Vinttikoira

tyhmä!!!

Tuoreen Kanadalaisen tutkimuksen mukaan Afgaanivinttikoira on maailman tyhmin koirarotu!! Mitäs mieltä olette? Rumin se on, mutta onko vielä niin tyhmäkin?

9

1714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älykkäitä

      Testin mukaan tyhmyys on mitattu tottelevaisuuden/miellyttämisenhalun mukaan. Vinttikoirathan eivät ole tottelevaisia koiria, mutta kyllä niillä älyä ja oivalluskykyä löytyy ihan samalla lailla kuin muiltakin roduilta.

      Pitäisikö mieluumminkin vinttikoiria pitää älykkäinä, kun eivät kaikkia ihmisten käskyjä viitsi totella?

      Afgaaneista minulla tosin ei ole kokemuksia, muutamasta muusta vinttarista on, ja ne ovat erittäin älykkäitä ja nokkelia, mutta eivät erityisen tottelevaisia. Toki ne tottelevatkin, mutta samassa määrin läheskään kuin jotkut palveluskoirat.

      • ...

        minulla on italianvinttikoira ja se taas tottelee 10 arvosesti mutta mitään temppuja se ei tee...


    • .--

      no mun mielestä afgaanin vinttikoirat on kyllä tosi nättejä.....mutta en kyllä ite ottais koska sillä on niin hirveen pitkä karva....

      • -Kalsu-

        Just niin tyhmiä kuin rumiakin - eli älykkäitä ja kauniita, joskin aika itsepäisiä ;)


      • ..-
        -Kalsu- kirjoitti:

        Just niin tyhmiä kuin rumiakin - eli älykkäitä ja kauniita, joskin aika itsepäisiä ;)

        aiiiivann...


    • Nimetön

      Oon aiemminkin kuullut tällaisen väitteen. Mikäli kyseessä on sama testi, sorsat olivat viisaimpia ja afgaanit tyhmimpiä. Että semmoista.. :) Itse ainakaan en voi yhtyä siihen mielipiteeseen, että sorsat olisivat maailman fiksuimpia eläimiä..

      • Rotu, afgaaninvinttikoira!

        Itse omistan afgaaninvinttikoiran, eikä koirani todellakaan ole tyhmä.. vaan fiksu!
        Onko fiksua, jos koira antaa tassua, pyörii ympyrää, leikkii kuollutta yms. yms. jotta reppana saisi ruokaa! No jaa..
        Vinttareilla on oma tahtonsa, niitähän kuvaillaan, kissamaisiksi koiriksi.. Totteleeko kissa, ei!
        On myös sanottu,että afgaaninvinttikoira olisi ns. diivojen rotu.. mikä ehkä voi pitää paikkansa.. Koska rodun omistajina, osaamme arvostaa kauneutta.. ja vielä kaupanpäälle, afgaania on kehuttu moneen otteeseen, maailman kauneimmaksi koiraroduksi! :) ja sitä se todella on!


      • Suvitus kuvitus
        Rotu, afgaaninvinttikoira! kirjoitti:

        Itse omistan afgaaninvinttikoiran, eikä koirani todellakaan ole tyhmä.. vaan fiksu!
        Onko fiksua, jos koira antaa tassua, pyörii ympyrää, leikkii kuollutta yms. yms. jotta reppana saisi ruokaa! No jaa..
        Vinttareilla on oma tahtonsa, niitähän kuvaillaan, kissamaisiksi koiriksi.. Totteleeko kissa, ei!
        On myös sanottu,että afgaaninvinttikoira olisi ns. diivojen rotu.. mikä ehkä voi pitää paikkansa.. Koska rodun omistajina, osaamme arvostaa kauneutta.. ja vielä kaupanpäälle, afgaania on kehuttu moneen otteeseen, maailman kauneimmaksi koiraroduksi! :) ja sitä se todella on!

        Itekki oon kuullu siitä tutkimusesta, josta oli tuloksena se, että afgaani on maailman tyhmin eläin ja sorsa puolestaan älykkäin.. En oo ihan samoilla linjoilla näiden tutkijoiden kanssa. Erään afgaanikasvattajan sanoja lainatakseni:"kun sanot sakemannille, että hyppää kaivoon, niin se hyppää, koska isäntä/emäntä käskee. Jos puolestaan kehotat afgaania samaiseen tekoon, se katsoo sinua kieroon ja ajattelee, että hyppää ite!" Eli ei sitä älykkyyttä pelkästään tottelevaisuudella mitata. Vai onko joku vielä sitä mieltä?


      • maripe
        Suvitus kuvitus kirjoitti:

        Itekki oon kuullu siitä tutkimusesta, josta oli tuloksena se, että afgaani on maailman tyhmin eläin ja sorsa puolestaan älykkäin.. En oo ihan samoilla linjoilla näiden tutkijoiden kanssa. Erään afgaanikasvattajan sanoja lainatakseni:"kun sanot sakemannille, että hyppää kaivoon, niin se hyppää, koska isäntä/emäntä käskee. Jos puolestaan kehotat afgaania samaiseen tekoon, se katsoo sinua kieroon ja ajattelee, että hyppää ite!" Eli ei sitä älykkyyttä pelkästään tottelevaisuudella mitata. Vai onko joku vielä sitä mieltä?

        " Rumin se on, mutta onko vielä niin tyhmäkin?"
        Katso peiliin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      2190
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      59
      1851
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1685
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1612
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1584
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1504
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      135
      1483
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1208
    Aihe