oon ny 15vee tyttö. olen koko pienen ikäni kärsinyt atooppisesta ihottumasta mutta nyt pariin vuoteen ihottumaa ei ole tullut juuri ollenkaa. ihottumaa siis oli ympäri kehoa mutta ei naamassa. mutta nyt pari vuotta mun naama on ollut todella kuivia, punaisia ja kutiavia läikkiä täynnä. etenkin silmäluomissa ja silmien alla ja nenän alla. mutta se ei näytä atooppiselta ihottumalta..? mitä tämä voi olla? välillä helpottaa mutta joskus naama on niin kauheassa kunnossa jotta ei ihmisten ilmoille kehtaa mennä.
samaa ongelmaa kellään?
kaikki neuvot otetaan vastaan. etenki tämän punoituksen haluan pois :(
kiitos kaikille vaivautuneille. :)
atooppista ihottumaa naamassa?
13
1947
Vastaukset
- elämässä
kun läiskät tulivat?
Mieti taaksepäin asioita: olosuhteet, ruokailut, ilmapiiri, hormonaaliset syyt. Nuoren elämässä tapahtuu paljon muutoksia ja iho reagoi niihin myös.
Jätä toistaiseksi kaikki mausteet, roskaruoka ja punainen liha (myös makkarat) ja syö säännöllisesti. Sokeri ja valkoiset leivonnaiset (vehnä) ovat myös pahasta. Syö paljon hedelmiä ja vihanneksi sekä juo pari litraa vettä päivässä. Elä säännöllisesti, valvominen ja epäsäännöllinen ruokailu pahentavat ihottumaasi. Tämän varmaan tiedätkin. Olet sen ikäinen, että ymmärrät elämäsi olevan omissa käsissäsi. Tee siitä paras mahdollinen. Ja mene lääkäriin, älä ole asiasi kanssa yksin. Jos saat vertaistukikaverin vaikka netistä, sekin auttaa kun voi jakaa harmitukset ja ilot: - Äiti3
säännöllisesti.Päivittäin myös omegaa.Yhdyn muuten myös edellisen kirjoittajan neuvoihin.
- sieni-ihottumaa
käy näyttään lääkärille. Sen hoitaminen voi kestää parikin kuukautta, ja talvi pahentaa tilannetta ihan älyttömästi. Tsemppiä!
- atoopikko
kuulostaa aivan atopialta.
- 14v
Mulla tuli eilen silmien ylä-ja alapuolelle ihottumaa ja nyt tänään kun heräsin niin sitä oli levinnyt muualle kasvoihin ja niskaan. Mistähän tämä mahtaa johtua? Olen 14v poika.
- aulikki
minulla on itselläni ollut samanlaista vaivaa ja etenkin talvella,diagnoosi oli että olin allerginen kaikelle hajusteille mitä meikeissä on nyt ostan vaan allergikoille tarkoitettuja meikkejä ja toinen diagnoosi oli myös elimistön vitamiinien puutostila.Nyt ei ole ollut yli kahteen vuoteen mitään vaivoja.Tsemppiä sinulle!!!
Atopia on sairaus josta ei koskaan parane.Toki iholla voi olla kausia jolloin ihottuma "katoaa" vähäksi aikaa mutta tulee sitten taas takaisin.
Itselläni on ollut aina jalat,jalkataipeet ja sormet ihottumassa.Nyt uutena alueena ovat tulleet kasvot ja kaula.Tällä hetkellä missään muualla ihottumaa ei ole lukuunottamatta jalkoja.Eikä mikään tunnu tähän tepsivän.Lääkärille en lähde kerran kun tiedän,että se määrää kortisonia mikä ei tepsi mihinkään.
Tämä ruokavalio juttukin tuntuu olevan tämmöinen kaksipiipuinen juttu.Itselläni kun ei ole allergioita enkä ole huomannut,että mikään ruoka-aine tätä pahentaisi joten en ole oikeastaan muuttanut ruokavaliotani mitenkään.Omega3 syön ja pyrin siihen,että saisin tarpeeksi vitamiineja.Toisilla sitten näköjään ruokavalion muutos auttaa.
Rasvoista suosittelen tuota Eucerin karbamidia jota saa apteekista 10% ja 5% purkeissa.- atoopikko vm 68
Leena kirjoitti:
Atopia on sairaus josta ei koskaan parane.Toki iholla voi olla kausia jolloin ihottuma "katoaa" vähäksi aikaa mutta tulee sitten taas takaisin.
Itselläni on ollut aina jalat,jalkataipeet ja sormet ihottumassa.Nyt uutena alueena ovat tulleet kasvot ja kaula.Tällä hetkellä missään muualla ihottumaa ei ole lukuunottamatta jalkoja.Eikä mikään tunnu tähän tepsivän.Lääkärille en lähde kerran kun tiedän,että se määrää kortisonia mikä ei tepsi mihinkään.
Tämä ruokavalio juttukin tuntuu olevan tämmöinen kaksipiipuinen juttu.Itselläni kun ei ole allergioita enkä ole huomannut,että mikään ruoka-aine tätä pahentaisi joten en ole oikeastaan muuttanut ruokavaliotani mitenkään.Omega3 syön ja pyrin siihen,että saisin tarpeeksi vitamiineja.Toisilla sitten näköjään ruokavalion muutos auttaa.
Rasvoista suosittelen tuota Eucerin karbamidia jota saa apteekista 10% ja 5% purkeissa.oletko kokeillut Protopic-voidetta? Itse sain avun siitä (toki atopia on ja pysyy, mutta on nyt pitkään ollut remissiossa), kortisonivoiteita EN enää huoli.
Perusvode Prptopic,siinä setti joka auttoi minua.
Tällä hetkellä käytän vain perusvoidetta, iho on sen verran hyvässä kunnossa.
Ja sisäisesti sitten omegaa muita. atoopikko vm 68 kirjoitti:
oletko kokeillut Protopic-voidetta? Itse sain avun siitä (toki atopia on ja pysyy, mutta on nyt pitkään ollut remissiossa), kortisonivoiteita EN enää huoli.
Perusvode Prptopic,siinä setti joka auttoi minua.
Tällä hetkellä käytän vain perusvoidetta, iho on sen verran hyvässä kunnossa.
Ja sisäisesti sitten omegaa muita.Kyllä minulla on protoa mutta jostain syystä se ei tunnu tähän tällä hetkellä tehoavan.Joten olen sitten käyttänyt eloconia.Tuosta protosta en todellakaan haluaisi luopua se nimittäin tehosi talvella tosi hyvin ihoon...Mikähän nyt sitten on?
- Gunilla
Leena kirjoitti:
Rasvoista suosittelen tuota Eucerin karbamidia jota saa apteekista 10% ja 5% purkeissa....harkinnut antioksidanttihoitoa? Jos et ole millekään allerginen, tulee mieleen, onko vitamiini- ja hivenaine sekä rasva-ainevaihduntasi kunnossa?
- MAMI
heips ja hyvää kesää kaikille atoopikoille haluaisin antaa hyvän rasva vinkin kasvo ihottumaan elidel voide.. maksaa vaan sairaasti mutta mahdollisuus kelan erityis korv.itslläni ainakin toimi hävis näämasta 2 käyttö kerran jälkeen,oli nimittäin silmäluomet aika pahana tossa talvella.hyvä rasva muuhunkin ihoon ainut haitta et kesällä ei voi käyttää tai saa kävellä talviturkissa koska ei pidä auringon valosta=(kokeilkaa ihmeessä)SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI
- vituttaahuoraaaaa
Atooppinen ihottuma on helvetillinen vaiva! Naama hilseilee ja näyttää suor. sanottuna lehmän perseeltä etenkin talven tullessa. Voiteen laittaminen vain pahentaa! Liiallinen peseytyminenkin, en kyllä likanenkaan viittis olla!!! MITÄ MÄ TEEN TÄN KANSSA!???
- 3+3
Atopia on allergiaa ?
Kuuntele tämä:
[23.18] Paleo vs. THL:n viralliset ohjeet. Terveys ja ruokavalio.
https://soundcloud.com/helsinki-paleo/helsinki-paleo-podcast-episode23
Atopia on yksi tavallisimpia ihosairauksia. Atopia on tulehduksellinen sairaus, joka aiheuttaa oireita iholla.
Atopia on yksi monista sairauksista, joiden edessä virallinen lääketiede on aivan voimaton. Näin sairausteollisuuden toimesta atopia onkin julistettu parantumattomaksi sairaudeksi. Totuus on kuitenkin ihan jotain muuta, sillä atopia on ainakin useimmissa tapauksissa täysin parannettavissa oleva ongelma. Itse asiassa jo hyvin pienillä teoilla voi saada aikaiseksi dramaattista apua tähän ikävään vaivaan. Jos itselläni olisi atopia, niin toimisin seuraavasti:
1. Huolehtisin riittävästä D-vitamiinin saannista. Itselleni tuo riittävä tarkoittaa noin 100 mikrogramman päiväannoksia.
2. Atopia voi liittyä maksan vajaatoimintaan ja entsyymien puutokseen (etenkin lipaasi). Suosisin mahdollisimman paljon raakaruokaa ja rasvoista erityisesti kookosöljyä ja avokadoa. Maksaa voi hoitaa myös vähentämällä myrkkyjen käyttöä, ulkoilemalla enemmän ja myös maarianohdakkeen sekä voikukanjuuren avulla.
3. Gluteeniviljat pois! Tämän neuvon voi antaa melkein minkä sairauden kohdalla tahansa ja se toimii myös psoriasiksen suhteen. Koita ja hämmästy.
4. Maito pois.
5. Ihmisille uskotellaan, ettei atopia johdu millään tapaa kivennäisaine- tai vitamiinivajareista. On kuitenkin erittäin tyypillistä, että atopiaa sairastavilla on tosi ankara vitaaliaineiden puute. Eli kannattaa harkita perusteellista tankkausta, jossa käyttää apuna esimerkiksi spirulinaa, chlorellaa, laadukasta viherjauhetta, runsaasti hyvää C-vitamiinia jne…
6. Valkoinen sokeri kokonaan pois ja tavallisen pöytäsuolan tilalle raffinoimaton merisuola.
7. Inkivääri ja kurkuma osaksi jokapäiväistä elämää. Ovat sen verran tehokkaita tulehdusten hillitsijöitä.
8. MSM!
Kuuntele:
http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/
29.09.13
Osa 1/5 (5:26)
Osa 2/5 (4:42)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022246- 1041674
- 1281343
- 821337
- 1171246
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘631102Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis621082- 511027
- 36962
- 33834