Olis tarvetta maalata erinäisiä "pieniä asioita"..
Muutama kysymys:
1. Mikä olisi hyvä kynäruisku (kannattaako sekaantua esim. Bilteman halpiksiin)?
2. Maalia pitää ohentaa.. Mikä mahtaa olla maalin ja ohenteen suhde?
3. Paljonkohan pitää olla kompuran paine? Minulla on kunnon kompura ja siinä on säätö.
Kiitos jo etukäteen tiedoista.
T. "VanGogh"
KYNÄRUISKU
7
15410
Vastaukset
- toivottavasti
Käyhän kurkkaamassa http://www.lennokit.net , http://www.pienoismalli.com/ PM-linkkien alta löytyy lisää kaikenlaisia sivuja. Tämän paremmin en osaa neuvoa.
- tinnerinokka
Olen itse käyttänyt halpoja ja parempia ruiskuja.
Halvallakin pärjää , jos ei tee mitään liian vaativaa.Jos oikein rupeet urakalla tekemään , osta hyvä peli.Jos rupeet jotain upeita taidejuttuja duunaamaan , kypäriä , kännykänkuoria tms , tarviit hyvän.
Jonkun yhden/pari auton pienoismallia maalaat ihan hyvin jollain Bilteman pelilläkin.
Ohentamaan joutuu , ja paljon. Ja ohenteena tietenkin kulloisellekin maalille soveltuva ohennin.Kantsii aina ensin kokeilla , soveltuuko ohennin maalille.
Ja ohenninta kuluu.... kun ruisku on AINA huolella putsattava.
Ensin treenaten jollain vähemmän tärkeellä , sitten oikean asian kimppuun kun osaa käyttää ja hallita.
Painepulloja en suosittele , ne on aina loppu kriittisellä hetkellä .... pienet kompurat , joilla perushommista selviää , ei paljon maksa.
Käytettyjäkin voi löytää ? Keltainen pörssi ? - VanGogh
tinnerinokka kirjoitti:
Olen itse käyttänyt halpoja ja parempia ruiskuja.
Halvallakin pärjää , jos ei tee mitään liian vaativaa.Jos oikein rupeet urakalla tekemään , osta hyvä peli.Jos rupeet jotain upeita taidejuttuja duunaamaan , kypäriä , kännykänkuoria tms , tarviit hyvän.
Jonkun yhden/pari auton pienoismallia maalaat ihan hyvin jollain Bilteman pelilläkin.
Ohentamaan joutuu , ja paljon. Ja ohenteena tietenkin kulloisellekin maalille soveltuva ohennin.Kantsii aina ensin kokeilla , soveltuuko ohennin maalille.
Ja ohenninta kuluu.... kun ruisku on AINA huolella putsattava.
Ensin treenaten jollain vähemmän tärkeellä , sitten oikean asian kimppuun kun osaa käyttää ja hallita.
Painepulloja en suosittele , ne on aina loppu kriittisellä hetkellä .... pienet kompurat , joilla perushommista selviää , ei paljon maksa.
Käytettyjäkin voi löytää ? Keltainen pörssi ?tiedoista. KÄyn katsomassa ja viisastun. Katsoin yhtä halpisruiskua ja kunnon vehjettä... olihan niillä eroa. Tuo ohentaminen taitaa sujua yrityksen ja erehdyksen kautta.
Vielä kysyisin paineesta. Paljonkohan sitä pitää olla? (ei sitten mitään käsitystä, vai kokeilenko sitäkin...)
Kiitos joka tapauksessa
"VanGogh" - tinnerinokka
VanGogh kirjoitti:
tiedoista. KÄyn katsomassa ja viisastun. Katsoin yhtä halpisruiskua ja kunnon vehjettä... olihan niillä eroa. Tuo ohentaminen taitaa sujua yrityksen ja erehdyksen kautta.
Vielä kysyisin paineesta. Paljonkohan sitä pitää olla? (ei sitten mitään käsitystä, vai kokeilenko sitäkin...)
Kiitos joka tapauksessa
"VanGogh"Yrityksen ja erheen kautta itsekin opiskelin....
Painetta et muistaakseni hirveesti tarvitse.Noi vehkeethan on aika heppoisia....
Muistaakseni kaikissa ruiskuissa sanotaan suositeltava paine.Tai sitten katsot noista kynaruiskujen kompuroista millaista painetta niista saa ulos , sehan on enemman kuin lahella....
Jos oikein intoa riittaa ja haluat VALTAVASTI lisatietoa .... Googlaa vaikka sanalla "airbrush"... kylla lahtee !
Ja onnea vaan , ei se ole vaikeata ! Siis maaleilla sotkeminen.... jos luulet heti osaavasi tehda kunnon taide juttuja ... ei onnistu ! Sotket vaan rohkeesti maaleja ja liuottimia ja kokeilet maalausta eri maaleilla , eri pinnoille , kylla se siita.
Itse treenasin ensin noilla pienoismallimaaleilla. Ne kun aika halpoja , tosin purkit NAURETTAVAN pienia.....jos oikein rupeet sohimaan , rupeaa maalia kulumaan !!!
- ensikertalainenmaalari
Hei
Olen ostamassa ja jostakin luin, että ei kannattaisi kovin halpaa kynäruiskua ostaa, mutta kun en haluaisi siitä paljoa maksaa kun käyttö voi olla tosi vähäistä.
Luin jostakin foorumilta, että teippivillen ruiskut ovat ihan hyviä.
Olen kiinnostunut BR 116 ruiskusta ja sen hinta näyttää olevan 65€
-tekeekö sillä mitään?
http://www.villenkello.fi/shop/kauppa3/products.php?&action=show&id=3174&show=all - motocross
ite oon kans vast alottanu enkä oikee osaa päättää mimmune ruisku pitäis hankii mul oli vähä aikaa sit biltema ruisku se meni rikki ja sain siält uuden sit siihenki tuli jotai vikaa nyt mul on motoneti "yama" ruisku eikä sekään tunnu toimivan mitä ruiskua suosittelisitte?
- Selvä.
Jos et vaan osaa oikein käyttää. Kuulostaa kovin siltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1096953- 954451
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista493945- 513538
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 1913502
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242979- 672684
- 482542
- 131924