Sain kanteleen ja nyt tahdon opetella soittamaan sillä. Löytyykö siihen ohjeistusta ja nuotteja mistään? Kanteleeni tuskin on mitään huippuluokkaa, mutta kai ihan käypä.
En osaa soittaa mitään muuta soitinta ja olen aivan kokematon mitä musiikkiin tulee. Kerhossa soitin kerran kanteletta jollain mustikka&mansikka periaatteella, heh.
Kantele
Perijätär
1
212
Vastaukset
- väinämöinen
Kyllä varmasti löytyy nuotteja ja muuta opastusta. Käypä vaikka kirjastosta katsomassa, josko siellä olisi nuottikirjoja ym. Onko kyseessä viisikielinen kannel? Olettaisin, kun puhuit "mustikka, mansikka periaatteesta". Jos kuitenkin on suuri, niin soitat vain tavallisista nuoteista. :) C on samassa kohdassa muihin nähden kuin pianossakin. Onnea! Minua itseäni harmittaa kun kanteleen soitto on jäänyt. :( Soitin sitä monta vuotta, mutta yläasteella sitä kiinnostuu helposti muista asioista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu615103Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti183202- 1422705
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett162298- 1271814
- 151653
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1601451Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731397- 951287
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1041284