Ilman kaasoa

mihin kimppu?

Minulla ei ole tulevissa häissäni kaasoa eikä tulevalla puolisollani bestmania. Päätimme näin kun on pienet häät ja kirkossakin vieraita vain vajaa 20 hlöä.

Elikkäs, kun isäni saattaa minut puoleen väliin ja sulhanen on vastassa, niin mihin laitan hääkimppuni? Kuka sen ottaa kun ei ole kaasoa? Voiko sen kanssa mennä alttarille asti, ja laittaa siellä johonkin, vai mihin sen pusken? :) Annanko äidilleni sen penkkiin ennen kuin menemme alttarille vai annanko sen isälle jo siinä vaiheessa kun hän minut sinne puoleen väliin käytävää saattaa.. Ihmeellisiä asioita sitä ihminen miettiikin, mutta kun se niin vaivaa mieltä.

Kiitos asiallisista vastauksista! :)

7

1163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyppysissäsi

      Pidä kädessäsi koko ajan. Jos et nyt vallan mitään jättipuskaa ole suunnitellut, niin kyllä sitä sen verran kannattelee yhdellä kädellä, että voi toisella ottaa vastaan / pujottaa sulholle sormuksen. Harjoittele vaikka sopivan kokoisella saunavihdalla!

    • Luulisin

      Muistaisin joskus jostain lukeneeni, että jos ei ole kaasoa, niin alttarilla (siellä aitauksen sisäpuolella?) voi olla joku pöytä tai mikälie taso, jolle kimpun voi laskea vihkimisen ajaksi. En kyllä ole ihan varma.

    • asti..

      Kimpun kanssa mennään joka tapauksessa alttarille asti, vaikka kaaso olisikin.
      Pyydä suntiolta, että järjestää sinne jonkin paikan, mihin voit kimppusi laskea; ehkä vaasin tyhjänä odottamaan tms? Soita hänelle ja sovi asiasta!
      Toinen vaihtoehto on, että sovit jonkun etupenkin istujan kanssa, että tulee kimpun sinulta hakemaan ja tuo sen sitten takaisin. Olen nähnyt häitä, joissa kaaso ja bestaman eivät seiso alttarilla toimituksen aikana, vaikka ovatkin paikalla, vaan istuvat penkeissä hekin. Näin se silloinkin toimii!

    • PUSKAmorsian

      Minä annoin kukkani isille :) Ei tarvinnut asetella alttarille sitä sitten, minun onnellani se olisi löytynyt papin jalkain juuresta :D Että isille voit sen kimpun antaa... On se vähän hassuakin jos kimppu pötköttää alttarilla.......

      • riittää

        Soita suntiolle, se on enneki ratkonu tällasia ongelmia, omassa kirkossaan!
        Koristeluasioissa yms sun tarttee muitenkin kääntyä hänen puoleensa.


    • Rouva06

      Mä pidin kimppua koko vihkimisen ajan kädessä ja ei tuottanut ongelmia.

      • alkup.kirj.

        Tulipas sitten mieleen, että onhan niitä sellaisia kimppuja jotka tulee ranteeseen, ranneke tyyppinen siis. Ei oteta pois lainkaan.

        Kimpun kanssa on aika vaikeaa (luulisin) laittaa sulhaselle sormusta..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2079
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1692
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1162
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1136
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1123
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      787
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe