Olen ostamassa uutta kameraa, ixus 60 on tarkoitus hankkia. Vai onko järkevämpi vaihtoehto ixus 65? Mutta muistikortista, liikkeessä myydän Kingstonin 1024 mb korttia hintaan 49,-. Kannattaako napata sieltä mukaan vai etsiä joku nettikauppa mistä tilata? Ja onko Kingstonin kortit laadukkaita? Kiitos jos viitsitte vastata. =)
Muistikortti IXUS 60 :lle
12
3502
Vastaukset
- Ostaa
Osta sellainen muistikortti jonka luku ja kirjoitusnopeus on vähintään 10mb/s, silloin voit ottaa pitempiäkin videopätkiä ilman kameran puskurimuistin täyttymistä. Itse hommasin IXUS 60:n ja siihen 1 GB Sandisk extreme 3 muistikortin, joka maksaa nettikaupassa n. 50€ ja hyvin pelaa :)
- Ixus 65 omistaja
Ostin kesäkuussa Ixus 65, koska ihastuin kamerakaupassa sen pieneen kokoon ja 3 tuuman näyttöön, tein pienen virheen. Kuvan laatu riittää nettikäyttöön noin 800 pikselin leveyteen asti.
Kamerassa ei ole optista etsintä, ei kuvanvakaajaa, se on siis hankalampi pitää vakaana kuvatessa käsissä, auto-tilassa tuli aurinkoisena päivänä useita epäteräviä kuvia. Otin manual-tilassa ja ISO200-herkkyydellä paljon kuvia, tuli vain pari epäterävää kuvaa. 800 pikseliä leveässä kuvassa PC-ruudulla ei näy rakeisuutta. ISO400-kuvat ovat vähän rakeisia, mutta käyttökelpoisia. Kannattaa ostaa IXUS 800 kuvanvakaajalla tai kamera optisella etsimällä.- oudolta
"Kuvan laatu riittää nettikäyttöön noin 800 pikselin leveyteen asti."
Joko sulla on rikkinäinen kamera, asetukset väärin tai kaamea kapula, mutta 2816 x 2112 pikseliin asti kamera toimii kyllä ihan moitteetta..!! - Tavallista
oudolta kirjoitti:
"Kuvan laatu riittää nettikäyttöön noin 800 pikselin leveyteen asti."
Joko sulla on rikkinäinen kamera, asetukset väärin tai kaamea kapula, mutta 2816 x 2112 pikseliin asti kamera toimii kyllä ihan moitteetta..!!Ostetaan kamera,jossa on iso paneli ja paljon pikseleitä, mutta tuloksena on huonoja kuvia.
Yleensä kamerassa ei ole vikaa, mutta ne on melkein mahdottomia käyttää realistisissa oloissa.
Ixukset on tyyppiesimerkki tuosta.
Ne on liian pienia tukevaan otteeseen.
Kuvausasento on epävakaa ja kuvaus täysin automatisoitu.
Pitää siis pelata ohjelmilla.
Kamerasta pitää saada tukeva ote ja etsin pitää olla nähtävissä jokaisessa valaistusoalosuhteessa.
Käytännössä optinen, tai TTL elektroninen okulaarilla.
Pois siis panelit.
Kamerassa pitää olla myös suljin ja himmennin kontrolli, että suljinajan voi säätää tilanteen ja valaistuksen mukaan. Muuten aina tärähtää.
Myöskään jalustan käyttöä ei sovi vähätellä, niin yliampuvalta kun se pokkarin kanssa kuulostaakin.
- Ixus 65
Kaikki kuvat otin auto-tilassa 1600 x 1200 pikseliä, paras kuvanlaatuasetus, pienensin kuvat kuvankäsittelyohjelmalla, terävöinti ja keskilaatuinen JPG-pakkaus.
http://www.saunalahti.fi/hannuhh/pictures10.html
http://www.saunalahti.fi/hannuhh/pictures11.html
http://www.saunalahti.fi/hannuhh/pictures12.html- sitten?
???
- kuvalaatua....
pienestä kamerasta. Koirakuvassa on selvää pehmeyttä, olisko syynä suurimmalla aukolla kuvaus
noin lähellä kohdetta. - Koirakuvassa
kuvalaatua.... kirjoitti:
pienestä kamerasta. Koirakuvassa on selvää pehmeyttä, olisko syynä suurimmalla aukolla kuvaus
noin lähellä kohdetta.Ei digikameralla tuon terävämpää saa.
Sitäpaitsi arvostelu pitäisi tehdä alkuperäisestä kuvasta. - sitä on
kuvailtu Itärannassa ja Äijänniemessä.
Laiturissa minun vene. - paikalla saa.....
sitä on kirjoitti:
kuvailtu Itärannassa ja Äijänniemessä.
Laiturissa minun vene.kuvata vapaasti ei kaupalliseen käyttöön ja julkaista kuvat yksityishenkilön ei kaupallisella kotisivulla. Jos esimerkiksi auton rekisterinumero näkyisi kuvassa tai kuvasta tunnistaisi ihmisen, niin se olisi ehkä rajatapaus tai ainakin epäkohteliasta. Onko näin?
- näin on
paikalla saa..... kirjoitti:
kuvata vapaasti ei kaupalliseen käyttöön ja julkaista kuvat yksityishenkilön ei kaupallisella kotisivulla. Jos esimerkiksi auton rekisterinumero näkyisi kuvassa tai kuvasta tunnistaisi ihmisen, niin se olisi ehkä rajatapaus tai ainakin epäkohteliasta. Onko näin?
kunhan vaa huomautin kun kys.ol paikkojen lähistöllä asustelen, ja todellakin veneeni kuvassa näkyy.
Kuvatkaa ihan mitä vaa, ei häiritse minua. - kotisivuni......
netistä, siis myös Ixus 65 kuvat, kiitän kaikkia
niitä katselleita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576