Lasaroffin suku

uusi vierailija

Tietääkö joku onkon Lasaroff sukua tutkittu? Mistä suku peräisin? P-karjala? Kainuu? Venäjä...?

19

4104

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan vennäältä nimestä päätellen . minun opettaja oli lasaroff

      • Lasaroff

        Suomessa on tietääkseni kolme sukua, jotka kaikki ovat nimellä Lasaroff, jotka eivät ole sukua keskenään. Kaksi on ainakin tullut Venäjältä 1900-luvun alussa, kolmas on käsittääkseni asunut pohjoisessa jo 1600- luvulla.Oma sukuni tulee Venäjältä, tarkemmin ottaen ValkoVenäjän ja Puolan rajamailta, tarkemmin en tiedä. On tullut Uhtuan kautta Suomeen 1900- luvun alussa. Suomessa n. 50 Lasaroffia tänä päivänä. Enempää en minäkään valitettavasti tiedä. Olisihan se kiva saada uusia sukulaisia.

        IC


      • 2 polven jälkeläinen
        Lasaroff kirjoitti:

        Suomessa on tietääkseni kolme sukua, jotka kaikki ovat nimellä Lasaroff, jotka eivät ole sukua keskenään. Kaksi on ainakin tullut Venäjältä 1900-luvun alussa, kolmas on käsittääkseni asunut pohjoisessa jo 1600- luvulla.Oma sukuni tulee Venäjältä, tarkemmin ottaen ValkoVenäjän ja Puolan rajamailta, tarkemmin en tiedä. On tullut Uhtuan kautta Suomeen 1900- luvun alussa. Suomessa n. 50 Lasaroffia tänä päivänä. Enempää en minäkään valitettavasti tiedä. Olisihan se kiva saada uusia sukulaisia.

        IC

        Selailin vanhoja tietoja lasarfoffista. Oma isoisäni on tullut pakolaisena Uhtualta Vienan karjalasta vuonna 1922, mitään varhaistietoa mistä sinne muuttaneet vai onko Uhtualaista alkuperää ei ole tiedossa jos jollakin on lisätietoa olsi kiva tietää lisää


      • yksi lasaroffi :D
        2 polven jälkeläinen kirjoitti:

        Selailin vanhoja tietoja lasarfoffista. Oma isoisäni on tullut pakolaisena Uhtualta Vienan karjalasta vuonna 1922, mitään varhaistietoa mistä sinne muuttaneet vai onko Uhtualaista alkuperää ei ole tiedossa jos jollakin on lisätietoa olsi kiva tietää lisää

        jee, täällä on muitakin ketä kiinnostaa lasaroffin suku


      • R A L
        Lasaroff kirjoitti:

        Suomessa on tietääkseni kolme sukua, jotka kaikki ovat nimellä Lasaroff, jotka eivät ole sukua keskenään. Kaksi on ainakin tullut Venäjältä 1900-luvun alussa, kolmas on käsittääkseni asunut pohjoisessa jo 1600- luvulla.Oma sukuni tulee Venäjältä, tarkemmin ottaen ValkoVenäjän ja Puolan rajamailta, tarkemmin en tiedä. On tullut Uhtuan kautta Suomeen 1900- luvun alussa. Suomessa n. 50 Lasaroffia tänä päivänä. Enempää en minäkään valitettavasti tiedä. Olisihan se kiva saada uusia sukulaisia.

        IC

        Minun äitini on syntynyt Uhtualla josta tullut Suomeen sisarensa kahden veljensä ja heidän äitinsä kanssa Keuruulle. Minun pappani eli äitini isä on tullut Suomeen hieman jälkeenpäin yksin. Minun tietojeni mukaan pappani on syntynyt jossain Puolan rajamailla. Samoihin aikoihin papan veli on tullut Kemiin. Tämän enenpää en tiedä suvustani.


    • Mummoni äidin toinen puoliso oli Efraim Mihailinp. Lasaroff, syntynyt joskus 1840 Ilomantsissa ja oli ortodoksi. Heillä ei ollut yhteisiä lapsia, mutta olen silti yrittänyt etsiä hänen sukuunsa.
      Kuulin joku aika sitten, että Joensuussa asuisi joku Lasaroff suvun tutkija, mutta en ole saanut häneen yhteyttä.

      • Lasaroff

        Taipaleen ort.srk.ta löytyy vuoden 1891 syntyneiden luettelosta löytyy Iroida Lasareva, jälkeläiset on nykyisin Lasaroffeja.
        Vuosien 1895 - 1915 tilattomien pääkirjaan on merkitty Feodor Georgiev Lasarev s.1.10.1863, hänen vaimonsa Maria Georgieva Lasareva s.18.6.1869, vihitty avioliittoon 26.8.1891. Heillä tytär Iroida, yllä


      • Kuuselan sukuhaara
        Lasaroff kirjoitti:

        Taipaleen ort.srk.ta löytyy vuoden 1891 syntyneiden luettelosta löytyy Iroida Lasareva, jälkeläiset on nykyisin Lasaroffeja.
        Vuosien 1895 - 1915 tilattomien pääkirjaan on merkitty Feodor Georgiev Lasarev s.1.10.1863, hänen vaimonsa Maria Georgieva Lasareva s.18.6.1869, vihitty avioliittoon 26.8.1891. Heillä tytär Iroida, yllä

        Olen Lasaroffin sukuhaaraa, jonka juuret löytyvät Taipaleen ort.srk:sta. Isoisäni isä Feodor Lasaroff (s.5.5.1868, k.13.2.1906) tai ehkä jo hänen isänsä (Huodar?) ovat asuneet Kontiolahden Paiholan kylässä 1860-luvulta lähtien ja ovat tulleet sinne Joensuun länsipuolelta nykyisen Liperi-Viinijärven seudulta. Feodor Lasaroffin perilliset muuttivat v. 1920 maaherran päätöksellä sukunimen Lasaroff Kuuselaksi, joka on myös minun sukunimeni.

        Minua kiinnostaisi tietää, mistä ja milloin nämä Lasaroffit olivat tulleet Joensuun seudulle. Olen siinä käsityksessä,että jostain idempää Karjalasta joka tapauksessa. Miten niihin Taipaleen ort. srk:n luetteloihin pääsisi käsiksi?


      • Karjalan neito
        Kuuselan sukuhaara kirjoitti:

        Olen Lasaroffin sukuhaaraa, jonka juuret löytyvät Taipaleen ort.srk:sta. Isoisäni isä Feodor Lasaroff (s.5.5.1868, k.13.2.1906) tai ehkä jo hänen isänsä (Huodar?) ovat asuneet Kontiolahden Paiholan kylässä 1860-luvulta lähtien ja ovat tulleet sinne Joensuun länsipuolelta nykyisen Liperi-Viinijärven seudulta. Feodor Lasaroffin perilliset muuttivat v. 1920 maaherran päätöksellä sukunimen Lasaroff Kuuselaksi, joka on myös minun sukunimeni.

        Minua kiinnostaisi tietää, mistä ja milloin nämä Lasaroffit olivat tulleet Joensuun seudulle. Olen siinä käsityksessä,että jostain idempää Karjalasta joka tapauksessa. Miten niihin Taipaleen ort. srk:n luetteloihin pääsisi käsiksi?

        Taipaleen ortodoksisen seurakunnan kirjoja, ole hyvä:

        http://digi.narc.fi/digi/dosearch.ka?atun=212293.KA

        Aika harvat ovat suomeksi, mutta ainakin 1879 rippikirja on, katso vaikkapa sitä!


      • Anonyymi
        Lasaroff kirjoitti:

        Taipaleen ort.srk.ta löytyy vuoden 1891 syntyneiden luettelosta löytyy Iroida Lasareva, jälkeläiset on nykyisin Lasaroffeja.
        Vuosien 1895 - 1915 tilattomien pääkirjaan on merkitty Feodor Georgiev Lasarev s.1.10.1863, hänen vaimonsa Maria Georgieva Lasareva s.18.6.1869, vihitty avioliittoon 26.8.1891. Heillä tytär Iroida, yllä

        Joitain kirkon kirjoja ollaan myös hävitetty sillä moni lasaroff vaihtoi nimensä neuvosto vallan aikana ettei heitä haettaisiin takaisin ja kirjoja hävitettiin siksi ettei heitä löydettäisiin


    • Kiinnostaa kovasti

      Minun isäni äiti on tullut jostakin venäjän puolelta suomeen ja on omaa sukuaan Lasaroff. Asunut pohjoissuomessa.

    • Suku kiinnostaa

      Yksi Lasaroff suku tuli Suomeen venäjältä mutta suomalaistivat nimensä Laineeksi... Näin sukulaiset kertoivat. Isoaitini oli tuota sukua.

    • LeoM

      Lasar on miehen etunimi, se tulee Lazaruksesta.Sitä on käytetty ainakin Itä-Suomessa jo 1600-luvulla. Esim Latzar Mikiforoff 1631 Sakkola, Latzar Terentieff 1641 Sortavala. Esimerkki Salmista:
      1. tilaton Lasari Petrov (Lasari Petrinpoika)
      2. Matfei Lasarjev (Matfei Lasarinpoika)
      3. Ivan Matfejev Lasarev (Ivan Matfejevinpoika, Lasarev joko ukin nimi tai sukunimi)
      4. Ivanin jälkeläisillä jo sukunimenä Lasarev tai Lasareff

      Lazarus on hebreaa. Suomessa Venäjän kautta tulleita nimiä usein sanotaan väärin venäläisiksi. Useimmat nimet ovat tulleet uskon mukana sekä Venäjälle että meillekin Karjalaan. 1800-luvulla melkein kaikkien ortodoksien nimet olivat venäläistyylisiä, mutta siitä ei voi päätellä että suku olisi tullut Venäjältä.
      Lasarev/Lasareff nimi voi olla sama kuin Lasaroff, en ole varma.

    • Nimenmuutos
    • Alasaroff

      heii, täällä on muitakin ketä kiinnostaa lasaroffin suku :) setäni tekee ja on tehnyt jo monta vuotta sukututkimusta, hänellä on on jonkun verran jo tietoa :)

      T: Lasaroff kontiolahdesta

      • Uusi vierailija

        Kiva että tähän ketjuun on tullut näinkin paljon viestejä Lasaroff-suvusta! Aloitin ketjun 2006, enkä sitä ole sen koommin useinkaan muistanut katsoa. Edellinen kontiolahtelainen mahdollinen selvitys kiinnostaisi, sillä mummoltani oli joku aikoinaan tiedustellut Lasaroff-suvun asioista puhelimitse, mutta mummo ei tiennyt siitä sen enempää. Mummoni oli omaa sukua Lasaroff, ja asui Kontiolahden Jakokoskella. Olisin kiitollinen jos edellinen viestittelijä laittaisi minulle tietoa mahdollisista sukuselvityksistä emailiin: [email protected]


    • tatu1

      Venäjän kielessä saamani tiedon mukaan rof tai row pääte tarkoittaa esim. Lasarurse poikaa eli samoin kuin Ruotsin son, että on kyseisen henkilö poika.
      Itse etsin äitini sukua kun on myös näitä ortodoksi nimiä ja löytyi pohjoiskarjalasta 1600 luvulta, vaikka oletin heidänkin tulleen venäjältä.

    • Larinsaari

      Tulin sattumalta Lasaroff sivuille, Isäni suku on tullut pakolaisina Uhtualta vienan karjalasta Oulujärvelle vuona 1922 ja nimen muutos Larinsaareksi myöhemmin. Olisin kiitollinen jos joku tietäisi Vienalaisista Lasaroff suvuista lisää, esim mistä Uhtualle tulleet ja esivanhemmista.

    • Anonyymi

      Olen Kemissä Lasaroff suvun jälkeläisiä.
      Minun mummoni on tullut uhtualta Suomeen n. 1922.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe