Ripari on kirkon aivopesuleiri jossa tuputetaan jeesus satuja totena.
Välttäkää riparia
27
1572
Vastaukset
- ...
Mitä menettää siinä jos uskoo Jumalaan? Itsekkin kävin tänä vuonna rippikoulun ja uskoin jos itä muutenkin ennen jo Jumalaan. Toisaalta uskoni vahvistui kun aloin lukemaan saamaani Raamattua.
- Rape ..
Uskot siis olemattomaan mielikuvitus ukkeliin ja kehtaat vielä kysyä mitä siihen uskomalla menettää. Siinä menettää elämänsä.
- riparin käynyt
Osa kääntyy uskoon riparilla, osa ei. Mut hauskaa siellä on joka tapauksessa, et ei kannata jättää väliin. Lisäks pääsee kummiks ja voi mennä kirkossa naimisiin, eli ei aivan turhakaan juttu.
- Sippe ..
Mä en menis kirkossa naimisiin mistään hinnassa.
Mä vihaan uskovaisia. - . . . ... . .. .
Sippe .. kirjoitti:
Mä en menis kirkossa naimisiin mistään hinnassa.
Mä vihaan uskovaisia.Voi sinua raukkaa :P
- kehnokoira
O rly?
- pedofiilikeskus
Riparilla on uskonnollisuus kuule kaukana! :D
Siellä isoset yrittävät iskeä nuoria rippileiriläisiä. Ei siellä aivopestä uskontoon, vaan johonkin ihan muuhun.. - riparilainen.
mitä tännekin on nyt alettu levittää sitä riparin vastaista aihetta...
ne käy riparin jotka haluu, ne tulee uskoon jotka haluu. ne uskoo jotka uskoo.
kukaan ei sua pakota yhtään mihinkään. se on sun oma valintas.- --------luna
käyn riparin vain rahan ja ristin takia.
- öitä
Turha sinne riparille on itseään kiduttamaan mennä jos todellakin on kirkkoa vastaan. Useimmat nuorista taitaa mennä sinne riparille vähän niinkuin mukava "kesäleiri" kaverien kanssa mielessä.
Suurinosa nuorista ei kuitenkaan mieti kristinuskon sanomaa ja sitä mitä raamattu opettaa, vaan he alkavat tapakristityiksi jo ihan suvun tavan mukaan. Ja sitten on näitä jotka sanovat vastustavansa kirkkoa, mutta käyvät riparin kaverien ja lahjojen vuoksi. Mikä helvetti se sellainen on, joka ei edes sen vertaa jaksa seisoa periaateidensa ja mielipiteidensä takana. - Yks.Proffa
Lapsia on suojeltava uskonnoilta. Harhainen jumalausko vaurioittaa aivotoimintaa. Uskonnoille 21v ikäraja.
- xanator
Linkkiä tutkimukseen? Miksi sitten evoluutio jätti(oletan että maailmankuvasi on naturalistinen) moisen roskan, jos se on vain haitallista?
- ksdögslj
mitä kauemmin siellä kuulee niitä jeesus juttuja niin sitä vähemmän uskoo niihin. itse olin lähes uskovainen kun menin riparille mutta kun tulin niin olin täynnä koko juttua
- AK_666
HAIL SATAN!
- HaLi
Sinähän olet melkeinb aikuinen. Tiedäthän sä kuitenkin kaiken totuuden. Miksi sä otat pultit moisesta asiasta, ellei se kuitenkin sua jollain lailla kiinnosta. Jäitsä kiikkiin? Asioitahgan täytyy kuitenkin miettiä vähän laajemmin, vai mitä? Mitä sä ajattelet siitä "opetuksesta"? Älä nyt rupee selittää omias, vaan vastaa niin kuin sä todella ajatteley. >Mikä on sun käsitykses Jeesuksest? HaLi.
- ens viikol
ripari. ei sinä muuten mitää mutta ku en tunne sielt ketää
- atkaisu on olemassa
ens viikol kirjoitti:
Ohoh, meille sanoi ( 2. ryhmä, ensimmäinen kesäryhmä 7-14.6) ohjaajat yhden keinon, jolla leiriviikosta tulee hauska. Se oli se, jotta sinun pitää mennä mukaan kaikkiin porukoihin ja viettää heidän kanssaan aikaa, eristäytymällä siellä tulee olemaan todella tylsää. Itse olin kavereiden kanssa, niin johan meni viikko nopeasti. Eli menet vain porukoiden sekaan ja siellä sitten ystävystyt, yksin siellä ei todellakaan tule olemaan kivaa.
- ratkaisu on olemassa
ens viikol kirjoitti:
Ohoh, meille sanoi ( 2. ryhmä, ensimmäinen kesäryhmä 7-14.6) ohjaajat yhden keinon, jolla leiriviikosta tulee hauska. Se oli se, jotta sinun pitää mennä mukaan kaikkiin porukoihin ja viettää heidän kanssaan aikaa, eristäytymällä siellä tulee olemaan todella tylsää. Itse olin kavereiden kanssa, niin johan meni viikko nopeasti. Eli menet vain porukoiden sekaan ja siellä sitten ystävystyt, yksin siellä ei todellakaan tule olemaan kivaa.
- mhmh
ens viikol kirjoitti:
kyl siel oppii tutustuun ;)
ennakkoluulot on alussa aika kovat, mut myöhemmin sit alkaa tutustuun muihin.
- en mäkää menny
en mäkää menny riparille ja oon iha onnelline siit oon ateisti ja 14 koht 15 : D
- ratkasee
jos saa jotain rippilahjaks, niin vois sitä mennä, vaikka ei uskoiskaan jumalaan. itse kuitenkin vaihdan 18 v uskontoa.
Eikö se jo riitä, että Ripari ja Protu palsta on täynnä tätä samaa tappelua?
- Ketähän uskois
Riparille menen, kokemus uusi, kivaa :) Jumalaan en usko, tai en tiedä, tieteeseen uskon enemmän, mutta senkin perustelut maailmankaikkeudelle on perseestä.
Agnostikko on paras vaihtoehto. - heheheheheeeeeeeee
Ketähän uskois kirjoitti:
Riparille menen, kokemus uusi, kivaa :) Jumalaan en usko, tai en tiedä, tieteeseen uskon enemmän, mutta senkin perustelut maailmankaikkeudelle on perseestä.
Agnostikko on paras vaihtoehto.AIvan huono ripari oli. MEnin siksi että saan rahaa. JA en ole koskaan uskonut jumalaan ym. jeesuksiin. Ennemmin uskon saunatonttuun joka elää saunassa.
- Riparilainen
heheheheheeeeeeeee kirjoitti:
AIvan huono ripari oli. MEnin siksi että saan rahaa. JA en ole koskaan uskonut jumalaan ym. jeesuksiin. Ennemmin uskon saunatonttuun joka elää saunassa.
Ihan jees ripari, yöllä vähän juotiin ja lopussa lompakko pullotti :D
- penguinhs
heheheheheeeeeeeee kirjoitti:
AIvan huono ripari oli. MEnin siksi että saan rahaa. JA en ole koskaan uskonut jumalaan ym. jeesuksiin. Ennemmin uskon saunatonttuun joka elää saunassa.
Itse kävin riparin, vaikka olen jo ala-asteelta päättänyt että mitää jumalaa ei ole olemassa. Ripari oli mahtava kokemus kaikenkaikkiaan. en välittänyt raamattutunneista, enkä muutenkaan mistään sen suuntaisista jutuista siellä, mutta vapaa-aika siellä oli mahtavaa :) sain paljon uusia kavereita niistä jotka ennestään tunsin vain nimeltä. poikaystävänkin löysin. En ollut siellä negatiivisellä "uskonto on paskaaaaaaaa" asenteella, vaan ihan sillä meiningillä että kavereita ja tekemistä jee :) nauroin usein itsekseni papin puheille, mutta kuitenkin loukkaamatta ketään. ja siellä moni tiesikin että olen ateisti, muttei koittanut sen koommin alkaa mitään 'käännyttämään'. moni isosista kyllä kyseli että miksi näin.
nyt olen jo täysi-ikäinen, eronnut kirkosta jne. mutta joskus edellee muistellaa kavereiden kanssa ripariaikoja. jäi hyviä muistoja. (ja sai paljon rahaa, hehe)
- ........................
Ateismi on myös uskonto. Hyväksyn heidät aivan tasa-arvoisina kuin uskovaisetkin. Ilmiselvää on kuinka tyhmiä ja ahneita me ihmiset ollaan. Miettiikö kukaan, että monikikaan tässä maailmassa mieti mitään muuta kuin itseään, omaa etuaan. Ollaan ajauduttu kaverit kuule niin syvälle, että kohta napsahtaa.
Niin ja onko ateismi sitä että sanotaan uskovaisille, että jumalaa ei ole? ei teidän tarvitse mennä rippileirille jos ei huvita. Miksi ihmiset itkette?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921766- 851252
- 1101123
- 71954
- 105901
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47681- 33663