Heips.
Pitäisi hankkia umpikypärä ja tavoitteena olisi sellainen edullinen joka täyttää kuitenkin normit.
Ei lompsasta löydy satasia joten saako satasella asiansa ajavaa kypärää?
Jos jollakin olisi neuvoja tai vinkkejä niin hyvä..
Millainen merkki on Kvas? Tällä hetkellä mulla käytössä mutta on jo vanha ja päätin hankkia uuden, liekö enää olemassakaan ko. merkkiä.
Duellin katalogissa on MDS:n kypärä ja näyttää ainakin hyvältä, hintaa 89 €. Ilmeisesti AGV:n valmistama kypärä. Onko tuota kypärää kenelläkään?
Mielellään asiallisia vastauksia eikä mitään köyhyysjuttuja jne. Kiitos.
Halpa ja hyvä..
11
2112
Vastaukset
- ZZR600
Katsopa tätä, nopea toimitus ja hinta 79€ kotiovelle toimitettuna. Itselläni on tuollainen ja olen erittäin tyytyväinen.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=35199731 Kyllä sillä pärjää,vähän äänekäs, eikä visiirin istuvuus ole täysin tiivis.
- Kalle
DOT hyväksyn kypärän saa halvallakin, jos se muuten vaan sopii päähän ja tyylin.
V Canin valmistama Max-603 kypärä on DOT-hyväksytty (testiraportti nro 638024) ja täyttää eurooppalaisetkin normit.
Näitä näkee paljon mopoilijoilla, ja myytävänä ainakin Tarjoustaloissa alle 40 euron hintaan.
Ajaa kyllä asiansa, vaikkei ylimääräisiä hienouksia löydykään. Sisusta on aika kiinteä, mutta vaihtovisiiri löytyy vitosella.
Eli käyttökelpoinen peruskypärä.- höpöttelyä
Sitten kun tulee kolari ja kypärä halkeaa pään lisäksi, niin onkin varmasti onnellinen että tuli ostettua halpa kypärä. En hauku köyhäksi, mutta eikö sitten kannattaisi vaikka säästää jostain muusta ja hankkia KUNNON kypärä? Terveisin juuri läheisensä menettänyt
- DOT / ECE
höpöttelyä kirjoitti:
Sitten kun tulee kolari ja kypärä halkeaa pään lisäksi, niin onkin varmasti onnellinen että tuli ostettua halpa kypärä. En hauku köyhäksi, mutta eikö sitten kannattaisi vaikka säästää jostain muusta ja hankkia KUNNON kypärä? Terveisin juuri läheisensä menettänyt
Osanotot valitettavasta tapahtumasta.
Mitenkä oikein pitäisi määritellä käsite "kunnon kypärä". Pitäisikö uskoa USA:n ja EU:n virallisia hyväksymislaitoksia, vai kaupan hintalappua? Onko olemassa jokin tietty hinta, joka takaa, että kypärä kestää ehjänä, vaikka motoristi kuoleekin aivovammaan.
Minusta se, että kypärä on testattu ja sillä on USAlainen ja eurooppalainen hyväksyntä takaa, että kypärä on soveltuva normaaliin liikenneintöintiin. Tuntuu, että joillakin on käsitys, että ihmisen pää kestää mitä tahansa, kunhan kypärä kestää ehjänä.
Pelkästään päätös hankkia moottoripyörä ja ajaa sillä on riskinotto. Se, säilyykö hengissä liikenteessä on paljon enemmän kiinni asenteesta, jolla liikutaan, kuin kypärän hinnasta.
Ajellaanhan varovasti kypärän hinnasta riippumatta. - Hyväksyntä
DOT / ECE kirjoitti:
Osanotot valitettavasta tapahtumasta.
Mitenkä oikein pitäisi määritellä käsite "kunnon kypärä". Pitäisikö uskoa USA:n ja EU:n virallisia hyväksymislaitoksia, vai kaupan hintalappua? Onko olemassa jokin tietty hinta, joka takaa, että kypärä kestää ehjänä, vaikka motoristi kuoleekin aivovammaan.
Minusta se, että kypärä on testattu ja sillä on USAlainen ja eurooppalainen hyväksyntä takaa, että kypärä on soveltuva normaaliin liikenneintöintiin. Tuntuu, että joillakin on käsitys, että ihmisen pää kestää mitä tahansa, kunhan kypärä kestää ehjänä.
Pelkästään päätös hankkia moottoripyörä ja ajaa sillä on riskinotto. Se, säilyykö hengissä liikenteessä on paljon enemmän kiinni asenteesta, jolla liikutaan, kuin kypärän hinnasta.
Ajellaanhan varovasti kypärän hinnasta riippumatta.Kun Euroopassa ollaan, niin eurooppalainen hyväksyntä on riittävä. Niille, jotka vaahtoavat Dotista voi sanoa: ei se amerikkalainen hyväksyntä kypärässä tee teistä amerikkalaisia vaikka kuinka haluaisitte.
- lauri lepakko
osta hyvä kypärä ålä katso hintaan,jos sulla on
jotain suojeltavaa säästä muissa
ostoksissa ÄLÄ KYPÄRÄSSA.........- Minulla on Bieffe
kypärän istuvuus päähän ratkaisee, eli täytyy uskaltaa ostaa sopiva, hölskyvä kypärä tai löysä hihna estää kypärän toiminnan. 29:- hyvin istuva hyväksyty kypärä on parempi kuin 450:- huonosti istuva. Kyllä 100:- saa riittävän hyvän kypärän varmasti.
- jokusenjaska
Minulla on Bieffe kirjoitti:
kypärän istuvuus päähän ratkaisee, eli täytyy uskaltaa ostaa sopiva, hölskyvä kypärä tai löysä hihna estää kypärän toiminnan. 29:- hyvin istuva hyväksyty kypärä on parempi kuin 450:- huonosti istuva. Kyllä 100:- saa riittävän hyvän kypärän varmasti.
Ite ostin kirppikseltä tosi hyvin päähänsopivan lähes uuden "luukku kypärän" ja pahasti vaikuttaa et olis hjc joka maksaa 6kertaa enemmän kun ite jouduin pulittaa mut pääasia kai on että olen siihen tyytyväinen.
- Kypärä suojaa aina.
Älä sorru tuntemattomiin merkkeihin, niihin ei saa varaosia eikä niissä ole takuuta. Hyviä merkkikypäriä saa jo vähän yli satasella. Tarkista hyväksyntä merkintä ja takuu sekä varaosien saanti. Samoin visiirien hinnat. Visiirit voi maksaa enemmän, kuin kypärä.
- toadstool
jos meinaat ajaa yli kolmeakymppiä niin suosittelen kuitukypärää (niitäkin saa jo 150 eurolla).
muovisissa kypärissä kaatuessasi, pääsi pomppaa kuin superpallo asfaltista ja saat todennäköisesti vakavia vammoja. kuitukypärä pysäyttää liikkeen ja kypärään tulee vauriot, ei päähän. tietenkään rikkoontuneella kypärällä ei enää ajeta.
ja oli sitten kuinka hieno kypärä tahansa niin on tärkeää että se istuu päähän tiukasti ja hihna on kunnolla kiinni ajaessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1391412
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402