Nyt näyttää uhkaavasti siltä, että mua odottaa elämäni karmein vuosi = välivuosi. Olen ajatellut viettää sen opiskelemalla kansanopistossa alaa, jota pääsisin opiskelemaan yliopistoon panostettuani vuoden. Muut vaihtoehdot ovat karsiutuneet pois ja jäljelle ovat jääneet HEO ja Rovala. Sosiaalipolitiikka ja oikis kiinnostavat yhtä paljon! Eli dissatkaa HEO:a ja Rovalaa, valitsen sen vaihtoehdon, jota dissataan vähemmän.
Kiitos avusta.
HEO sosiaalipolitiikka tai Rovala-opiston oikis
3
697
Vastaukset
- opiskelemaan
Ei kannata mennä tuollaiseen kansanopistoon. Se maksaa paljon. Paljon halvemmalla saat suoritettua sosiaalipolitiikan opintoja tai oikeustieteen opintoja kun suoritat ne suoraan avoimessa yliopistossa. Mitään lisämaksuja ei ole. Esimerkiksi Helsingin avoin yliopisto järjestää Helsingin yliopiston tutkintovaatimusten mukaista opetusta.
Opetus tapahtuu yliopiston tiloissa ja opettajat ovat useimmiten töissä yliopistolla (yliopistolehtoreita, tutkijoita, joskus jopa professoreja tai vastaavia). Opetus on laadukasta ja avoimessa opiskellessa voi jopa haistaa akateemisen ilmapiirin.
Opetus on pääsääntöisesti iltaisin, joten töissäkin pystyy käymään. Opintotukea näistä opinnoista ei saa.
Jos kiinnostuit käy tutustumassa www.avoin.helsinki.fi ja syksyllä alkavan opetuksen tarjonta http://www.avoinyliopisto.fi/urlhaku.aspx?queryid=b58f5d13-92ac-49d3-9205-34cdbcc1c24a. - _Rixu_
Ei se niin karmeeta ole välivuotta ole viettää.. Ite vietin kaksi moista aivan loistavaa! Nauti elämästä!
- mark111
Jos olet varma mitä haluat opiskella, kannattaa mennä suoraan avoimeen. Opistot maksavat todella paljon etkä luultavasti hyödy niistä yhtään enempää.
Avoimessa opiskelu saattaa olla yksinäistä, mutta se on hyödyllisintä mitä välivuotena kannattaa tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3287925Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662216- 1771886
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit01720epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161452- 1121307
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91291Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181731260RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601230Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411101