Kuinka vanha nainen voi vielä tulla äidiksi? Mitä riskejä raskauteen liittyy? Olen 43v. Entä äitiyteen? Kertokaas kokemuksianne?
Kuinka vanhana voi tulla äidiksi?
7
1038
Vastaukset
- Selvä homma
Eikös se niin ole, että kunnes kuukautiset loppuu..?? Riskejähän alkaa olla jo kolmenkymmenenkin ikävuoden jälkeen (seuranta tarkempaa), mm.vammaisuus.
- Epäselvä homma
Ei ole, olet valitettavasti ihan väärässä luulossa. Kuukautisethan loppuu usein vasta 50 vuoden jälkeen, mutta ei juuri kukaan saa lasta enää 50-vuotiaana. Toki luonnon ihmeitä on, mutta ei niitä kannata omalle kohdalle odottaa.
- NeitivainNuori.
Raskaaksi tulo mahdollisuus pienenee vanhempana,
mutta mahdollistahan se on niin kauan että vaihdevuodet alkaa.
Raskauteen sinun iässäsi riskejä on vähän enemmän
kuin tavallisesti, mutta useimmiten ne seulotaan
ja tutkimukset pitkälti pystyvät määrittämään riskit
ja muut, ei niitä kannata etukäteen miettiä jos lapsen tahtoo.
Äitiys on yksilöllistä,
joku hoitaa vauvansa rutiinilla,
joku toinen omistaa elämänsä,
joku taas kumpaakin :)
Riskejä äitiydessä on koko äitiys itse.
Äidinrakkaus on suurinta, mutta myös
kivuliainta rakkautta mitä nainen koskaan voi kokea mielestäni.
Kyllä sinä pärjäät usko pois,
jos vain halu ja tahto riittää :) - katjuli
luin juuri seiskasta naisesta joka oli tullut äidiksi luovutetun munasolun avulla 62 vuotiaana. Isä oli 60 vuotta. Eli niinpä se raskaaksi tuleminen onnistuu vielä hedelmällisen iän ohitettuakin...
- hpn2
Eipä osaa sanoa mitään.no koulukamua kiusattiin kun hänen äiti ns.vanha kun hänet sai 41v.nykypäivänä eri asia.voit rsuhassa tehdä vielä lapsia.et ole vanha.tsemppiä.
- Riskit pienenee
Ei kait siinä mitään riskejä ole. Kokonaisvaltaisesti ja lapsen kannalta ajateltuna riskit pienenee vain.
Nykyajan ihmisistä ei voi sanoa onki ne 25 vai 45v. Pukeutuminen vapaampaa. - Vielä hetki aikaa
Voit yrittää vielä omaa lasta, mutta mahdollisuudet ovat melko pienet. Myös riski esimerkiksi Downin syndroomaan on huomattavasti korkeampi kuin nuoremmilla. Taas luovutetulla munasolulla on hyvät mahdollisuudet, mutta Suomessa hoidon aloitusikäraja on 43 vuotta, joten sinulla on jo kiire. Ulkomailla voit yrittää joissain maissa vielä muutaman vuoden ajan. Joissain maissa ei ole ikärajaa ollenkaan, mutta en kuitenkaan suosittele odottamaan enää yhtään. Toimi heti tai unohda koko juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään16415247Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen903755Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,1373054Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2791504Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?541466Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1591407Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151304Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141274- 811101
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin2081029