Löysin kissaltani punkin poskesta viiksien juuresta, joten melkoisen hankala poistaa. Oliskohan jollain tietoa seuraamuksista jos ei tee sille mitään?
Poistuuko punkki itsestään?
5
3377
Vastaukset
- riiiksu
kyl se pitäs saada pois sieltä ettei tuu mitää tulehdusta tms. kaupasta saa punkkipihtejä ja jos et ite saa sitä pois niin vie katti eläinlääkärille, se ainaki saa sen pois. mä en uskaltais jättää tekemättä mitään.
- punkinkääntäjä
Olen ottanut normipinseteilläkin ne pois, sellaset semi-muotoillut pinsetit, eli ei ihan suorat. Punkista kunnon ote juuresta, käännä ja vedä. Kyllä lähtee :D
Mutta älä jätä sitä sinne!
- Liinu
...poistuu itekseen sitten kun on imenyt tarpeeksi. Se vaan pudottautuu pois. Kokemusta on, koska uutena kissanomistajana en aikanaan edes tiennyt, mikä "möykky" oli kyseessä. Epäilin punkkia, mutta en voinut olla varma. Mun mielestä se ei näyttänyt elävältä ollenkaan. Onneksi kisulla oli silloin muutenkin varattu rokotusaika eläinlääkärille, joka sitten näytti miten punkki poistetaan (niitä oli ollut kaksi, toinen oli jo pudottautunut iteksiin). Punkit imee kissaparasta verta, levittää tulehduksia ja on muutenkin ällöjä, eikähän sitä tiedä mihin ne pudottaa itsensä. Meilläkin kissa nukkuu sängyssä, joten punkki vois pudota vaikka liinavaatteisiin, yök. Joten, kannattaa poistaa: pihdit kiinni ihan punkin "juureen", siis kiinnittymiskohtaan, ja sitten pyörittelet muutaman kerran kunnes punkki irtoaa.
- ninna
kiva kuulla tietoa,yritin tänään poistaa sitä punkkia mut meni rikki ja nyt en tiiä miten sen saan pois(ilmeisesti se on kyl kuollu nyt)meinaan siinä on vielä jäljellä se tyhjä "kuori"
Jos joku tietää mitä mun pitäis tehdä niin äkkiä neuvoja kun on ihan neuroottinen olo - Liinu
ninna kirjoitti:
kiva kuulla tietoa,yritin tänään poistaa sitä punkkia mut meni rikki ja nyt en tiiä miten sen saan pois(ilmeisesti se on kyl kuollu nyt)meinaan siinä on vielä jäljellä se tyhjä "kuori"
Jos joku tietää mitä mun pitäis tehdä niin äkkiä neuvoja kun on ihan neuroottinen olo...sitten se pää kiinni vielä? Sitä ei varmaan saa pihdeillä omin neuvoin pois (en ainakaan itse osaa), joten kannattaa varmaan seurailla sitä puremakohtaa ja ottaa yhteys eläinlääkäriin ainakin sitten, jos alkaa tulehtua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 123179
- 181811
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit191682En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321565- 731563
- 231511
- 281360
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91344Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111284Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui341262