Mitä mieltä olette Scenicin uudesta tulevasta lookista (ks. http://www.km77.com?)? Onko ehkäpä hieman turhaa lähteä muovaamaan näin vähän??! Myyntiä edistää tietty...
Mitä mieltä SCE III
17
1708
Vastaukset
- Mitä mieltä itse?
Olisi ihan kohteliasta kertoa oma mielipiteensä myös jos kysyy muiden mielipidettä.
- scenu...
...kohteliaisuutes kaa **ttuun
- VIlleeeeee
scenu... kirjoitti:
...kohteliaisuutes kaa **ttuun
Juntti mikä juntti.
- Scenu
VIlleeeeee kirjoitti:
Juntti mikä juntti.
Tuo nimimerkkiplagiaatti on sitten eri henkilö kuin minä, mutta sen varmaan huomasittekin...
- Tepep
Se on facelift-malli. Scenic näyttää jo ennestään hyvältä, joten eipä sitä mun mielestä tarvitse kauheasti muuttaa.
- chic .
Tykkään kovasti uudesta lookista. Huomattavasti paremman näköinen kuin Scénic II. Muotoja ei ole paljoa muutettu, mutta lopputulos on chic
- Tepep
Mutta kun eihän siinä ole huomattavasti muutettu juttuja, niin miten se on paremman näköinen kuin tämä nykyinen?
- W..
Ulkonäkömuutokset niin pieniä, että melkein vanha viereen tarvitaan, että huomaa.
Vähän epäilyttää, että kun GS:stä on myös 5-paikkainen, niin lisäpaikoista joutunee maksamaan taas muutaman satasen.
Ja ovatko uudet linssivalot yhtä hyvät kuin vanhat ja onko polttimoiden vaihto yhtä helppoa. Vai onko muutos tehty Xenonien myynnin lisäämiseksi.
Vaikkei ilotikku olisikaan vakiona, niin onko sen paikka kuitenkin olemassa?
No joskus loppu- tai alkuvuodestahan nuo sitten selviävät.- mja
Mietit onkohan uusien linssivalojen polttimon vaihto "yhtä helppoa" kuin nykyisessä. Ainakaan vasemmanpuoleisen polttimon vaihtaminen ei ole helppoa, onneksi vain yhden kerran on tarvinnut vaihtaa. Sopivilla apuvälineillä (suojakäsineet ja pihdit) se onnistui kohtalaisesti aukkojen kautta, koska polttimosta saattoi pitää kiinni.
Espanjalaisen sivun kuvista päätellen rulon rakennetta on muutettu, ja varmaan joystickin peitelevy on siinä, olipa navigaattori tai ei. Tuleekohan rulo tulee vakiovarusteena, ainakin navigaattorin kanssa täytyy tulla. Samassa paikassa olisi paikka myös istuinlämppärien kytkimille, mutta näin pitkälle ei Pariisin helteissä ilmeisesti ajatella? Ylipäätään Scenicin istuinlämppärien kytkimet on surkeasti toteutettu, olisi edes merkkivalo niin näkisi suoraan onko repsikan penkki sammutettu vai ei.
Kuvassa näkyy että 5-paikkaisen mallin kattotelineen kiinnikkeitä ei edelläänkään ole lisätty/muutettu. Telineiden väli on edelleen sama kuin nykyisin eli alle metrin. Väli on niin lyhyt että telineet ovat lähes käyttökelvottomat, hyvä jos 3-metristä lautaa uskaltaa kuljettaa lyhyitä matkoja. En käsitä mikseivät kiinnityspisteet voi olla samalla tavalla kuin Grandissa.
Puskurit ja sivulistat on ainakin kuvan varustetasossa muutettu maalatuiksi. Käytännöllisyys saa siis tehdä tilaa ulkonäölle, koska saksalaiset moottoritoimittajat haluavat korinväriset puskurit. Sen verran huonosti auton takakulmat näkyvät kuskin paikalle, että nyt kyllä tilaisin peruutustutkan. ja varsinkin jos puskurit olisivat maalatut. - W..
mja kirjoitti:
Mietit onkohan uusien linssivalojen polttimon vaihto "yhtä helppoa" kuin nykyisessä. Ainakaan vasemmanpuoleisen polttimon vaihtaminen ei ole helppoa, onneksi vain yhden kerran on tarvinnut vaihtaa. Sopivilla apuvälineillä (suojakäsineet ja pihdit) se onnistui kohtalaisesti aukkojen kautta, koska polttimosta saattoi pitää kiinni.
Espanjalaisen sivun kuvista päätellen rulon rakennetta on muutettu, ja varmaan joystickin peitelevy on siinä, olipa navigaattori tai ei. Tuleekohan rulo tulee vakiovarusteena, ainakin navigaattorin kanssa täytyy tulla. Samassa paikassa olisi paikka myös istuinlämppärien kytkimille, mutta näin pitkälle ei Pariisin helteissä ilmeisesti ajatella? Ylipäätään Scenicin istuinlämppärien kytkimet on surkeasti toteutettu, olisi edes merkkivalo niin näkisi suoraan onko repsikan penkki sammutettu vai ei.
Kuvassa näkyy että 5-paikkaisen mallin kattotelineen kiinnikkeitä ei edelläänkään ole lisätty/muutettu. Telineiden väli on edelleen sama kuin nykyisin eli alle metrin. Väli on niin lyhyt että telineet ovat lähes käyttökelvottomat, hyvä jos 3-metristä lautaa uskaltaa kuljettaa lyhyitä matkoja. En käsitä mikseivät kiinnityspisteet voi olla samalla tavalla kuin Grandissa.
Puskurit ja sivulistat on ainakin kuvan varustetasossa muutettu maalatuiksi. Käytännöllisyys saa siis tehdä tilaa ulkonäölle, koska saksalaiset moottoritoimittajat haluavat korinväriset puskurit. Sen verran huonosti auton takakulmat näkyvät kuskin paikalle, että nyt kyllä tilaisin peruutustutkan. ja varsinkin jos puskurit olisivat maalatut.2 kerran kokemuksella sanoisin sitä kohtuullisen helpoksi. Ja koska tilaa ei ainakaan tule lisää, niin voihan se muuttua vieläkin vaikeammaksi...
- JUSA se alkuperäinen
mja kirjoitti:
Mietit onkohan uusien linssivalojen polttimon vaihto "yhtä helppoa" kuin nykyisessä. Ainakaan vasemmanpuoleisen polttimon vaihtaminen ei ole helppoa, onneksi vain yhden kerran on tarvinnut vaihtaa. Sopivilla apuvälineillä (suojakäsineet ja pihdit) se onnistui kohtalaisesti aukkojen kautta, koska polttimosta saattoi pitää kiinni.
Espanjalaisen sivun kuvista päätellen rulon rakennetta on muutettu, ja varmaan joystickin peitelevy on siinä, olipa navigaattori tai ei. Tuleekohan rulo tulee vakiovarusteena, ainakin navigaattorin kanssa täytyy tulla. Samassa paikassa olisi paikka myös istuinlämppärien kytkimille, mutta näin pitkälle ei Pariisin helteissä ilmeisesti ajatella? Ylipäätään Scenicin istuinlämppärien kytkimet on surkeasti toteutettu, olisi edes merkkivalo niin näkisi suoraan onko repsikan penkki sammutettu vai ei.
Kuvassa näkyy että 5-paikkaisen mallin kattotelineen kiinnikkeitä ei edelläänkään ole lisätty/muutettu. Telineiden väli on edelleen sama kuin nykyisin eli alle metrin. Väli on niin lyhyt että telineet ovat lähes käyttökelvottomat, hyvä jos 3-metristä lautaa uskaltaa kuljettaa lyhyitä matkoja. En käsitä mikseivät kiinnityspisteet voi olla samalla tavalla kuin Grandissa.
Puskurit ja sivulistat on ainakin kuvan varustetasossa muutettu maalatuiksi. Käytännöllisyys saa siis tehdä tilaa ulkonäölle, koska saksalaiset moottoritoimittajat haluavat korinväriset puskurit. Sen verran huonosti auton takakulmat näkyvät kuskin paikalle, että nyt kyllä tilaisin peruutustutkan. ja varsinkin jos puskurit olisivat maalatut.Todennäköisesti puskureiden ja kylkilistojen maalauksen saa kun valitsee integraalimaalauksen lisävarusteena. Näin jostain luin... tosin eihän noista tiedä. Itse ottaisin kylläkin ilman maalia, koska todennäköisesti ovikolhut irroittaisivat maalia.
- mja
JUSA se alkuperäinen kirjoitti:
Todennäköisesti puskureiden ja kylkilistojen maalauksen saa kun valitsee integraalimaalauksen lisävarusteena. Näin jostain luin... tosin eihän noista tiedä. Itse ottaisin kylläkin ilman maalia, koska todennäköisesti ovikolhut irroittaisivat maalia.
Omassa 5-paikkaisessa olen onnistunut peruuttamaan "näkymättömään" esteeseen pari kertaa, mutta onneksi ihan hiipimisvauhtia. Parkkihallissa piti oikein katsoa uudelleen, mistä ihmeestä se seinän värikseksi maalattu pylväs siihen tupsahti. Kuskin paikalta ei pölkkyä tosiaankaan näkynyt kun peruutti vasemmalla puolella olevaan taskuparkkiin.
Moni oli ruskikoinut samaa pylvästä oikein kunnolla, mutta muovipuskurin ansiosta Sceniciin ei tullut mitään korjattavaa. Pari muuta vastaavanlaista läheltä-piti tapausta on tullut peruuttaessa, ainakaan 5-paikkaisesta ei millään meinaa nähdä, missä auto loppuu. Lisäksi nurkkiin jää kummallisen paljon katvetta kun C-pylväs peittää näkyvyyden.
Jos olisin koeajoilla huomannut miten huonosti Scenicistä näkee etäisyydet peruuttaessa, niin olisin kyllä tilannut peruutustutkalla. - ScII
mja kirjoitti:
Mietit onkohan uusien linssivalojen polttimon vaihto "yhtä helppoa" kuin nykyisessä. Ainakaan vasemmanpuoleisen polttimon vaihtaminen ei ole helppoa, onneksi vain yhden kerran on tarvinnut vaihtaa. Sopivilla apuvälineillä (suojakäsineet ja pihdit) se onnistui kohtalaisesti aukkojen kautta, koska polttimosta saattoi pitää kiinni.
Espanjalaisen sivun kuvista päätellen rulon rakennetta on muutettu, ja varmaan joystickin peitelevy on siinä, olipa navigaattori tai ei. Tuleekohan rulo tulee vakiovarusteena, ainakin navigaattorin kanssa täytyy tulla. Samassa paikassa olisi paikka myös istuinlämppärien kytkimille, mutta näin pitkälle ei Pariisin helteissä ilmeisesti ajatella? Ylipäätään Scenicin istuinlämppärien kytkimet on surkeasti toteutettu, olisi edes merkkivalo niin näkisi suoraan onko repsikan penkki sammutettu vai ei.
Kuvassa näkyy että 5-paikkaisen mallin kattotelineen kiinnikkeitä ei edelläänkään ole lisätty/muutettu. Telineiden väli on edelleen sama kuin nykyisin eli alle metrin. Väli on niin lyhyt että telineet ovat lähes käyttökelvottomat, hyvä jos 3-metristä lautaa uskaltaa kuljettaa lyhyitä matkoja. En käsitä mikseivät kiinnityspisteet voi olla samalla tavalla kuin Grandissa.
Puskurit ja sivulistat on ainakin kuvan varustetasossa muutettu maalatuiksi. Käytännöllisyys saa siis tehdä tilaa ulkonäölle, koska saksalaiset moottoritoimittajat haluavat korinväriset puskurit. Sen verran huonosti auton takakulmat näkyvät kuskin paikalle, että nyt kyllä tilaisin peruutustutkan. ja varsinkin jos puskurit olisivat maalatut.Aluksi minuakin hieman arvelutti, miten "lyhyt"-Scenic II soveltuu 16 jalkaisen kanootin kuljetukseen, kun kattokaarien etäisyys on niin lyhyt. Toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia ja viisimetrinen OT:n kanootti on pysynyt kiitettävästi katolla ilman keula- ja peränaruja Lapin reissuillakin. Renun omien telineiden yläpinta on tosin liukas pvc-parrasta vasten ja vaatii väliin kitkaa parantavat väliliuskat.
- W..
mja kirjoitti:
Omassa 5-paikkaisessa olen onnistunut peruuttamaan "näkymättömään" esteeseen pari kertaa, mutta onneksi ihan hiipimisvauhtia. Parkkihallissa piti oikein katsoa uudelleen, mistä ihmeestä se seinän värikseksi maalattu pylväs siihen tupsahti. Kuskin paikalta ei pölkkyä tosiaankaan näkynyt kun peruutti vasemmalla puolella olevaan taskuparkkiin.
Moni oli ruskikoinut samaa pylvästä oikein kunnolla, mutta muovipuskurin ansiosta Sceniciin ei tullut mitään korjattavaa. Pari muuta vastaavanlaista läheltä-piti tapausta on tullut peruuttaessa, ainakaan 5-paikkaisesta ei millään meinaa nähdä, missä auto loppuu. Lisäksi nurkkiin jää kummallisen paljon katvetta kun C-pylväs peittää näkyvyyden.
Jos olisin koeajoilla huomannut miten huonosti Scenicistä näkee etäisyydet peruuttaessa, niin olisin kyllä tilannut peruutustutkalla.Ainakin pitkässä versiossa näkee taakse kohtuullisesti, mutta edessä nokka laskee siten, että se on opeteltava.
Minä en ainakaan maksaisi pelkän takatutkan hintaa, mutta voi tosin johtua siitä, että en kovin usein liiku isoissa kaupungeissa ;-) - alpo
ScII kirjoitti:
Aluksi minuakin hieman arvelutti, miten "lyhyt"-Scenic II soveltuu 16 jalkaisen kanootin kuljetukseen, kun kattokaarien etäisyys on niin lyhyt. Toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia ja viisimetrinen OT:n kanootti on pysynyt kiitettävästi katolla ilman keula- ja peränaruja Lapin reissuillakin. Renun omien telineiden yläpinta on tosin liukas pvc-parrasta vasten ja vaatii väliin kitkaa parantavat väliliuskat.
Vaihdoin ekakoppaisen Scénicin Megane Breakiksi pitkälti juuri siitä syystä, että kajakin kuljettaminen oli hankalaa. Kaksikko painaa melkoisesti ja sitä oli vaimon kanssa hankala nostaa korkealle, mutta suurempi ongelma oli siinä, että telineet olivat vain 80-90 cm etäisyydellä toisistaan ja sen lisäksi Thulen telineet jättivät kattoon naarmuja (kumilätkä maalia vasten). Olisi kannattanut ostaa kalliimmat merkkikohtaiset, vaikkei niihin saakaan Thulen kaaria ilman itsetehtyä adapteria.
Sido kanootti edestä ja takaa kiinni hinauskorvakkeisiin, niin että se ei heijaa ja tulee ehjänä perille - mja
W.. kirjoitti:
Ainakin pitkässä versiossa näkee taakse kohtuullisesti, mutta edessä nokka laskee siten, että se on opeteltava.
Minä en ainakaan maksaisi pelkän takatutkan hintaa, mutta voi tosin johtua siitä, että en kovin usein liiku isoissa kaupungeissa ;-)Talvella tuli firman parkkiksella pikku mälli, kun sovittelin autoa paremmin koloon. En huomannut että perässä oli tullut naapuri joka odotteli minua sopivasti viereisen auton katveessa. Hän ei olettanut että lähtisin vielä liikkeelle ja minä taas en huomannut että heppu oli tullut perässä. Sen verran vikkelästi se vaan lähti, että kun olin peruuttanut metrin, niin VW:n takaovi oli ilmestynyt reitille. Scenicin muovit hoituivat 100 eurolla Smart Repairissa, mutta naapurilla tuli peltihommia.
Parkkiksella se maksaa, joka peruuttaa ulos, vaikka vikaa oli kyllä molemmissa. Vakuutusyhtiön virkailija laski että bonuksia menee 300 euron edestä, saman verran olisi maksanut peruutustutka. Tilanne oli sellainen että tutkan piippaus olisi ilman muuta estänyt mällin.
- hemi
Kyseessä on facelift jossa hieman viritellään ulkonäköä ja ominaisuuksia jotta näyttäisi siltä että jotain tapahtuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk275055Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin133048Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141259Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.481139Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231074PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht138924Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43889- 113836
- 37804
- 142733