Wiccalaisuus . . . ??

Tahtootietää

Haluaisin tietää enemmän wiccalaisuudesta ja mahdollisesti tutustua wiccoihin. Olen etsinyt itselleni sopivaa uskoa, ja sattumalta törmäsin wiccalaisuuten ja se tuntui oikealta.. Ikävä kyllä ei kovin monia luotettavia sivustojakaan ole löytynyt joten jos tiedät luotettavan sivuston tai olet itse wicca, toivoisin että vastaisit...
Jokatapauksessa Hyvää Kesän jatkoja kaikille.. :)

7

1297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuutamontytta

      Olisit kirjoittanut tämän Wiccalaisuus palstalle, niin muut wicat löytäisivät sen paremmin. :) Mutta minä voin vähän kertoa. Ensiksi tässä olisi muutama sivu:

      www.wicca.fi
      www.varjojenkirja.com
      www.pakanaverkko.fi
      www.thuleia.com

      Wiccat uskovat Jumalaan ja Jumalattareen. Wiccan säännöt ovat: "Tee mitä haluat, kunhan et vahingoita ketään" ja "Teitpä hyvää tai pahaa, saat kaiken takaisin kolminkertaisena". Wiccat kunnioittavat luontoa. Wiccat ovat itsensä pappeja ja papittaria.

      • Tahtootietää

        Kiitos linkeistä.. :)Minulle luonnon kanssa yhtä oleminen on jo itsestäänselvyys, samoin tasa-arvo.Asiaa hankaloittaa se että asun todella pienellä paikkakunnalla pohjoispohjanmaalla joten mahdollisuudet tutustua muihin wiccoihin, saati sitten päästä seuraamaan rituaaleja yms. on todella pieni.. Ja sitten olen miettinyt esim. Elementtien osuutta loitsuissa, miksi joku elementti sopii johonkin loitsuun mutta toiseen ei..? Ja moniin loitsuihin tarvitaan esineitä, kuten vaikka maljaa tms. Mistä saan tarvittavat esineet? Ja onko viisitoistavuotias liian nuori wicaksi, pitäisikö odottaa että olen täysi ikäinen? Ja kuulun kirkkoon, (vielä toistaiseksi)täytyykö minun erota kirkosta ennenkuin rupean edes harkitsemaan wicaksi ryhtymistä? Olisin todella kiitollinen jos joku selventäisi asioita minulle.. :)


      • lilylioneye
        Tahtootietää kirjoitti:

        Kiitos linkeistä.. :)Minulle luonnon kanssa yhtä oleminen on jo itsestäänselvyys, samoin tasa-arvo.Asiaa hankaloittaa se että asun todella pienellä paikkakunnalla pohjoispohjanmaalla joten mahdollisuudet tutustua muihin wiccoihin, saati sitten päästä seuraamaan rituaaleja yms. on todella pieni.. Ja sitten olen miettinyt esim. Elementtien osuutta loitsuissa, miksi joku elementti sopii johonkin loitsuun mutta toiseen ei..? Ja moniin loitsuihin tarvitaan esineitä, kuten vaikka maljaa tms. Mistä saan tarvittavat esineet? Ja onko viisitoistavuotias liian nuori wicaksi, pitäisikö odottaa että olen täysi ikäinen? Ja kuulun kirkkoon, (vielä toistaiseksi)täytyykö minun erota kirkosta ennenkuin rupean edes harkitsemaan wicaksi ryhtymistä? Olisin todella kiitollinen jos joku selventäisi asioita minulle.. :)

        sitä on mahdollisuutta päästä rituaaleja seuraamaan, ellei liity coveniin ja sinne ei ole asiaa, ennen kuin täyttää 18v. Ja itsekin Pohjanmaalla, tuolla uskovaisten luvatulla seudulla asuvana, voin antaa tällaisen vinkin, ettei sitä wiccalaisuuttaan kannata mainostaa.

        Loitsut eivät ole niitä ensimmäisiä asioita, mihin alkaa panostamaan. Opiskele ensin ymmärtämään magiaa. Myöskään rituaalivälineet eivät ole mitenkään pakollisia.


      • ja soitellaan
        Tahtootietää kirjoitti:

        Kiitos linkeistä.. :)Minulle luonnon kanssa yhtä oleminen on jo itsestäänselvyys, samoin tasa-arvo.Asiaa hankaloittaa se että asun todella pienellä paikkakunnalla pohjoispohjanmaalla joten mahdollisuudet tutustua muihin wiccoihin, saati sitten päästä seuraamaan rituaaleja yms. on todella pieni.. Ja sitten olen miettinyt esim. Elementtien osuutta loitsuissa, miksi joku elementti sopii johonkin loitsuun mutta toiseen ei..? Ja moniin loitsuihin tarvitaan esineitä, kuten vaikka maljaa tms. Mistä saan tarvittavat esineet? Ja onko viisitoistavuotias liian nuori wicaksi, pitäisikö odottaa että olen täysi ikäinen? Ja kuulun kirkkoon, (vielä toistaiseksi)täytyykö minun erota kirkosta ennenkuin rupean edes harkitsemaan wicaksi ryhtymistä? Olisin todella kiitollinen jos joku selventäisi asioita minulle.. :)

        Kannattaa muuten tutkia myös lehto ry:n ja pakanaverkko ry:n nettisivut:) ja sitten on tuo wicca.fi

        Sekä lukea runsaasti kirjallisuutta ...siitä ei ole pulaa mutta suurin osa on kyllä englanniksi.
        Kurkistelepa vaikka wiccalaisuus palstalle tälläisia samanlaisia ketjuja on sielläkin useita.

        15 vuotias on vielä nuori ...joten tutkipa asiaa ja kokeile toki. Et tarvitse rekkalastillista tavaraa muutenkaan...ja magian harjoituksen ja loitsujen ei nyt kumminkaan ihan ensimmäisenä tarvitse tulla käytäntöön. Etsiydy muiden wiccojen/pakanoiden yhteyteen ja tutustu asioihin rauhassa.Wicca on pitkä tie:)


    • kuutamontytta

      ..tämmöistä, että kannattaa miettiä tarkkaan että onko se wiccalaisuus se mitä elämältä haluat. :)

    • LightSleeper

      www.wicca.fi on ihan hyvä paikka aloittaa..
      tietysti varmaan ensimmäisenä sinua kiehtoo magia wiccassa, mutta siitä en nyt ihan ensimmäisenä suosittele aloittamaan, ennenkuin tiedät asioista enemmän. Ensimmäisenä suosittelisin käymään kirjastossa esim lainaamassa *titus hjelmin* kirjan mitä "wicca on". ja siitä lähteä katselemaan eteenpäin.
      Suosittelen tutkimaan monia asioita ja lukemaan paljon kirjoja, ennenkuin alat mihinkään.
      Omasta mielestäni, kaikki uskonnot, kaikki jumalat ovat yhtä ja samaa, tai siis perimmäinen tarkoitus, henkinen kasvu ja tietynlainen ns valaistuminen on kaiken pohjalla. Jokainen uskonto kuvaa asiat vähän eri tavalla, mutta perimmäinen tarkoitus on osittain sama. Kaikki jumaluudet ovat kuitenkin pohjimmiltaan yhtä ja samaa, eri aspekteja sen tietyn energian muotoja. no mutta ethän sie tota kysyny:)

    • Wicca?

      Olen miettinyt samaa. Tahtoisin tutustua johonkin, joka oikeasti olisi wicca, mutta ei minullakaan ole onnistanut löytämään ketään, joka olisi wicca.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1223
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      869
    4. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    5. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      859
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      834
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      760
    8. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. 3
      740
    Aihe