Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Renkaan paikkausaine

Filsu2

Olin lomalla tuossa viime viikolla ja pahuksen takarengas puhkesi. Yritin laittaa tuota paikkausainetta ohjeiden mukaan mutta kompressori näytti koko ajan maksimia ja aluksi näytti että ainetta ei mene renkaaseen yhtään. No aikani tapeltuani tulin siihen tulokseen että rengas on mennyt liian rikki jotta tuo aine voisi tehdä mitään ja menin ostamaan uuden. Kun otin tuon paikka-aine pullon pois kompuran päältä niin sepäs oli tyhjä... Kysärit:

1) Onko kukaan ostanut uutta pulloa? Mistä ja mitä maksoi? Itse olen Espoon suunnalta

2) Onko kukaan onnistuneesti korjannut rengastaan tuolla aineella ja saanut ajettua sillä tuon 200 km?

6

6621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Filsu2

      Niin siis ja kysehän on GS:stä... 1.6 vm 2004

    • laaguna

      Ei onneksi ole kokemuksia paikka-aineeen käytöstä, mutta kiinnostava aihe.

      Hieman jäi askarruttamaan, että onnistuitko sitten vielä ajamaan sen paikkauksen jälkeen?
      Kuten sanottu en ole joutunut paikka-aine kompurayhdiselmää käyttämään, mutta ohjekirjan mukaan vaikutti hieman hankalalta. Miten itse sen koit?

      Eikös sen paikkauksen muuten voisi yksinkertaisemmin hoitaa myös varaosaliikkeistä tai huoltsikoilta löytyviltä paikkauspulloilla, siis näillä jotka eivät tarvitse erikseen kompuraa? Ajaako saman asian, vai onko tuo renaultin oma aine ja kompura-tsydeemi jotenkin parempi?

      • Filsu2

        Eli en onnistunut ajamaan tuolla renkaalla kun luultavasti oli siis mennyt niin kovasti rikki että aine ei auttanut. Renkaaseen ei tullut minkäänlaista painetta vaikka kompuraa käytettiin 20 minuuttia (2*10 kun ohjeissa sanottiin että ei saa kovin kauaa yhtämittaa pitää päällä).

        Siis omasta mielestäni se ei tuntunut mitenkään vaikealta. Toisaalta kun en saanut sitä toimimaan niin en osaa sanoa olinko tehnyt sen oikein. Eihän siinä ole kuin 5-6 kohtaa ohjeissa. Kun sitten vein kaverin autolla tuon renkaan korjattavaksi vanteineen kaikkineen niin kaverit sanoi että ei tuolla aineella tätä olisi voinut korjatakkaan oli kuulemma sen verran kovasti mennyt rikki. Rengas ei meinaa mennyt mitenkään pamahtamalla rikki vaan oletan että ajelin noin 2-3 kilometriä jopa tyhjällä renkaalla. Havainnot olivat:

        1. Outo hiljainen 'kolina' takaata. Oli siis kuskinpuoleinen takarengas.
        2. Hiekkatie tuntui todella 'liukkaalta' kun käänsi oikealle, eli kun auton vasemmat renkaat olivat ulkokurvissa eli siis se toinen rikki mennyt.

        Korjaamolla kaverit sanoivat myös että tuo paikka-aine on viho viimenen keksintö ja sitä ei suositella enää. Renkaan korjaaminen kuulemma vaikeutuu kovasti.

        Mitä tuohon paikkausainepulloon jossa ei oo kompuraa tulee niin en osaa sanoa. Sori. Tämä oli meinaa ensimmäinen renkaat puhkeaminen koko ajourallani (15 vuotta).


        Oli sitten myös kivan hintainen uusi rengas, argh. Michelin Energy 205/60 R16. Hinnaksi tuli 170 euroa kun laittoivat pyörän siis vanteille takaisin. Osaako joku sanoa että sahattiinko mua linssiin Varkaudessa vai onko tuo normaali hinta tuollaiselle renkaalle. Siis vain yksi kappale. Joskus muistan ostaneeni uuden satsin kesärenkaita tuolla samalla hinnalla vaimon autoon, taisi tosin olla R14 175/xx...


        Onneksi kun olin ajellut jonkin aikaa tuolla rikkinäisellä kumilla ei aluvanne kuitenkaan ollut mennyt rikki. Siinä olisi tullut vielä pikkainen lisävoitto kesälomakustannuksiin... ;-(


      • mja
        Filsu2 kirjoitti:

        Eli en onnistunut ajamaan tuolla renkaalla kun luultavasti oli siis mennyt niin kovasti rikki että aine ei auttanut. Renkaaseen ei tullut minkäänlaista painetta vaikka kompuraa käytettiin 20 minuuttia (2*10 kun ohjeissa sanottiin että ei saa kovin kauaa yhtämittaa pitää päällä).

        Siis omasta mielestäni se ei tuntunut mitenkään vaikealta. Toisaalta kun en saanut sitä toimimaan niin en osaa sanoa olinko tehnyt sen oikein. Eihän siinä ole kuin 5-6 kohtaa ohjeissa. Kun sitten vein kaverin autolla tuon renkaan korjattavaksi vanteineen kaikkineen niin kaverit sanoi että ei tuolla aineella tätä olisi voinut korjatakkaan oli kuulemma sen verran kovasti mennyt rikki. Rengas ei meinaa mennyt mitenkään pamahtamalla rikki vaan oletan että ajelin noin 2-3 kilometriä jopa tyhjällä renkaalla. Havainnot olivat:

        1. Outo hiljainen 'kolina' takaata. Oli siis kuskinpuoleinen takarengas.
        2. Hiekkatie tuntui todella 'liukkaalta' kun käänsi oikealle, eli kun auton vasemmat renkaat olivat ulkokurvissa eli siis se toinen rikki mennyt.

        Korjaamolla kaverit sanoivat myös että tuo paikka-aine on viho viimenen keksintö ja sitä ei suositella enää. Renkaan korjaaminen kuulemma vaikeutuu kovasti.

        Mitä tuohon paikkausainepulloon jossa ei oo kompuraa tulee niin en osaa sanoa. Sori. Tämä oli meinaa ensimmäinen renkaat puhkeaminen koko ajourallani (15 vuotta).


        Oli sitten myös kivan hintainen uusi rengas, argh. Michelin Energy 205/60 R16. Hinnaksi tuli 170 euroa kun laittoivat pyörän siis vanteille takaisin. Osaako joku sanoa että sahattiinko mua linssiin Varkaudessa vai onko tuo normaali hinta tuollaiselle renkaalle. Siis vain yksi kappale. Joskus muistan ostaneeni uuden satsin kesärenkaita tuolla samalla hinnalla vaimon autoon, taisi tosin olla R14 175/xx...


        Onneksi kun olin ajellut jonkin aikaa tuolla rikkinäisellä kumilla ei aluvanne kuitenkaan ollut mennyt rikki. Siinä olisi tullut vielä pikkainen lisävoitto kesälomakustannuksiin... ;-(

        Vianorin automaatin mukaan Michelin Energyt maksaa töineen 168 e /kpl, joten ei sahattu. Mutta sahattiinko mua linssiin kun mun Scenic tuli (6/2004) jytisevillä Dunlopeilla. Kyllä minäkin olisin halunnut Michelinit. Jos vapaasti saisi valita, niin ottaisin Continental Premium Contact II:t.

        Tämän kokoiset renkaat ovat jo aika kalliita, hinta nousee kyllä kun renkaan leveys kasvaa. Itseltä meni rengas jo 2 kk ikäisenä, mutta takakontista löytyi ihan aito vararengas vaihtovälineet (kun se on 5-paikkainen). Kuulin vasta tältä palstalta, että GS:ssä ei ole varapyörää ollenkaan. Kuulemma siihen saisi auton alla majailevan vararenkaan (ei normaalikokoa) jos maksaisi 500 e lisähintaa.


      • Baskeri ja Patonki

        Paikkapullosta, on sen verran kokemusta, että moottoripyörän takarenkaan olen sellaisella huoltoaseman paikkapullolla korjannut.

        Naula oli renkaassa pystyssä. Vedin sen pois, suihkuttelin pullon renkaaseen ja sain sinne sen verran painetta, että sain ajettua lähimmälle huoltoasemalle. Siellä täytyin renkaaseen lisää ilmaa ja ajelin varovasti kotiin ja senjälkeen vielä vaihdattamaan uutta rengasta.

        Eli kyllä sellaisella ainakin moottoripyörän renkaan paikkaa, mutta eipä tuo mitenkään luottamusta herättänyt. Oli hiukan epävarma olo, ennen kuin sai uuden renkaan alle....

        ...Jos silloin (n. 10 vuotta sitten) sanoivat suoraan, että kun olet käyttänyt tuollaista paikka ainetta, niin silloin ei rengasta enää muuten paikata, vaan se on suoraan uusi rengas alle.


    • Teppe

      Meillä meni Grand Scenicistä rengas juuri ennen Keski-Euroopan matkalle lähtöä viime vuoden kesällä. Bilialla ei tuolloin ollut kyseistä paikkausainetta varastossa. Lähdimme matkaan tuurilla. Onneksi matkan aikana renkaita ei puhjennut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2328
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      42
      1537
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1467
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      73
      1254
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe