai tehdä töitä koneen kanssa niin Hondat taitaa olla aika varmoja pelejä..

        En tarvitse tänne mitään polle tai kiina ilmiö vastauksia jos ei ne ole asiallisia..

        Mulla on nappivaihteinen 450 es/ 2002. Sähköllä vas. peukalolla toimivat vaihteet ovat helpommat käyttää kuin suunnanvaihtajalla/ kampi toimiset vehkeet.
        Pakin laitto vaatii nappivehkeessä tosin opettelua, eikä onnistu paksut kinttaat kädessä,pitää olla hanskat. Puunajossa ja auraushommissa sekä hirvien vedossa oon käytelly, ainut mitä oon muuttanu lisäsin takatarakalle boxin johon laitoin auton akun lisäakuksi, ei lopu vinssistä tehot.


      • Pollemies

        Se ei mönkijöistä tiedä mitään joka polarista haukkuu.Mulla on 800 polle ja hyvin kestää ja on kova menee näilläki lumilla.ja hondan jos ostaa niin heti on rengas kauppaan mentävä ku ne hondan renkaat on ihan surkeet vakiona!


      • niin ja näin
        Pollemies kirjoitti:

        Se ei mönkijöistä tiedä mitään joka polarista haukkuu.Mulla on 800 polle ja hyvin kestää ja on kova menee näilläki lumilla.ja hondan jos ostaa niin heti on rengas kauppaan mentävä ku ne hondan renkaat on ihan surkeet vakiona!

        on toi polaris juu hyvä laite mut ei oo huonoja muutkaan "valtamerkit".vaikka polariksessa on neliveto kun taas hondassa ja muissa 3 rengasta vetää


      • polaris 500
        Pollemies kirjoitti:

        Se ei mönkijöistä tiedä mitään joka polarista haukkuu.Mulla on 800 polle ja hyvin kestää ja on kova menee näilläki lumilla.ja hondan jos ostaa niin heti on rengas kauppaan mentävä ku ne hondan renkaat on ihan surkeet vakiona!

        ja ne hondan vaihteet


      • polaris 500
        polaris 500 kirjoitti:

        ja ne hondan vaihteet

        on huonot kun toimii niillä sähkö ym on kokemusta hodista varsinkin 500 ja 420


      • ei ainakaan atv

        on se honda hyvä mut polle kans. ootsa ihan okei kun huuat että VITTUU


      • honda on huono

        Polaris on monta tuhatta kerttaa parempi siinä on voimaa ja se jaksaa vetää honda taas saattaa jäädä välille


      • Anonyymi
        honda on huono kirjoitti:

        Polaris on monta tuhatta kerttaa parempi siinä on voimaa ja se jaksaa vetää honda taas saattaa jäädä välille

        Polariksessa on ainakin sata kertaa parempi 4x4 kuin hondassa


      • Anonyymi

        Osimoilleen näin.


      • Anonyymi
        Pollemies kirjoitti:

        Se ei mönkijöistä tiedä mitään joka polarista haukkuu.Mulla on 800 polle ja hyvin kestää ja on kova menee näilläki lumilla.ja hondan jos ostaa niin heti on rengas kauppaan mentävä ku ne hondan renkaat on ihan surkeet vakiona!

        Ei ne taiwanin vehkeet mitään huonoja ole päinvastoin kyllä polaris kestää normikäytössä mutta verrattuna Hondaan se ei kyllä pärjää


      • Anonyymi
        honda on huono kirjoitti:

        Polaris on monta tuhatta kerttaa parempi siinä on voimaa ja se jaksaa vetää honda taas saattaa jäädä välille

        Eiköhän se ole päin vastoin vaikka taiwanin pojat ovatkin taitavia niin polaris ei pärjää missään Hondalle


      • Anonyymi
        polaris 500 kirjoitti:

        ja ne hondan vaihteet

        Et taida mönkiöistä mitään tietää jos tuota mieltä oot


    • Bombardier Traxter

      Käyttö on samanlaista:
      -veneen nostoa ja laskua, trailerin vekslaamista autotallin ja rannan välillä.
      -kaadettujen puunrankojen vetämistä (vinssillä tai ihan vaan vetokoukussa)
      -mökkitien auraamista
      -peräkärryn/asuntovaunun vekslaamista

      Mönkijänä on Bombardier Traxter XT, muutaman vuoden ikäinen, kuitenkin hyvin 2000-luvun puolelta. Mönkkärissä on tuulilasi, mikä on tällaiselle aikamiehelle mukava juttu. Vaihteet toimii sähköllä ja valitaan vasemman käden peukalolla. Paras juttu on tuo Bombardierin runkorakenne, kun siitä saa jalan suoraan yli (penkin etupuolelta) eikä tarvitse heittää jalkaa koko koneen yli (näin nelikymmpisenä sitä jo arvostaa tällaistakin).

      Venetrailerin ja peräkärryjen kanssa tällainen 500 cc mönkkäri on oiva peli. Venekärryn kanssa mönkijän ja kuskin paino riittää, jotta traileri 450 kg vene tulee pehmeästä pohjasta ylös, vaikka kolme pyörää sutii (etupään viskolukko olisi poikaa, niin raapisi joka kulmasta...)

      Vinssiä käytän puunrunkojen vinssaamisen lisäksi mm. mökkitontin puiden kaatamisessa. Ekaksi tikkailla köysi koivun runkoon niin ylös kuin ylettyy ja köyden päähän vinssin vaijeri. Näin siksi, että saadaan mopo tarpeeksi kauas, kun aletaan kaatamaan puuta. Sitten vaan kunnon kaatokolo ja vähän kerrallaan runkoa poikki ja taas vaijerin kiristys. Kun vielä varmistaa, ettei mönkijä varmasti pääse eteenpäin, niin jopa "väärään suuntaan" kallellaan olevat valtavat koivut saa siististi nurin eikä talon katolle.

      Lumenauraushommissa mönkijällä saa valmista aika nopsaan. Ketjuja ei ole tarvinnut laittaa.

      Viime talvena meillä oli mökkityömaalla isoja risukasoja ja ne sai näppärästi jäälle nuotioon, kun veti vinssin vaijerin kasan ympäri ja veti kasan kerrallaan nuotion viereen, josta ne oli helppo mättää palamaan.

      Sitten on paljon kaikkea muuta kivaa. Metsässä ja jäällä ajelua jne. Tiellä en tykkää niin hirveästi ajaa, mönkkäri on parhaimmillaan kun sillä mönkii. Auraamattomassa lumessa kulkee ihan hyvin, mutta esim. jäällä ajaessa, jos lunta on paljon (=enemmän kuin maavara on), niin eteneminen menee kiemurteluksi. No, saahan siihen sitten aurattua tien. Mönkkärin voi ajaa ohuemmallekin jäälle ja aurata lumet pois, jotta jään saa vahvistumaan esim. myöhempää autolla tai traktorilla ajoa varten.

      Poika, 8v., on myös innokas kuski ja ajopeli on helppo hänenkin käyttää, mutta valvoa pitää, ettei tule vahinkoja, kun peli on aika tehokas. Tyttö, 7v., on taas mielellään tarakalla "surinasussuna" sekä minun että pojan kyydissä.

      Mönkkäri riittää aika moneen mökkiläisen hommaan. Hydrauliikan ulosotto ja siihen liittyvä lisälaitearsenaali on kyllä toivelistalle... Nyt on Avant-pienkuormaaja sitä tarvetta täyttämässä.

      • luonnon ystävä

        Ostin kesällä ringonin ja telat kuukausi sitten. olen ajellut jäällä ja luonnossa ja nauttinut teloista ja ja vaivattomasta pääsystä vaikeisiin paikkoihin.Mutta eihän se ilman hikeä onnistu kun on päällä talvi varusteet joilla pitää selvitä myös jäällä,mutta helpompa kuin m.kelkalla.Kun telat laitetaan ringoniin välitys tippuu 35%,huiput n.65-70km/h.Se on erittäin miellyttävä metsässä jä raskaassa työssä.olen ajanut puuta ja sirrelyt 1200kg Traileria lumitöiden alta,ei tuota vaikeutta tasaisellalla.Ja vauhtia riittää mukavaan menoon myös jäällä. sileällä jäällä tarvitsee nastat muuten kyyti on vaarallista. Ringonin nappi vaihteet on mukavat kun haluat ajaa jäällä mukavasti vääntö alueella,tuottamatta meteliä.
        Rämäpäille suosittelen moottorikelkkaa talvella.
        Jo pitempään harrastaneet tuttavani ovat hankkineet yamahan tai hondan.Tämä on ollut juuri mitä ostohetkellä halusinkin.Laite on niin kallis että kannattaa miettiä mihinkä sitä tarvitsee ja mitä ominaisuuksia haluaa.


      • Anonyymi
        luonnon ystävä kirjoitti:

        Ostin kesällä ringonin ja telat kuukausi sitten. olen ajellut jäällä ja luonnossa ja nauttinut teloista ja ja vaivattomasta pääsystä vaikeisiin paikkoihin.Mutta eihän se ilman hikeä onnistu kun on päällä talvi varusteet joilla pitää selvitä myös jäällä,mutta helpompa kuin m.kelkalla.Kun telat laitetaan ringoniin välitys tippuu 35%,huiput n.65-70km/h.Se on erittäin miellyttävä metsässä jä raskaassa työssä.olen ajanut puuta ja sirrelyt 1200kg Traileria lumitöiden alta,ei tuota vaikeutta tasaisellalla.Ja vauhtia riittää mukavaan menoon myös jäällä. sileällä jäällä tarvitsee nastat muuten kyyti on vaarallista. Ringonin nappi vaihteet on mukavat kun haluat ajaa jäällä mukavasti vääntö alueella,tuottamatta meteliä.
        Rämäpäille suosittelen moottorikelkkaa talvella.
        Jo pitempään harrastaneet tuttavani ovat hankkineet yamahan tai hondan.Tämä on ollut juuri mitä ostohetkellä halusinkin.Laite on niin kallis että kannattaa miettiä mihinkä sitä tarvitsee ja mitä ominaisuuksia haluaa.

        seon moro..mullon itte tehty 8-renkainen mönkky josson puoltelat..kulkee hyvin vaikka hetteiköllä..siinon 6.s sisun kone ja 6-pyörää vetää..etuset on kääntyvät..jarrut on hytrostaattiset..seon lastutettu, penkissä irtos 280kw..harmi kun eivoi vetää kun 8.tonnin tuhti käryä, asetus kieltää. mutta miinuksena paino joka on 1700kiloo..
        vielä kun sais mopon rekkariin niin, vot..ettei tarviis ajella mehtiä pitkin kaupunkiin. Asun nääs kauniaisissa.


    • olennimetönyössäkulkeva

      Foorumeilla tiedetään paljon asiasta ja suomen ainut ja suoraan sanottuna PARAS mönkijä foorumi! Tule ja kirjaudu. www.sammysatv.com

    • yamaha ei pamaha

      niin no kaikkien mielestä se omahan on paras mutta polarishan on testivoittaja. jotkut kateelliset sitä moittii mutta itte en. naapurilla on 32 tkm ajettu polle itte hän on sitä huoltanu ja on selvinny ilman remontteja. se on ollu enimmäkseen mettätöillä ja talvella lumen auruussa. telojen kanssa sportman 800 efi vetää vitusti rekeä ja syö bensaa telojen huono puoli on se että kerää vitusti lunta koneen ympäristöön ja jäätyy kanttii olla lämmin talli eikä kule kun semmoset 60km/h

      • polaris 500

        Osta poka Polaris sportsman 500 efi niin ei tule konkurssia! Hyvin toimii ainaki mulla, ajettu 1200km eihä se vielä paljoo ole. Puita oon hakenu mettäst ja kesäaikaa on turvesuolla vedetty Polariksen kanssa kärryä jossa on kaksi 200 litran polttoaine tynnyriä. Ei oo koskaan ruuti loppunu eikä vikoja tullu.


      • polled
        polaris 500 kirjoitti:

        Osta poka Polaris sportsman 500 efi niin ei tule konkurssia! Hyvin toimii ainaki mulla, ajettu 1200km eihä se vielä paljoo ole. Puita oon hakenu mettäst ja kesäaikaa on turvesuolla vedetty Polariksen kanssa kärryä jossa on kaksi 200 litran polttoaine tynnyriä. Ei oo koskaan ruuti loppunu eikä vikoja tullu.

        Hondasta puuttuu etuperän lukko, eli on kolmevetonen...


      • niin ja näin
        polled kirjoitti:

        Hondasta puuttuu etuperän lukko, eli on kolmevetonen...

        sen kyllä huomaa kun vetää kärryä pehmeellä alustalla kun on jo pari kertaa omani kyntäny kiinni mettää ja kaivinkoneeella se irti vasta saatiin.muuten tosihyvä


      • (oo)
        niin ja näin kirjoitti:

        sen kyllä huomaa kun vetää kärryä pehmeellä alustalla kun on jo pari kertaa omani kyntäny kiinni mettää ja kaivinkoneeella se irti vasta saatiin.muuten tosihyvä

        Nuukailit ja et laittanut vinssiä ?


      • Anonyymi
        niin ja näin kirjoitti:

        sen kyllä huomaa kun vetää kärryä pehmeellä alustalla kun on jo pari kertaa omani kyntäny kiinni mettää ja kaivinkoneeella se irti vasta saatiin.muuten tosihyvä

        Vinssi ja 20m narua ei tarvi kaivuria


      • Anonyymi

        No testivoittaja on TGB tosin on sama kuin polaris


      • Anonyymi
        polaris 500 kirjoitti:

        Osta poka Polaris sportsman 500 efi niin ei tule konkurssia! Hyvin toimii ainaki mulla, ajettu 1200km eihä se vielä paljoo ole. Puita oon hakenu mettäst ja kesäaikaa on turvesuolla vedetty Polariksen kanssa kärryä jossa on kaksi 200 litran polttoaine tynnyriä. Ei oo koskaan ruuti loppunu eikä vikoja tullu.

        1200km kirjoittele kun on 25000km mittarissa 1200 ajaa mopolla viikossa


      • Anonyymi
        niin ja näin kirjoitti:

        sen kyllä huomaa kun vetää kärryä pehmeellä alustalla kun on jo pari kertaa omani kyntäny kiinni mettää ja kaivinkoneeella se irti vasta saatiin.muuten tosihyvä

        Pehmeällä alustalla jää kiinni oli vaikka 4vetonen tai6vetonen


    • mönkijä mies

      erillisjousitus kannattaa olla. tarvitsin viimeksi tänään. suosittelen ostamaan can-am tai polaris. ÄLKÄÄ OSTAKO HONDAA! (säkövaihteet) huonoa kokemusta.

      • mönkä mies

        on se yamaha ihan hyvä kans mulla on 700 ja can am 400. mutta honda 420 oli ennen mulla ja en tykänny kun ensin tuli tulppaan jotain vikaa sit ei toiminu vaihteet. mut muuten ihan hyvä oli niinkun kettärä ja meni kyllä kapeasta paikasta ois ollu ihan hyvä toi erillisjousitus. vaihon can amiin. keväällä ostin yamahaan tatou 4s telat ja kyl pääsee. kohta tulee talvi ja telat alle.


      • Anonyymi

        Ei Hondan vaihteet hajoo 400 trx 12500 automaatti/napit ja ny 680 ajanu 6000 th ja vetäny majurin käymään ku ei ole lähteny muuton ja puita metsästä manuaalil... Veli vetäny pollel ja joka vuosi vaihtaa remmejä ja tappelee sähköjen kans ku menee johdot poikki


      • Anonyymi

        Honda ainoa nelivetonen ja kyllä ketää ei sähkövikoja


    • kone mies

      erillisjousitus kanttii olla. suosittelen can am,polaris,articat,yamaha. honda ei kestä(sähkövaihteet)kokemusta on

      • Honda420fe

        Erillisjousitus huviajeluun.

        Jäykkäperä hyötykäyttöön.

        Ja Honda kestää, 1372 tuntia ajettu pelkillä perus huolloilla ilman mitään ongelmaa tähän asti. Velipojalla kolmas cana jo menossa samassa ajassa. Minkä tahansa merkkisen saa rikki kun revittää mutta kun samoista kuutioista otetaan puolet niistä tehoista mitä cana/polle repii niin pakkohan sen on näkyä kestävyydessä.


      • can am 800 efi mies
        Honda420fe kirjoitti:

        Erillisjousitus huviajeluun.

        Jäykkäperä hyötykäyttöön.

        Ja Honda kestää, 1372 tuntia ajettu pelkillä perus huolloilla ilman mitään ongelmaa tähän asti. Velipojalla kolmas cana jo menossa samassa ajassa. Minkä tahansa merkkisen saa rikki kun revittää mutta kun samoista kuutioista otetaan puolet niistä tehoista mitä cana/polle repii niin pakkohan sen on näkyä kestävyydessä.

        kuule. mulla oli honda 350 meni ne sähkö nappi hommat rikki vaihon honda 500 ja siihen tuli vaihelaatikkoon jotain. ostin can amin ja on pelannu vaikka oon ajanu 1425 tuntia ja naapurissa toinen honda kans menossa ko meni eka rikki. on se honda muuten hyvä van ku ne säkövaihteet on leluja.


      • cana 650
        can am 800 efi mies kirjoitti:

        kuule. mulla oli honda 350 meni ne sähkö nappi hommat rikki vaihon honda 500 ja siihen tuli vaihelaatikkoon jotain. ostin can amin ja on pelannu vaikka oon ajanu 1425 tuntia ja naapurissa toinen honda kans menossa ko meni eka rikki. on se honda muuten hyvä van ku ne säkövaihteet on leluja.

        Sen kun näkis että kasisatasella ajetaan 1425 tuntia, siis ajetaan.

        Sähköt kusee kaikissa merkeissä, canassa myös ihan älyttömän typeriä vaivoja niistä.


      • honda mies
        cana 650 kirjoitti:

        Sen kun näkis että kasisatasella ajetaan 1425 tuntia, siis ajetaan.

        Sähköt kusee kaikissa merkeissä, canassa myös ihan älyttömän typeriä vaivoja niistä.

        itse olen tykännyt honda 420 . se on ketterä ja kulkee siitä mistä 800 polariskin. Ja vetokyky on äärimmäisen hyvä sen kokoiseksi mönkyräksi :D ja kyllä lähtee 25- pakkasessa käyntiin. Niin ja mulla ne nappi/sähkö vaihteet on pelannut ja mittarissa 1798km et kyllä ne kestää kun ei särkemällä säretä =)


      • x
        honda mies kirjoitti:

        itse olen tykännyt honda 420 . se on ketterä ja kulkee siitä mistä 800 polariskin. Ja vetokyky on äärimmäisen hyvä sen kokoiseksi mönkyräksi :D ja kyllä lähtee 25- pakkasessa käyntiin. Niin ja mulla ne nappi/sähkö vaihteet on pelannut ja mittarissa 1798km et kyllä ne kestää kun ei särkemällä säretä =)

        Can Am on hyva. Joitakin laitteitani voi katsella linkista. http://mattiviikate.blogspot.com/


      • Kaikilla ajetaan
        x kirjoitti:

        Can Am on hyva. Joitakin laitteitani voi katsella linkista. http://mattiviikate.blogspot.com/

        Can Am on pehmeä ajella. Työ ajossa ei vaan runko kestä. Muuten on hyvä.
        Grizzly taas kestää ja on kevyt ohjailla, mutta bensaa menee.
        Polaris on ärhäkkä. Polaris taitaa särkyä usein juuri liikojen tehojen vuoksi.
        Rincon on osoittautunut lujaksi, tosin siinä ei ole ohjaustehostinta.

        Eli mitä kukakin painottaa, kaikkea hyvää kun ei saa samaan pakettiin ainakaan vielä.

        Jos on varaa vaihtaa uusi joka kaudelle, niin sitten can Am.
        Jos ei rempat houkuta ja haluaa kevyesti ohjattavan, niin Grizzly.
        Jos tuijotat teholukemia, niin polle.
        Jos haluat taloudellisen ja lujan eikä raskaampi ohjaus haittaa, niin valitset Hondan Rinconin.


      • Anonyymi
        Kaikilla ajetaan kirjoitti:

        Can Am on pehmeä ajella. Työ ajossa ei vaan runko kestä. Muuten on hyvä.
        Grizzly taas kestää ja on kevyt ohjailla, mutta bensaa menee.
        Polaris on ärhäkkä. Polaris taitaa särkyä usein juuri liikojen tehojen vuoksi.
        Rincon on osoittautunut lujaksi, tosin siinä ei ole ohjaustehostinta.

        Eli mitä kukakin painottaa, kaikkea hyvää kun ei saa samaan pakettiin ainakaan vielä.

        Jos on varaa vaihtaa uusi joka kaudelle, niin sitten can Am.
        Jos ei rempat houkuta ja haluaa kevyesti ohjattavan, niin Grizzly.
        Jos tuijotat teholukemia, niin polle.
        Jos haluat taloudellisen ja lujan eikä raskaampi ohjaus haittaa, niin valitset Hondan Rinconin.

        Asiaa


      • Anonyymi
        can am 800 efi mies kirjoitti:

        kuule. mulla oli honda 350 meni ne sähkö nappi hommat rikki vaihon honda 500 ja siihen tuli vaihelaatikkoon jotain. ostin can amin ja on pelannu vaikka oon ajanu 1425 tuntia ja naapurissa toinen honda kans menossa ko meni eka rikki. on se honda muuten hyvä van ku ne säkövaihteet on leluja.

        Niin ne on oikeita vaihteita ei remmivaihteita honda kestää ja kestää


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Kaikilla ajetaan kirjoitti:

        Can Am on pehmeä ajella. Työ ajossa ei vaan runko kestä. Muuten on hyvä.
        Grizzly taas kestää ja on kevyt ohjailla, mutta bensaa menee.
        Polaris on ärhäkkä. Polaris taitaa särkyä usein juuri liikojen tehojen vuoksi.
        Rincon on osoittautunut lujaksi, tosin siinä ei ole ohjaustehostinta.

        Eli mitä kukakin painottaa, kaikkea hyvää kun ei saa samaan pakettiin ainakaan vielä.

        Jos on varaa vaihtaa uusi joka kaudelle, niin sitten can Am.
        Jos ei rempat houkuta ja haluaa kevyesti ohjattavan, niin Grizzly.
        Jos tuijotat teholukemia, niin polle.
        Jos haluat taloudellisen ja lujan eikä raskaampi ohjaus haittaa, niin valitset Hondan Rinconin.

        Kyllä saa hyvän samaan pakettiin TGB


    • SUZUKII

      mites täällä voidaan ihan tykkänään unohtaa kiistatta eräs mönkijämaailman parhaimmista merkeistä?? itselläni on SUZUKI king quad ja ERITTÄIN tyytyväinen olen hankintaan. on todella ollut ja tulee olemaan lujassa työkäytössä eikä valita!

      • Anonyymi

        Avaas 700sen susuk7n kone ja laita pakkiakselil heti laakeri / öljyn kierto käy kuivana. Tiedän että näin on


    • Yppe

      Joo itellä oli honda foremani 400 vai 450 niin ei ollu mitään ongelmaa. Nooh ostin polariksen ku kaveri tarvi mönkijän ni möin oman hondani pois. Heti piti vaihtaa kaasari kun ei kestänyt suomen bensoja kun jenkkilästä tuotiin. No joo ymmärtää sen. melkeen vuos sen jälkeen hajos koko vitun kone kun imi jostain vettä sisään ammattikäytössä kun tuo oli ja jään päällä meni niin keräs komian 20cm kerroksen jäätä koneen ympärille. ei ollu kuulemma ihan ensmäine polaris ku oli sama vika lähellä asuva maanviljelijä sanos että oli ollu heillä 08 mallissa sama. sain vielä takuuseen ja ostin hondan eikä mitään ongelmia ollu. Jenkkeihin en luota enää

      • Anonyymi

        Polaris ei ole jenkki on taiwanilainen


    • polaris 800 twi efi

      osta polle on etupäänlukko ja kaikki

    • Ammattimönkijäkuski

      Yksi ylitse muiden,varsinkin kestävyydeltään, HONDA!. Sähkövaihteella ehdottomasti, mutta myös Rincon ja FA 500 erinomaisia. Paljon on ajettu hondilla, eikä ole sähkövaihteet juonitellu. Jammussa murenee muovit, ja polaris,, no ei huonoin. Can Am petraa koko ajan, ei huono ollenkaan.

    • kannattaa koeajaa

      Honda foreman 400 ollut jo 12 vuotta, ollut maatilalla ranka puun ajossa koko ajan. Ajettu 6000km 1200h pelannut ilman vikoja. Huollot tehty ajallaan. Nyt hommasin 500FA (2011) ihan sen takia että siinä on hydrostaattinen vaihteisto ja jäykkä takaakseli. Metsässä kun vaihteet ovat vain tiellä. Toistaiseksi pelaanut niin ku pitääkin. (250km) Ens talvena tosin eka "tosi paikka" edessä

      • eka ostossa

        terve, onko tossa 400:ssa jalkavaihteet, olen ajatellu trx 420 fpm siinä on jalkavaihteet onko se hyvä vai huono asia. aattelin jos sulla ois kokemuksia,tulis kanssa ranganajoon ja talvella myös jäällä, kertoisitko kokemuksestasi kiitti


    • pollen potku

      Eka täälläkin ostossa.tuossa kaverilla jää tarpeettomaksi hyvällä pidolla ollu 600 twin-04 polle.runkoa on moittinu,mutta senkin vahvistellu,kätevä metallimies kun on.tekniikassa ei ainakaan hällä ole ollu suurempaa,paitsi mittari ei toimi,on kait tyyppivika.uskaltaako tuollasen muuten ostaa,onko kokemuksia?miel omia,ei tutuntutuntutun kuulopuheita.huviajeluun ja pienemuotoseen lumentuuppimiseen tuota ajattelin.ja pojan kanssa metällä kiertää sillä.lähinnä tuo variaattori askarruttaa,joskun kelkassa huomannu että luistaa tiukassa paikassa,miten lie mönkijän kanssa?

    • Can-am!

      Kyllä Can-am800 voittaa jokku homohondat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • FinlandOffroaders

      Itellä on tommonen Polaris sportsman 500cc
      Hyvin on toiminu ja jos kiinnostaa niin tässä ois vielä linkki videoon siitä mönkijästä ja jos tykkäätte sieltä löytyy myös muita videoita.
      https://www.youtube.com/watch?v=KNYlV74rn5c

    • miki-75

      Tere .

      Osta mikä tahansa , näistä nykyisitä valta merkeistä . Se on ihan järkevää , kunhan moottorin koko on enemmän ku 500cc .
      Itelläni on Yamaha Grizzly 700 EPS , nykysin siinä on lisämausteena Tatou 4s telat .
      Hyvin on toiminu ja puuta metästä tuonu , vaikka työ on ammattimaista .
      Syksyssä voip ajella noin 100 m3 puuta pois metästä , ihan huolella .
      Talvella aurailen lunta , hyvin on toiminu tehtävässään myöskin , Warnin alueaura .

      Merkkejä on mönkijöissä monia , mitä kannattaa harkita . Honda taitaa olla niistä se kaikkein luotettavin.... Miulla merkkas eniten se et , mönkijästä löýtyy lukot ja täysverinen neliveto . Niitä ominaisuuksia ei monissa vehkeissä ole , joten päädyin Grizzlyyn . Toki myöskin huollon palvelut ja varaosa myynti on ihan hyvä toimia , luotettavast . Lappeenrannassa ainakin toimii , tosi hyvin siitä iso kiitos Urheilu-Koskimiehelle ja JM-Motorsille

      • gyf5egt

        400:n riittää, ennemmin luistaa pyörät kuin teho loppuu, ainakin Hondissa.


      • Anonyymi
        gyf5egt kirjoitti:

        400:n riittää, ennemmin luistaa pyörät kuin teho loppuu, ainakin Hondissa.

        Hondassapa luistaa kytkin ja jää siitä syystä kunnon rutakkoon yleensä jumiin


      • Anonyymi

        Ei tartte olla yhtään enempää kuin 450 sillä pärjää missä vain .700 ei yhtään vahvempi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondassapa luistaa kytkin ja jää siitä syystä kunnon rutakkoon yleensä jumiin

        Höpö höpö ei luista kytkin Hondassa


    • Ile50

      Terve!
      Pitkän harkinnan tuloksena päädyin ostamaan Rinconin. Kokemuksia käytöstä on vajaan vuoden ajalta; siis lumitöitä talvella, puunajoa todella hankalissa Keski-Lapin mätiköissä ja monta pienempää muuta ajoa. Ajopelini on varustettu tehostimella , 28" mutarenkailla ja tietenkin vinssillä. Kokemukset ovat olleet todella myönteisiä ja varsinkin tuo tehostin on ehdoton. Raskaan kuorman kanssa ei tarvitsen käsille lyöntejä kovasti pelätä. Polttoaineen kulutuskin on ollut varsin kohtuullista.
      En moiti muita merkkejäkään, eli kyllä nämä valtamerkit ovat ihan hyviä. Se on varmaa, että asianmukaisella käsittelyllä kaikki kestävät.

      Ps. Minulla oli traktori käytössä, mutta varsinkin puunajossa todella hankalissa paikoissa mönkijä on osoittanut ketteryytensä ja nopeutensa.

    • POLARISSE

      Suosittelen polarikse rzr 570 tai polariksen ranger 570 ne ovat 2paikkaisia traktori mönkijöitä jotka ova sekä 4Vetoja että takavetoja napista voi vaihtaa viillää voivetää vaikka mitä! POLARIS SEN OLLA PITÄÄ!

      • Anonyymi

        Polaris on TGB sama laite TGB on vain parempi taiwanin pojan laitteita tekevät hyvää työtä piaggio mopot tulee samasta paikasta


    • ierikka

      Mitä tuota pähkäilemään jonninjoutavia.
      Mennee kauppaan ja tillaa kolome testien parasta mönkkäriä.
      Toimitusehto rahtivappaasti kottiin.
      Nehän suapi jo vaivasell viijelläkymmenellä tonnilla.
      Testaa jokunen aika ja ne kaks huonompaa laita huutokaupat.net myyntiin.
      Ei tarvii piätään vaivata olemattomanhintasilla asijoilla.

      • Jutustelija1

        Joo ei tuollainen 50k tunnu missään jos pelkkä traktorin lisälaite maksaa enemmän kuin mönkijä... Mutta tavalliset kilokyykyttäjät ja muut mönkijöistä haaveilevat joutuvat harkitsemaan tarkkaan ja ostamaan sen parhaimman koska muuhun ei ole varaa.


    • Vanhassa.vara

      Ainoa oikea vastaus on Honda, kaasari koneella ja jalkavaihteilla.

      Pollen miehet vaihtaa vetoniveltä yms.voimansiirron palikkaa jatkuvalla syötöllä, cana on vaan kaikinpuolin typerästi ja halvalla tehty ritsa niinku kiinalaiset.

      Miksi turhaan kiusata itseään ja ostaa huono?

    • ostanmönkkärin

      onko täällä joku, jolla on ollut honda ja polle?

    • 987789

      On ollut tr honda ja 900 tr polle. Honda hakaa metsässä ja lumessa kyseisen pollen. Pollessa tajuton kulutus terhakka se on mutta kallis pitää kulutuksen takia. nyt jammu se näistä paras.

    • Anonyymi

      Onko nuo muka isot?

    • Anonyymi

      Ostaa 1000cc can am outlanderin,rotaxin moottorista ei tehot ja vääntö puutu.repii nii jumalattomasti

    • Anonyymi

      No niin. Nyt on toinen Honda jo menossa. Eka oli 400 trx kaasaril(06) ajoin sillä 12500km ja myin ku kone remppa oli tulos rupes haunkaan öljyä ... Nyt on 680 trx ajettu pian 6000 km ja huollot hoidettu ku mittari kertoo.. eikä mitään vikaa ja 9tiel voi ajaa autojen ohi kesät talvet ku laitoin isommat renkaat. Ja meno on ollu aina on tai of

    • Anonyymi

      Osta Honda voit vetää mitä vaan ku ei tarvi hihnoja vaihdel eikä sähköjen kans pelata

    • Anonyymi

      Itselläni 2021 polle sportsmani 570efi. Neliveto toimii, noh, vanha mönkijäni canam 400 outlander, niin siinä kuten muissa mönkijöissä paitsi Pollessa, neliveto valitaan aina manuaalisesti. Tuossa Pollessa se on nelivedossa huonoa, että kun menee huonoon maastoon ja kone päättää itse milloin neliveto laitetaan päälle, kuski ei. Jos normiajossa haluaa nelivedon ja laittaa manuaalisesti, ottaa vikakoodin. Pollessa neliveto manuaalisesti on vain pahoissa paikoissa metsässä. Kun se on normisti automaattinen, sitten kun kuski ajatuksissaan menee metsään ja luulee ettei neliveto ole päällä(koska automaattinen) sitten jää jumiin ja miettii "Jaa jäätiin jumiin, no laitetaanpas neliveto päälle" se onkin ollut päällä koko ajan, että siitä ei sitten enää pois lähetä. Näkyyhän pollessa selkeästi näytöllä onko neliveto päällä, mutta mainitsemaani asiaa tapahtuu etenkin uusilla pollen kuskeilla. Polle siis hyvä mönkijä. Ja nämä siis mielipideasioita.

    • Anonyymi

      Polaris ei ole mistään kotoisin Honda on ehdottomasti paras

      • Anonyymi

        L S-öljyä, ja nykyään synteettistä 5w,
        ei enää jäykkää mineraaliöljyä 10w talvisin mönkkäriin.


    • Anonyymi

      Kyllä 1000cc pittää olla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe