Löysin kissaltani punkin poskesta viiksien juuresta, joten melkoisen hankala poistaa. Oliskohan jollain tietoa seuraamuksista jos ei tee sille mitään?
Poistuuko punkki itsestään?
5
3353
Vastaukset
- riiiksu
kyl se pitäs saada pois sieltä ettei tuu mitää tulehdusta tms. kaupasta saa punkkipihtejä ja jos et ite saa sitä pois niin vie katti eläinlääkärille, se ainaki saa sen pois. mä en uskaltais jättää tekemättä mitään.
- punkinkääntäjä
Olen ottanut normipinseteilläkin ne pois, sellaset semi-muotoillut pinsetit, eli ei ihan suorat. Punkista kunnon ote juuresta, käännä ja vedä. Kyllä lähtee :D
Mutta älä jätä sitä sinne!
- Liinu
...poistuu itekseen sitten kun on imenyt tarpeeksi. Se vaan pudottautuu pois. Kokemusta on, koska uutena kissanomistajana en aikanaan edes tiennyt, mikä "möykky" oli kyseessä. Epäilin punkkia, mutta en voinut olla varma. Mun mielestä se ei näyttänyt elävältä ollenkaan. Onneksi kisulla oli silloin muutenkin varattu rokotusaika eläinlääkärille, joka sitten näytti miten punkki poistetaan (niitä oli ollut kaksi, toinen oli jo pudottautunut iteksiin). Punkit imee kissaparasta verta, levittää tulehduksia ja on muutenkin ällöjä, eikähän sitä tiedä mihin ne pudottaa itsensä. Meilläkin kissa nukkuu sängyssä, joten punkki vois pudota vaikka liinavaatteisiin, yök. Joten, kannattaa poistaa: pihdit kiinni ihan punkin "juureen", siis kiinnittymiskohtaan, ja sitten pyörittelet muutaman kerran kunnes punkki irtoaa.
- ninna
kiva kuulla tietoa,yritin tänään poistaa sitä punkkia mut meni rikki ja nyt en tiiä miten sen saan pois(ilmeisesti se on kyl kuollu nyt)meinaan siinä on vielä jäljellä se tyhjä "kuori"
Jos joku tietää mitä mun pitäis tehdä niin äkkiä neuvoja kun on ihan neuroottinen olo - Liinu
ninna kirjoitti:
kiva kuulla tietoa,yritin tänään poistaa sitä punkkia mut meni rikki ja nyt en tiiä miten sen saan pois(ilmeisesti se on kyl kuollu nyt)meinaan siinä on vielä jäljellä se tyhjä "kuori"
Jos joku tietää mitä mun pitäis tehdä niin äkkiä neuvoja kun on ihan neuroottinen olo...sitten se pää kiinni vielä? Sitä ei varmaan saa pihdeillä omin neuvoin pois (en ainakaan itse osaa), joten kannattaa varmaan seurailla sitä puremakohtaa ja ottaa yhteys eläinlääkäriin ainakin sitten, jos alkaa tulehtua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3603085Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3021482En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801052Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847