Ikivanha aihe, mutta....

*liian pieni sormi*

...kertokaapa mulle miten paljon merkkejä/tekstiä suurinpiirtein saa mahtumaan sormukseen? ...siis kun kaivertaa ;) Tiedän, että sormuksen koko siihen myös vaikuttaa, mutta tietäisi suurinpiirtein halajaako sitä ihan liikaa. Vai pitääkö tyytyä pelkkään päivämäärään ja nimien ekoihin kirjaimiin tai sitten vain johonkin sanaan vuosilukuun/päivämäärä. Nyt puhutaan naisen melko kapeasta kihlasormuksesta. Koko noin 15,5-16, muistaakseni :D

8

1365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan siitä

      että mitä merkintöjä sen sormuksen sisällä on jo valmiiksi.. jos on timantiton keltakultainen sormus (tai vaikka valkokultainenkin) niin sisälle mahtuu kyllä tekstiä ihan mukavasti. Siinä vaiheessä kun sormuksessa on timantteja, niin tekstiä ei mahdu niin paljoa timantinpaikkojen takia.

      Itselläni ei mahtunut kuin nimi ja päivämäärä.. Hieman piempi nimi ei olisi mahtunut sormukseeni ollenkaan. MInulla on sormuksessa niin monta timanttia että ne timantin paikat syövät sen tilan melkeinpä kokonaan.

      Ja olen nähnyt sormuksia mitkä ovat täynnä timantteja ja näin ollen niihin ei olla saatu mitään kaiverruksia..

    • *liian pieni sormi*

      Joo eli ei tule mulla mahtumaan tekstiä. Sormuksessa tulee nimittäin olemaan timantteja, mutta pitääpä pähkäillä asiaa mitä siihen sormukseen haluaa laittaa.

    • Chimene

      ...n. 15. Oma sormukseni oli kokoa 15,5 tai 16 ja siinä oli keskellä kivi. Pienennytin ja kaiverrutin sen pari kk saamisen jälkeen, mutten valitettavasti ehtinyt ihailla sitä kauan: sulhanen päätti suhteen vain 2 pv sen jälkeen, kun sain sormuksen takaisin kultasepältä :-(

    • käsinkaivertaja

      Käsinkaiverruksella saa mahtumaan pitkänkin tekstin. Eri asia on sitten näkeekö sen lukea ilman mikroskooppia.

    • paljoa mahdu

      meillä timanttiseen vihkisormukseen mahtui kummankin nimet (5 kirjainta kummassakin) ja päivämäärä mahtui vain niin, että vuosiluku on erillään muusta tekstistä, merkkilitanian eri puolella. Käsin on kaiverrettu. Sormuksen koko mulla 15.

      • noin pienet sormet..

        mulla koko oli 16,5... Kai se on ihan normaalikokoa :D
        Sitä en kyllä tiedä mahtuuko kaiverrus kokonaisuudessaan sormukseen kun meillä on molemmilla 7 kirjainta nimessä ja vielä päivämäärä halutaan.. On varmaan sitten pientä pränttiä..


      • käsinkaivertaja

        Mahtuu tarvittaessa.

        Tiedoksi ,että viisienttisen kolikon alalle saa mahtumaan ainakin sata kirjainta.

        Onpa isä meidän-rukouskin kaiverrettu samakokoiselle alalle.


      • *liian pieni sormi*
        noin pienet sormet.. kirjoitti:

        mulla koko oli 16,5... Kai se on ihan normaalikokoa :D
        Sitä en kyllä tiedä mahtuuko kaiverrus kokonaisuudessaan sormukseen kun meillä on molemmilla 7 kirjainta nimessä ja vielä päivämäärä halutaan.. On varmaan sitten pientä pränttiä..

        No joo, mulla on nyt sitten sormus kokoa 16 ja tuntuu, että tätä pitäisi pienentää vieläkin vähän. Oli sormet vissiin turvoksissa eka kerralla kokeiltaessa kun silloin 16,5 oli sopiva. Sitten toka kerralla kun käytiin uudestaan kokeilemassa ja ostamassa sormukset koko 16 olikin sopiva. Tätä sormusta ei edes ollut tuossa koossa vaan pienentämään jouduttiin. Toivottavasti nyt ei tarvitse lisää pienentää, sitten ei taatusti mahdu tekstiä...jo kolmen timantinkaan takia jotka tässä sormuksessa on. Kai se on vaan nimien eka kirjaimet ja päivämäärä laitettava, vaikka olisin halunnut jotain omaperäisempää :(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      424
      2962
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2286
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      349
      1996
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1903
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1757
    6. 158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1052
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe