Minulla ei ole tulevissa häissäni kaasoa eikä tulevalla puolisollani bestmania. Päätimme näin kun on pienet häät ja kirkossakin vieraita vain vajaa 20 hlöä.
Elikkäs, kun isäni saattaa minut puoleen väliin ja sulhanen on vastassa, niin mihin laitan hääkimppuni? Kuka sen ottaa kun ei ole kaasoa? Voiko sen kanssa mennä alttarille asti, ja laittaa siellä johonkin, vai mihin sen pusken? :) Annanko äidilleni sen penkkiin ennen kuin menemme alttarille vai annanko sen isälle jo siinä vaiheessa kun hän minut sinne puoleen väliin käytävää saattaa.. Ihmeellisiä asioita sitä ihminen miettiikin, mutta kun se niin vaivaa mieltä.
Kiitos asiallisista vastauksista! :)
Ilman kaasoa
7
1372
Vastaukset 7
- hyppysissäsi
Pidä kädessäsi koko ajan. Jos et nyt vallan mitään jättipuskaa ole suunnitellut, niin kyllä sitä sen verran kannattelee yhdellä kädellä, että voi toisella ottaa vastaan / pujottaa sulholle sormuksen. Harjoittele vaikka sopivan kokoisella saunavihdalla!
- Luulisin
Muistaisin joskus jostain lukeneeni, että jos ei ole kaasoa, niin alttarilla (siellä aitauksen sisäpuolella?) voi olla joku pöytä tai mikälie taso, jolle kimpun voi laskea vihkimisen ajaksi. En kyllä ole ihan varma.
- asti..
Kimpun kanssa mennään joka tapauksessa alttarille asti, vaikka kaaso olisikin.
Pyydä suntiolta, että järjestää sinne jonkin paikan, mihin voit kimppusi laskea; ehkä vaasin tyhjänä odottamaan tms? Soita hänelle ja sovi asiasta!
Toinen vaihtoehto on, että sovit jonkun etupenkin istujan kanssa, että tulee kimpun sinulta hakemaan ja tuo sen sitten takaisin. Olen nähnyt häitä, joissa kaaso ja bestaman eivät seiso alttarilla toimituksen aikana, vaikka ovatkin paikalla, vaan istuvat penkeissä hekin. Näin se silloinkin toimii! - PUSKAmorsian
Minä annoin kukkani isille :) Ei tarvinnut asetella alttarille sitä sitten, minun onnellani se olisi löytynyt papin jalkain juuresta :D Että isille voit sen kimpun antaa... On se vähän hassuakin jos kimppu pötköttää alttarilla.......
- riittää
Soita suntiolle, se on enneki ratkonu tällasia ongelmia, omassa kirkossaan!
Koristeluasioissa yms sun tarttee muitenkin kääntyä hänen puoleensa.
- Rouva06
Mä pidin kimppua koko vihkimisen ajan kädessä ja ei tuottanut ongelmia.
- alkup.kirj.
Tulipas sitten mieleen, että onhan niitä sellaisia kimppuja jotka tulee ranteeseen, ranneke tyyppinen siis. Ei oteta pois lainkaan.
Kimpun kanssa on aika vaikeaa (luulisin) laittaa sulhaselle sormusta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 69816
- 113769
- 37706
- 130687
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40609- 67589
- 28508
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58493Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu142482Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35468- 69445
- 41432
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i0422- 45413
Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys70413Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa30408- 35408
- 46406
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti30402Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks59395