HELVETIN PIILOLINSSIT!

hermot menee

Tässä sitä nyt sitten ollaan. Tänään hankin piilarit enkä nyt sitten saa niitä pois silmistä. Olen yrittänyt jo 20 minuuttia. Pakko kai jättää silmiin ja hankkia silmätulehdus. Olipa taas hyvä hankinta!

41

20531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pois

      Toisella etusormella vedät alaluomea alaspäin ja samalla katsot viistosti alaspäin. Sitten painat toisen käden etusormen suoraan linssin päälle silmään ja sitten käännät katseen ylös niin silloin linssi irtoaa paikaltaan jääden sormen alle ja saat sen etusormella ja peukalolla pois.
      Näin mulle optikolla neuvottiin kertakäyttölinssien kanssa.

      • hermot menee

        Sitä tässä on tehty jo puoli tuntia. Juuri noin teen, mutta linssi ei tartu ollenkaan sormeen.


      • PTMS
        hermot menee kirjoitti:

        Sitä tässä on tehty jo puoli tuntia. Juuri noin teen, mutta linssi ei tartu ollenkaan sormeen.

        Itse suosittelen toimimaan näin: Vedä vasemman käden etusormella alaluomea mahdollisimmn paljon alaspäin. Katso hieman yläviistoon, laita oikean käden etusormi linssin päälle ja vedä rauhallisesti mutta päättäväisesti linssiä mahdollisimman pitkälle alaspäin. Toista liiketta nopeassa tahdissa. Kun näet linssin liikkuvan alaspäin, käännä katsetta hieman lisää ylöspäin ja jatka linssin vetämistä sormella alaspäin.

        Kun linssi on liikkunut tarpeeksi alas, se menee kurttuun ja on helppo poimia pois.


      • oliskos
        hermot menee kirjoitti:

        Sitä tässä on tehty jo puoli tuntia. Juuri noin teen, mutta linssi ei tartu ollenkaan sormeen.

        Kyllä ne lähtee, alku aina hankalaa. Sitä pitää vaan reippaasti tällätä se etusormi siihen linssin päälle ja kääntää katse. Kokeile ilman peiliä niin että otat jonkun kiintopisteen minne katsot ja sitten sormi silmään ja katse ylös.
        Jos oot pitäny niitä koko päivän niin ne voi olla tavallaan vähä tiukassa kiinni siinä silmässä jos ovat päässeet vähän kuivahtamaan. Minä tapasin joskus tiputtaa muutaman tipan sitä piilolinssien hoitonestettä suoraan silmään ennenkuin otin ne pois jos tuntui kovin kuivilta.


      • hermot menee
        oliskos kirjoitti:

        Kyllä ne lähtee, alku aina hankalaa. Sitä pitää vaan reippaasti tällätä se etusormi siihen linssin päälle ja kääntää katse. Kokeile ilman peiliä niin että otat jonkun kiintopisteen minne katsot ja sitten sormi silmään ja katse ylös.
        Jos oot pitäny niitä koko päivän niin ne voi olla tavallaan vähä tiukassa kiinni siinä silmässä jos ovat päässeet vähän kuivahtamaan. Minä tapasin joskus tiputtaa muutaman tipan sitä piilolinssien hoitonestettä suoraan silmään ennenkuin otin ne pois jos tuntui kovin kuivilta.

        Väkisinkin kynnet raapivat linssiä ja silmää vaikka leikkasin ne lyhyiksi, lyhyemmäksi en saa. Kostutinkin silmää mutta linssi ei todellakaan tartu sormien väliin eikä mene edes ryppyyn. Silmä on ihan punainen. Mitä jos en saa itä ollenkaan pois?


      • hermot menee
        hermot menee kirjoitti:

        Väkisinkin kynnet raapivat linssiä ja silmää vaikka leikkasin ne lyhyiksi, lyhyemmäksi en saa. Kostutinkin silmää mutta linssi ei todellakaan tartu sormien väliin eikä mene edes ryppyyn. Silmä on ihan punainen. Mitä jos en saa itä ollenkaan pois?

        Kiitos neuvoista, no kyllähän se viimeinenkin sieltä ulos tuli, hermostuin ihan turhaan, heh.


      • öitä
        hermot menee kirjoitti:

        Kiitos neuvoista, no kyllähän se viimeinenkin sieltä ulos tuli, hermostuin ihan turhaan, heh.

        samanlainen meininki, kun 3vuotta sitten aloin opettelemaan piilolasien käyttöä. Kohta sen oppii ja sitten laittaminen ja pois ottaminen käy ihan hujauksessa.


      • tiukkaan
        hermot menee kirjoitti:

        Kiitos neuvoista, no kyllähän se viimeinenkin sieltä ulos tuli, hermostuin ihan turhaan, heh.

        Et huolestunut ollenkaan turhaan.

        Ostin kerran Focus Dailies piilareita ja ne tuntuivat jymähtävän ikävästi minun silmiini. Olikohan viides pari menossa kun pidin niitä 10 tuntia putkeen ja ne jämähtivät kiinni niin pahasti ettei ollut mitään toivoa saada niitä irti. Seisoin jopa suihkussa tunnin verran, että silmät kostuisivat, mutta turhaan. Oli pakko mennä keskellä yötä terkkariin otattamaan ne pois.

        Varmasti moni nauraa tässä vaiheessa, mutta eipä ne lähteneet sielläkään irti silmistä ennen kuin viimeisenä keinona silmiini valutettiin puoli tuntia suolaliuosta.

        Acuvue -linssien kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia enkä enää merkkiä vaihda. Sen verran epämielyttävä kokemus se oli.

        (Ei ole maksettu mainos)


      • piilarit 10 vuotta
        tiukkaan kirjoitti:

        Et huolestunut ollenkaan turhaan.

        Ostin kerran Focus Dailies piilareita ja ne tuntuivat jymähtävän ikävästi minun silmiini. Olikohan viides pari menossa kun pidin niitä 10 tuntia putkeen ja ne jämähtivät kiinni niin pahasti ettei ollut mitään toivoa saada niitä irti. Seisoin jopa suihkussa tunnin verran, että silmät kostuisivat, mutta turhaan. Oli pakko mennä keskellä yötä terkkariin otattamaan ne pois.

        Varmasti moni nauraa tässä vaiheessa, mutta eipä ne lähteneet sielläkään irti silmistä ennen kuin viimeisenä keinona silmiini valutettiin puoli tuntia suolaliuosta.

        Acuvue -linssien kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia enkä enää merkkiä vaihda. Sen verran epämielyttävä kokemus se oli.

        (Ei ole maksettu mainos)

        Ei todellakaan kannata mennä suihkun jos piilari on jämähtänyt silmään! jos ne jämähtää pitää valuttaa silmään piilolinssi nestettä niin kauan että silmä kostuu tarpeeksi ja "imu" silmän ja linssin välissä vähenee..


      • merkkiin kyllästynyt
        tiukkaan kirjoitti:

        Et huolestunut ollenkaan turhaan.

        Ostin kerran Focus Dailies piilareita ja ne tuntuivat jymähtävän ikävästi minun silmiini. Olikohan viides pari menossa kun pidin niitä 10 tuntia putkeen ja ne jämähtivät kiinni niin pahasti ettei ollut mitään toivoa saada niitä irti. Seisoin jopa suihkussa tunnin verran, että silmät kostuisivat, mutta turhaan. Oli pakko mennä keskellä yötä terkkariin otattamaan ne pois.

        Varmasti moni nauraa tässä vaiheessa, mutta eipä ne lähteneet sielläkään irti silmistä ennen kuin viimeisenä keinona silmiini valutettiin puoli tuntia suolaliuosta.

        Acuvue -linssien kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia enkä enää merkkiä vaihda. Sen verran epämielyttävä kokemus se oli.

        (Ei ole maksettu mainos)

        Juu, sama juttu täällä, eli Focus Dailies piilarit jämähtävät ihan totaalisesti silmiin, varsinkin oikeaan. Olen usein joutunut nukkumaan piilarin kanssa yön yli ja jatkamaan aamulla irroitusoperaatiota. Siinä vaiheessa silmä onkin ollut ihan kirkuvan punainen ja vuotava. En enää ikinä koske kyseisiin linsseihin. Nyt on jo varattuna kosteuttavammat versiot ja saa nähdä kuinka käy.


      • ..!

        Kiitos tästä vinkistä! Mulle ei neuvottu tota piilolinssitarkastuksessa vaan eri taktiikka, joka ei kerta kaikkiaan mulla toiminut.

        Tuolla lähti parissa minuutissa molemmat, kun aiemmalla saattoi vierähtää pari tuntia.


      • Piilolinssit kiinni
        tiukkaan kirjoitti:

        Et huolestunut ollenkaan turhaan.

        Ostin kerran Focus Dailies piilareita ja ne tuntuivat jymähtävän ikävästi minun silmiini. Olikohan viides pari menossa kun pidin niitä 10 tuntia putkeen ja ne jämähtivät kiinni niin pahasti ettei ollut mitään toivoa saada niitä irti. Seisoin jopa suihkussa tunnin verran, että silmät kostuisivat, mutta turhaan. Oli pakko mennä keskellä yötä terkkariin otattamaan ne pois.

        Varmasti moni nauraa tässä vaiheessa, mutta eipä ne lähteneet sielläkään irti silmistä ennen kuin viimeisenä keinona silmiini valutettiin puoli tuntia suolaliuosta.

        Acuvue -linssien kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia enkä enää merkkiä vaihda. Sen verran epämielyttävä kokemus se oli.

        (Ei ole maksettu mainos)

        Minulla taas on nuo Total dailies linssit ja samalla tavalla jymähti kiinni. Silmä on ihan punainen ja kipeä ettei kestä enään yrittää edes pois. Olen laittanut nämä linssit silmiin vasta ehkä tunti sitten mutta en tiedä menikö väärin päin vai jäikö jokin väliin sillä en näe kunnolla sillä silmällä. Olen yrittänyt laittaa sinne sitä nestettä mitä linssi kotelossa on. Nämä on näitä kerta käyttö linssejä. Ja aloitin näitten käytön vasta lauantaina.


    • siniz

      piilolasien käyttöopetuksessa ennekuin aloit käyttämään niitä ????

      • redeye112

        nyt on paha...4h yritänyt ihan turhaa...auttakaa...niin herkkä silmä että ei kärsi enää edes koskea...jos meen vaan nukkuu niin lähtiskö yönaikana itestään?...onko silmäkeijuja olemassa?


      • bätte

        Mullaki ihan sama ongelma en saa millään niitä silmään kaksi päivää putkeen olen nyt käynyt silmälääkärillä harjoittelemessa mutta en ole vieläkään saanut niitä silmään. Mulla on vissiin niin voimakas mun yläluomilihas et on aika vaikee saada se sinne.


    • nazzann-

      Mulla sama oon jo tunnin yrittäny eikä lähe oon kokeillu kaikkee mitä tääl sanotaan eikä lähde kertokaa joku vippaskonsti!!!!!!!!

    • kyynel0000

      yks hyvä konsti ilman silmämunan hinkkaamista on se, että painat sormilla aika kovaa sekä ala että yläluomea vastakkain jolloin mulla ainakin piilari tulee luomien välistä pois ittellään.... tai sitten jos piilari on kuivunut silmään kiinni niin huuhtelen hieman aikaa piilari nesteellä että silmä kostuu ja otan topsilla varovasti piilarin reunasta kiinni ja vedän sen alaluomirakoon ja poimin sieltä pios. onnea yrityksille :)

    • Mitä mieltä?

      Hmm, teenköhän itse jotenkin väärin?

      Vedän alaluomea vain alaspäin, katson samalla vähän ylöspäin ja otan sitten piilolinssin pois silmästä. Noin se minulla on lähtenyt silmästä yli vuoden ajan, mutta onko tuo nyt sitten oikea tapa?

      • piilarimies

        Vaikuttaa täysin oikealta tavalta.Minä olen tehnyt samoin jo 20 vuotta.


    • Kariaman

      Kiitos vinkeistä, mulla oli toistavuorokautta kertakäyttölinssi silmässä, toi auttoi kun laittoi silmätippoja tosi paljon, odotti hiukan puristeli ala ja yläluomea, sen jälkeen kiintopiste seinältä sormi silmään ja katse yläviistoon nii johan tokeni...
      Huh kyllä tosiaan helpotti...

    • 20202

      miten niitä kukaan etes viihtii sörkkiä suoraan silmiin jotein linssejä? Käyttäkää laseja tai opetelkaa näkemään!

      • biilolinssid

        20202 mäneppäs ******* näkö on lahja ja ei voi opetalla ''näkemään'' toiset haluaa piilarit (kuten minä) kun ei haluu lasei joten moro.


    • juh.

      Itselläni ainut keino poistaa piilarit on kuivata sormet (peukalo ja etusormi, tai keskisormi) todella hyvin, ja sitten ilman mitään luomien venyttelyitä, tai linssin siirtämisiä, yrittää ottaa linssin reunoista kiinni ja rypistää (painamalla sormet yhteen). Hyvällä tuurilla se jää sormien väliin, huonolla joutuu hinkkaamaan kymmeniä kertoja. Kaikki muut keinot olen todennut turhiksi itselläni.

      • LÄÄKÄRI:

        TURHA KETJU!! MENKÄÄ LASERIIN, NIIN EIPÄHÄN TARTTE MIETTIÄ ETTÄ LÄHTEEKÖ LINSSI POIS SILMÄSTÄ VAI EI!!!


    • Itellä oli aluksi kanssa hurjat ongelmat linssien kanssa, ja mun tapauksessa se ''ota alaluomesta kiinni ja katso ylös'' taktiikka ei toimi. Siinä nykiessä löysin todella helpon keinon! Tarvii ehkä pari harjotuskertaa mut helposti lähtee. Kerron nyt miten toimitaan vasemman silmän kanssa, oikealla on ihan sama mut vaan peilitettynä :)

      Eli. Nostat vasenta silmäluomea ihan reilusti oikealla kädellä (kannattaa laittaa käsivarsi pään yli), tuijotat ihtees peilistä ja kallistat vasemman puolen päästä peilistä poispäin ja vasemmalla ihan vain vedät linssin pois iiriksen päältä josta sitten nappaset linssin kahdella sormella. Koska sun oikea käsi pitää sun silmäluomea tiukasti ylhäällä, sie et vahingossa räpäytä ja linssi ei liu'u takaisin.

      Piilolinsseja silmään laittaessa käytän vähän samantapasta taktiikkaa. Samalla tavalla nostan yläluomea, tuijotan silmiini peilin kautta ja kallistan päätä, mutta tällä kertaa pidän toisen käden keskisormea vähän silmän alla ja vedän alaluomea pikkuisen samalla kuin painan piilolinssin etusormellani siihen valkoiseen osaan silmästä. Kun linssi on jäänyt siihen, sen saa paikoilleen tosi helposti. Ei tarvii muuta kun vaan liikutella silmää niin linssi liukuu paikoilleen. Jos linssi tuntuu epämukavalta niin kokeilen ensin sulkea silmäni ja hieroa iiriksiäni silmäluomen läpi, mut jos tämä ei toimi niin otan linssin pois ja yritän uudelleen.

      Vähän pitkähkö viesti, mutta toivottavasti tämä nyt jotakuta auttaa :)

    • Pininimios

      Jos piilolinsi ei lähde silmästä ongelmitta pitää piilolinssimerkki vaihtaa! Tuo väkisin silmästä repiminen saattaa vaurioittaa sarveiskalvoa ja altistaa
      tulehduksille.

      Usein ongelma on juuri Ciban Dailies -tuoteperheen linssit ( Dailies Aquacomfort Plus ja jopa uusi Total), nämä jämähtävät silmiin kiinni useammin kuin muut merkit.

      Mene optikon puheille ja kerro ongelma. Optikko etsii sinulle piilolinssimerkin joka ei kuivu silmään kiinni. Turvallisempaa ja terveellisempää!

    • piilarihiillari

      mulla lähti silleen et työnsin varovasti sormenpään linssiin ja hinkkasin sitä alas silmäluomeen ja sit vaan sormet yhteen ja pois. silleen se linssi menee kurttuun. Tosi vaikee saada muuten pois ainakin mun.

    • ruisleipäääääää

      testasin kaikkia mahdollisia keinoja joita täällä on sanottu eikä mikään onnistunut... joten löysin oman tavan jota kylläkni kannattaa käyttää vasta sitten kun ei saa sitä mitenkään muulloin pois koska mun keino ärsyttää silmää paljon... tein siis niin että nostin yläluomta ja katsoin alaviistoon silmällä ja laitoin etusormeni paidan sisään ja venytin sen silmänpäälle ja sitten käänsin aktsettani yläviistoon jotta se kankaan pala osuu linssiin ja siirtää sen tai laittaa kasaan.. siitä sen saa sitten helposti nypättyä pois.. mutta tosiaanki kannattaa kokeilla kaikkia muita ennen...

    • pettynyt-

      On nämä piilarit kyllä surkeat! Nytkin menin ulos ja näin kaiken niin epäselvästi ja nämä tuntuu silmissä niin kuivilta ja tietokoneella näkee kaiken huonosti!!!

      Aina kun nämä on silmissä niin ne tuntee siellä, vaikka näin ei pitäisi olla!!!

    • Jarkko0

      Joskus on hyviä päiviä, kun ei tunnu piilarit silmissä yhtään ja näkee kaiken ulkona selvästi. Sitten tulee päiviä kun tuntuu niin kuivalta piilarit silmissä ja näkee epätarkasti.

      Mistäköhän johtuu? Silmätippoja olen käyttänyt kun on kuivat silmät.

    • vaihtoehtoja

      Ehkä kaikkein kuivasilmäisimpien kannattaa käyttää sankalaseja.
      Piilareissakin on erilaisia. Voi kokeilemalla yrittää löytää itselleen parhaat. Jos ei sovi, niin ei sovi. Silmiään on turha pilata huonoilla piilareilla.

    • Jarkko0

      Voisko kertalinssit olla paremmat kuivalle silmälle kuin kuukausilinssit joita pidetään nesteessä ja jatkuvasti kosketellaan?

    • 6tyrggä7

      Ei välttämättä.

      Oleellista on linssin materiaali, että se ei kuiva sinun silmääsi.
      Seka kertakäyttöisistä että kuukausilinssesitä löytyy kostuvia ja kuivia merkkejä.

    • Jokuvain..

      Ite otan sille et nyppäsen peukul ja etusormel

      • piilolinssi expert LoL

        Mulle opetettii sillee et toisel etusormel vedän alaluomee alaspäi ja sit vaan vedän etusormel piilolinssin silmänurkkaan ja sit nyppään pois.

        // nauroin noille teijän piilolinssin poisto yrityksille xD c'moon oon vast 13 ja ei oo mtn ongelmii xDDD


      • Merkkiuskollinen
        piilolinssi expert LoL kirjoitti:

        Mulle opetettii sillee et toisel etusormel vedän alaluomee alaspäi ja sit vaan vedän etusormel piilolinssin silmänurkkaan ja sit nyppään pois.

        // nauroin noille teijän piilolinssin poisto yrityksille xD c'moon oon vast 13 ja ei oo mtn ongelmii xDDD

        Lähs kolmenkymmenen piilolasienkäyttövuoden jälkeenkään en onnistunut poistamaan noita Dailies linssejä silmistäni. Enkä siis enää aio niitä hankkia. Ne tuntuvat imeytyvät silmään ihan liian tiukasti. Kun taas aiemmin käyttämäni Acuvuen erilaiset versiot näiden vuosikymmenten aikana ovat poistuneet silmästä normaalisti. Palaan siis Acuvuen käyttäjäksi enkä enää vaihda merkkiä.


      • punasilmä
        Merkkiuskollinen kirjoitti:

        Lähs kolmenkymmenen piilolasienkäyttövuoden jälkeenkään en onnistunut poistamaan noita Dailies linssejä silmistäni. Enkä siis enää aio niitä hankkia. Ne tuntuvat imeytyvät silmään ihan liian tiukasti. Kun taas aiemmin käyttämäni Acuvuen erilaiset versiot näiden vuosikymmenten aikana ovat poistuneet silmästä normaalisti. Palaan siis Acuvuen käyttäjäksi enkä enää vaihda merkkiä.

        Sama ongelma oli
        minulla. 15 vuotta olen käyttänyt Kuukausilinssit ja nyt muutaman vuoden tauon jälkeen kokeilin kertakäyttöisiä.Ei auttanut mikään vanha peruskikka. Lopulta ohuen puhtaan kankaan avulla linssi irtosi helposti.


    • 6567567

      V*ttu sitten kun saan nämä paskat pois silmistäni, en varmasti enää ikinä laita niitä silmiini. Mulla on yötä päivää -linssit silmissä ja tokana päivänä silmät on niin kuivat ja valonarat, että hädin tuskin pystyn katsomaan tätä näyttöä tai edes lukemaan kirjaa. Aamulla jouduin pitämään aurinkolaseja sisälläkin. Ei ole hirveästi piilareista hyötyä, jos ne päässä ei pysty edes tekemään mitään.

      Nyt kun vielä saisin ne pois. Jos en saa niitä tänään pois, en varmaan saa huomisaamuna silmiä auki ollenkaan......

      • Ei oo mun juttu

        Itku meinasi eilen tulla noiden Dailies-linssien kanssa. Tunti meni linssin irroituksessa ja kyllä oli silmä kipeenä. Pahinta on, että joudun esitysten takia käyttämään niitä tänään ja huomennakin. Pelottaa jo nyt pois ottaminen.


    • Samavika

      Jos mahdollista otattakaa linssit pois jollain toisella henkilöllä, mielellään pienisormisella. Ottaja näkee linssin liikkeen ja saa otteen helpommin.

    • Anonyymi

      Kaupungin kaksois katuvalot kaksoislaskutus luvat.
      Piilolinssit vaara väkivalta viha kädet joita TV 1 jakaa vie ihmisen kädestä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe