koira lapsiperheeseen, Cavalier?

123

Yksilapsinen perhe, rauhallinen lapsi 3 ½v
Rivitalo taajamassa
Harrastuksena kohtuullinen lenkkeily ja ulkoilu
Vanhemmat töissä, yksinoloa koiralla ajoittain 8h

Toiveena olisi:
Lempeä koira koko perheelle
Helppo kouluttaa ja hoitaa (eka koira)
Ei kova haukkumaan
Ei kovinkaan isoa kokoa tai rotusairauksia
Ei kiinnostusta agilityyn tm.
(tämän listan perusteella joku voisi kyllä ehdottaa pehmolelua..)

Cavalier Kingcharlesinspanieli tuntuisi aika hyvälle vaihtoehdolle. Onkos muita ehdotuksia? Minkäs hintainen pentu olisi hyvältä kasvattajalta? Asustelemme Keski-suomessa, suosituksia kasvattajasta?

13

1796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopisi.
    • on todella

      hyvä koira ensimmäiseksi koiraksi.
      Sopii lempeän luonteensa puolesta kenelle tahansa.
      Itse omistan tällä hetkellä kaksi Cavalieria ja kolmannesta haaveilen.
      Hännät heiluvat alituiseen ja jaksavat lenkkeilläkin ihan kohtuullisia matkoja.
      Kannattaa tutustua rotuun rotuyhdistyksen sivuilla ja sieltä löytyy kasvattajia ympäri suomen.http://www.cavalieryhdistys.cohttp://www.cavalieryhdistys.com/m/
      Cavalierilla on perinnöllisenä "sairautena" sydämmenvajaatoiminta,mutta kaikilla roduilla on omat vaivansa.
      Ja nykyisellä jalostuksella on saatu hyviä tuloksia ja terveitä koiria ko.rodusta.

    • mikä ettei

      Moi!

      Tuossa jo mainittiinkin tuo cavalieryhdistys. Sieltä kannattaa kysellä pentuvälityksestä tulevia pentuja. Ota myös yhteyttä kasvattajiin, jotka yhdistyksen kautta löydät, muut voivat myydä melkein mitä vain...haluathan itsellesi terveen pennun =) Muista kysellä ja tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan.

      Onnea pennun etsintään, jos tähän ihanaan rotuun päädyt! Hinta noin 850-900€, toki värivirheelisen saa halvemmalla.

      Itsellä kaksi tervesydämistä tyttöä, jotka ovat todella ihania ja tottelevaisia lenkkikavereita =)

    • Tipsukka

      Cavalier on energinen ja pitkiä lenkkejä tarvitseva koira, pienestä koostaan huolimatta. Lisäksi ne lähtevät yleensä aina lintujen,oravien ja lehdenkin perään. Kaverillani on cavalier ja se on juuri tuollainen!! Itse ehdottaisin Tiibetinspanielia, se on helppohoitoinen,kiltti ja omistajaansa kiintyvä koira. Katso lisätietoa tipsusta www.hauva.com ja myös cavalierista jos se kiinnostaa enemmän! Suosittelen vertaamaan niitä.

    • Tipsukka

      Tiibetinspanieli on myös lapsirakas, rakastaa etenkin perheen lapsia ja se on ihana pieni vahtikoira talolle. Itselläni on tipsu ja se on juuri sellainen niin kuin tuolla hauva.comissa sanotaan. Etenkin kiintynyt äitiini!:D Tipsut tykkää nukkua vieressä.

      • cavaliertyttöset

        Juurihan tuossa kerroit myös cavalierista! Tuskin voit yhden cavan perusteella kertoa millainen cavalier on..? Totta kai koiraa kun koiraa pitää lenkittää, muttei cavaa tosiaan tarvitse viedä älypitkiä lenkkejä. Tosin jos ihminen on lenkkeilijä tyyppinen, saa cavasta kiva lenkkikaverin. Mutta kyllä se vähemmälläkin pärjää =)
        Lehtien jahtaus kuuluu kaikille koirille...meillä likat jahtaa myös lehtiä sun muuta hauskaa lentävää, mutta tulevat myös takaisin kun kutsun,sitä kutsutaan kouluttamiseksi.
        pistää vihaksi tuollaiset turhan päiväiset kommentit kun et nähtävästi tiedä mitään rodusta...


      • cavaliertyttöset
        cavaliertyttöset kirjoitti:

        Juurihan tuossa kerroit myös cavalierista! Tuskin voit yhden cavan perusteella kertoa millainen cavalier on..? Totta kai koiraa kun koiraa pitää lenkittää, muttei cavaa tosiaan tarvitse viedä älypitkiä lenkkejä. Tosin jos ihminen on lenkkeilijä tyyppinen, saa cavasta kiva lenkkikaverin. Mutta kyllä se vähemmälläkin pärjää =)
        Lehtien jahtaus kuuluu kaikille koirille...meillä likat jahtaa myös lehtiä sun muuta hauskaa lentävää, mutta tulevat myös takaisin kun kutsun,sitä kutsutaan kouluttamiseksi.
        pistää vihaksi tuollaiset turhan päiväiset kommentit kun et nähtävästi tiedä mitään rodusta...

        paitsi ettei cavalier ole vahtikoira, tuskin on tiibetinspanielikaan ainakaan kokonsa puolesta..jos tarkoitat haukkumisen puolesta, niin kyllä se varmaan vähän varkaita pelottaa.
        Meillä tytöt eivät hauku, koska en siedä itse pieniä vikiseviä/räksyttäviä koiria. Pikkukoirat eivät osaa oikeasti haukkua, se on jotain aivan muuta =)


      • tämä ollut

        kysyjältä mikään "tarjoa parasta,hauku muita rotuja" kysely.
        Cavasta voin sanoa kun itse omista,että on todellakin lapsiperheen koira iloinen,lempeä ja voisipa kuvailla,että omistaa lehmän hermot jos omistaa niitää ollenkaan.
        Itse mietimme vaihtoehtoisesti Cavan rinnlle Tiibetinspanielia ja syy miksi me emme lapsiperheeseen sitä hankkineet oli tipsun itsenäinen luonne.
        Olen myös keskustellut kasvattajien kanssa ja hekin ovat sitä mieltä,että sopii lapsiperheeseen,mutta on itsenäinen ja omanarvonsatunteva koira.
        Cava taas jaksaa lapsia ja se nauttii kun on huomion keskipisteenä.
        Molemmat valinnat ovat varmasti hyviä,mutta itse jätin tipsun hankinnan hamaan tulevaisuuteen.
        Ja mitä lenkkeilyyn tulee,niin kyllä meillä koirat kävelee 7-10km lenkkejä,että ei ihan sohvaperunoita ainakaan nämä ole.
        Ja se,että toinen haluaa juosta lehtien ja lintujen perään,mutta toista ei voisi moinen touhu vähempää kiinnostaa,eli aika yksilöllistä tuokin.


    • hyvä vaihtoehto

      kanssa. Ranskis on todella lapsirakas ja kiltti. Aina valmis leikkiin ja lenkille.Tarvittaessa jaksaa kuitenkin odotella lenkillelähtöä pitkäänkin- lehmän hermot. Vahtii lapsia silmä tarkkana esim. uimarannalla. Pelastamaan tuskin pystyisi, huvittavaa lähinnä, kun koira hyppää laiturilla tasajalkaa lasten uidessa. Vauvan kanssa ei ole ollut mitään vaikeuksia: koira osaa varoa lattialla köllöttelijää.Spanielit ovat luonteeltaan (minun mielestäni) vähän "pliisuja". On mukavaa, kun koirassa on vähän potkua.

    • Aatu -96

      Hei!
      Meillä on 1,4-vuotias cavalierpoika,joka on sopeutunut erittäin hyvin lapsiperheeseen rivitaloon.Ainakin meidän koira on erittäin ihmisrakas(vähän liiankin).Pärjää hyvin työpäivän ajan yksinkin.Loistava valinta varmasti teillekin!

      • KOMMENTOIDA

        SINULLE.
        itse kutsunkin meidän cavoja läheisriippuvaisiksi.
        Kyllä ne vaan on niin valloittavia persoonia,että en ainakaan itse ole koskaan valintaani katunut.
        Nytkin toinen nukkuu jaloissa ja toinen on passissa vähän matkan päässä.


    • Anonyymi

      jepu jepu jee

    • Anonyymi

      Osta jöötti. Ne sopivan pieniä asuntoon, hyväluontoisia ja ne jaksavat myös lenkkeillä paljon. Tiibetit etc. eivät ole lenkkikoiria. Moni lihonut kun tipsun ostanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe