Olemme vaimokkeeni kanssa lähdössä Madeiralle 8 viikolla ja pitäis saada infoo.Eli ollaan nuoria(21), mikä sotii hieman Madeiran imagoa vastaan(ainakin suomessa). Tiedustelisin siis siellä käyneiltä, että mitä kannattaa tehä? Onko yöelämää nuorille?Onko järkevää vuokrata pärrää yhdeksi päiväksi, onko se niin pieni kuin luulen(ehtii kierrellä yhdessä päivässä)? Sää?
Madeira helmikuussa?
2
740
Vastaukset
- Erica
Jos luonnossa liikkuminen kiinnostaa vähänkään, kannattaa ehdottomasti käydä ainakin jollain levadavaelluksella, niitä löytyy kaikenpituisia ja -tasoisia.Voi osallistua opastetuille vaelluksille kansainvälisissä ryhmissä, saarella on useita eri yrityksiä jotka järjestävät retkiä (esim. Turivema, MBTours, koko päivän reissun hinta n. 45 eur/henk.) tai vaeltaa ominpäin esim. Landscapes of Madeira-kirjan ohjeiden avulla.Paikallisbusseilla liikkuminen on helppoa,verkosto on melko tiheä ja aikataulut pitävät paikkansa varsin hyvin.Turismosta saa aikatauluvihkon (1,5 eur) ja sen lisäksi kannattaa hankkia Tour & Trail-map vaikka liikkuisikin bussilla ja varsinkin jos vuokraa auton tai moottoripyörän.
Mielestäni auton tai moottoripyörän vuokraamiseen 3 vrk. on sopivin aika, päivässä ei saarta ehdi kiertää kokonaan korkeuseroista ja teiden kunnosta johtuen, vaikka tiet ovatkin parantuneet huimaavasti viime vuosien aikana.Mutta haluatte varmaan myös ehtiä näkemään jotain.Liikennesäännöt ovat meikäläiset,mutta varovaisuutta on noudatettava ja muistettava että nopeus kapeilla ja mutkaisilla teillä jää usein jopa 30-40 km/h, joskus allekin.
Harrastuksia löytyy melkein laidasta laitaan mm. sukellus,paragliding,veneretket, jo mainittujen levadojen lisäksi.Ovat vaan melko hinnakkaita.Yksi aika kiva juttu on tehdä veneretki Kolumbuksen laivan mallin mukaan rakennetulla Santa Maria-laivalla, se tekee kaksi risteilyä päivässä, kestää muutaman tunnin eikä ole mitenkään sikakallis.Lippuja saa satamasta ja aika monesta hotellista,oppaat kyllä tietää.
Ruokaravintoloita löytyy Mäkkäristä ja Pizza Hutista alkaen joka lähtöön, vanhassa kaupungissa ja keskustan Rua da Carreira-kadulla löytyy useita varsin edullisia paikkoja, hotellialueella tahtoo olla 'turistihinnat' monissa paikoissa.
Ja sitä yöelämää tosiaan löytyy,vaikka usein kuulee toisin väitettävän.Ehdoton ykkönen on Vespas satamassa,sataman isolla aallonmurtajalla on paikka nimeltään O Molhe (muistaakseni), nämä erityisesti nuoremman väen suosiossa. Discot aukeaa puoliltaöin ja menot jatkuu aamukuuteen (tästä ilmeisesti johtuu että usein kuvitellaan Madeiran olevan yöllä kuollut paikka, koska monet menevät nukkumaan ennenkuin bileet edes alkaa).Carlton-hotellin edessä on suosittu Pub Nro 2 jossa käy kaikenlaista porukkaa ja sitä vastapäätä disco Formula 1, jossa muistaakseni keskiviikkona on Ladies Night jolloin vaimoke saa ilmaiset juomat. Vanhassa kaupungissa on sitten kylän tyttöpaikat, mutta niihin ette varmaan pariskuntana taida olla kovin innokkaita menemään illalla/yöllä vanhassa kaupungissa liikkumista kannattaa hieman varoa paikallisten huumehemmojen takia. Hotellialueen paikoista ei ole kokemusta, mutta näissä keskustan paikoissa käy paikalliset ja varsinkin nuorempi väki puhuu aivan yleisesti englantia.
Säästä sen verran että vaihteluun kannattaa varautua ja varsinkin jos aiotte ajella moottoripyörällä ympäri saarta, on lämpimät vaatteet tarpeen. Kaupungissahan lämpötila on yleensä n. 20-25 päivällä,yöllä hieman alle, mutta saaren keskiosan korkeilla alueilla ja pohjoisrannikolla saattaa olla huomattavasti viileämpää ja sateisempaa.
www.madeira-island.com sivuilta löytyy jonkun verran tietoa saaresta.
Toivotan teille hyvää matkaa ja avointa mieltä, tulette ainakin saamaan erilaisen ja mieleenpainuvan loman verrattuna moniin esim. Kanarian kohteisiin. - Sola
Vuokratkaa ehdottomasti auto ainakin muutamaksi päiväksi, sillä pääkaupungissa ei kyllä riitä näkemistä viikoksi.
Tuo edellinen kertoikin sen verran kattavasti kaikesta, ettei minulla sen enempää lisättävää, kuin että hieno paikka oli ja aion kyllä mennä kolmannenkin kerran!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659