Ikivanha aihe, mutta....

*liian pieni sormi*

...kertokaapa mulle miten paljon merkkejä/tekstiä suurinpiirtein saa mahtumaan sormukseen? ...siis kun kaivertaa ;) Tiedän, että sormuksen koko siihen myös vaikuttaa, mutta tietäisi suurinpiirtein halajaako sitä ihan liikaa. Vai pitääkö tyytyä pelkkään päivämäärään ja nimien ekoihin kirjaimiin tai sitten vain johonkin sanaan vuosilukuun/päivämäärä. Nyt puhutaan naisen melko kapeasta kihlasormuksesta. Koko noin 15,5-16, muistaakseni :D

8

1436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan siitä

että mitä merkintöjä sen sormuksen sisällä on jo valmiiksi.. jos on timantiton keltakultainen sormus (tai vaikka valkokultainenkin) niin sisälle mahtuu kyllä tekstiä ihan mukavasti. Siinä vaiheessä kun sormuksessa on timantteja, niin tekstiä ei mahdu niin paljoa timantinpaikkojen takia.

Itselläni ei mahtunut kuin nimi ja päivämäärä.. Hieman piempi nimi ei olisi mahtunut sormukseeni ollenkaan. MInulla on sormuksessa niin monta timanttia että ne timantin paikat syövät sen tilan melkeinpä kokonaan.

Ja olen nähnyt sormuksia mitkä ovat täynnä timantteja ja näin ollen niihin ei olla saatu mitään kaiverruksia..

• *liian pieni sormi*

Joo eli ei tule mulla mahtumaan tekstiä. Sormuksessa tulee nimittäin olemaan timantteja, mutta pitääpä pähkäillä asiaa mitä siihen sormukseen haluaa laittaa.

• Chimene

...n. 15. Oma sormukseni oli kokoa 15,5 tai 16 ja siinä oli keskellä kivi. Pienennytin ja kaiverrutin sen pari kk saamisen jälkeen, mutten valitettavasti ehtinyt ihailla sitä kauan: sulhanen päätti suhteen vain 2 pv sen jälkeen, kun sain sormuksen takaisin kultasepältä :-(

• käsinkaivertaja

Käsinkaiverruksella saa mahtumaan pitkänkin tekstin. Eri asia on sitten näkeekö sen lukea ilman mikroskooppia.

• paljoa mahdu

meillä timanttiseen vihkisormukseen mahtui kummankin nimet (5 kirjainta kummassakin) ja päivämäärä mahtui vain niin, että vuosiluku on erillään muusta tekstistä, merkkilitanian eri puolella. Käsin on kaiverrettu. Sormuksen koko mulla 15.

• noin pienet sormet..

mulla koko oli 16,5... Kai se on ihan normaalikokoa :D
        Sitä en kyllä tiedä mahtuuko kaiverrus kokonaisuudessaan sormukseen kun meillä on molemmilla 7 kirjainta nimessä ja vielä päivämäärä halutaan.. On varmaan sitten pientä pränttiä..

• käsinkaivertaja

Mahtuu tarvittaessa.

Tiedoksi ,että viisienttisen kolikon alalle saa mahtumaan ainakin sata kirjainta.

Onpa isä meidän-rukouskin kaiverrettu samakokoiselle alalle.

• *liian pieni sormi*
        noin pienet sormet.. kirjoitti:

mulla koko oli 16,5... Kai se on ihan normaalikokoa :D
        Sitä en kyllä tiedä mahtuuko kaiverrus kokonaisuudessaan sormukseen kun meillä on molemmilla 7 kirjainta nimessä ja vielä päivämäärä halutaan.. On varmaan sitten pientä pränttiä..

No joo, mulla on nyt sitten sormus kokoa 16 ja tuntuu, että tätä pitäisi pienentää vieläkin vähän. Oli sormet vissiin turvoksissa eka kerralla kokeiltaessa kun silloin 16,5 oli sopiva. Sitten toka kerralla kun käytiin uudestaan kokeilemassa ja ostamassa sormukset koko 16 olikin sopiva. Tätä sormusta ei edes ollut tuossa koossa vaan pienentämään jouduttiin. Toivottavasti nyt ei tarvitse lisää pienentää, sitten ei taatusti mahdu tekstiä...jo kolmen timantinkaan takia jotka tässä sormuksessa on. Kai se on vaan nimien eka kirjaimet ja päivämäärä laitettava, vaikka olisin halunnut jotain omaperäisempää :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      440
      2528
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      14
      2360
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      252
      1475
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1129
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      62
      1046
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      417
      1038
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      908
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      153
      905
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      859
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      845
    Aihe