"Uusi" Scenic III

Me II

KM77 Sivuilla oli esittely kasvojen pesun saaneesta Scenicistä. Ainoat havaittavissa olevat muutokset ulkonäössä on hieman muunnetussa lamppujen ja säleikön muotoilussa.

18

2367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masa...

      Mikä on osoite, missä on ne mainitsemasi sivut? www?

      • Me II

      • W..
        Me II kirjoitti:

        http://www.km77.com (esp.autolehti)

        GS Myös 5-paikkaisena.
        Soittimet menneet uusiksi ja keskilokerikon eteen tullut joystick (lisävaruste?) ainakin haittaa keskilokerikon ja tuhkakuppien/mukitelineiden käyttöä.
        Halogeenilähivaloihin linssit, toivottavasti ei samanlaisia kuvioita kuin takavuosien puntoissa.

        Ja myyntiin epsanjassa jo lokakuussa.


      • W..
        W.. kirjoitti:

        GS Myös 5-paikkaisena.
        Soittimet menneet uusiksi ja keskilokerikon eteen tullut joystick (lisävaruste?) ainakin haittaa keskilokerikon ja tuhkakuppien/mukitelineiden käyttöä.
        Halogeenilähivaloihin linssit, toivottavasti ei samanlaisia kuvioita kuin takavuosien puntoissa.

        Ja myyntiin epsanjassa jo lokakuussa.

        osoitteessa www.renault.com


      • Sceenikko
        W.. kirjoitti:

        GS Myös 5-paikkaisena.
        Soittimet menneet uusiksi ja keskilokerikon eteen tullut joystick (lisävaruste?) ainakin haittaa keskilokerikon ja tuhkakuppien/mukitelineiden käyttöä.
        Halogeenilähivaloihin linssit, toivottavasti ei samanlaisia kuvioita kuin takavuosien puntoissa.

        Ja myyntiin epsanjassa jo lokakuussa.

        >keskilokerikon eteen tullut joystick (lisävaruste?)
        >ainakin haittaa keskilokerikon ja
        >tuhkakuppien/mukitelineiden käyttöä.
        Tuo navigaattorin joystickki ei taida olla monessa Scenicissä riesana, kiitos autoveron tuo lisävaruste on hiukkasen liian kallis (~3,5t€ nykyisessä mallissa eli 10% auton hinnasta)?


      • mja
        W.. kirjoitti:

        GS Myös 5-paikkaisena.
        Soittimet menneet uusiksi ja keskilokerikon eteen tullut joystick (lisävaruste?) ainakin haittaa keskilokerikon ja tuhkakuppien/mukitelineiden käyttöä.
        Halogeenilähivaloihin linssit, toivottavasti ei samanlaisia kuvioita kuin takavuosien puntoissa.

        Ja myyntiin epsanjassa jo lokakuussa.

        Siis mitä tarkoittaa kirjoittamasi "GS myös 5-paikkaisena"? Scenic II on aina ollut 5-paikkainen esittelyvuodestaan (2003) lähtien ja huhtikuussa 2004 tuli markkinoille 7-paikkainen versio nimellä Grand Scenic, joka tällä palstalla on lyhentynyt muotoon GS.

        Suomessa jo 90% uutena myytävistä Sceniceistä on 7-paikkaista mallia, mutta keski-Euroopassa tilanne on toinen, mihin espanjalaisen (?) nettisivun esittelykuvatkin viittaavat.


      • W..
        mja kirjoitti:

        Siis mitä tarkoittaa kirjoittamasi "GS myös 5-paikkaisena"? Scenic II on aina ollut 5-paikkainen esittelyvuodestaan (2003) lähtien ja huhtikuussa 2004 tuli markkinoille 7-paikkainen versio nimellä Grand Scenic, joka tällä palstalla on lyhentynyt muotoon GS.

        Suomessa jo 90% uutena myytävistä Sceniceistä on 7-paikkaista mallia, mutta keski-Euroopassa tilanne on toinen, mihin espanjalaisen (?) nettisivun esittelykuvatkin viittaavat.

        Faceliftin jälkeenkin "lyhyt" on 5-paikkainen, mutta "pitkän" saa joko 7-paikkaisena tai 5-paikkaisena, jolloin tavaratila on hieman suurempi kuin 7-paikkaisessa takapenkit taitettuna.

        Sinänsä joillekin hyvä asia, mutta pahoin pelkään, että 7-paikkaisen pitkän ja 5-paikkaisen lyhyen välinen hintaero pyrkii kasvamaan.


    • Ulle R.

      Kiitos Me II:lle että pidät meidät ajan tasalla. Itse en olisi osannut kyseisen autolehden nettisivuja kaivaa esiin. Hyvä homma!

    • Scenu

      Facelift ei kyllä oikeuta uuteen numeroon, ennemminkin 2.1. III on sitten se seuraaja joskus noin 2009...

    • Scenu

      Ainoat houkuttimet koko faceliftissa on oikeastaan tässä: "enhanced interior finish quality,
      while the all-new trim levels feature modern, more durable materials." "Scénic's interior evolutions have focused on updating and enriching all trim levels, as well as enhancing the durability and finish quality of interior parts," Tainnut mennä viestit surkeista verhoilumateriaaleista perille...

      Sekä softaa fiksattu käsijarrun osalta niin että se toimii nyt automaagisesti, miksei näin ollut jo nykyversiossa, kysynpähän vaan, tai saa sitä upgradena huollossa. Parkkitutka eteenkin varmaan jotain houkuttelee. Ja jospa nyt ohjaus olisi vähemmän MS Force Feedback rattia muistuttava: "while evolutions to the electric power steering system ensure even greater feedback from the road."

      Sinänsä mielenkiintoista kun tuolla espanjalaissaitilla oli kuvissa kuva takaapäin jossa oli keskirivin keski-istuin taitettuna ja takarivissä toinen käytössä. Muistaakseni siinä keski-istuimessa oleva varoituslappu, joka näkyy kuvassa, kielletään juurikin istuimen taittaminen jos takarivillä istutaan. Kohtalaisen kaksinaamaista sanon mä.

      Ja ilmeisesti ei huomattu kun ei kukaan kommentoinut uutta mallinimeä:
      *** New Scenic *** pelkän Scenicin sijaan..

      • mja

        Seisontajarru on tähänkin asti ollut automaattinen monissa maissa. Ainakin manuskan sivulla 2.07 kerrotaan että "joihinkin maihin vietävissä malleissa ei käsijarrun kiristäminen tapahdu automaattisesti. Katso kohtaa käsikäyttö".
        Miten täysautomaattisen käsijarrun muuten saa pois päältä jos kone seisoo, sehän ei irroita kiristettyä käsijarrua muutoin kuin koneen käydessä (tai laittamalla käynnistysnappulasta sytytysvirta päälle)?

        Ohjauksen "even greater feedback from the road" luulostaa vielä pahemmalta kuin nykyisessä, missä joutuu jo tekemään töitä ohjaustehostinta vastaan. Se kun yrittää palauttaa väkisin, sillä Scenicin/Meganen servossa on palautuskin tehostettu.

        Mistä muuten sait englanninkielisen tekstin siltä espanjalaissaitilta?


      • Scenu
        mja kirjoitti:

        Seisontajarru on tähänkin asti ollut automaattinen monissa maissa. Ainakin manuskan sivulla 2.07 kerrotaan että "joihinkin maihin vietävissä malleissa ei käsijarrun kiristäminen tapahdu automaattisesti. Katso kohtaa käsikäyttö".
        Miten täysautomaattisen käsijarrun muuten saa pois päältä jos kone seisoo, sehän ei irroita kiristettyä käsijarrua muutoin kuin koneen käydessä (tai laittamalla käynnistysnappulasta sytytysvirta päälle)?

        Ohjauksen "even greater feedback from the road" luulostaa vielä pahemmalta kuin nykyisessä, missä joutuu jo tekemään töitä ohjaustehostinta vastaan. Se kun yrittää palauttaa väkisin, sillä Scenicin/Meganen servossa on palautuskin tehostettu.

        Mistä muuten sait englanninkielisen tekstin siltä espanjalaissaitilta?

        Lainaukset oli siellä renault.com:issa olleesta pdf-lehdistötiedotteesta...

        Juuri luin about saman jostain parin päivän sisällä, joko Iltasanomat, AutoBild tai Tuulilasi. Itse asiassa lehdessä ollut juttu oli suora referaatti tuosta tiedotteesta. "Yllättäin" ei renault.fi mainitse asiasta yhtikäs mitään, keskittyy vaan Latitudeen, herkkusienitaktiikkaa... 8)


      • Scenu
        mja kirjoitti:

        Seisontajarru on tähänkin asti ollut automaattinen monissa maissa. Ainakin manuskan sivulla 2.07 kerrotaan että "joihinkin maihin vietävissä malleissa ei käsijarrun kiristäminen tapahdu automaattisesti. Katso kohtaa käsikäyttö".
        Miten täysautomaattisen käsijarrun muuten saa pois päältä jos kone seisoo, sehän ei irroita kiristettyä käsijarrua muutoin kuin koneen käydessä (tai laittamalla käynnistysnappulasta sytytysvirta päälle)?

        Ohjauksen "even greater feedback from the road" luulostaa vielä pahemmalta kuin nykyisessä, missä joutuu jo tekemään töitä ohjaustehostinta vastaan. Se kun yrittää palauttaa väkisin, sillä Scenicin/Meganen servossa on palautuskin tehostettu.

        Mistä muuten sait englanninkielisen tekstin siltä espanjalaissaitilta?

        Laitetaan vielä suora linkki tiedotteeseen:
        http://www.renault.com/renault_com/en/images/11965 11965_Communique_de_presse_Nouveau_Scenic_-ANG_tcm1120-419048.pdf

        Ja sen käsijarrunhan saa sieltä takaa pois käsin ilman sähköjäkin tarvittaessa. Itse takaluukkua imuroidessani ja luukkuja ihmetellessäni sen löysäsinkin kun ihmettelin että mikähän toi on (vapautin)...


      • JUSA se alkuperäinen
        Scenu kirjoitti:

        Laitetaan vielä suora linkki tiedotteeseen:
        http://www.renault.com/renault_com/en/images/11965 11965_Communique_de_presse_Nouveau_Scenic_-ANG_tcm1120-419048.pdf

        Ja sen käsijarrunhan saa sieltä takaa pois käsin ilman sähköjäkin tarvittaessa. Itse takaluukkua imuroidessani ja luukkuja ihmetellessäni sen löysäsinkin kun ihmettelin että mikähän toi on (vapautin)...

        Sitä tosissaan ei kannata räpläillä, kun auto on vähänkin mäessä. Itsellä meinas käydä huonosti, kun tietenkin piti mennä räpläilemään. Onneksi auto oli upottavan hiekan päällä ja loivassa asennossa, muuten olis tullut päälle.


      • W..
        mja kirjoitti:

        Seisontajarru on tähänkin asti ollut automaattinen monissa maissa. Ainakin manuskan sivulla 2.07 kerrotaan että "joihinkin maihin vietävissä malleissa ei käsijarrun kiristäminen tapahdu automaattisesti. Katso kohtaa käsikäyttö".
        Miten täysautomaattisen käsijarrun muuten saa pois päältä jos kone seisoo, sehän ei irroita kiristettyä käsijarrua muutoin kuin koneen käydessä (tai laittamalla käynnistysnappulasta sytytysvirta päälle)?

        Ohjauksen "even greater feedback from the road" luulostaa vielä pahemmalta kuin nykyisessä, missä joutuu jo tekemään töitä ohjaustehostinta vastaan. Se kun yrittää palauttaa väkisin, sillä Scenicin/Meganen servossa on palautuskin tehostettu.

        Mistä muuten sait englanninkielisen tekstin siltä espanjalaissaitilta?

        Sen epsanjankielisen jutun saa käännettyä esimerkiksi lontoon kielelle paapelinkalan avulla, tässä osoite:

        http://babelfish.altavista.com/


      • W..

        Käsittääkseni sitä ei saa nostaa pystyasentoon, jos takana istutaan koska tällöin se voi rämähtää takapenkkiläisen varpaille. Tuosta käsinojanakäytöstä nyt ei luulisi isompaa haittaa olevan.

        Voi tietysti olla, että sekin on varmuuden vuoksi kielletty, mutta eipä tuo auto kuvassa ole liikkeelläkään. Eikä ajettaessa saa takaluukkukaan olla auki ;-)


      • Parking

        Oletko tai onko kukaan teettänyt tuota päivitystä sähköiseen kässäriin, josta mainitsit?


      • Sceenikko

        Olisihan vielä tyrkyllä uusi automaattikin:
        "plus proactive automatic transmissions, including the new Renault-Nissan Alliancedeveloped
        AJ0 six-speed transmission."
        Eikös Nissanilla ole tuo tekniikka hallussa, ainakin paremmin kuin ranskalaisilla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      15
      2940
    2. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2537
    3. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1403
    4. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1330
    5. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1211
    6. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      969
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      863
    8. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      796
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      27
      635
    10. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      606
    Aihe