ILMA-AKROBATIA

t0hvelieläin

ketkä kaikki harrastavat ilma-akrobatiaa? olen tosi kiinnostunut kyseisestä lajista, ja haluaisin tänne keskustelua siitä. antakaapa jotain hyviä ilma-akrobatia linkkejä. :) ja olenko liian vanha aloittamaan kys. lajin? olen 12.v. voiko mennä suoraan ryhmään (alkeisryhmään?) vaikka ei olisikaan ennen harrastanut voimistelua, jumppaa, sirkusta tms.? vai pitääkö mennä jonnekkin alkeiskurssille?

23

5069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisin...

      kiinnostunu ilma-akrobatiasta ja olen jo 13 v! voisiko joku kertoa onko se liian myöhäistä ja millaiseen ryhmään pitäisi mennä :D kiitos

      • :)..

        Voi alottaa ilma-akron vielä 12,13 tai vaikka 15-vuotiaana. Pääkaupunkiseudulla toimii ainakin Circus Helsinki, Linnanmäen sirkuskoulu ja Pukinmäensirkuskoulu. Itse oon harrastanu ilma-akroa nyt kolme vuotta,pohjalla on parin vuoden akrobatia ja 10. vuoden tanssitausta. Toki voi ja kannattaakin kokeilla ilma-akroa vaikka jostain aikaisemmasta notkeus/voima tai akrobatiataustasta olisi kyllä hyötyä. Treenatessa voimaa ja notkeutta tulee kylklä kuin itsestään!


    • örkkimömmö

      Et ainakaan vielä liian vanha, sillä on olemassa aikuiskurssejakin, johon sinulla ei kyllä vielä ole tarvetta, itse olen harrastanut ilmaa laajassa 4 vuotta, ja sitä ennen sirkuskoulua, yleensä sinun pitäisi siis mennä ensin sirkuskouluun(kestää yleensä 4 vuotta, mutta itsepässin kesäleirien kautta vikalle vuodelle) ja sieltä vasta laajaan, koska laajaan ei oteta heti. ensimmäisenä vuotena laajassa et vielä pääse ihan kokonaan harjoittamaan pelkästään ilmaa, vaan siellä tutustutaan vieläkin muihin lajeihin, kuten jonkkaan, akroon, tasapainoon yms. tokana vuonna vasta pääset pelkästään harjoittamaan ilmaa. Eli ensin täytyy osata muitakin lajeja, ja mielesi voi jopa muuttua kun kokeilet muita lajeja. mutta en jaksa enää kirjoittaa pitää lähteä reeneihin (';

    • sirkustelija

      Ilma-akrobatia on kyllä paras harrastus jonka tiedän (se voittaa salilla käymisen ja siinä treenautuu kaikki lihakset). Olen harrastanut sirkusta 6 vuotta ja erikoistunut ilmaan jo 3 v. Trapetsit (siis suora- ja rengastrapetsit) eivät vaadi niin paljon fyysistä voimaa kuin esim. kangas tai vertikaaliköysi. Etenkin köydessä vyötäröön ja reisiin voi tulla tiputuksista kivat naarmut, mutta kyllä niihin tottuu :-). Mielestäni minkäikäinen tahansa voi aloittaa ilma-akron, jollei ole liikuntarajoitteinen. Kysele lähimmästä sirkuskoulusta ilmatuntien aloittamisesta.

    • NOMinÄpoeiieieka

      onks lahessa mahollisuutta ilma-akroon ? :OO

      • hihhgu

        Itsekin olisin kiinnostunut jos Lahdessa olisi lajia mahdollista harrastaa? Onko jotain aikuisryhmiä? Olen itse jo 25-vuotias.


    • jäynäjengi

      onko Ylivieskassa ilma-acrobatiaa

    • aapuaaa

      Haluaisin harrastaa ilma akrobatiaa... oon jo kohta 14 ja asun kokkolassa ja en oo varma onko täällä siihen maollisuutta?!?!?kertokaa jos tiiätte!

    • epätoivoinen

      Onko JOENSUUSSA mahdollista harrastaa ilma-akrobatiaa missään?! Olen jo 16-vuotias.

    • Epävenyväinen

      Pystyykö ilma akrobatiaa harrastaa niin, ettei mukana olisi lattia-akrobatiaa? Ja en ole hyvä akrobatiassa, kärrynpyöräkään ei suju, ja olen luonnostaan todella jäykkä. Olisiko mulla silti mahdollisuuksia harrastaa ilma-akroa?

      • jhgfd1

        Hei. Olen itse 19 ja aloitin aikuisten ilma-akrobatia ryhmässä 3kk. Ilma-akrobatiassa voidaan käyttää tietty joitain notkeuteen liittyviä liikkeitä. Alkeissa tietenkin opetetaan alkeita, eli ei tarvitse olla notkea. Siinähän ne taidot kehittyvät harjoittelun myötä. Kannustan aloittamaan! Itse pidän todella paljon niistä tunneista ja olenkin aina ensimmäisenä yrittämässä kaikkea, vaikka liikkeet eivät menisikään oikein. :)


    • höpöttelyä

      Ei siihen mitään yli venyvyyttä tarvita. Vuoden ollut PariPyrassa, eikä sielläkään mitään spakuja kaikki vedä. Ilma-akrossa sama juttu

    • lara156

      olen 11v ja haluisin alkaa harrastaa ilma akropatiaa tai akropatiaa mutta voiko kokkolassa tai lähi alueilla harrastaa tämmöstä kiitos

    • Sirkustelija

      Aika vanha keskustelu, mutta mikäs siinä... Itse olen sirkuksessa ja ainakin täällä Kuopiossa yli kymmen vuotiaat/vuoden harrastaneet voivat osallistua ilma-akron lajitunnille. On alkeisryhmiä ja edistyneitä. Ilma-akro on itsellenikin todella lähellä sydäntä. Kiva jis innostutte!:]

    • Alaskansusi

      Minäkin harrastan ilma-akrobatiaa, oikeastaan sirkusta, mutta siellä saa joka kerralla harjoitella ilma-akrobatiaa (jos haluaa), tai sitten voi treenata kunnon trampoliinilla tai tasapainoilla nuoralla ja pallon päällä. Meillä ilma-akrobatiaan kuuluu kankaat, strapetsi/strapezi, ilmassa roikkuva rautarengas- ja kuutio. Itse harjoittelen tällä hetkellä kankailla. Se on hauskaa!

    • Alaskansusi

      Ja olen tällä hetkellä 12v. ja asun Turussa.

    • Lallaaa

      Itse aloitin 12.v ja olen nyt harrastanu melkein vuoden. Oon viel alkeisryhmässä muy oon oppinu kaikki perusasiat. Tavoitteena olisi ensi syksynä päästä jatkoryhmään :)

    • Kangasrakastaja

      Mulla on sirkus taustaa jo aika paljon vaikka oon vasta 12v =). Erikoistuin ilmaan ja tarkemmin kankaaseen ja se on kyllä niin ihanaa. Minkäikäinen vaan voi mielestäni aloittaa ilma-akron ja se kannattaa!!

    • Mered

      Itse olen aloittanut ilma-akron 27 vuotiaana! Ostin kankaan kotiin ja käyn välillä joogasalien tarjoamilla tunneilla ja harjottelen ihan vain youtubevideoita katsomalla 😊

    • Anonyymi

      Missä voisi harrastaa ilma-akrobatiaa olen 13v ja en löydä mistään paikkaa uusimaalla jos joku tietää niin kertokaa jooko

    • Anonyymi

      Ite oon 14v ja alotin ilma akron hetken aikaa sitten ja siis on ihan paras harrastus! Ite käyn seinäjoella sirkus muudilla

    • Anonyymi

      Missä jos lapseni tule sine missä se olisi

    • Anonyymi

      ilman akrobatia

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe