Mikä siivousfirma paras työnantaja?

miettivä opiskelija

Niin, mihin firmaan kannattaisi hakeutua töihin? Vaihtoehtoina esim. L&T, ISS Palvelut, SOL... Hyviä ja huonoja puolia kiitos!

9

8002

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Kaikki yhtä huonoja..paska palkat. Kokemusta sol;sta, engelistä, iss;stä ja rtk;sta. Kysy kerroshoitajan töitä, niissä vähän paremmat palkat kuin siivoustöissä yleensä.

• miettivä opiskelija

Voisitko vielä kertoa, mitä nuo "paskat palkat" ovat? Kai sentäs TES:in mukaiset?

• ....
        miettivä opiskelija kirjoitti:

Voisitko vielä kertoa, mitä nuo "paskat palkat" ovat? Kai sentäs TES:in mukaiset?

Mulla oli sol;illa jotain pikkasen päälle 7€. En muista mitä muissa paikoissa oli, mut jotain samaa luokkaa.. Nyt olen opiskelun ohella kerroshoitajana ja palkka vähän parempi. N.9€tunti vkl ja iltalisät. Ja työ on hotellissa PALJON kivempaa, kuin luututa yksin jossain toimistossa!

• palveluvastaava

On paras työnantaja... Eli hae SOL:lle. lisätietoja www.sol.fi

• Mobben

:( :( :(

• Annelli
        Mobben kirjoitti:

:( :( :(

Sollilla on käsittääkseni yli 7000 työntekijää. Näin ei varmaan olisi, jos kaikki asiat olisivat päin mäntyä. Kehitettävää varmasti on, niinkuin siivousyrityksissä aina ja viihtyminen riippuu paljon asiakaskohteesta, esimiehestä ensisijaisesti siivoojasta itsestään. Olen nimittäin huomannut että huono työpaikka on monilla korvien välissä.

• Annelli kirjoitti:

Sollilla on käsittääkseni yli 7000 työntekijää. Näin ei varmaan olisi, jos kaikki asiat olisivat päin mäntyä. Kehitettävää varmasti on, niinkuin siivousyrityksissä aina ja viihtyminen riippuu paljon asiakaskohteesta, esimiehestä ensisijaisesti siivoojasta itsestään. Olen nimittäin huomannut että huono työpaikka on monilla korvien välissä.

Kaikissa firmoissa on kehittämisen varaa.

Ja siivousalan palkat ovat sellaisia kuin itse siivojat ovat ne neuvotelleet. TES on kuitenkin ensisijaisesti työnantajien sekä työntekijöiden välillä tehty sopimus. Yksi ongelma on se, että niin harva kuuluu siivousalan ammattiliittoon. Mutta lähivuosina TES tulee nousemaan, sillä vanhat siivoojat jäävät eläkkeelle ja nuorilla siivousala on OUT. Joten palkkojen on noustava, jotta muutkin kuin opiskelijat tai opiskelusta välivuotta pitävät ihmiset hakeutuisivat siivousalalle pitkäkestoisesti.

Kumpiakin edellä mainituista on tullut vastaan, mutta yhtäkään nuorta joka haluaisi intohimoisesti olla ja jäädä siivousalalle en ole kohdannut.

• Itse olen ollut ISS:llä ja L&T:llä töissä. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Yleisin ongelma lienee, se että esimiehillä on aina kiire ja heiltä joutuu anomaan ja pyytämään milloin mitäkin tarviketta viikko tolkulla. Kerrankin pölynimurinpusseja minä ja kollegamme pyysimme esimieheltä jatkuavsti puolen vuoden ajan kunnes saimme niitä.
      Hyvä vauhdittaja on se, kun sanoo: "Siivottavassa firmassa pomo kyseli.. "

Mutta muuten enemmänkin kyse on työntekijöistä eikä niinkään firmoista. Huonossakin firmassa viihtyy jos lähimmät työtoverit esimies mukaan lukien ovat mukavia ja heidän kanssaan tulee toimeen.

Varsinkin isoissa firmoissa palkkauksessa ei ole ollut yleensä ongelmia. Jos esimerkiksi ylityöstä saadut palkat on jäänyt saamatta, ne on ainakin L&T:llä saanut ihan mukavasti.

• JeppeJääkar

En osaa sanoa mikä on paras. Minä olen viihtynyt Palmialla toistaiseksi. Vaikka jatkuvat organisaatio muutokset kyllä rassaa. En henkilökohtaisesti pitänyt siitä,että palveluohjaajat poistettiin ja tilalle otettiin nuoria palveluesimiehiä valtaosa yksityisellä puolella toimineita jotka eivät ole perillä siitä miten kaupungilla hommat hoidetaan.Eräässä kohteessa huomannut ettei tavaroidentilauspuoli toimi niitä joutuu odottamaan tosi kauan ja sitten on ihan mahdollista ettei siinä ole edes niitä mukana mitä pyysin esimiestä tilaamaan.Myös työvaatteiden saaminen on vaikeaa jos on tilannut takin,2housut,tpaitoja voit joutua tulemaan toimeen pelkillä yhdellä paidalla,housuilla monta kuukautta.Aikaisemmin tilaukset tuli nopeasti kun ne laitettiin samantien tilaukseen.

Plussana sanoisin,palkka on tullut ajallaan, lomat saanut pidettyä toivomaani ajankohtaan
      ja työporukka tekijätasolla ihan mukavaa "koputtaa puuta".
      Vaihtelu virkistää. Vähän riippuu onko yhdessä kohteessa vai kiertääkö firman autolla eri kohteita tekemässä.

Kiire tuntuu olevan yhtenäistä kaikille riippumatta onko yksityisellä vai kaupungilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      271
      2350
    2. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1031
    3. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1021
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      990
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      941
    6. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      861
    7. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      21
      848
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      756
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      697
    10. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      694
    Aihe