MIkä Opel-kuskeja vaivaa

kusti

Mikä ihme 2.0 -16 v Opeleiden kuskeja vaivaa. Kun perässä lukee 2.0 16V, niin kuvitellaan, että alla on jonkinlainen menopeli. Sitten lähdetään kisaamaan kaikenlaisten GTI-autojen kanssa. Nämä kisailut tosin loppuvat tosi lyhyeen, kun GTI:n kuski painaa hieman kaasua.

Kaikkein naurettavinta on 136 heppaiset kaksioviset astrat DTM-pakoputkineen. Niiden kuskit lähtevät lähes 100%:sti mukaan kisailuun, vaikka mitään mahdollisuuksia ei olekaan. Hei haloo Opel-kuskit, yrittäkää tajuta, ettei 136 heppainen Opeli tarjoa mitään vastusta GTI-luokan autoille eivätkä ne ole edes lähellekään nopeimmasta päästä 2-litraisten normaaliautojen luokassa

81

8182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jare

      ovat nuoria kundeja pillun puutteessa ja pysyvät.

    • opel

      eikö noita kuolleita riitä liikenteessä.ilman tuommoista tekstiäkin.ompa turvallista kisailla tuolla muun liikenteen mukana.

      • Riksa

        Ei se GTI merkki autosta mitään kummempaa menopeliä tee. Itellä oli -93 1.8 16V konttiperä astra, ihan tavallinen "pappa" malli. oli se kuitenkin harvinainen punakantinen (cossu kantinen) versio. oli sitten kolmella tutulla uudet GTI ALMERAT 2.0 lähemmäs 150 hv. ei vaan tupannu pärjäämään ALMERAT 7 vuotta vanhemmalle saksalaiselle perheautolle joka kipitti kuin miljoona dollaria. ainoa missä almera miehet oli parempia, oli selittely miksi aina kävi niin kuin kävi.


      • Ritsa
        Riksa kirjoitti:

        Ei se GTI merkki autosta mitään kummempaa menopeliä tee. Itellä oli -93 1.8 16V konttiperä astra, ihan tavallinen "pappa" malli. oli se kuitenkin harvinainen punakantinen (cossu kantinen) versio. oli sitten kolmella tutulla uudet GTI ALMERAT 2.0 lähemmäs 150 hv. ei vaan tupannu pärjäämään ALMERAT 7 vuotta vanhemmalle saksalaiselle perheautolle joka kipitti kuin miljoona dollaria. ainoa missä almera miehet oli parempia, oli selittely miksi aina kävi niin kuin kävi.

        Ei se Astra merkki autosta mitään kummempaa menopeliä tee. Itellä oli -93 1.2 konttiperä lada, ihan tavallinen "pappa" malli. oli se kuitenkin harvinainen punamaalinen (pahvikantinen) versio. oli sitten kolmella tutulla uudet 1.8-16V Astrat Cossu-kannella lähemmäs 150 hv. ei vaan tupannu pärjäämään ALMERAT 7 vuotta vanhemmalle venäläiselle perheautolle joka kipitti kuin miljoona euroa. ainoa missä Opel miehet oli parempia, oli selittely miksi aina kävi niin kuin kävi.


      • Riku
        Ritsa kirjoitti:

        Ei se Astra merkki autosta mitään kummempaa menopeliä tee. Itellä oli -93 1.2 konttiperä lada, ihan tavallinen "pappa" malli. oli se kuitenkin harvinainen punamaalinen (pahvikantinen) versio. oli sitten kolmella tutulla uudet 1.8-16V Astrat Cossu-kannella lähemmäs 150 hv. ei vaan tupannu pärjäämään ALMERAT 7 vuotta vanhemmalle venäläiselle perheautolle joka kipitti kuin miljoona euroa. ainoa missä Opel miehet oli parempia, oli selittely miksi aina kävi niin kuin kävi.

        No niin provo. kirjoita omalla nimelläs jos on pokkaa PASKAHUOSU!


      • kiru
        Riku kirjoitti:

        No niin provo. kirjoita omalla nimelläs jos on pokkaa PASKAHUOSU!

        No niin homo. kirjoita omalla nimelläs jos on pokkaa PASKAHUOSU


    • jake

      Mistä ihmeestä tiedät onko ajokeissa virityslastua ym. tehonlisääjää? Moottorin malimerkkejä nyt saa ostaa eli ei voi tietää mikä kone pellin alla on.

      Sitäpaitsi kaikenlainen kisailu liikenteessä on lapsellisten pikkupoikien hommaa, tai sitten muista piittamatttomien idioottien touhua

      • lastu

        Luepa muutaman vuoden vanha Tekniikan Maailma. Siinä laitettiin Opeliin teholastu ja teho nousi yhdellä hevosvoimalla eli kyllä kannattaa...


      • Ooppeli
        lastu kirjoitti:

        Luepa muutaman vuoden vanha Tekniikan Maailma. Siinä laitettiin Opeliin teholastu ja teho nousi yhdellä hevosvoimalla eli kyllä kannattaa...

        Lue sinä sitä aku ankkaa, kun et mistään mitään tiedä!


      • Aku Ankka
        Ooppeli kirjoitti:

        Lue sinä sitä aku ankkaa, kun et mistään mitään tiedä!

        Lue itse kyseinen testi Tekniikan Maailmasta. Opel oli siinä vain sattumalta mukana. Sama tulos olisi varmaan tullut muillakin merkeillä. En muista numeroa mutta lehti on arviolta 3-4 vuotta vanha.


    • Aiiina Ooopeli

      Ei kaikki niiten merkkejen takia vehkeile,
      Mulla on -98 5-ovinen Vectra jonka perässä luki
      2.5 v6, provo meininki väheni huomattavasti, kun
      otin kuumailmapuhaltimen kanssa merkit perästä pois. mitä se muille kuuluu millä koneella mää ajelen, tosin asiaan perehtyneille saataa tupla putket kertoa jotain, en tiiä sitten, kuin kävis
      jos hommais 2-litrasen peräpöntön, eipähän näkis siitäkään. itte väittäisin olevani rauhallinen kuski, mutta onhan se mukava kun ohituksiin lähtiessä on vähän resurseja jemmassa, näillä suomen suorilla meinnaan. Rauhaisaa joulua kaikille Opelisteille

      • juse

        kyllähän noi 2.0 16v koneet aika hyvin kulkevia on omassa luokassaan.


    • jomppe

      Kun perässä lukee GTi niin luullaan ajavan jollain äkäsemmälläkin autolla. Itselläni omegan perässä 3.0i/24v turbo. Enpä ole viellä hopealle jäänyt, enkä jää. Siinä sulle GTI-pelle..

      • Pönttö

        eipä tuollaista laitetta ole olemassakaan. mene vaan ajelemaan sillä 1.6-16v astralla


      • mirko

        On siinä meillä satusetä


      • tosimies

        Ecotec 3,2 V6, 218 hv



        maksaa jotain 50000euroa yli

        mutta eihän GTi riisikuppi-pojilla ole moisiin varaa.


      • vais niin
        Pönttö kirjoitti:

        eipä tuollaista laitetta ole olemassakaan. mene vaan ajelemaan sillä 1.6-16v astralla

        se sitten on jos omegaan asentaa turbon. Jos se ei ole turbo omega niin jo on perkele kumma, pelle..


      • jomppe
        Pönttö kirjoitti:

        eipä tuollaista laitetta ole olemassakaan. mene vaan ajelemaan sillä 1.6-16v astralla

        Mutta jos ei ole tuommonen paskahousu, kuin sinä niin autosta voi rakentaa sellasen kuin haluaa. Ja mulla on 3.0i ja turbolla. vai että ei ole olemassa, vittu mikä räkänokka..


      • Pasi
        jomppe kirjoitti:

        Mutta jos ei ole tuommonen paskahousu, kuin sinä niin autosta voi rakentaa sellasen kuin haluaa. Ja mulla on 3.0i ja turbolla. vai että ei ole olemassa, vittu mikä räkänokka..

        Sulla ei ole tuollaista edes unissasi. Mene nukkumaan jo siitä hus hus...


      • Jake
        jomppe kirjoitti:

        Mutta jos ei ole tuommonen paskahousu, kuin sinä niin autosta voi rakentaa sellasen kuin haluaa. Ja mulla on 3.0i ja turbolla. vai että ei ole olemassa, vittu mikä räkänokka..

        Pyydä äiti peittelemään ja lopeta uneksiminen. Jos olet kiltti, niin iskä vie sinut ajelulle sillä 1.8-litraisella Vectralla, jota pääset ehkä ajamaan kun saat ajokortin


      • Jykke
        Jake kirjoitti:

        Pyydä äiti peittelemään ja lopeta uneksiminen. Jos olet kiltti, niin iskä vie sinut ajelulle sillä 1.8-litraisella Vectralla, jota pääset ehkä ajamaan kun saat ajokortin

        Mitäs ihmeellistä tuossa autossa nyt on? Tiedän Helsigissä kaksikin turbolla varustettua Omegaa.
        Ja on muuten 2.0i, yli 200hv. ja toinen 3.0i, noin 300hv. Sanoisinpa että ei mikään mahdottomuus.


      • Pasi
        Jykke kirjoitti:

        Mitäs ihmeellistä tuossa autossa nyt on? Tiedän Helsigissä kaksikin turbolla varustettua Omegaa.
        Ja on muuten 2.0i, yli 200hv. ja toinen 3.0i, noin 300hv. Sanoisinpa että ei mikään mahdottomuus.

        tuolla kaverilla ei taatusti ole kyseistä autoa edes unelmissaan


      • Jomppeli eikun Homppeli
        jomppe kirjoitti:

        Mutta jos ei ole tuommonen paskahousu, kuin sinä niin autosta voi rakentaa sellasen kuin haluaa. Ja mulla on 3.0i ja turbolla. vai että ei ole olemassa, vittu mikä räkänokka..

        Mulla on 30.0i, siinä on 10 turboa ja 240 venttiiliä ja se kulkee 2400 km/h ja kiihtyy 2,5 sek 0-1000 km/h mutta jos ei ole tuommonen paskahousu, kuin sinä niin autosta voi rakentaa sellasen kuin haluaa. Ja mulla on 30.0i ja 10 turbolla. vai että ei ole olemassa, vittu mikä räkänokka


      • Jomppe eikun homppeli

        Kun perässä lukee 3.0i/24v turbo niin luullaan ajavan jollain äkäsemmälläkin autolla. Itselläni omegan perässä 30.0i/240v 10 turbolla. Enpä ole viellä hopealle jäänyt, enkä jää. Siinä sulle -satusetäpelle..


      • Tosimies (dildo takapuolessa)
        tosimies kirjoitti:

        Ecotec 3,2 V6, 218 hv



        maksaa jotain 50000euroa yli

        mutta eihän GTi riisikuppi-pojilla ole moisiin varaa.

        Ecotec 30,2 V16, 2180 hv

        maksaa jotain 5000000euroa yli

        mutta eihän Ecotec-munakuppi-pojilla ole moisiin varaa.


      • kuis niin
        vais niin kirjoitti:

        se sitten on jos omegaan asentaa turbon. Jos se ei ole turbo omega niin jo on perkele kumma, pelle..

        se sitten on jos Lada omenaan asentaa turbon. Jos se ei ole turbo-Lada niin jo on perkele kumma, pelle..


      • jomppe
        Jomppeli eikun Homppeli kirjoitti:

        Mulla on 30.0i, siinä on 10 turboa ja 240 venttiiliä ja se kulkee 2400 km/h ja kiihtyy 2,5 sek 0-1000 km/h mutta jos ei ole tuommonen paskahousu, kuin sinä niin autosta voi rakentaa sellasen kuin haluaa. Ja mulla on 30.0i ja 10 turbolla. vai että ei ole olemassa, vittu mikä räkänokka

        Elkää pojat huoliko, ette te ole ainoita ihmisiä maailmassa jotka on mulle pirun kateellisia kyseisestä autosta.


      • jomppe
        Pasi kirjoitti:

        tuolla kaverilla ei taatusti ole kyseistä autoa edes unelmissaan

        et nimittäin ole ainoa ihminen maailmassa joka on mulle kateellinen kyseisestä autosta..


      • Mopoilija
        tosimies kirjoitti:

        Ecotec 3,2 V6, 218 hv



        maksaa jotain 50000euroa yli

        mutta eihän GTi riisikuppi-pojilla ole moisiin varaa.

        Kunnon MERSU maksaa ainakin kiljoona euroa, mutta eihän öpel spedeillä, köyhillä, paskassa duunissa olevilla yksinkertaisesti OLE RAHAA! ostaa KUNNON AUTOA! PELLET!!!

        Riisikupit myös vittuun täältä!


      • MOPOILIJA
        tosimies kirjoitti:

        Ecotec 3,2 V6, 218 hv



        maksaa jotain 50000euroa yli

        mutta eihän GTi riisikuppi-pojilla ole moisiin varaa.

        Kunnon MERSU maksaa ainakin kiljoona euroa, mutta eihän öpel spedeillä, köyhillä, paskassa duunissa olevilla yksinkertaisesti OLE RAHAA! ostaa KUNNON AUTOA! PELLET!!!

        Riisikupit myös vittuun täältä!
        PERKELE


      • Jack
        jomppe kirjoitti:

        et nimittäin ole ainoa ihminen maailmassa joka on mulle kateellinen kyseisestä autosta..

        Hohhoijaa, taas yksi kakara täällä yrittää kertoa märistä unelmistaan.


      • Jack
        jomppe kirjoitti:

        Elkää pojat huoliko, ette te ole ainoita ihmisiä maailmassa jotka on mulle pirun kateellisia kyseisestä autosta.

        ei voi olla totta, miten tuo oikein jaksaa jauhaa samaa shittiä monta kertaa.


      • Mopoilija, (sormi pyllyssä)
        Mopoilija kirjoitti:

        Kunnon MERSU maksaa ainakin kiljoona euroa, mutta eihän öpel spedeillä, köyhillä, paskassa duunissa olevilla yksinkertaisesti OLE RAHAA! ostaa KUNNON AUTOA! PELLET!!!

        Riisikupit myös vittuun täältä!

        Kunnon OPEL maksaa ainakin kiljoona euroa, mutta eihän mersu spedeillä, köyhillä, paskassa duunissa olevilla yksinkertaisesti OLE RAHAA! ostaa KUNNON AUTOA! PELLET!!!

        saksalaiset myös vittuun täältä!


      • jomppe
        Jack kirjoitti:

        ei voi olla totta, miten tuo oikein jaksaa jauhaa samaa shittiä monta kertaa.

        kateelliset eikun lisääntyy..


      • Mikko

        Tuuks viivalle ruppasen omagas kans 454magnum kone ja kompura mustangis..


      • Vette-mies
        jomppe kirjoitti:

        kateelliset eikun lisääntyy..

        Tulepa haastamaan minut. 1972 Corvette Sting Ray 454-pannulla, 500 hv.


    • Vectramies

      "eivätkä ne ole edes lähellekään nopeimmasta päästä 2-litraisten normaaliautojen luokassa " Jaa eikö??? Katos provoilija alla olevaa taulukkoa!!!

      Auton malli.....Kiihtyvyys....Huiput....Vm

      Audi A4 2,0........9,9..........212......2001
      BMW 318i 2,0.......9,3..........218......2001
      Citroen C5 2,0.....10,8.........208......2001
      Ford Mondeo 2,0....9,8..........215......2001
      Mazda 626 2,0......9,9..........198......2000
      Mersu C180 2,0.....11,2.........210......2000
      Mitsu Calant 2,0...9,7..........210......2000
      Nissan Primera 2,0.9,6..........210......2000
      Peogeot 406 2,0....10,8.........208......2000
      Saab 9-3 2,0.......11,5.........200......2000

      Vectra 2,0.........9,4..........215......2000


      Vectran kiihtyvyys mitattu sekä tuulilasissa että TM:ssä 9,4 sek. Tuosta joukosta toiseksi nopein, ainoastaan bemari pikkusen vikkelämpi. Ja ne hidasvälitykselliset GTi kinneritkin kyllä jää kunhan siirrytään vauhdissa toiselle sadalle...

      • Todellinen tuning man

        ei tommonen pippeli mihinkäänmee eikä kiihdy!!!!!!!kato nyt totakin tilastoa bemari on paljon parempi!!!!opel sillä ei ole yhtään tavallista auto jossa olis yli 215hp jos opelilla on auto missä on 3,2 litranen v6 nin se kiihtyy 11.5 sek ja muut autot miss ois 3 litranen v6 niin se ois semmonen 5-7 sek 0-100km/h!!1et kaikki opel kuskit vetäkää käteen !!1


      • Lotusmies
        Todellinen tuning man kirjoitti:

        ei tommonen pippeli mihinkäänmee eikä kiihdy!!!!!!!kato nyt totakin tilastoa bemari on paljon parempi!!!!opel sillä ei ole yhtään tavallista auto jossa olis yli 215hp jos opelilla on auto missä on 3,2 litranen v6 nin se kiihtyy 11.5 sek ja muut autot miss ois 3 litranen v6 niin se ois semmonen 5-7 sek 0-100km/h!!1et kaikki opel kuskit vetäkää käteen !!1

        Viestistä ja ajankohdasta päätellen taidat olla aika kaasuissa, mutta kommentoimpa aikani kuluksi yhtä asiaa.

        Onhan Opelilla Lotus Omega, jossa pellin alla on 377hp. Muutama vuosi sitten oli nopein sarjavalmisteinen sedan maailmassa... 0-100 muuten 4,8 sek.

        Vietä toki sinäkin hauska hetki itsesi kanssa ja anna nyrkkikyllikin laulaa!!!


      • Karvaooppeli

        Sulla taisi vähän useitakin autoja listasta.

        Alfa Romeo 156 JTS 2.0 165hv 0-100 8.2sek/220km/h
        BMW 320i 170hv 0-100 8.2sek/226km/h
        Citroen Xsara VTS 163hv 0-100 8.7sek/220km/h
        Ford Focus ST170 170 hv 0-100 8.2sek/216km/h
        Honda Civic Type-R 200 hv 0-100 6.8sek/235km/h

        Loput voit lukea vaikka Tekniikan Maailmasta.


      • kestää

        Sinne kahteen sataan :)

        Nimittäin aika pitkään saa odottaa sitä 2markan ylitystä. Sen verran tehoton peli tuo 2 litranen on.

        Noh onneksi vectran hinnalla saa autojakin :)


      • Opelman
        Karvaooppeli kirjoitti:

        Sulla taisi vähän useitakin autoja listasta.

        Alfa Romeo 156 JTS 2.0 165hv 0-100 8.2sek/220km/h
        BMW 320i 170hv 0-100 8.2sek/226km/h
        Citroen Xsara VTS 163hv 0-100 8.7sek/220km/h
        Ford Focus ST170 170 hv 0-100 8.2sek/216km/h
        Honda Civic Type-R 200 hv 0-100 6.8sek/235km/h

        Loput voit lukea vaikka Tekniikan Maailmasta.

        Kattelit sitten kaikki mahdolliset viritetyt urheilu / coupemallit, jotta
        voit täällä elvistellä.

        Alfa Romeo 156 JTS 2.0 = Ainoa esimerkistäsi jota voi edes verrata.
        BMW 320i = on muuten 2,2 litran koneella.
        Citroen Xsara VTS = Viritetty Coupe malli... Normaali Xsara 9,6sek ja 210kmh.
        Ford Focus ST170 = urheilumallinen kierroskone surkeine vääntöineen.
        Honda Civic Type-R = urheilumalli surkeine vääntöineen... huipputehot kohdasta 7400r/min, mitähän sekin kertoo moottorin viritysasteesta.

        Opel pystyi noihin suorituksiin jo vuonna 1986: Opel Kadett Gsi 7,7sek ja 220kmh. Minkäköhän laisia pelejä Opelilta saiskaan nykypäivänä jos olisivat enemmän satsanneet urheilu autoihin.


      • Opelman
        kestää kirjoitti:

        Sinne kahteen sataan :)

        Nimittäin aika pitkään saa odottaa sitä 2markan ylitystä. Sen verran tehoton peli tuo 2 litranen on.

        Noh onneksi vectran hinnalla saa autojakin :)

        Se nyt sentään menee sinne kahteensataan ja 15 kmh ylikin toisin kuin lähes kaikki muut 2 litraiset (siis normaali perhemallit, eikä mitkään viritetyt rassit).

        Minkäköhän paremman auton saat Vectran (b-malli) hinnalla? Jonkun perusmalli 316i:n bemarin, 1,6 litran Alfan, mersua ei minkäänlaista, audistakin jonkin 1,6 litran karvalakkimallin... Siinä sulle autoja valittavaksi...


      • Karvaooppeli
        Opelman kirjoitti:

        Kattelit sitten kaikki mahdolliset viritetyt urheilu / coupemallit, jotta
        voit täällä elvistellä.

        Alfa Romeo 156 JTS 2.0 = Ainoa esimerkistäsi jota voi edes verrata.
        BMW 320i = on muuten 2,2 litran koneella.
        Citroen Xsara VTS = Viritetty Coupe malli... Normaali Xsara 9,6sek ja 210kmh.
        Ford Focus ST170 = urheilumallinen kierroskone surkeine vääntöineen.
        Honda Civic Type-R = urheilumalli surkeine vääntöineen... huipputehot kohdasta 7400r/min, mitähän sekin kertoo moottorin viritysasteesta.

        Opel pystyi noihin suorituksiin jo vuonna 1986: Opel Kadett Gsi 7,7sek ja 220kmh. Minkäköhän laisia pelejä Opelilta saiskaan nykypäivänä jos olisivat enemmän satsanneet urheilu autoihin.

        Sulla ei taida olla oikein kokemusta noista autoista. Esim. Hondan koneen vääntö on loistava luokassa vtec-tekniikan ansiosta. Olen muuten koeajanut ko. auton enkä pitänyt oikeastaan muusta kuin alustan jäykkyydestä, moottorin väännöstä ja kiihtyvyydestä. Muuten laite on tosi epämukava. esim penkinlämmittimet puuttuvat kokonaan eikä niitä saa edes lisävarusteena.

        Fordinkin konetta on muuten kehuttu, vaikka en itse sillä ole ajanutkaan.

        Citikkaa ajoin muutama vuosi sitten. En enää muista, millainen koneen vääntö oli mutta ei siitä mitään huonoja mielikuvia jäänyt.

        Olet muuten ihan oikeassa tuon -88 mallin 156 hv Opelin koneesta. Se oli loistava. Vääntökin oli yli 200 ja Tekniikan Maailma mittasi Kadetin kiihtyvyydeksi 7.6 sek. Sen jälkeen Opel on mennyt vain alaspäin. Nykyiset 2- ja 2.2-litraiset ovat todellisia nuhapumppuja. 2.2-koneella Astra ei päässyt testissä edes alle 9 sekunnin (häpeällistä)


      • Lotusmies
        Lotusmies kirjoitti:

        Viestistä ja ajankohdasta päätellen taidat olla aika kaasuissa, mutta kommentoimpa aikani kuluksi yhtä asiaa.

        Onhan Opelilla Lotus Omega, jossa pellin alla on 377hp. Muutama vuosi sitten oli nopein sarjavalmisteinen sedan maailmassa... 0-100 muuten 4,8 sek.

        Vietä toki sinäkin hauska hetki itsesi kanssa ja anna nyrkkikyllikin laulaa!!!

        Viestistä ja ajankohdasta päätellen taidat olla aika kaasuissa, mutta kommentoimpa aikani kuluksi yhtä asiaa.

        Onhan Lada Omena, jossa pellin alla on 3770hp. Muutama vuosi sitten oli nopein sarjavalmisteinen sedan maailmassa... 0-100 muuten 0,48 sek.

        Vietä toki sinäkin hauska hetki itsesi kanssa ja anna nyrkkikyllikin laulaa!!!


      • Opelman
        Karvaooppeli kirjoitti:

        Sulla ei taida olla oikein kokemusta noista autoista. Esim. Hondan koneen vääntö on loistava luokassa vtec-tekniikan ansiosta. Olen muuten koeajanut ko. auton enkä pitänyt oikeastaan muusta kuin alustan jäykkyydestä, moottorin väännöstä ja kiihtyvyydestä. Muuten laite on tosi epämukava. esim penkinlämmittimet puuttuvat kokonaan eikä niitä saa edes lisävarusteena.

        Fordinkin konetta on muuten kehuttu, vaikka en itse sillä ole ajanutkaan.

        Citikkaa ajoin muutama vuosi sitten. En enää muista, millainen koneen vääntö oli mutta ei siitä mitään huonoja mielikuvia jäänyt.

        Olet muuten ihan oikeassa tuon -88 mallin 156 hv Opelin koneesta. Se oli loistava. Vääntökin oli yli 200 ja Tekniikan Maailma mittasi Kadetin kiihtyvyydeksi 7.6 sek. Sen jälkeen Opel on mennyt vain alaspäin. Nykyiset 2- ja 2.2-litraiset ovat todellisia nuhapumppuja. 2.2-koneella Astra ei päässyt testissä edes alle 9 sekunnin (häpeällistä)

        No tarkoitin noilla huonoilla väännöillä sitä, että verrattuna moottorin tehoon vääntöä on "luvattoman" vähän. Tämä nyt johtuu suoraan koneen viritys asteesta. Esim turbolla tai isommalla kuutiotilavuudella saadaan samoilla tehoilla jo paljon hulppeammat väännöt. Esim civicissä on tehoa noin 200 hp ja vääntöä 197 Nm. Vectran 136 heppasessa vääntöä löytyy lähes yhtä paljon eli 188 Nm. Eli kyllä nuo esimerkkisi ovat niin sanottuja kierroskoneita, joilla kyllä revittämällä pääsee.

        Ainakin minusta näyttää, että ns vakio 2,0 litrasissa tehot on nykyään keskimäärin 140 hp, eli ei nuo nykyisetkään opelin koneet noista mihinkään jää. Kiihtyvyydenhän määrittelee paljolti massan ja tehon suhde. Nykyään kun autojen painot on turvallisemmasta rakenteesta ym asioista johtuen nousseet, niin kyllähän ne kiihtyvyydetkin heikkenevät. Entäs jos tuo 2,2 kone olisi ollut kadetin keulalla, niin oltas varmaan menty alle kasin. Kiihtyvyys ei ole kyllä todellakaan ainoa kriteeri johon Opel satsaa nykypäivänä. On ns GSi, GTI mallit alkaneet jäämään pois.


      • Karvaooppeli
        Opelman kirjoitti:

        No tarkoitin noilla huonoilla väännöillä sitä, että verrattuna moottorin tehoon vääntöä on "luvattoman" vähän. Tämä nyt johtuu suoraan koneen viritys asteesta. Esim turbolla tai isommalla kuutiotilavuudella saadaan samoilla tehoilla jo paljon hulppeammat väännöt. Esim civicissä on tehoa noin 200 hp ja vääntöä 197 Nm. Vectran 136 heppasessa vääntöä löytyy lähes yhtä paljon eli 188 Nm. Eli kyllä nuo esimerkkisi ovat niin sanottuja kierroskoneita, joilla kyllä revittämällä pääsee.

        Ainakin minusta näyttää, että ns vakio 2,0 litrasissa tehot on nykyään keskimäärin 140 hp, eli ei nuo nykyisetkään opelin koneet noista mihinkään jää. Kiihtyvyydenhän määrittelee paljolti massan ja tehon suhde. Nykyään kun autojen painot on turvallisemmasta rakenteesta ym asioista johtuen nousseet, niin kyllähän ne kiihtyvyydetkin heikkenevät. Entäs jos tuo 2,2 kone olisi ollut kadetin keulalla, niin oltas varmaan menty alle kasin. Kiihtyvyys ei ole kyllä todellakaan ainoa kriteeri johon Opel satsaa nykypäivänä. On ns GSi, GTI mallit alkaneet jäämään pois.

        Tuo 197 vääntö Hondan koneessa on erittäin hyvä arvo, kun sitä verrataan muihin 2-litraisiin. Hondan VTEC-teknologia näyttää olevan melko tuntematon täällä forumilla. Kyseessähän on turbontapainen ratkaisu, jossa on ikään kuin 2-konetta yhdessä koneessa. Kaikki teho ja vääntö saadaan irti vasta, kun VTEC-antaa tehonsa vapaaksi eli muistaakseni 5500 kierroksen jälkeen. Tätä ennen kone toimii aivan kuin tavallinen kaksilitrainen. Lisäksi konetta ei tarvitse virittää normaaliin tapaan, jolloin alakierrosvääntö on erittäin hyvä. Käy koeajamassa niin huomaat. Itse en ostanut Civiciä muutamasta syystä: ei penkinlämmittimiä, ei valomuistia, ei aukevia takaikkunoita, ei ilmastointia vakiona (hinta 1700 eur), todella lyhyet välitykset (2. vaihde loppuu 90 km/h:ssa ja kolmonen 130 km/h:ssa) eli jos haluaa edetä reippaasti, pitää pykeltää koko ajan, melkoinen sisämelu maantienopeuksilla. Lisäksi auton hinnaksi olisi tullut noin 200 tmk vanhaa rahaa ilmastoinnilla ja talvirenkailla. Siksi ostin turbottoman mutta riittästi vääntävän auton V6-koneella. Ei pärjää kisassa Civicille mutta ei paljoa jääkään mutta normaalissa ajossa on kaikinpuolin mukavampi. Type-R:ää on kuitenkin turha arvostella em. "vioista", koska ne eivät ole varsinaisia vikoja, vaan kyseessä on todellinen rata-auto katukäyttöön.

        Kyllähän nuo 140 hv ovat aika normaalit lukemat nykyään 2-litraisissa mutta on Opeli mennyt melkoista takapakkia 80-luvun lopun jälkeen, jolloin GSI 16V Kadetissa oli loistava kone, yli 200 vääntöä ja 156 hv, testissä 0-100 km/h 7.6 sekunnissa. Silloin oli teho-painosuhde kohdallaan, toisin kuin nykyään.

        On todella sääli, ettei Opel enää tee tehokkaita GSI-malleja. Olen alkuperäisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä, että nykyiset 2-litraiset Astrat DTM-pakoputkilla ja 17" vanteilla ovat melko naurettavia. 80-luvun GSI 16 V Kadetti pesee nuo Astrat jo heti lähtökuoppien jälkeen.

        Täytyy seurata Opelin kehitystä. Jos sieltä tulee vielä joku riittävän tehokas menopeli, niin se voisi ehkä olla seuraava autoni, kukaties???


      • Opelman
        Karvaooppeli kirjoitti:

        Tuo 197 vääntö Hondan koneessa on erittäin hyvä arvo, kun sitä verrataan muihin 2-litraisiin. Hondan VTEC-teknologia näyttää olevan melko tuntematon täällä forumilla. Kyseessähän on turbontapainen ratkaisu, jossa on ikään kuin 2-konetta yhdessä koneessa. Kaikki teho ja vääntö saadaan irti vasta, kun VTEC-antaa tehonsa vapaaksi eli muistaakseni 5500 kierroksen jälkeen. Tätä ennen kone toimii aivan kuin tavallinen kaksilitrainen. Lisäksi konetta ei tarvitse virittää normaaliin tapaan, jolloin alakierrosvääntö on erittäin hyvä. Käy koeajamassa niin huomaat. Itse en ostanut Civiciä muutamasta syystä: ei penkinlämmittimiä, ei valomuistia, ei aukevia takaikkunoita, ei ilmastointia vakiona (hinta 1700 eur), todella lyhyet välitykset (2. vaihde loppuu 90 km/h:ssa ja kolmonen 130 km/h:ssa) eli jos haluaa edetä reippaasti, pitää pykeltää koko ajan, melkoinen sisämelu maantienopeuksilla. Lisäksi auton hinnaksi olisi tullut noin 200 tmk vanhaa rahaa ilmastoinnilla ja talvirenkailla. Siksi ostin turbottoman mutta riittästi vääntävän auton V6-koneella. Ei pärjää kisassa Civicille mutta ei paljoa jääkään mutta normaalissa ajossa on kaikinpuolin mukavampi. Type-R:ää on kuitenkin turha arvostella em. "vioista", koska ne eivät ole varsinaisia vikoja, vaan kyseessä on todellinen rata-auto katukäyttöön.

        Kyllähän nuo 140 hv ovat aika normaalit lukemat nykyään 2-litraisissa mutta on Opeli mennyt melkoista takapakkia 80-luvun lopun jälkeen, jolloin GSI 16V Kadetissa oli loistava kone, yli 200 vääntöä ja 156 hv, testissä 0-100 km/h 7.6 sekunnissa. Silloin oli teho-painosuhde kohdallaan, toisin kuin nykyään.

        On todella sääli, ettei Opel enää tee tehokkaita GSI-malleja. Olen alkuperäisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä, että nykyiset 2-litraiset Astrat DTM-pakoputkilla ja 17" vanteilla ovat melko naurettavia. 80-luvun GSI 16 V Kadetti pesee nuo Astrat jo heti lähtökuoppien jälkeen.

        Täytyy seurata Opelin kehitystä. Jos sieltä tulee vielä joku riittävän tehokas menopeli, niin se voisi ehkä olla seuraava autoni, kukaties???

        No myönnettäköön, että tuo VTEK-teknologia on pikkusen outo lintu...vielä. Aika jännältä sinällään kuulostaa, että jos toimii kuten normaali 2 litranen tuonne 5500 kierrokseen asti ja sen jälkeen mennään. Normaalistihan tuossa vaiheessa alettas jo kohta katteleen isompaa pesään. Tuosta moottorin luonteesta johtuen varmaan ne välityksetkin on tehty lyhyeksi, jotta kiekat ei laskis liikaa vaihdon jälkeen... pysytään ns tehoalueella. Näin ainakin itestä tuntus.

        Onhan opelita yksi kallis "leikkikalu" tullu markkinoille. Nimittäin Opel Speedster 2,2i. Koneena juuri sama nuhapumppu kuin noissa astroissa ja vectroissa, mutta kun auto painaa 900kg, niin kiihtyvyyttä tekniikan maailman mittauksessa oli 6,6 sek. Tälläistä kaksipaikkaista keskimoottorillista takavetoa on nyt kuitenkaan aika huono verrata mihinkään normaali autoon. Mutta kun paino laskee, niin kyllähän se kiihtyy.


      • Karvaooppeli
        Opelman kirjoitti:

        No myönnettäköön, että tuo VTEK-teknologia on pikkusen outo lintu...vielä. Aika jännältä sinällään kuulostaa, että jos toimii kuten normaali 2 litranen tuonne 5500 kierrokseen asti ja sen jälkeen mennään. Normaalistihan tuossa vaiheessa alettas jo kohta katteleen isompaa pesään. Tuosta moottorin luonteesta johtuen varmaan ne välityksetkin on tehty lyhyeksi, jotta kiekat ei laskis liikaa vaihdon jälkeen... pysytään ns tehoalueella. Näin ainakin itestä tuntus.

        Onhan opelita yksi kallis "leikkikalu" tullu markkinoille. Nimittäin Opel Speedster 2,2i. Koneena juuri sama nuhapumppu kuin noissa astroissa ja vectroissa, mutta kun auto painaa 900kg, niin kiihtyvyyttä tekniikan maailman mittauksessa oli 6,6 sek. Tälläistä kaksipaikkaista keskimoottorillista takavetoa on nyt kuitenkaan aika huono verrata mihinkään normaali autoon. Mutta kun paino laskee, niin kyllähän se kiihtyy.

        Tuo Speedster painaa 18E/2002 Tekniikan Maailman mukaan 800 kg. Kyseinen laite on tulossa myyntiin myös turbolla varustettuna. Toivottavasti Opel tajuaa laittaa siihen enemmän kuin 190 hv, joka löytyy Astrasta. Esim 220-240 hv tekisi siitä melkoisen menopelin. Tietenkin oletettaen, että paino pysyy kurissa.

        Huono puoli tulee luonnollisesti olemaan hinta.


    • Riksa

      Menkää kaikki GTI pellet vaan lukemaan sitä teille tosi tuunareille suunnattua pilipali lehteä johon pääsee juttuun, kun oot ostanu auton liikkestä "kaikilla herkuilla" ja sitten oot vielä satsannut tuninkin vuoksi rengasliikkeeseen 2500 euroa vanteisiin. avot kun on hieno GTI auto esittelyssä GTI MAGAZINESSÄ. VITTU SE MITÄÄN RAKENTAMISTA OLE, PELLET. Menee hieman ohi aiheesta mutta kun meinaa kusti ettei ole mitään niin hienoa ja nopeeta kuin GTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Todellisissa NOPEISSA autoissa joilla voi ryhtyy paukutteleen henkseleitä, ei taida koskaan lukea paksin syrjässä mitään GTI-tekstejä. taitaa vaan olla niin ettei kusti pärjää sillä GTI pelillään OPELEILLE muualla kuin jossain suomi24 keskustelu palstalla, missä kuitenkin kaikki tietää ettei sillä kustilla edes ole autoa. kun on myyny GTI autonsa ja dokannu rahansa, kun ei sillä paskalla pärjänny edes muille ihan tavallisille opel merkkisille perheautoille.

      • Ritsa

        Menkää kaikki Riksa pellet vaan lukemaan sitä teille tosi tuunareille suunnattua pilipali lehteä johon pääsee juttuun, kun oot ostanu auton liikkestä "kaikilla herkuilla" ja sitten oot vielä satsannut tuninkin vuoksi rengasliikkeeseen 2500 euroa vanteisiin. avot kun on hieno Riksa auto esittelyssä Riksa MAGAZINESSÄ. VITTU SE MITÄÄN RAKENTAMISTA OLE, PELLET. Menee hieman ohi aiheesta mutta kun meinaa kusti ettei ole mitään niin hienoa ja nopeeta kuin Riksa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Todellisissa NOPEISSA autoissa joilla voi ryhtyy paukutteleen henkseleitä, ei taida koskaan lukea paksin syrjässä mitään Riksa-tekstejä. taitaa vaan olla niin ettei Riksa pärjää sillä Riksa pelillään OPELEILLE muualla kuin jossain suomi24 keskustelu palstalla, missä kuitenkin kaikki tietää ettei sillä kustilla edes ole autoa. kun on myyny Riksa autonsa ja dokannu rahansa, kun ei sillä paskalla pärjänny edes muille ihan tavallisille opel merkkisille perheautoille.


      • Riksa
        Ritsa kirjoitti:

        Menkää kaikki Riksa pellet vaan lukemaan sitä teille tosi tuunareille suunnattua pilipali lehteä johon pääsee juttuun, kun oot ostanu auton liikkestä "kaikilla herkuilla" ja sitten oot vielä satsannut tuninkin vuoksi rengasliikkeeseen 2500 euroa vanteisiin. avot kun on hieno Riksa auto esittelyssä Riksa MAGAZINESSÄ. VITTU SE MITÄÄN RAKENTAMISTA OLE, PELLET. Menee hieman ohi aiheesta mutta kun meinaa kusti ettei ole mitään niin hienoa ja nopeeta kuin Riksa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Todellisissa NOPEISSA autoissa joilla voi ryhtyy paukutteleen henkseleitä, ei taida koskaan lukea paksin syrjässä mitään Riksa-tekstejä. taitaa vaan olla niin ettei Riksa pärjää sillä Riksa pelillään OPELEILLE muualla kuin jossain suomi24 keskustelu palstalla, missä kuitenkin kaikki tietää ettei sillä kustilla edes ole autoa. kun on myyny Riksa autonsa ja dokannu rahansa, kun ei sillä paskalla pärjänny edes muille ihan tavallisille opel merkkisille perheautoille.

        Ei oo pellellä edes pokkaa käyttää omaa nimeä, kun provoilee täällä. Tollaset pellet pitäis vatkaa takas spermaks ja nussii uudelleen. Vaikkakin tuskin siitäkään olis mitään hyötyy.


      • Ritsa
        Riksa kirjoitti:

        Ei oo pellellä edes pokkaa käyttää omaa nimeä, kun provoilee täällä. Tollaset pellet pitäis vatkaa takas spermaks ja nussii uudelleen. Vaikkakin tuskin siitäkään olis mitään hyötyy.

        Ei oo pellellä edes pokkaa käyttää omaa nimeä, kun homoilee täällä. Tollaset pellet pitäis vatkaa takas peräsuoleen spermaks ja nussii uudelleen. Vaikkakin tuskin siitäkään olis mitään hyötyy. Anus vaan venähtäisi lisää


    • TURBOMIES

      GTi moottori sanoo ROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM 800000 KIERROKSESSA ja mitä sanoo turboauto?

      No ei mitään kun GTi auto ei sitä voi kuulla kun turboauto on jo kilometrin päässä :D

      • URPOMIES

        GTi moottori sanoo ROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM 800000 KIERROKSESSA ja mitä sanoo turboauto?

        No ei mitään kun GTi auto ei sitä voi kuulla kun GTI on jo kilometrin päässä ja turbo seisoo liikennevaloissa :D


    • Tommi

      Olin tänään GTI-auton vieressä valoissa,Vectra lähti kuin kirves silmästä,GTI-auto jäi tientukoksi.

      • Tommi

        Olin tänään GTI-auton vieressä valoissa,GTI lähti kuin kirves silmästä,Vectrani jäi tientukoksi.


    • Ronald McMoottori

      hauskimpia on noi jenkkiautoilla ajelijat. Ihmetellään ku kuuslitranen lossi jää jo normaalille perheautolle. Katsokaas, se tehopainosuhde...

      • Rane

        kusipäisiä kakaroita koko sakki,niin ooppeli-"miehet" kuin kaikki GTITURBO-nassikat.Tällanenko on teidän mielestä autoista keskustelua? Mun alle kouluikäsillä lapsilla on paljon viisaammat jutut kun teillä.Menkää lastentarhaan tappelemaan leluautoista,taitaa teillä sellaset oikeesti ollakin.Hyvästi ,mouhot!


      • Oot
        Rane kirjoitti:

        kusipäisiä kakaroita koko sakki,niin ooppeli-"miehet" kuin kaikki GTITURBO-nassikat.Tällanenko on teidän mielestä autoista keskustelua? Mun alle kouluikäsillä lapsilla on paljon viisaammat jutut kun teillä.Menkää lastentarhaan tappelemaan leluautoista,taitaa teillä sellaset oikeesti ollakin.Hyvästi ,mouhot!

        kusipäinen kakara ooppeli-"mies" ja GTITURBO-nassikka.Tällanenko on sinun mielestä autoista keskustelua? Mun alle kouluikäsillä lapsilla on paljon viisaammat jutut kun sulla .Mene lastentarhaan tappelemaan leluautoista,taitaa sulla sellaset oikeesti ollakin.Hyvästi ,mouho!


      • Rane
        Oot kirjoitti:

        kusipäinen kakara ooppeli-"mies" ja GTITURBO-nassikka.Tällanenko on sinun mielestä autoista keskustelua? Mun alle kouluikäsillä lapsilla on paljon viisaammat jutut kun sulla .Mene lastentarhaan tappelemaan leluautoista,taitaa sulla sellaset oikeesti ollakin.Hyvästi ,mouho!

        sun viesti kertoo jo paljon sinun älykkyydestäsi,ei ole pennulla edes mielikuvitusta keksiä mitään omaa sanottavaa.Todellakin ÄÖ:si taitaa lähennellä lastentarhalaisen kengännumeroa.Toivottavasti vanhempasi ovat sinusta ylpeitä.Sinusta saattaa isona tulla jotain merkittävää,kuten esim.työtön narkkari tai muuta yhtä hienoa. Onnea vaan valitsemallesi uralle!


    • Litran kiikari

      GTI-autot jää yskimään,kun lähdetään tosissaan meneen,niihin ei kannata rahoja tuhlata.

      • .

        .


      • ?
        . kirjoitti:

        .

        ?


      • ?
        ? kirjoitti:

        ?

        ?


      • ,
        ? kirjoitti:

        ?

        ,


      • ''
        , kirjoitti:

        ,

        ''


      • ..
        , kirjoitti:

        ,

        ..


      • ,,,
        .. kirjoitti:

        ..

        ,,,


      • ,,,,
        ,,, kirjoitti:

        ,,,

        ,,,,


      • ,,,,,
        ,,,, kirjoitti:

        ,,,,

        ,,,,,


      • .................
        ,,,,, kirjoitti:

        ,,,,,

        ...............


    • jannu

      Mun ooppelisa on 230hp (vectra2.0i), on se niin kova peli että pelottaa.

      • Äiti

        Sitten tuli äiti ja antoi hyvän yön suukon ja peitteli pojan.


    • voi...vittu

      ennen kisattiin kadulla ja jalan....nyt....perse

      • ai ei kiinnosta vai?

        miks sitten luet ja vastaat?


    • apina

      kisaillahan voi aina...mä lähden kisaan aina mukaan(vaikka alla on paska escortti) tiedänhän mä etten pärjää kolmelitrasille menojäteille, mutta voihan sitä leikillään kisaan mennä..tuskin nää gti-miehetkään tosissaan luule että kisa ois tasavertanen(tosin niiden ideahan on vaan päästä lesotttaaaaaa)

    • Scorpio

      Ei paljoa lapsellisempaa ajattelu tapaa voi olla. Kakarat kisojensa kanssa!! Nämä GT ihmiset minusta ovat säälittäviä jos jotkut. Kakaroilla on liikaa rahaa!!!

      • Jari

        Niiden isukeilla on liikaa rahaa ja töitä niin ne ostaa pikku kermapersepojille pikku GTI obeliksit


    • mace

      Mulla 90 gt vectra ja se on vastenmielinen ajettava. Mulla oli 84 gti golf, sepä vasta mukava kapistus. Tulee joskus oikein ikävä.

    • Anonyymi

      Onneksi vuonna 2025 voi todeta jo, että paskat astrat ja muut ovat ruostuneet jo kadoksiin. Opelkuskien mielenmaisema on kyllä edelleen mietinnässä, että ovat ainakin varsin erikoisia tyyppejä. Nämä gti luoka autot varmasti tarkoittavat jotain huonolaatuisia volkkarin golffeja, jotka ovat kuitenkin samanlaista sontaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oisko se tosi paha

      Jos haluaisinkin susta ennen kaikkea seksiä? Nainen
      Ikävä
      142
      4263
    2. Milloin nainen saan sinut?

      Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e
      Ikävä
      22
      2395
    3. Haluan että tiedät tämän

      Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk
      Ikävä
      97
      1989
    4. Trump syyttää sodasta Ukrainaa.

      Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/
      Maailman menoa
      391
      1615
    5. Mitä olen antanut sinulle?

      Mitä olet antanut minulle?
      Suhteet
      37
      1475
    6. Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta

      Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263
      Alavus
      30
      1456
    7. Pride saapuu Iisalmeen

      Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k
      Iisalmi
      177
      1442
    8. 250
      1295
    9. Kerro nyt jotain

      Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      78
      1174
    10. Trump syyttää Ukrainaa sodan aloittamisesta

      Hah hah, niin ne asiat menee
      NATO
      278
      1162
    Aihe