Kun tarkastetaan öljyt koneesta! Niin tarviiko mitta tikku kiertää kiinni vai pelkästää työnnetään tarkastus aukkoon? Nyt olen saannut ristiriitasta tietoa...
Honda 600 Öljyn tarkastus!!!
16
2928
Vastaukset
- Yx vaan
KATSOPPAS TÄÄLTÄ.
http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjekirjat.php?l=class&a=3- Thanks linkistä.
Thanks...
- Hondisti
Teehän nyt, kuten Motoristin kuuluukin, eli vie pyöräsi huoltoon. Siellä tietävät nuo niksit ja lisäävät tarvittaessa koneeseen öljyä.
- Dildo
Lataappas sinäkin Cebarisi manuaali ja tutustu ainakin osaan "Tarkastukset ennen ajoa"...
Motoristeilla ei ole aikaa, rahaa, eikä halua viettää aikaansa merkkikorjaamoiden pihalla yksinkertaisten juttujen takia. Opettele nyt hyvä ihminen sinäkin tekemään perusjuttuja, ennenkuin olet piipittämässä tienposkessa yksinään. Tai aja autolla.
Voisit myös vähentää noit höpinöitäsi, joissa ei yleensä ole päätä eikä häntää. - Rafa
Etkö sä jumalauta Hondisti osaa edes tarkastaa öljyjä koneesta ilman että se pitää viedä huoltokorjaamolle. Johan ne jätkät sulle siellä nauraa. Oikein varsinainen Motoristi olet kyllä. Käyt varmaan huollossa lisäämässä ilmaakin renkaisiin.
- Rafa
Laitat öljytikun täyttöaukon huulille, et siis kierrä sitä kiinni.
- pete7
miksi pitää haukkua toista JOS KYSYY ASIALLISESTI?sinä tiesit vastauksen kiitos siitä,mutta ota huomioon ei kaikki ole lääkäreitä,lentäjiä jne...
- Dildo
pete7 kirjoitti:
miksi pitää haukkua toista JOS KYSYY ASIALLISESTI?sinä tiesit vastauksen kiitos siitä,mutta ota huomioon ei kaikki ole lääkäreitä,lentäjiä jne...
...mutta Rafa vastasi Hondistille. Ei öljynmäärän tarkastukseen tarvitse olla lentäjä tai lääkäri.
Perushuollot ja tarkastukset ON OSATTAVA TEHDÄ ITSE! Lukutaitokin auttaa kummasti.
Jos ei osaa tarkastaa pyöränsä ajokuntoa, on parempi kun ei aja. Särkyy pyörä, luu, ja omaisten mieli. Siis ihan asiallisesti.
Jos ei osaa, tulee vaikka käymään, niin opetellaan perustoimet yhdessä, jos matkaa ei ole liikaa! - Rafa
pete7 kirjoitti:
Viitsisitkö sen verran katsoa että ketä tässä edellisessä viestissä puhuttelin. En suinkaan nimimerkkiä "Epäselvää", vaan tätä ns. Motoristia. Kysymys oli aivan asiallinen ja koneen ylitäyttöä on kyllä syytä välttää. Varmaan moni muukin pohtii samaa asiaa(ohjekirja ei välttämättä tätä kerro). Ymmärrät kuitenkin varmaan että tietyt perushuollot ja tarkistukset pitää tehdä suht´ usein ja säännöllisesti, ja nämä on osattava ihan itsekin tehdä. Muutenhan se pyörä seisoo huoltokorjaamolla viikottain. Ohjekirjakin kertoo ihan selvästi mitkä huoltotoimenpiteet voi tehdeä itse ja miten ne tehdään, ja mitkä toimenpiteet pitää teettää merkkihuollossa. Se ohjekirja on ihan hyvä opus johon kannattaa kyllä tutustua, mutta jos se puuttuu niin kannattaa hommata.
- Rafa
Rafa kirjoitti:
Viitsisitkö sen verran katsoa että ketä tässä edellisessä viestissä puhuttelin. En suinkaan nimimerkkiä "Epäselvää", vaan tätä ns. Motoristia. Kysymys oli aivan asiallinen ja koneen ylitäyttöä on kyllä syytä välttää. Varmaan moni muukin pohtii samaa asiaa(ohjekirja ei välttämättä tätä kerro). Ymmärrät kuitenkin varmaan että tietyt perushuollot ja tarkistukset pitää tehdä suht´ usein ja säännöllisesti, ja nämä on osattava ihan itsekin tehdä. Muutenhan se pyörä seisoo huoltokorjaamolla viikottain. Ohjekirjakin kertoo ihan selvästi mitkä huoltotoimenpiteet voi tehdeä itse ja miten ne tehdään, ja mitkä toimenpiteet pitää teettää merkkihuollossa. Se ohjekirja on ihan hyvä opus johon kannattaa kyllä tutustua, mutta jos se puuttuu niin kannattaa hommata.
Kerroin edellisessä viestissä että koneen ylitäyttöä pitää välttää. Asia on siis toisinpäin; väärällä tavalla mitattuna koneen öljymäärä jää siis vajaaksi. Sorry, olinpas ajattelematon...........
- aikuiseksi
Rafa kirjoitti:
Kerroin edellisessä viestissä että koneen ylitäyttöä pitää välttää. Asia on siis toisinpäin; väärällä tavalla mitattuna koneen öljymäärä jää siis vajaaksi. Sorry, olinpas ajattelematon...........
Ei täällä tarvii kaikkien lasten pelleillä vaikka ovatkin olevinaan kaikkitietäviä
- Rafa
aikuiseksi kirjoitti:
Ei täällä tarvii kaikkien lasten pelleillä vaikka ovatkin olevinaan kaikkitietäviä
Mikä mättää?? Eiks´ tää öljynmittaus tullut jo selväksi vai onko sulla lisättävää tai jotain uutta opetettavaa tämmöiselle kolkyt vuotta moottoripyöräilyä harrastaneelle kakaralle?
- Hondisti
Rafa kirjoitti:
Mikä mättää?? Eiks´ tää öljynmittaus tullut jo selväksi vai onko sulla lisättävää tai jotain uutta opetettavaa tämmöiselle kolkyt vuotta moottoripyöräilyä harrastaneelle kakaralle?
Alkaa rasvanäppi näköjään hiiltymään, kun eivät kaikki hyväksykään epämääräisiä poppakonsteja pyöränsä huoltamiseen. Ja jos olet itse huOltanut, et ole harrastanut moottoripyöräilyä yhtään: olet harrastanut jonkinasteista amatöörimäistä moottoripyörän huoltamista. Voin taata, että olen enemmän motoristi kuin sinä, vaikka vasta viisi kesää olen AJANUT!
- Dildo
aikuiseksi kirjoitti:
No voi perse! Koko ketjun ainoa asiaa koskeva vastaus, joka oli vielä oikein, niin nämä ääliöt käy vittuileen!
Hyvä Rafa, jatka edelleen asiakysymyksiin asiavastauksilla, äläkä anna näiden uusavuttomien "motoristien" häiritä.
Jokainen saa ajaa pyöränsä paskaksi jos haluaa. Täytynee perustaa korjaamo, jossa kiritään / rasvataan ketjuja ja tarkastetaan moottoriöljyn määrä...
Ei muuta kuin kovaa ajoa ja huonoa huoltoa, olkaa hyvät vaan! - Rafa
Hondisti kirjoitti:
Alkaa rasvanäppi näköjään hiiltymään, kun eivät kaikki hyväksykään epämääräisiä poppakonsteja pyöränsä huoltamiseen. Ja jos olet itse huOltanut, et ole harrastanut moottoripyöräilyä yhtään: olet harrastanut jonkinasteista amatöörimäistä moottoripyörän huoltamista. Voin taata, että olen enemmän motoristi kuin sinä, vaikka vasta viisi kesää olen AJANUT!
Hei miks´ sun pitää jauhaa tota skeidaa, kun sä tiedät itsekin että noi sun jutut on aivan perseestä. Tai sitten sä olet tosiaankin täysin uusavuton näissä hommissa. Mene ja tiedä. Kysymys ei ole mistään suurista ja kattavista huolloista, vaan ihan perustsekkauksista jotka eivät vie montaa minuuttia, kuten esim. joku ketjun säätö ja rasvaus tai öljyjen tarkistus. Jos ei jannu näitä hommia hallaa niin älä viitsi kehua itseäsi motoristiksi, äläkä ainakaan mua ala opettamaan tuolla kokemuksella.
- Rafa
Dildo kirjoitti:
No voi perse! Koko ketjun ainoa asiaa koskeva vastaus, joka oli vielä oikein, niin nämä ääliöt käy vittuileen!
Hyvä Rafa, jatka edelleen asiakysymyksiin asiavastauksilla, äläkä anna näiden uusavuttomien "motoristien" häiritä.
Jokainen saa ajaa pyöränsä paskaksi jos haluaa. Täytynee perustaa korjaamo, jossa kiritään / rasvataan ketjuja ja tarkastetaan moottoriöljyn määrä...
Ei muuta kuin kovaa ajoa ja huonoa huoltoa, olkaa hyvät vaan!Täytyyhän se pyörä ainakin pari kertaa särkeä ennen kuin se sitten pannaan kiertoon. Joo pannaan vaan se korjaamo pystyyn niin otetaan se Hondistin "miina" ekaksi hoitoon, jos sille nyt enää mitään pystyy tekemään. Tuskin siitä saa edes kelvollisia varaosia yhtään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662308Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381893Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣291616Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1721574Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.941404Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1851233Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1241189Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241140En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9962- 77949