Vinttikoira

tyhmä!!!

Tuoreen Kanadalaisen tutkimuksen mukaan Afgaanivinttikoira on maailman tyhmin koirarotu!! Mitäs mieltä olette? Rumin se on, mutta onko vielä niin tyhmäkin?

9

1790

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älykkäitä

Testin mukaan tyhmyys on mitattu tottelevaisuuden/miellyttämisenhalun mukaan. Vinttikoirathan eivät ole tottelevaisia koiria, mutta kyllä niillä älyä ja oivalluskykyä löytyy ihan samalla lailla kuin muiltakin roduilta.

Pitäisikö mieluumminkin vinttikoiria pitää älykkäinä, kun eivät kaikkia ihmisten käskyjä viitsi totella?

Afgaaneista minulla tosin ei ole kokemuksia, muutamasta muusta vinttarista on, ja ne ovat erittäin älykkäitä ja nokkelia, mutta eivät erityisen tottelevaisia. Toki ne tottelevatkin, mutta samassa määrin läheskään kuin jotkut palveluskoirat.

• ...

minulla on italianvinttikoira ja se taas tottelee 10 arvosesti mutta mitään temppuja se ei tee...

• .--

no mun mielestä afgaanin vinttikoirat on kyllä tosi nättejä.....mutta en kyllä ite ottais koska sillä on niin hirveen pitkä karva....

• -Kalsu-

Just niin tyhmiä kuin rumiakin - eli älykkäitä ja kauniita, joskin aika itsepäisiä ;)

• ..-
        -Kalsu- kirjoitti:

Just niin tyhmiä kuin rumiakin - eli älykkäitä ja kauniita, joskin aika itsepäisiä ;)

aiiiivann...

• Nimetön

Oon aiemminkin kuullut tällaisen väitteen. Mikäli kyseessä on sama testi, sorsat olivat viisaimpia ja afgaanit tyhmimpiä. Että semmoista.. :) Itse ainakaan en voi yhtyä siihen mielipiteeseen, että sorsat olisivat maailman fiksuimpia eläimiä..

• Rotu, afgaaninvinttikoira!

Itse omistan afgaaninvinttikoiran, eikä koirani todellakaan ole tyhmä.. vaan fiksu!
        Onko fiksua, jos koira antaa tassua, pyörii ympyrää, leikkii kuollutta yms. yms. jotta reppana saisi ruokaa! No jaa..
        Vinttareilla on oma tahtonsa, niitähän kuvaillaan, kissamaisiksi koiriksi.. Totteleeko kissa, ei!
        On myös sanottu,että afgaaninvinttikoira olisi ns. diivojen rotu.. mikä ehkä voi pitää paikkansa.. Koska rodun omistajina, osaamme arvostaa kauneutta.. ja vielä kaupanpäälle, afgaania on kehuttu moneen otteeseen, maailman kauneimmaksi koiraroduksi! :) ja sitä se todella on!

• Suvitus kuvitus
        Rotu, afgaaninvinttikoira! kirjoitti:

Itse omistan afgaaninvinttikoiran, eikä koirani todellakaan ole tyhmä.. vaan fiksu!
        Onko fiksua, jos koira antaa tassua, pyörii ympyrää, leikkii kuollutta yms. yms. jotta reppana saisi ruokaa! No jaa..
        Vinttareilla on oma tahtonsa, niitähän kuvaillaan, kissamaisiksi koiriksi.. Totteleeko kissa, ei!
        On myös sanottu,että afgaaninvinttikoira olisi ns. diivojen rotu.. mikä ehkä voi pitää paikkansa.. Koska rodun omistajina, osaamme arvostaa kauneutta.. ja vielä kaupanpäälle, afgaania on kehuttu moneen otteeseen, maailman kauneimmaksi koiraroduksi! :) ja sitä se todella on!

Itekki oon kuullu siitä tutkimusesta, josta oli tuloksena se, että afgaani on maailman tyhmin eläin ja sorsa puolestaan älykkäin.. En oo ihan samoilla linjoilla näiden tutkijoiden kanssa. Erään afgaanikasvattajan sanoja lainatakseni:"kun sanot sakemannille, että hyppää kaivoon, niin se hyppää, koska isäntä/emäntä käskee. Jos puolestaan kehotat afgaania samaiseen tekoon, se katsoo sinua kieroon ja ajattelee, että hyppää ite!" Eli ei sitä älykkyyttä pelkästään tottelevaisuudella mitata. Vai onko joku vielä sitä mieltä?

• maripe
        Suvitus kuvitus kirjoitti:

Itekki oon kuullu siitä tutkimusesta, josta oli tuloksena se, että afgaani on maailman tyhmin eläin ja sorsa puolestaan älykkäin.. En oo ihan samoilla linjoilla näiden tutkijoiden kanssa. Erään afgaanikasvattajan sanoja lainatakseni:"kun sanot sakemannille, että hyppää kaivoon, niin se hyppää, koska isäntä/emäntä käskee. Jos puolestaan kehotat afgaania samaiseen tekoon, se katsoo sinua kieroon ja ajattelee, että hyppää ite!" Eli ei sitä älykkyyttä pelkästään tottelevaisuudella mitata. Vai onko joku vielä sitä mieltä?

" Rumin se on, mutta onko vielä niin tyhmäkin?"
        Katso peiliin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      225
      2960
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      184
      2606
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      110
      1227
    4. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      135
      1144
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      70
      1078
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1060
    7. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1055
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      348
      1022
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      959
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      808
    Aihe