hiukset lähtee

tara

Moi!

Mikä vitamiini vahvistaa hiuksia? Minulta on viimeisen puolen vuoden aikana lähtenyt hiuksia melko paljon ja olen ajattelut, että ehkä sen syynä voisi stressin ohella olla jokin vitamiinin tms. puutos. Ja jos, niin minkä? Kiitos jo etukäteen! :)

17

23382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Moi,
      ainakin anemia aiheuttaa hiustenlähtöä. Oletko tarkistuttanut veriarvosi?

      • syksyntyttö

        Heippa,

        joillakin voi e-pillereiden käyttö aiheuttaa hiustenlähtöä, joten se voi olla yksi syy, ja tietysti tuo stressi. Nokkonen, sinkki ja B-vitamiinit, sekä omega 3 ja 6 (kalaöljystä ja helokkiöljystä esimerkiksi) auttavat hiustenlähtöön tosi hyvin, lisäksi varmista suoliston terveys, että siellä hyvä bakteerikanta, jotta kaikki vitamiinit imeytyvät, erilaisia probiootteja kannattaa kokeilla. Luontaistuotekaupoissa myydään myös erilaisia tuotteita hiustenlähtöön, vividan yms. Mutta nuo edellämainitsemani jutut auttavat myös, etenkin yhdessä käytettynä. Mulla oli nuorempana ohuet hiukset, ja luulen että käyttämäni vitamiinit, omegat ja nokkonen ovat todella auttaneet tekemään niistä kiiltävämmät ja paksut, ne ovat oikeasti hyvässä kunnossa nykyään. Päänahkaa voi myös hiero verenkierron vilkastuttamiseksi.


      • myös ohuet ja huonot hiuksaet
        syksyntyttö kirjoitti:

        Heippa,

        joillakin voi e-pillereiden käyttö aiheuttaa hiustenlähtöä, joten se voi olla yksi syy, ja tietysti tuo stressi. Nokkonen, sinkki ja B-vitamiinit, sekä omega 3 ja 6 (kalaöljystä ja helokkiöljystä esimerkiksi) auttavat hiustenlähtöön tosi hyvin, lisäksi varmista suoliston terveys, että siellä hyvä bakteerikanta, jotta kaikki vitamiinit imeytyvät, erilaisia probiootteja kannattaa kokeilla. Luontaistuotekaupoissa myydään myös erilaisia tuotteita hiustenlähtöön, vividan yms. Mutta nuo edellämainitsemani jutut auttavat myös, etenkin yhdessä käytettynä. Mulla oli nuorempana ohuet hiukset, ja luulen että käyttämäni vitamiinit, omegat ja nokkonen ovat todella auttaneet tekemään niistä kiiltävämmät ja paksut, ne ovat oikeasti hyvässä kunnossa nykyään. Päänahkaa voi myös hiero verenkierron vilkastuttamiseksi.

        Mistä sitä NOKKOSTA ja muita hiusvitamiineja saa?

        Minä syön kylmäpuristettua rypsiöljyä ja paljon vihanneksia ja hedelmiä sekä rasvaisia kaloja. Kuitenkin hiukset ovat takkuiset ja hyvin ohuet.

        Eli mistä nokkostuotteita voi ostaa ja minkämerkkisiä tuotteita niin osaan kysyä kaupoista.


      • myös ohuet ja huonot hiukset
        myös ohuet ja huonot hiuksaet kirjoitti:

        Mistä sitä NOKKOSTA ja muita hiusvitamiineja saa?

        Minä syön kylmäpuristettua rypsiöljyä ja paljon vihanneksia ja hedelmiä sekä rasvaisia kaloja. Kuitenkin hiukset ovat takkuiset ja hyvin ohuet.

        Eli mistä nokkostuotteita voi ostaa ja minkämerkkisiä tuotteita niin osaan kysyä kaupoista.

        Niin vielä lisäys edelliseen viestiin. Hiukseni ovat myös rasvoittuvat ja hiuspohjaa kutiaa usein, pesen noin joka toinen päivä. Hiukset katkeilee lähes itsestään latvoista ja ovat todellakin hyvin ohuet ja päänahka on usein hellä ja kipeä.


      • Hiushörhö
        myös ohuet ja huonot hiukset kirjoitti:

        Niin vielä lisäys edelliseen viestiin. Hiukseni ovat myös rasvoittuvat ja hiuspohjaa kutiaa usein, pesen noin joka toinen päivä. Hiukset katkeilee lähes itsestään latvoista ja ovat todellakin hyvin ohuet ja päänahka on usein hellä ja kipeä.

        Värjäiletkö paljon hiuksiasi? Mitä shampoota käytät? Päänahan herkkyys voi johtua allergiasta shampooseen tai väriaineeseen. Katkeilevatko hiukset vai lähteekö juuresta? Juuresta lähtevässä hiuksessa pikkunen pallero toisessa päässä.


      • Anonyymi

    • aiheuttavat

      hiustenlähtö'. Itse käytän PiimaCKalkkiD-valmistetta, kalaöjyä,C-vitamiinia, Bevitabsia ja Biorion-tuotetta (lääk.vinkistä, on nimittäin eläimille kohdistettu valmiste!Puolikas tabletti vuorokaudessa, on todellakin auttanut, suosittelen, myynti esim. apteekeissa 60 kpl prk n. 12 euroa,eli puoli-ilmainenkin vielä)

    • Anukki31

      Toki kyse voi olla vitamiineista ja stressistä tmv., useimmiten ärhäkkäkin hiustenlähtö kuitenkin johtuu hiusaineksen luonnollisesta uusiutumisesta. 4-6 vuoden välein lähtee enemmän hiuksia kuin tavallisesti ja sitten niitä kasvaa taas enemmän takaisinkin. Itselläni n. 5 vuotta sitten puolittui tukka (en edes liioittele)ja otin paniikissa selvää kaikista mahdollisista aiheuttajista. Lopulta tajusin ettei kyse ollut mistään epänormaalista ja tukka kasvoi entistä ehompana takaisin. Nyt taas tuntuu että lähtee tavallista enemmän...tylsää mutta luonnollista!

      • tara

        Kiitos kaikista vinkeistä. Olen tosin jo kallistunut sille kannalle, että nyt on vaan hiustenlähtökaui meneillään... ;) Tosin päänahkakin on hieman äreenä, mutta marssin huomenna ostamaan kunnon shampoota. Inhottava fiilis vain, kun ennen niin tuuheista hiuksista rupeaa jäämään käteen kunnon palasia. Jotenkin tosin tuntuu, että jälelle jäävät ovat terveemmän näköisiä... Tai sitten vain uskottelen sitä itselleni! ;)


      • kokemusta on
        tara kirjoitti:

        Kiitos kaikista vinkeistä. Olen tosin jo kallistunut sille kannalle, että nyt on vaan hiustenlähtökaui meneillään... ;) Tosin päänahkakin on hieman äreenä, mutta marssin huomenna ostamaan kunnon shampoota. Inhottava fiilis vain, kun ennen niin tuuheista hiuksista rupeaa jäämään käteen kunnon palasia. Jotenkin tosin tuntuu, että jälelle jäävät ovat terveemmän näköisiä... Tai sitten vain uskottelen sitä itselleni! ;)

        eläimille tarkoitettu biotiini (mikä on vain vahvempaa kuin ihmisten biotiini) TOIMII ERITTÄIN HYVIN. itse sain sillä NOPEASTI hiukseni takaisin ja paksumpina,kiiltävempinä,vahvempina ja tuuheampina. ihan oikeasti toimii, enkä nyt sano tätä millään vitsillä. Biotin Fortea (n.15e) kun käyt apteekista ostamassa niin hyvä tulee! Tietysti myös monipuolinen ja terveellinen ruokavalio, päänahan hellä hierominen ja suihkussa kylmällä (TODELLA KYLMÄLLÄ) vedellä lopuksi hiusten huuhtominen on oivia vinkkejä. Liikunta edesauttaa myös hiusten kunnossa pysymistä ja ravinnon kulkeutumista hiustuppeen nopeammin. Kannattaa myös tarkistaa, onko päänahkasi iho kunnossa, ja jos ei ole, suosittelen helokkiöljykapseleita. Ne ovat myös todella hyviä iholle! Hiusten liiallinen käsittely (värjäys,suoristaminen,föönays,liika pesu jne) ovat huonoja.
        Siis, monipuolinen terveellinen ruokavalio, Biotiini Forte (1 tabletti päivässä), Helokkiöljykapselit ja kylmä vesi suihkussa lopuksi hiuksille TOIMIVAT! minulla oli ennen aika hennot hiukset enkä pitänyt niistä sen kummemmin, vaan nyt kaikkien noiden ansiosta RAKASTAN HIUKSIANI! Tsemppiä hoitoon ;) !


      • syitäsiis
        kokemusta on kirjoitti:

        eläimille tarkoitettu biotiini (mikä on vain vahvempaa kuin ihmisten biotiini) TOIMII ERITTÄIN HYVIN. itse sain sillä NOPEASTI hiukseni takaisin ja paksumpina,kiiltävempinä,vahvempina ja tuuheampina. ihan oikeasti toimii, enkä nyt sano tätä millään vitsillä. Biotin Fortea (n.15e) kun käyt apteekista ostamassa niin hyvä tulee! Tietysti myös monipuolinen ja terveellinen ruokavalio, päänahan hellä hierominen ja suihkussa kylmällä (TODELLA KYLMÄLLÄ) vedellä lopuksi hiusten huuhtominen on oivia vinkkejä. Liikunta edesauttaa myös hiusten kunnossa pysymistä ja ravinnon kulkeutumista hiustuppeen nopeammin. Kannattaa myös tarkistaa, onko päänahkasi iho kunnossa, ja jos ei ole, suosittelen helokkiöljykapseleita. Ne ovat myös todella hyviä iholle! Hiusten liiallinen käsittely (värjäys,suoristaminen,föönays,liika pesu jne) ovat huonoja.
        Siis, monipuolinen terveellinen ruokavalio, Biotiini Forte (1 tabletti päivässä), Helokkiöljykapselit ja kylmä vesi suihkussa lopuksi hiuksille TOIMIVAT! minulla oli ennen aika hennot hiukset enkä pitänyt niistä sen kummemmin, vaan nyt kaikkien noiden ansiosta RAKASTAN HIUKSIANI! Tsemppiä hoitoon ;) !

        Erilaiset fysikaaliset syyt, kuten permanetti ja hiusten tavallinen, mutta runsas harjaaminen voivat aiheuttaa hiustenlähtöä. Eräisiin hiuspohjan alueen tulehduksellisiin ihosairauksiin liittyy hiustenlähtöä, joka voi olla pysyvää. Kilpirauhassairauksiin voi liittyä hiustenlähtöä. Myös vaikeisiin yleissairauksiin ja infektioihin voi liittyä kaljuuntumista, joka voi olla akuuttia ja palautuvaa tai kroonista. Myös lääkkeet, kuten ehkäisytabletit voivat aiheuttaa hiustenlähtöä. Voimakas laihduttaminen, sinkin- ja raudanpuutos voivat olla syynä hiustenlähtöön.

        Proteiinipitoinen ruoka vie myös hiukset. Bodarit ja puntinnostajat ovat yleensä kaljuja..


      • Anonyymi
        syitäsiis kirjoitti:

        Erilaiset fysikaaliset syyt, kuten permanetti ja hiusten tavallinen, mutta runsas harjaaminen voivat aiheuttaa hiustenlähtöä. Eräisiin hiuspohjan alueen tulehduksellisiin ihosairauksiin liittyy hiustenlähtöä, joka voi olla pysyvää. Kilpirauhassairauksiin voi liittyä hiustenlähtöä. Myös vaikeisiin yleissairauksiin ja infektioihin voi liittyä kaljuuntumista, joka voi olla akuuttia ja palautuvaa tai kroonista. Myös lääkkeet, kuten ehkäisytabletit voivat aiheuttaa hiustenlähtöä. Voimakas laihduttaminen, sinkin- ja raudanpuutos voivat olla syynä hiustenlähtöön.

        Proteiinipitoinen ruoka vie myös hiukset. Bodarit ja puntinnostajat ovat yleensä kaljuja..

        Bodarien hiustenlähtö johtuu yleensä steroidien käyttämisestä, naturaaleilla yleensä aina hiukset paremmassa kunnossa.


    • miaaauu

      Hei!
      Mulla alkoivat hiukset viime keväänä harventua siihen tahtiin, että iski paniikki (olen nainen, 40 v). Silloin luin näitä keskustelusivuja ihan hulluna ja sain vinkin jos toisenkin. Nyt elokuun puolivälissä tilasin netin kautta Nisim sahmpoota ja hoitonestettä, aloin syömään nokkosta, sekä kissoille ja koirille tarkoitettua biotiinia (Biorin) - 1/2 tabl päivässä. Syön myös b-vitamiinia ja helokkiöljykapseleita. En tiedä, mikä noista, vaiko ne kaikki yhdessä ovat vaikuttaneet, mutta hiukset kasvavat! Ja mikä vielä tärkeämpää, ne eivät enää lähde (En enää aloita aamujani tyynynpäällisiä siivoten!). Enää en myöskään aamuisin joudu taiteilemaan takaraivon kaljua piiloon, vaan "ihanainen uusi untuva" kätkee jo sen. Ja nyt on vasta syyskuun loppu.
      (Myös Revivogen shampoo, jota pari vuotta sitten kokeilin, ja neste ovat toimivia, mutta se neste värjää päänahan ja tyynynpäällisen oranssiksi, ja haisee pahalta. Nisim ei haise. Revivogen levitetään päänahkaan ennen pesua, Nisim taas sen jälkeen.)

      Eli, toivoa on, siskot! Tiedän, etten koskaan saa vahvaa ja paksua tukkaa, mutta nyt tiedän, ettei minun myöskään tarvitse kulkea kaljupäänä. Tosin ilmeisesti sen biotiinin ansiosta myös säärikarvat rehottavat ;)

    • as.

      Jos et ole polttanut pois hiuksiasi, tai joku on käynyt syömässä niitä pois, niin tulehdukselta vaikuttaa. B12 pysäyttää usein hiustenlähdön, mutta hiusten takaisin saaminen on sitten vaikeampaa. Itselleni onnistui vain kolmen vuoden mittaisella alfalipoiinihappokuurilla; loppua kohden 5 grammaa päivässä (suositeltu annos 100-200 mg päivässä). Nyt hiukset kasvaa kohisten takaisin jopa kaljulle päälaelleni, oli 3 kuukauden mittainen hilseily ja kutitusperioidi joilloin päänahka oli yhtä lumimyrskyä. Sinne päänahkaan oli lääkärien mukaan pesiytynyt jotakin tuberkuloosibakteerien kaltaisia bakteereja, ja muita mitä ei voi havaita (asuvat immuunipuolustuksen solujen sisällä). Naamastani kuoriutui myös pois 50-100 kerrosta kuivaa ihoa, jota sai rapsia pois sitten aina silloin tällöin. Vanha, rasvainen ja ryppyinen iho itseasiassa koostuu puolikuolleesta solukosta, jota pitää tuhota jollakin sopivalla lisäravinteella, itselläni ALA toimi kaikkeen.

    • ewwu2

      Olen kuullut että kananmuna vahvistaa hiuksia, kuin mikään muu pilleri.

      • Anonyymi

        Oluessa on entsyymejä ja b-ryhmän vitamiineja ja punaviinissä flavonoideja joilla hiusten ja kynsien kasvu nopeutuu. Lisäksi Piitabletit kiihduttävät nekin hiustenkasvua.


    • Anonyymi

      Voxra-masennuslääke yksi syy hiustenlähtöön. Myöskin jotkin neurologiset ja kaksisuuntaisuuden hoitoon käytettävät lääkkeet aiheuttavat hiusten ohenemista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe