Postin vanhat autot? Kysymyksiä?

Villeeeee

Olisi tarvetta työmatka-ajoon saada edullinen ja kuitenkin kohtalaisen turvallinen auto. Olen ajatellut Astraa ja noita Postin vanhoja Astroja saa edullisesti. Ainoana kysymysmerkkinä niissä on ohjaus oikealla ja automaatti.

Onko täällä kellään tietoa,

1. Miten tuolla oikealla ohjattavalla tulee toimeen liikenteessä? Tottuuko siihen?
2. Onko huoltojen kanssa ongelmia kun kyseessä on oikealta ohjattava malli? Onko varaosien kanssa ongelmia?
3. Minkälainen tuo Astran automaatti on? Onko ongelmia odotettavissa? Mitä se kuluttaa?
4. Mitähän maksaisi vaihtaa ohjaus vasemmalle?

23

20036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitäisi mennä näin

      Kyselet tosiaan vääriä asioita. Nämä ovat kysymykset joita pitäisi mielessäsi liikkua:

      -miksi ne ovat niin halpoja
      -onko niitä huollettu millälailla
      -minkälaista käyttöä ne ovat oikeasti saaneet
      -minkälaisessa kunnossa ne mahtavat olla

      • VIlleeeeee

        Luulen, että suurin syy siihen miksi ovat niin halpoja on se, että ovat 2-paikkaisia ja ohjaus oikealla. Luultavasti huollot on tehty ajallaan, mutta ajo on varmaan ollut postin käytössä katkonaista.


    • Jaska Lööf

      oikean puoleiseen ohjaukseen tottuu yllättävän nopeasti ...ainakin englannissa jossa muutkin ajavat vasemmalla.

      "Mitähän maksaisi vaihtaa ohjaus vasemmalle?" - ihan törkeän paljon, jos perus määräaikaishuoltokin (alle 2 tuntia) maksaa helposti 250€.

      Postin jakeluajo on todella raskasta autolle; kiihdytys - jarrutus - ovi auki - ovi kiinni - peruutus, kiihdytys - jarrutus, ovi auki - ovi kiinni - kiihdytys - jarrutus....

      UNOHDA SE OOPPELI!!!!

      • Jaska Lööf

        Jos oranssista tykkäät niin osta sitten Huoneistokeskuksen vanha Astra, hieman kalliimpi, mutta ehkä hieman huolettomampikin.


      • kokemusta on

        ostin 2 corollaa lähes 10v sitten. ei mitään vmainittavia vikoja. etupäähhän tuli väljää kun klopit kävivät hyppäämässä niillä pituutta puistossa ja piti myydä halvalla poies. postin huoltoihin en juuri usko, liisaavat autot esi. 3 vuodeksi ja toimivat vaikkei huollettais lainkaan.....siis ostakaa jos tarvitte omaan pitkäaikaiseen käyttöön....................


    • kalle

      postin vanhojen autojen voimansiirrot ovat olleet kovalla kulutuksella kovassa käytössä.
      autot epäsiistejä ovat sekä sisustukseltaan, että koriltaan - ei tietysti menoa haittaa.
      oikeapuoleinen ohjaus on hankala mm. ohitustilanteessa.
      jos ko. autot olisivat hyviä, niin eivät varmaankaan seisoisi siellä easykm:n pihalla odottamassa ostajia...tietysti pikkurahalla saa suht tuoreen auton, mutta riski on suuri, että mm. automaattivaihteisto kaipaa korjausta pian.

    • VIlleeeeee

      Koeajollahan nuo asiat aika hyvin selviävät.

      • 0a-.

        Kos olet poikanen, myyjä puhuu ympäri.


        Minä en millään sellaista ostaisi,
        on varmaan hyvin paha sitten kuukauden päästä päästä eroonkin kun huomaa todellisuuden


    • Sandstorm1

      Itse ostin juuri pari viikkoa sitten postin vanhan Opel Astra -00 farkun. Itsekin epäilin hirveästi, että mikä juju noissa on aluksi, mutta nyt tällä kokemuksella jujut olivat seuraavat:

      1. Ohjaus oikealla puolella (ei pysty ohjausta vaihtamaan toiselle puolelle)
      2. 2-paikkainen (tosin voi helposti rekisteröidä takaisin 5-paikkaiseksi, kunhan löytää takapenkin jostain - melko kysyttyä tavaraa tietystä syystä)
      3. Mittarilukemaan voi todellisuudessa lisätä hieman juuri pääasiallisen kaupunkiajon takia.
      4. Sisäverhoilut melko kärsineitä paketti lastauksien takia.

      Minulle auto kävi kuitenkin aivan mainiosti koska etsin hieman uudempaa autoa ja varsin pienellä budjetilla (2000-3000€). Perhettä ei ole, joten takapenkin puuttuminen ei ole ongelma.
      Väristä itseasiassa itse pidän -jotenkin niin pirteä, eikä pääse hukkumaan parkkipaikalla muiden autojen sekaan.

      Ohjeukseen tottui yllättävän nopeasti (noin päivässä) ja automaattivaihteisto helpottaa ajamista suuresti (ei tarvitse väärällä kädellä vaihdella). Olen myös kuullut, että näin uudet automaattivaihteistot ovat vielä varsin luetettavia. Postin autoissa kaikki huollot tietenkin tehty. Itse satuin saada mukana myös noin 2000€:n arvoisen recaron sähkösäädettävän penkin kuskille, joka aivan uuden veroisessa kunnossa. Autoissa kuskin puolella myös ERITTÄIN kätevä manuaalinen ikkunan avausvipu, jolla ikkuna aukeaa/sulkeutuu alle sekunnissa:) Autosta maksoin 2500€, ml. 146 000km, lähes uudet talvirenkaat mukaan vararengas.

      ..hieman puolesta puhuttavaakin tänne joukkoon:)

    • postivankkurisetä

      Itsekin ostin tuollaisen postiauton noin kuukausi sitten. 83 000 ajettu ja hinta oli 2300. Täytyy ensiksi käsittää että tuohon hintaan ei voi vaatia uutta. Penkit sain hajottamolta 150 eurolla ja turvavyöt tilasin edellisestä astra mallista 40 eurolla (en tosin vielä ole ehtinyt kokeilla sopivuutta). Muutoskatsastus 30-90 euroa. Ei muuta kuluja jos teet itse työn.

      1. Tällä kokemuksella vaikuttaa ihan ok peliltä, hinta-laatu suhde kohdillaan. Ajoon oikealta puolelta tottuu nopeasti ja enää en edes miellä sitä mitenkään oudoksi.

      2. Huollot tuskin tulee olemaan ongelma koska eroavia osia vasurilta ajettavaan en todella vähän. Ja jos nyt jotain oikeenpuoleista osaa sattuu hajoamaan niin hajottamot ovat ostaneet noita postiautoja purkuun paljon.

      3. Automaatti on helppo ajaa. Siitä en osaa sanoa että koska se hajoaa vai hajoaako ...aina käytettyä ostettaessa on se riski että jokin hajoaa. Kaupunkiajossa toi kuluttaa 9,3 litraa sataselle.

      4. Älä edes mieti, sillä hinnalla jo saisit vasemmalta ajettavan.

      • postivankkurisetä

        Oikealta ajon huonot puolet:
        edelläkin mainittu ruuhkassa ohittaminen eli ei oikeen nää mitä siellä rekan edessä on jos joutuu ajamaan keula perässä kiinni ettei joku fiksu pukkaa eteen (...toisaalta kannattaako sitä nyt ruuhkassa ohitella?) ja etupenkin matkustajan kyydistä pois jättäminen tapahtuu sitten ajotielle.


    • ahdistaan?

      Hei! Nyt olette tovin ajellut ex postiautolla.
      Onko alkanut ahdistaan?

      • tsaro

        Nyt on tullut ajettua 2 vuotta ja hyvin on pelittänyt. Oikeanpuoliseen ohjaukseenkin
        tottui muutamassa päivässä.
        Auto on meikäläiselle vain kulkuväline, joten hinta-laatusuhde on kohdillaan.


    • osta corolla

      olen ajanut corollaa saa jopa 1000 euroo
      mun tutulla on ollut jo 2 posti autoo ja hyvin pelaa,kannattaa ostaa

      • Riiro

        Juuri Corollaa-99 olen ostamassa, pitäisi ajaa se samantien (240km) kotiin ja vähän hirvittää se ratti : ). hinta 1111e, ajettu melkein300000t ja ...Se ratti!! kertokaa kannattaako oikeasti ja opinko ajamaan "samantien".


    • omistan yhden

      huollot tehty ajallaan.
      postiautot on kyllä ihan 5paikkaisia
      yleensä postiautoissa on econen tai muuten vaan rajoitin, että niillä ei voi rällästää
      ne on halpoja sen takia koska ne on vanhoha/(firma)autoja.kyllä siihen tottuu ajaa oikealla puolella.

      • tiellä työkseen

        ei kukaan työkseen ajava jaksa autolla repiä, se olkoon kloppien hommaa eli vaikka ajo postin jakelussa onkinraskasta ei se tahallista auton tuhoamista ole vaikka ne jotka eivät päiviään autossa vietä niin luulisikin.nopealla ja repivällä ajolla on näet vissi ero!


      • Iloisesti oranssilla
        tiellä työkseen kirjoitti:

        ei kukaan työkseen ajava jaksa autolla repiä, se olkoon kloppien hommaa eli vaikka ajo postin jakelussa onkinraskasta ei se tahallista auton tuhoamista ole vaikka ne jotka eivät päiviään autossa vietä niin luulisikin.nopealla ja repivällä ajolla on näet vissi ero!

        Ostettu 46000 ajettuna. Yli viis tonnia halvempana kuin samanikäiset, jotka oli kaikki yli 100000 ajettuja.
        Nyt kilometrejä mittarissa 175000. Penkit tuli samaan hintaan, yksi turvavyö piti hankkia muualta.
        Normaaleja kuluvia osia jarru, ym pakoputkia vaihdettu. Ei mitään varsinaisia korjauksia.
        Automaattiin oli vaikeampi tottua kuin oikealta ohjaukseen. Joskus kyrsii selittää kysyjille, että
        Ohjaustehostin ääntää kylmällä aluksi, mutta ääntäköön. Ei oo mennyt lopullisesti rikki vielä. Automaatti toimii erinomaisesti edelleen. Ei virtaava neste kulu, kuten mekaaniset osat. Parkkitalon lipun otto ja ohitukset on hankalia.
        Auton arvon laskin alenevan ostohinnan (3700:-) verran viisi vuotta sitten ja on siis edelleen nolla. :D
        Isoa kärryä (ylikuormaa) vedettäessä laatikko kuumiaa, tehot 55kW ei riitä ja kulutus nousee.
        Huoltanut olen minimin, eli lähinnä säännölliset öljyn ja suodattimien vaihdot.
        Menee mukulalle ehkä vuoden päästä n. 200000 km ajettuna. Kolhikoon tms, - ei harmita, vaikka menis poistoihin kerralla, sillä on ollut tosi hyvä hankinta ja aikoja sitten jo hintansa haukkunut.


    • Jagge itsellä

      Moikka, ohjausta ei kannata vaihtaa. Osia saa netistä kaikkiin autoihin. Pääset autoosi suoraan jalkakäytävältä - etu. Ainoa haitta on liian lähellä rekkaa ajaminen sekä siitä ohitukseen lähtö - joudut kurkkimaan liikenteen ojanpuolelta.

      Ps. Itsellä 2 oik. ohjattavaa.

    • Omega-3

      Ihan samanlainen auto, kuin perus-Astra. Ohjaukseen tottuu ja vaihteisto pelaa ihan hyvin.

      • postivankkuri

        Kun ajaa esim. parkkiin missä on painettava nappia saadakseen parkkilapun ja saadakseen puomin nousemaan niin olen sammuttanut auton ja vetänyt käsijarrun tiukalle, veivannut vasemman puoleisen ikkunan auki, ottanut lapun, veivannut ikkunan kiinni, käynnistänyt auton ja jatkanut matkaa.

        Tämä oli työläin ja hankalin mihin olen näiden neljän vuoden ja 40 tuhannen kilometrin aikana tavannut.

        Auto pitää ottaa sellaisena kuin se onkin, hyvät ja huonot puolet.

        Esim. polkupyörän / sukset ... voi työntää suoraan sisälle. Patja, tyyny ja makuupussi mukaan niin nukkumaankin mahtuu...

        Täytyy vaan kasvaa ottamaan itse asiat vastuulleen. Ei tämä autoa kummempi ole. Minulla on on ollut 3 täysin uttakin autoa aikoinaan ja en muista niiden kanssa olleeni yhtään sen onnellisempi / onnettomampi kuin tämän postivankkurinkaan kanssa.


    • iiskki

      Normiautolla voi ohittaa turvallisesti(ohitappas sillä jingjangjon autolla), se on edullinen, ei tarvitse tehdä kalliita muutostöitä, ja se on tarkoitettu 99% maista ajettavaksi. Noh omapa on henkenne

    • Anonyymi

      Minulla on pitää ajaa oikeestaan reunas niin ei ongelma

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe