Hieno Kokemus

raubitch

Moi,kerron parin viikon kokemuksesta valkovenäjästä.Maa oli iso positiivinen yllätys minulle ensikertalaiselle siellä.Venäjää olen sanonut persläveksi tuohon maahan verrattuna.
Minulla oli vain rus-viisumi menin venäjän kautta
sinne h-autolla.Maa oli halpa kuin mikä ja esim.
kauppojen ruokavalikoimat hakkaa kyllä meidän monet lähikaupat.Asuin Minskin laitakaupungilla
lähellä itse Lukashenkoa,kyseinen veijari oli muuten sponssanut hienon rullaluisteluradan viereiseen puistoon 5km mittainen.Ihmiset vaikutti
tyytyväisiltä ja oma asenteeni noita "rosvoja" kohtaan kyllä muuttui toisenlaiseksi.
Voin kertoilla lisääkin jos on kysyttävää.
Englanninkielitaitoisia siellä kyllä vähän.
Ei juuri ollenkaan.

15

4209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Novy.most

      Moi,

      kiva kuulla kokemuksiasi. Pärjääkö siellä tavan venäjän kielellä?

      Mitä kaikkea Minskissä kannattaa tehdä ja nähdä? Missä muualla kuin pääkaupungissa kandee käydä?

      Onko sulla jotain linkkiä, missä kerrottaisiin Minskin matkailusta ja ho(s)teillesta?

      Miten sinne pääsee, jos ei mene omalla autolla?

      Olen haaveillut Minskin matkasta, mutta en tiedä koko maasta paljoakaan.

      Nový most

      • raubitch

        Venäjä ainoa kieli lähes mikä toimii,saksaa jonkun
        verran.Jos menee venäjän kautta pärjää ilman blr-viisumia.Nähtävyyksistä en osaa sanoa kun olin urheilun kanssa tekemisissä siellä.Kyllä toki kaupunki Minsk tarjoaa museoita jne jne ja kulttuuria.Katselin netistä googlettamalla hotelleja niin kyllä hinnat oli melkoisen kovia varmaan paikan päältä löytyy halvempia.ilmeisesti vaan paikallinen viranomainen vaatii että sinulla
        tulisi olla kutsu ja majoite jo valmiina kun menet sinne.


      • Novy.most
        raubitch kirjoitti:

        Venäjä ainoa kieli lähes mikä toimii,saksaa jonkun
        verran.Jos menee venäjän kautta pärjää ilman blr-viisumia.Nähtävyyksistä en osaa sanoa kun olin urheilun kanssa tekemisissä siellä.Kyllä toki kaupunki Minsk tarjoaa museoita jne jne ja kulttuuria.Katselin netistä googlettamalla hotelleja niin kyllä hinnat oli melkoisen kovia varmaan paikan päältä löytyy halvempia.ilmeisesti vaan paikallinen viranomainen vaatii että sinulla
        tulisi olla kutsu ja majoite jo valmiina kun menet sinne.

        Jaa mikä on blr-viisumi, josta puhut?

        Nový most


      • rane-01
        Novy.most kirjoitti:

        Jaa mikä on blr-viisumi, josta puhut?

        Nový most

        Valkovenäjällä en ole käynyt(ihan hävettää) mutta Leningradissa- tai miten sen nyt ottaa... Pietarille nimitetyssä kaupungissa toki. Maailman kaunein kaupunki. Oi rakkaani Leningrad. Saatte sanoa Pietariksi, mutta minulle se on Leningrad. Olenkohan hieman hölmö? :=)


      • Parasoonakki
        raubitch kirjoitti:

        Venäjä ainoa kieli lähes mikä toimii,saksaa jonkun
        verran.Jos menee venäjän kautta pärjää ilman blr-viisumia.Nähtävyyksistä en osaa sanoa kun olin urheilun kanssa tekemisissä siellä.Kyllä toki kaupunki Minsk tarjoaa museoita jne jne ja kulttuuria.Katselin netistä googlettamalla hotelleja niin kyllä hinnat oli melkoisen kovia varmaan paikan päältä löytyy halvempia.ilmeisesti vaan paikallinen viranomainen vaatii että sinulla
        tulisi olla kutsu ja majoite jo valmiina kun menet sinne.

        kadulla, jos kysyyvät passia eikä ole kuin Venäjän viisumi? Olettaisin sakon olevan "paljoks-sullon-mukana-ja-eurotkin-käy" ruplaa.


      • raubitch
        Parasoonakki kirjoitti:

        kadulla, jos kysyyvät passia eikä ole kuin Venäjän viisumi? Olettaisin sakon olevan "paljoks-sullon-mukana-ja-eurotkin-käy" ruplaa.

        Valkovenäjän viisumista:tietojeni mukaan jos menee
        koneella tarvitsee viisumin saa kentältä.Jos muiden rajojen kautta kuin venäjä tarvitsee ao. maan viisumin pikaviisumin hinta tai olla jotain 240€,mikäli menee vain kauttakulkuna saa halvemman
        viisumin.Miliisi jos pysäyttää he varmaan haluaa nähdä minne olet majoittunut jonkinlainen kutsu,viisumista he ei välttämättä tiedä mitään.Yllätys oli kyllä suuri kun miliisi ei osoittanut mitään mielenkiintoa meihin vaikka auto finskikilvillä ja niitä kyllä oli joka korttelin välein.Myönnän etten itse olisi reissuun lähtenyt jollei matkassa ollut kaksoiskansalainen rus-fin.Viisumi asia on kohdemaassa kuulemma vähän päivästä kiinni.
        Eivät huomanneet kyl rus-tullissakaan kysyä suomen viisumia kaveriltani kun auto finskikilpinen ja omistaja rus.Valkovenäjän rajaviranomaiset melkein morjesti minun ei tarvinnut passia näyttää kuin vasta sitten belarus/rus rajalla.Vain siksi kun yritimme tulla 'apostellalla' läpi eli maistraatin myöntämä lupa,että minullakin oikeus ajaa kaverin autoa venäjällä, se lupa ei toiminut enää sillä raja-asemalla:) näin ajattelimme kiertää kaverin suomenviisumin,mutta nyt ei virkailija hokannut sitä edes katsoa.Eli huonolla tuurilla autoa emme olisi saanetkaan venäjän puolelle. Monimutkaista vai mitä;) niin minustakin


    • vepsu

      Kerro lisää Minskistä ja Valko-Venäjästä!!

    • Teemu48

      Olin Valko-Venäjällä pariviikkoa viime lokakuussa. Erittäin hieno kokemus. Ei voi verrata Venäjään.

      • raubitch

        Tässä hetki aikaa vierähtänyt ja nyt uusi rus-visa
        vetämässä, tiedä häntä vaikka taas reissun Minskiin heittäisin,niin kiehtova oli edellinen reissu.Jos toki aloittaisi Pietarista toukokuun alussa.


    • Lottovoittajako?

      Lukashenko oli ihan sponssannut luisteluradan?? voi, siinä vasta taivaallinen johtaja, suurin aurinko maan päällä, kaiken kansan taipumaton johtaja, runouden suurin taitaja, koko aurinkokunnan loistavin tähti, voi, kunpa saisin olla valkovenäläinen ja asua vaikki lähellä tätä luistelurataa, mikä ihana tunne aamuisin herätä ja katsoa ulos ja nähdä Lukashenkon sponssaaman urheilupyhätön kylpevän Minskin suuren johtajan armoitetussa aamuruskossa, oih, voi aikoja voi tapoja

    • 676ytyt

      aikomus käydä joskus...

    • bielarussia32

      Matkavideoin perusteella siisti mutta aika tylsän näköistä.Brestin monumentti on hienoa neukkutaidetta. Muutenkin meno neukkutyyliä.

      Ankara historia, venäläiset ennen sotaa,sitten sakemannit.

      Nojatuolimatkana ihan ok.

      • Kesäkuu18

        Kertoisko joku mitä maksaa euroina illallinen ja yleensä ruoka. Entä viini? Hinnat on merkitty esim. 30 byr. Mitä se tarkoittaa, 30 000?


    • Hyväämatkaa

      http://www.belarus.by/en/ Valko-Venäjän valtion matkailusivut. Nykyinen kurssi 1 euro = n. 2,3 Valko-Venäjän ruplaa. Tuo ruoka-annos olis tämän mukaan n. 30/2,3 elikä noin 13 euroa. Tämä siis kesäkuu 2018.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe