Onko mitään kokemuksia kyseisestä autosta, onko kestävä ja onko jotain yleisvikoja?
Kokemuksia Carina II '88??
5
748
Vastaukset
- Heikki
AT171-mallinen (1988-92) Carina II on umpirautaa.
Omistin tuommoisen 88-mallisen vv. 1992-97 ja kilometrejä vastaavasti 55000-170000.
Myin tutulle miehelle joka sanoo mulle vieläkin päivää... siitä voi päätellä jotakin.
Kone on "pomminvarma" 4A-FE, omani oli kaasutinversio-XL. Pannulla ajaa yli 300tkm ilman että tarvitsee vaihtaa oravia. Hurjia juttuja on liikkeellä yli 600 tkm ajetuista... Omassani ei tarvinnut tehdä koneelle (starttia lukuun ottamatta) koskaan mitään. Öljynä oli Mobil 1, pidin 15 tonnin vaihtovälejä.
Mitähän olisi vikoja 5 v aikana ollut, pakoputket,lamput, suodattimet ja pyyhkijän sulat ovat tietysti kulutustavaraa...
- 90 tkm kohdalla startti eräänä aamuna sanoi vain "naks". Solenoidin kontaktikärjet loppu. Merkkihuollossa 300 mk juttu.
- 150 tkm kohdalla ohjauspyörän akselissa oleva ristinivel vaihdettiin (ohjaukseen ilmestyi yhtäkkiä "klappia"). Töineen jotain 800 mk
- 150 tkm kohdalla vaihdettiin jäähdyttäjä, vanhan oli suola syönyt keskeltä "läpinäkyväksi" ja lämmöt alkoivat nousemaan kun lasketteli yli 120 vauhtia (se on kiellettyä, tiedän).
- 160 tkm kohdalla keväällä -97 auto sai uuden akun, siihen asti alkuperäisellä japanilaisella (!).
Myydessäni auton 9-vuotiaana siinä oli mm. vielä alkuperäiset iskunvaimentajat (jotka myös toimivat, eivät olleet vuotaneet).
Ruostevikapaikkoja jotka kannattaa katsoa:
- helmojen sisäpuoli takapyörien etupuolelta
- oikean takalyhdyn alla oleva n. 7..8 cm korkea peltiosa
- avaa takaluukku, takapuskurin vieressä luukun alle jäävä pelti...? Se on ensimmäinen paikka jossa Carina II :n ruosteet näkyy.
Yleisesti ottaen, jos kilometrit ovat "kohdallaan" ja ruoste ei ole raiskannut, osta pois. Saat perusluotettavan kulkupelin moneksi vuodeksi.- Kölli
....kaveri juuri kertoi, että EX-Carinani mittarissa (AT151) on 400004km! Moottori käy kauniisti ja alustasta ei kuulu ylimääräistä kolinaa. Ja kaikki alustassa, iskareita ja jousia lukuunottamatta on alkuperäistä. Niin ja vetarin suojakumit on vaihdettu ja vetonivelten sis. kupit vaihdettu keskenään (tärinä poistui kun pyörimisuunta vaihtui).
Toi AT171 on hyvin samanlainen tekniikaltaan. Ja onhan siinä sama 4A:n lohkokin. Sitä ruotstetta vastaan kun vain ymmärtäisi riittävästi suojautua.........
- Carina
Carina on kestävä ja lujaa tekoa!!!
Oma Carinani on 1,6 xl -90 aj. 293tkm
Ostin auton 160tkm ajettuna 7 vuotta sitten.Auto on yhä ruosteeton. Kerran olen käyttänyt sen suojauksessa.
Seuraavia vikoja on ollut:
-takaluukun avausvaijeri uusittu
-takakontin lukko uusittu, koska avainkatkesi sisään
-ohjauksen ristikkonivel vaihdettu 260tkm kohdalla (tarvikeosana maksoi 20 euroa)
-vetoakselin vaihteiston pään tiiviste uusittu
-akku vaihdettu
-takasumuvalon kojetaulun kytkin uusittu
-mittarivalot vaihdettu
...lisäksi jarrukenkiä ja paloja vaihdettu. Iskarit ja pakoputkisto kertaalleen!!!
Mitään muuta ei ole tarvinnut tehdä perushuoltojen lisäksi.
Auto on luotettava, terhakka ja kulkee keskimäärin 7,5l/100km. Ajettavuus on ihan hyvä...kuormalla tosin jousitus turhan pehmeä.
Katsastuksesta kerralla läpäisy prosentti oli viime vuonna 96%!!! Kun vuoden -90 autoilla keskimäärin korkeintaan 80%!!!- Carina ||
minullakin on carina 2.
255tkm ajettu eikä tunnu missään
tosin meidän körinässäkin on sökähtänyt se paksin avausvaijeri. hyvä auto!
- CarinaMies
Moro. Omalla Carinallani (at151 vm. -86) ajettu toi 320000 km. Auto on ruosteeton ja ERITTÄIN hyvässä kunnossa! Carina on kiva auto, kuluttaa vähän, on pirteä ja kohtuullisen kiva ajettavakin. Mulla on ollut tojoja aiemminkin ja olen ollut tyytyväinen. Ainoo asia mitä vois olla parempi olis toi lämppärin puhallin(pitää melua, eikä muutenkaan ole erityisen tehokas).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584