Mikä siivousfirma paras työnantaja?

miettivä opiskelija

Niin, mihin firmaan kannattaisi hakeutua töihin? Vaihtoehtoina esim. L&T, ISS Palvelut, SOL... Hyviä ja huonoja puolia kiitos!

9

8041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Kaikki yhtä huonoja..paska palkat. Kokemusta sol;sta, engelistä, iss;stä ja rtk;sta. Kysy kerroshoitajan töitä, niissä vähän paremmat palkat kuin siivoustöissä yleensä.

• miettivä opiskelija

Voisitko vielä kertoa, mitä nuo "paskat palkat" ovat? Kai sentäs TES:in mukaiset?

• ....
        miettivä opiskelija kirjoitti:

Voisitko vielä kertoa, mitä nuo "paskat palkat" ovat? Kai sentäs TES:in mukaiset?

Mulla oli sol;illa jotain pikkasen päälle 7€. En muista mitä muissa paikoissa oli, mut jotain samaa luokkaa.. Nyt olen opiskelun ohella kerroshoitajana ja palkka vähän parempi. N.9€tunti vkl ja iltalisät. Ja työ on hotellissa PALJON kivempaa, kuin luututa yksin jossain toimistossa!

• palveluvastaava

On paras työnantaja... Eli hae SOL:lle. lisätietoja www.sol.fi

• Mobben

:( :( :(

• Annelli
        Mobben kirjoitti:

:( :( :(

Sollilla on käsittääkseni yli 7000 työntekijää. Näin ei varmaan olisi, jos kaikki asiat olisivat päin mäntyä. Kehitettävää varmasti on, niinkuin siivousyrityksissä aina ja viihtyminen riippuu paljon asiakaskohteesta, esimiehestä ensisijaisesti siivoojasta itsestään. Olen nimittäin huomannut että huono työpaikka on monilla korvien välissä.

• Annelli kirjoitti:

Sollilla on käsittääkseni yli 7000 työntekijää. Näin ei varmaan olisi, jos kaikki asiat olisivat päin mäntyä. Kehitettävää varmasti on, niinkuin siivousyrityksissä aina ja viihtyminen riippuu paljon asiakaskohteesta, esimiehestä ensisijaisesti siivoojasta itsestään. Olen nimittäin huomannut että huono työpaikka on monilla korvien välissä.

Kaikissa firmoissa on kehittämisen varaa.

Ja siivousalan palkat ovat sellaisia kuin itse siivojat ovat ne neuvotelleet. TES on kuitenkin ensisijaisesti työnantajien sekä työntekijöiden välillä tehty sopimus. Yksi ongelma on se, että niin harva kuuluu siivousalan ammattiliittoon. Mutta lähivuosina TES tulee nousemaan, sillä vanhat siivoojat jäävät eläkkeelle ja nuorilla siivousala on OUT. Joten palkkojen on noustava, jotta muutkin kuin opiskelijat tai opiskelusta välivuotta pitävät ihmiset hakeutuisivat siivousalalle pitkäkestoisesti.

Kumpiakin edellä mainituista on tullut vastaan, mutta yhtäkään nuorta joka haluaisi intohimoisesti olla ja jäädä siivousalalle en ole kohdannut.

• Itse olen ollut ISS:llä ja L&T:llä töissä. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Yleisin ongelma lienee, se että esimiehillä on aina kiire ja heiltä joutuu anomaan ja pyytämään milloin mitäkin tarviketta viikko tolkulla. Kerrankin pölynimurinpusseja minä ja kollegamme pyysimme esimieheltä jatkuavsti puolen vuoden ajan kunnes saimme niitä.
      Hyvä vauhdittaja on se, kun sanoo: "Siivottavassa firmassa pomo kyseli.. "

Mutta muuten enemmänkin kyse on työntekijöistä eikä niinkään firmoista. Huonossakin firmassa viihtyy jos lähimmät työtoverit esimies mukaan lukien ovat mukavia ja heidän kanssaan tulee toimeen.

Varsinkin isoissa firmoissa palkkauksessa ei ole ollut yleensä ongelmia. Jos esimerkiksi ylityöstä saadut palkat on jäänyt saamatta, ne on ainakin L&T:llä saanut ihan mukavasti.

• JeppeJääkar

En osaa sanoa mikä on paras. Minä olen viihtynyt Palmialla toistaiseksi. Vaikka jatkuvat organisaatio muutokset kyllä rassaa. En henkilökohtaisesti pitänyt siitä,että palveluohjaajat poistettiin ja tilalle otettiin nuoria palveluesimiehiä valtaosa yksityisellä puolella toimineita jotka eivät ole perillä siitä miten kaupungilla hommat hoidetaan.Eräässä kohteessa huomannut ettei tavaroidentilauspuoli toimi niitä joutuu odottamaan tosi kauan ja sitten on ihan mahdollista ettei siinä ole edes niitä mukana mitä pyysin esimiestä tilaamaan.Myös työvaatteiden saaminen on vaikeaa jos on tilannut takin,2housut,tpaitoja voit joutua tulemaan toimeen pelkillä yhdellä paidalla,housuilla monta kuukautta.Aikaisemmin tilaukset tuli nopeasti kun ne laitettiin samantien tilaukseen.

Plussana sanoisin,palkka on tullut ajallaan, lomat saanut pidettyä toivomaani ajankohtaan
      ja työporukka tekijätasolla ihan mukavaa "koputtaa puuta".
      Vaihtelu virkistää. Vähän riippuu onko yhdessä kohteessa vai kiertääkö firman autolla eri kohteita tekemässä.

Kiire tuntuu olevan yhtenäistä kaikille riippumatta onko yksityisellä vai kaupungilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2540
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1062
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      891
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      829
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      700
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe